دانلود رایگان در کتابخانه تاریخ ما

دانلود رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو

نام کتاب

بینوایان (جهت دریافت کلیک کنید)

نویسنده

ویکتور هوگو

موضوع

فقر + بینوایان + تنگ دستان + رمان + رمانِ مشهور

پسورد فایل

 

www.tarikhema.org

جلد

۱

حجم

۷٫۷۵۰ کیلوبایت

ناشر

تاریخ ما


100 دیدگاه در “دانلود رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو”

  1. مجتبي

    من می خوام زرتشتی بشم اما قبلش میخوام کتابشونو بخونم که ببینم چی به چیه . اگه میشه کتاب اوستا رو بزارید .
    سپاس !

    [پاسخ]

    بهار پاسخ در تاريخ مرداد ۱۳ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۴۹ بعد از ظهر:

    @مجتبی,
    چرا زرتشتی مگه اسلام چشه؟؟؟
    داری از دینی که کامله فاصله میگیری

    [پاسخ]

    مجتبی پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۵ قبل از ظهر:

    @بهار, یک سری دلایل دارم که بگم ممکنه به کسی بر بخوره ، همون خودم بدونم کافیه

    [پاسخ]

    rezq پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۱۳ بعد از ظهر:

    @مجتبی,

    برای مجتبی عزیز
    شما که گفتی می خوای زرتشتی بشی چشماتو خوب باز کن
    احساسی تصمیم نگیر
    دین یعنی پیامبر و علی که هیچ اشتباه و خطایی ندارند. دین را باید در این بزرگواران جستجو کرد. نه در هرفردی که ادعای دین کند.
    عقلانی تر بیاندیش

    موفق باشی.

    [پاسخ]

    مانا پاسخ در تاريخ آبان ۳۰ام, ۱۳۹۰ ۴:۵۹ بعد از ظهر:

    محمد بودا زرتشت عیسی و……. هیچکدام دین نیستند بلکه پیام رسان هستند پیام خودشان یا دیگری را به نوعی می رسانند هیچ انسانی بی خطا نیست وهردینی نقاط مثبت و منفی خود را دارد برای زمان و مکان خودش شاید مفید باشد

    [پاسخ]

    جوجه پاسخ در تاريخ دی ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۲۹ بعد از ظهر:

    na azizam mohem nist adam dinesh chi bashe mohem eene ke tu zendegi hadaf dashte bashe hata zartosht ha ham khoda ro ghabul daran faghat manasekeshon fargh dare to har dini ke hes mikoni be khoda nazdik tari boro (adam zartoshtie vagheye bashe kheyli behtar az eene ke mosalmoone zaheri bashi)?!!!!!!

    بنده خدا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ قبل از ظهر:

    مانا جان عزیز نضریه تو در مورد اینکه محمد و عیسی و … دین نیستند ولی اینرا باید بدانی که همه ی پیامبران و ۱۴ معصوم ، معصوم از گناهند واین را هم درست گفتی که هر انسانی خطامی کند ولی باید بدانی تنها انسان هایی که خطا نکردند ۱۴ معصوم اند و دین آنها نیز کامل ترین دین است و هیچ کس هم نمی تواند منکر آن شود همه پیانبران پیشین به جز حضرت محمد مرتکب اشتباه هایی شدند مثلا حضرت یوسف برای رهایی از زندان دست به دامن پادشاه مصر شدولی درصورتی که همه چیز دست خدا بود و قرار بود او یک سال در زندان بماند ولی با این کار ۷سال ماند ولی هیچکدام از ۱۴معصون حتی کوچکترین خطایی نکردند و به مراتب فمر کنی مقامی بالاتر دارند واین امر که گفته می شود حضرت عیسی که پیامبر است یکی از یاران امام زمان است نه امام زمان یار او واین خود نشان دهنده مقام بالای اینان است
    هرکس که می خواهد با من در ای ن باره بحث کند به من ایمیل بزند
    sperestar@yahoo.com

    سارا پاسخ در تاريخ بهمن ۱۰ام, ۱۳۹۰ ۶:۴۴ بعد از ظهر:

    @مجتبی, برادرم اگه به دنبال دین دیگه ای هستی یعنی هنوز به دنبال کمال و کشف حقیقتی . پس از خود پروردگار راه رسیدن به خودش رو بخواه. خودت رو بسپار به خودش. دینی که در بردارنده تمام دینهای آسمانی در طول تاریخ هست بدون تناقصها و تحریفها نمی تونه کامل باشه؟؟

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ شهریور ۵ام, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ بعد از ظهر:

    @مجتبی, میدونستی در دین زرتشت ازدواج بامحارم جایزه؟؟؟

    [پاسخ]

    فریباج پاسخ در تاريخ تیر ۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹ بعد از ظهر:

    @مجتبی.بهترین دین اسلام حتی دانشمندای خارجی هم به اسمانی بودن قران پی بردن حالابروحسابی تحقیق کن واقعا لذتی که تونمازخودن البته خالصانه وباحضورقلب روتوکجامیتونی پیداااااااااااکنی؟؟؟

    [پاسخ]

    عسل پاسخ در تاريخ فروردین ۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ بعد از ظهر:

    @فریباج,
    وباید اضافه کنم که قرآن کریم کتابی آسمانی و مقدس است اما کتاب آن ها هم یک کتاب از حضرت مسیح است. به هرحال کتاب قرآن آخرین کتاب و مقدس ترین کتاب است وما وقتی توقع داریم آن ها به دین مااحترام بگذارند ما هم باید به دین آن ها احترام بگذاریم

    [پاسخ]

    sepehr پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۵ ۶:۳۷ بعد از ظهر:

    @بهار, ما در اصل زرتشت هستیم

    [پاسخ]

    سیامک پاسخ در تاريخ بهمن ۹ام, ۱۳۹۰ ۶:۰۷ بعد از ظهر:

    @مجتبی, اسمتم بذار هوخشتره. چون مجتبی عربیه. از سرتم زیاده!:)

    [پاسخ]

    مجتبی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۶:۰۶ بعد از ظهر:

    @سیامک,
    کسی از تو نظری نخواست

    [پاسخ]

    بیداری اندیشه پاسخ در تاريخ بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ بعد از ظهر:

    @مجتبی, سلام

    میازار موری که دانه کش است
    که جان دارد و جان شیرین خوش است

    چرا فردوسی این شعر را سروده؟ مگر ایرانیان مرض داشته اند که مورچه ها را اذیت می کردند ؟

    خیر- فردوسی این شعر را خطاب به زرتشتیان گفته
    آنان مورچه را موجودی اهریمنی میدانند و کشتن ۱۰هزار مورچه را دارای ثواب بسیار میدانند

    لطفن تحقیق کنید

    [پاسخ]

    سهند پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ قبل از ظهر:

    @بیداری اندیشه,
    اگه اینطوریه عرب های مسلمان هم به زن میگفتن ابزار جنسی…..حالا تو گیر دادی به شعر میازار موری که دانه کش است؟؟؟؟؟
    این همه عربهای مسلمان ایده ی کج اندیش و ریا کار با عقاید احمقانه داشتن تو داری ایرانی رو به خاطر یه مورچه به عرب مسلمان میفروشی؟

    [پاسخ]

    مینا پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ قبل از ظهر:

    گویا منظور شما از عرب های مسلمان عرب های دوره ی جاهلیته که خوب اسمش همه چیزو مشخص می کنه خودمون می گیم جاهلت ضمن این که جاهلیت مدرن الان دیده میشه که به مراتب از جاهلیت چند هزار سال پیش بدتره در هر حال اسلام به شدت با این مقوله مبارزه کرد و زن رو مامنی برای ارامش شوهر و خانواده معرفی کرد

    [پاسخ]

    سهند پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ قبل از ظهر:

    @مجتبی,
    موفق باشی. بهترین کارو می کنی

    [پاسخ]

    از بندگان خدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ بعد از ظهر:

    @مجتبی, دوست عزیز در آیه ۲۵۶ سوره بقره خدا فرموده: لا اکراه فی الدین یعنی هیچ اجباری در دین نیست..پس شما خودت باید تصمیم بگیری که چه دینی رو انتخاب کنی.
    اما اگر یه کم دقت کنی میبینی قرآن خدا پر از معجزه است..مثل آیه ۱۹ و ۲۰ سوره الرحمن که خدا اشاره کرده به یک معجزه: اوست که دو ریا را به هم درآمیخت.۱۹ و میان آن دو دریا برزخ و فاصله ایست که تجاوز به حدود یکدیگر نمیکنند.۲۰ پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را انکار می کنید؟۲۳
    کافیه توی گوگل سرچ کنی معجزههای نام برده شده در قرآن..همین تا ایمان بیاری.
    من خودم کتاب چنین گفت زردتشت رو خوندم و کتاب جالبی بود و زردتشت هم شخصیت جالبی داره و پاکه.اما من اونو در حد پرستش قرار ندادم چون خدا دین کاملتری رو در اختیارم قرار داد و من به کمک خدا تونستم به جاهای خوبی که الان هستم برسم.
    موفق باشی!

    [پاسخ]

    عسل پاسخ در تاريخ فروردین ۵ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ بعد از ظهر:

    @بندگان خدا, ممنون خیلی چیزهای جالب گفتی

    [پاسخ]

    mr پاسخ در تاريخ آذر ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ بعد از ظهر:

    @مجتبی, کسی که دینش را از دهان مردم بگیرد آنان او را از دینش جدا خواهند کرد و کسی که دینش را از کتاب و سنت بگیرد کوه ها دربرابرش زائل شوند
    فقط سعی کن به خاطر اینکه در دین زرتشت سخنان زیبا دارد پیرو آن نشوی
    برو روی دینشون تحقیق کن ولی ببین آیا مبانیش به چی می رسه به عقل که خودش نیازمند ورود مبانی درست بهش هست؟به نفس که اول و آخرش گمراهیه؟به اساطیر و افسانه ها که دهان به دهان چرخیدن و هزار بار عوض شده اند؟یا به یک راهنمای فرا انسانی؟بعدش ببینم آیا با اون مبانی میتونی بری تو دنیای حال که بسبار متفاوت از دنیای زمان زرتشت هست
    اگر میبینی که می تونی با این دین به سعادت برسی نه اینکه برا مدتی آروم بشی برو دنبالش

    [پاسخ]

    soheil shahraki پاسخ در تاريخ آذر ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ بعد از ظهر:

    مجتبی,

    به حرف سایرین کار نراشته باش تو انتخاب خودتو انجام بده و مطمئن باش عاقلانه و منطقی ترین کار همینه
    دین زرتشت هم کاملا بر طبق انسانیته که خودش دین و آیین به حساب میاد
    نه اینکه با کافران چیکار کنی و هزارتا دستور
    خودت بهتر میفهمی چی میگم…
    موفق باشی دوست عزیز…

    [پاسخ]

    عسل پاسخ در تاريخ فروردین ۵ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ بعد از ظهر:

    @مجتبی,
    همه دین ها دین خدا هستند وحضرت محمد و عیسی مسیح همه پیامبران خدا هستند تو حق انتخاب داری ولی سعی کن از عمق وجودت دین اسلام را داشته باشی و در کنار آن حضرت عیسی مسیح را دوست داشته باشی تو حتما دلایلی را برای خودت داری وما باید به نظرت احترام بگذاریم اما این را بدان که حضرت مسیح هم پیامبری چون حضرت محمد (ص)است قبول دارم که ما شیعه هستیم و باید به همه پیامبران الهی احترام بگذاریم ولی همیشه حضرت مسیح را از دینمان جدا می کنیم. امیدوار بتوانی تصمیم درست را بگیری

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۳ام, ۱۳۹۵ ۷:۴۱ بعد از ظهر:

    @عسل, ولی فکر نمی کنم زرتشت پیامبر خدا بوده فقط انسان خوبی بوده

    [پاسخ]

    شیعه پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ بعد از ظهر:

    @مجتبی, زرتشت در قرآن :
    جواب در سه محور سامان می‏یابد:
    یکم: به رغم این که درباره دین زرتشت اختلاف وجود دارد که از ادیان الهی است یا نه، در منابع اسلامی تأکید شده است که دین زرتشت یکی از ادیان الهی بوده و زرتشتیان از اهل کتاب هستند.(۱) قرآن به اصالت مذهبی زرتشتیان تصریح می‏کند. (۲) و پیروان این دین را به عنوان صاحب کتاب به رسمیت می‏شناسد.
    بر همین اساس در فقه اسلامی زرتشتیان در کنار یهودیان و مسیحیان قرار گرفته‏اند. در سیره و سنت پیامبر اسلام و ائمه(ع) نیز رهنمودهایی درباره برخورد با زرتشتیان وجود دارد که بیانگر اهل کتاب بودن آنها است. ابن عباس می‏گوید: پیامبر اسلام دستور داد از زرتشتیان مقیم یمن جزیه بگیرند. زرتشتیان جزیه دادند و بر آیین خود باقی ماندند.(۳)
    یکی از فرمود: مجوسیان چون دارای کتاب آسمانی بودند، مانند اهل کتاب جزیه می‏دادند”. (۴)
    اسلام شناسان و فقیهان نیز از آنان به عنوان اهل کتاب یاد کرده و تصریح نموده‏اند که هم برای آنان دین بوده و هم کتاب داشته‏اند.(۵)
    دوم: از برخی متون و منابع دینی استفاده می‏شود که برای زرتشتیان کتاب آسمان نیز بوده است. در روایتی از امام علی(ع) آمده است که برای مجوسیان کتاب وجود دارد.(۶)
    مرحوم شیخ طوسی تصریح می‏کند که برای زرتشتیان کتاب آسمانی وجود دارد.(۷) مرحوم علامه طباطبایی عقیده دارد: زرتشتیان دارای کتاب آسمانی و پیامبر بوده، بر این اساس دین زرتشت پذیرفته شده است.
    سوم: درخصوص عدم ذکر دین زرتشت در قرآن باید گفت: عدم ذکر برخی اسامی و ادیان در قرآن بدان معنا نیست که پیامبران و ادیان دیگر وجود ندارد.
    در برخی روایات تصریح شده است که تعداد پیامبران ۱۲۴ هزار بوده(۸) و برخی دیگر هشت هزار بیان نموده‏اند. (۹)
    بیان اسامی همه پیامبران با اهداف قرآن که بیان مسائل مهم و کلیات معارف است، همسویی ندارد. از سوی دیگر در برخی آیات به برخی از اسامی پیامبران و اسامی کتاب‏های آنان تصریح شده است.(۱۰)
    در برخی آیات به طور کلی از پیامبران سخن به میان آمده است(۱۱) و در برخی دیگر از بعضی پیامبران با اشاره سخن گفته شده است.(۱۲) بیان سرگذشت پیامبران با شیوه‏های مذکور کفایت می‏کند.
    در قرآن آمده است: “و لقد أرسلنا رسلاً من قبلک منهم من لم نقصص؛(۱۳) پیش از تو، رسولانی فرستادیم. سرگذشت گروهی از آنان را برای تو بازگو کردیم و گروهی را برای تو بازگو نکرده‏ایم”.
    “از این آیه استفاده می‏شود که نام گروهی از انبیا و رسولان الهی در قرآن مجید نیامده، و عدد آنها بیش از آن است که در قرآن ذکر شده است”.

    [پاسخ]

    Reply

  2. سیما

    تورو خدا هر کی کتاب زن و سکس در تاریخو داره برام بفرسته، جون من بفرست اینم میلمه تورو خداااااااااااااااااااااا s.raganikhatir@yahoo.com

    [پاسخ]

    love پاسخ در تاريخ اسفند ۱۳ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۸ قبل از ظهر:

    @سیما, دارمش ها ولی نمیفرستم واست.توکف باش…………

    [پاسخ]

    ببر پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۲ قبل از ظهر:

    @سیما,
    دیوانه دو تا کتاب مفید بخون به چه دردت میخوره
    اگر خاستی بهم میل بزن با هات حرف دارم
    sperestar@yahoo.com

    [پاسخ]

    Reply

  3. maysam

    @مجتبی
    چطور می خوای دینی رو قبول کنی که هنوز داری دنبال کتاب براش می گردی.!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

    مجتبی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۵ بعد از ظهر:

    @maysam,
    گفتم میخوام ، نگفتم که قبول کردم . فعلا در حد مطالعه هستش و بعد از خوندش باید تصمیم بگیرم.

    [پاسخ]

    "مجتبی ها " نگرانتونم پاسخ در تاريخ تیر ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ قبل از ظهر:

    @مجتبی,
    مجتبی عزیز سلام، حتما میدونی که سرانه مطالعه در ایران چیزی حدود ۶ دقیقه در روزه…. پس به صحبت های دیگران “خصوصا دیگران روشنفکر نما با سرانه مطالعه ۶ دقیقه اعتماد نکن عزیزم” ضرر میکنی واقعا….. اگر شبهه ای داری از استاد و بلد این رشته بپرس حتما راهنماییت میکنن، مطمین باش از کسانی کمک بگیر و سوال کن که حداقل چندین منبع استاندارد رو مطالعه و بررسی کردن نه از هر کسی!!
    اولنش اگر واقعا میخوای خدا رو بشناسی و دینی رو انتخاب کنی که زودتر تو رو به “خدا” به “عشق” نزدیک بکنه با اندک تحقیق و مطالعه به یقیین میرسی که اون دین اسلامه، شک نکن…….. تو به خدا که ایمان داری… خودتو بسپار به خودش و از خود خدا بخواه که کمکت کنه و اونوقته که نور رو تو زندگیت میبینی و میبینی که خدا چطوری کمکت میکنه که بشناسیش……….
    دوما اگرم قصدت لجبازی با خودته که این راهش نیست
    در آخر امیدوارم از انتخابی که میکنی پشیمون نشی ، چرا که با گذشت زمان خیلی چیزا رو نمیتونی جبران کنی و این واقعیت تلخیه و امیدوارم هیچ وقت تجربش نکنی، موفق باشی

    [پاسخ]

    Reply

  4. سیاوش

    برادری که می خواهی زردشتی شوی مجتبی عزیز دل برادر میدانی ترک دین چه حکم دارد.
    در اون دنیا علی خواهرت را میگاید و رفیق خمینی عمه ات بدون نکاح بار دار خواهد کرد و امام عسکری خودت را الی خط سیاه درون خواهد کرد

    [پاسخ]

    مجتبی پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۹ بعد از ظهر:

    @مجتبی,
    دوستان ببخشید نمیخواستم فحش بدم اما خوب نمیتونم قبول کنم که کسی بهم توهین کنه و من ساکت باشم. جواب های هوی هست.

    [پاسخ]

    امير پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۹:۵۰ بعد از ظهر:

    @مجتبی, تو که میخوای زرتشتی بشی میخواستی کتابشو بخونی اما حالا که مسلمونی تا حالا یه بار شده قران رو کامل بخونی؟

    [پاسخ]

    باران پاسخ در تاريخ بهمن ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۷:۰۴ بعد از ظهر:

    @سیاوش,

    به شما چه که مجتبی چه دینی را می پذیرد،هر کی در انتخاب دین ازاد است،
    ما که نباید دین شناسنامه ای باشیم_باید قبولش هم داشته باشیم.

    [پاسخ]

    مهدیه پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ بعد از ظهر:

    عالیه، موافقم

    [پاسخ]

    مینا پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ قبل از ظهر:

    @سیاوش, به نظر من شما فقط برو بمیر خب.؟!

    [پاسخ]

    از بندگان خدا پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ بعد از ظهر:

    @سیاوش, خیلییییییییییییییییییییییی بیتربیتی دوست عزیز.
    البته بهت حق میدم چون تو و امثال تو نمیتونین مثل علی باشین علی انسانی کامل و بی مانند بود وهست و شما هیچ وقت نمیتونین مثل اون باشین! ومن حاضرم برای دفاع از علی و دینش هرکاری بکنم چون بهش اعتقاد کامل دارم…اجازه نمیدم کسی به خدا و فرستاده و وبرگزیده هاش توهین کنه.

    [پاسخ]

    Reply

  5. وحید

    دوست عزیز به نظرم لازم نیست دنبال دین جدید باشی . اگر واقعا می خوای به خدا نزدیکتر باشی با خودش باش نه اینکه لابلای برگه های تاریخ و… دنبال خدا باشی.فقط کافیه به قلبت رجوع کنی اونوقته که میفهمی چه وقت و کجا میشه خدارو پیداکرد.اصلا پیامبر نیومد بگه به ۱۴۰۰ سال پیش رجوع کنید بلکه اومد مسیری را نشون داد که از اون مسیر میشه خدارو شناخت.هدفش رفتن مسیر بود نه موندن توی اون مسیر.
    نمی خوام به تفکر یا اعتقادی که بهش رسیدی توهینی بکنم اما دینی که بگه وقتی زن عادت ماهیانه میشه یعنی شیطان در اون حلول کرده و باید برای مدتی از خونه دور باشه و… یعنی چی؟؟
    البته قبول دارم که ما انقدر از اسلام واقعی دور شدیم که اعمالمون با بت پرستی یا هندیهایی که سگ و گاو میپرستن فرقی نداره اما اسلام واقعیرو باید از قلب علی و علم پیامبر شناخت.
    موفق باشی

    [پاسخ]

    نفیسه پاسخ در تاريخ فروردین ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۲:۲۵ بعد از ظهر:

    سلام وحید عزیز. ممنون از تحلیل قشنگت. کاملا با نظرت موافقم. به علاوه که از نظر من خدا ادیان رو یکی پس از دیگری اورده که همدیگرو تاییدو تکمیل کنند. و این ذهن کوچک انساتهاست که ادیان رو فقط برای منافع شخصی مقابل هم قرار میدهند . در صورتی که اگر منافع روحانیون وعلمای دین نبود، الان باید ادیان کنار هم و مکمل یکدیگر میبودند. اگر کسی منظور خدارو از اوردن ۱۴۰۰ پیغمبر و ادیان مختلف درک کنه. به جای فکر کردن به تغییر دین، به فکر شناخت احکام ان با تفکرو تعقل خودش( نه هر عالم بی علمی) میفته.
    در هر حال خوشحال شدم از دیدن عقاید قشنگت.

    [پاسخ]

    Reply

  6. پندار

    چرا خود را درگیر تعصبات واهی کرده اید
    هرکس در انتخاب دین خود آزاد است و هیچ دینی کامل نیست
    هر دین عیوب خاص خود را دارد
    مسلمانانی که ادعای برتری دارند بروند و کتب اصول کافی و بحار الانوار و تاریخ طبری را بخوانند بعد ادعای کمال کنند
    دین زرتشت هم در زمان ساسانیان دستخوش تغییرات زیادی شد و از آن حالت عرفانی خود خارج شد
    دین یهود و مسیح هم به همین نحو توسط حاکمان برای تسلط بر مردم دستخوش تغییر شدند

    آموزه های عرفانی افرادی از قبیل بودا و زرتشت و تائو بسیار پسندیده و زیبا هستند و اگر می خاهی کتاب مفیدی بخانی این کتاب ها را از دست نده

    و اگر در مورد انتخاب دین بخاهم راهنمایی کنم
    به نظر من بهتر است دین انسنیت را برگزینی و بجای آنکه خود را مقید به اوراق و قوانین تاریخ مصرف گذشته ی قرن های گذشته کنی
    خود را مقید به قوانین ناب انسانیت بدان و از آن پیروی کن

    [پاسخ]

    »حسن پاسخ در تاريخ فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۱۷ بعد از ظهر:

    @پندار,
    حیف باد هوا که به تو میخوره اسلام کامل نیست؟آخه بچه جون تورو چه به این حرفا برو گردو بازیتو کن کتاب معرفی میکنی که بدونیم کامل نیستیم؟قرآن رو چرا معرفی نکردی پس؟واقعا که خدا عجب صبری داره با این بنده هاش

    [پاسخ]

    Reply

  7. پندار

    و برای وحید باید بگویم
    همانطور که در نظر قبل خود گفتم
    این قوانین زرتشتی ( عادت ماهیانه زنان و ….) در دوره ی ساسانیان به دین زرتشت اضافه شده است و این چیزی از ارزش تعالیم زرتشت پیش از ساسانی کم نمی کند
    و اگر می خواهی نظر اسلام را هم در مورد زنان بدانی از تو میخواهم برای یکبار که شده لای کتاب نهج البلاغه را باز کن و نظر علی (ع) را در نامه ۳۱ نهج البلاغه که برای فرزندش حسن (ع) نوشته است مطالعه کن
    و یا اگر سندیت بیشتری می خواهی سوره های نساء و احزاب و نور را مطالعه بفرما تا نظر قرآن را هم در مورد زنان بدانی و برای فهمیدن نظر پیامبر اسلام هم فقط کافیست یک جستوجوی ساده در اینترنت بکنی و احاذیث پیامبر من باب زنان را بخوانی

    [پاسخ]

    monster پاسخ در تاريخ دی ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۲:۴۰ بعد از ظهر:

    @پندار,
    اسلام واقعی رو از کتاب قران بشناس من با اینکه شیعه هستم نهج البلاغه رو قبول ندارم یکی از دلایلش همینه که شما بیان کردید و در مورد درست بودن خطبه های این حدیث شک و شبه زیاد هست،در ضمن کتاب های بحارالنوار و کافی درش حدیث جعلی هم وجود داره من خودم لائیک بودم و برای شناخت ادیان فقط به کتب اصلیشون اکتفا کردم نه کتاب های فرعی و … در دین اسلام هم تحریفاتی رخ داده ولی کمتر از اصل خودش دور شده و در ضمن این تحریفات رو میشه از لابه لای ادوار تاریخ بیرون کشید و واقعیت رو فهمید اگر قرار باشه که دین این باشه که بری چهارتا کتاب حدیث و قران (به لفظ ترجمه) بخونی این دین به درد لای جرز دیوار میخوره .

    [پاسخ]

    Reply

  8. مهدی

    سلام
    حرفاتون واقعن جالبه

    من خودم پیرو مکتب گیمیستم
    اگه بخام این جا حرفامو بزنم همتون میگرخین پس چیزی نمیگم
    امیدوارم در راه کشف حقیقت موفق باشین
    ندیده دوستون دارم

    [پاسخ]

    Reply

  9. بعداً

    به نظر من تا اونجایی که تحقیق کردمو خوندم همه ی دینهای دنیا از این چیزی که ما به عنوان اسلام میشناسیم بهتره. اصلاً برین تحقیق کنید ببینید حضرت محمد چرا و چجوری مورده. تا یه چیزایی دستگیرتون بشه.البته من شخصیتهای رو مثل حضرت علی و امام حسین رو باتمام وجود قبول دارم و بهشون احترام میزارم چون همون زمانم زرتشتی هایی از ایران به زیارت حضرت علی می اومدن چون معتقد بودن هر چند صد سال یکبار اهورا مزدا به زمین میاد و معتقد بودن حضرت علی اهورا مزداست. اما حساب حضرت محمد جداست و حالال قانون رو تحریف کردن که از ادیان دیگه به زیارت محمد میامدن

    [پاسخ]

    Reply

  10. محمد حسین

    آقا مجتبی
    عده ای گفتند ادیان دیگر بهترند و کسی نیز در مورد پیامبر ادعا کرد
    آقا فقط همینو بهت بگم که با دیدن این مسلمونا در مورد اسلام قضاوت نکن
    بادیدن علی(ع) در مورد اسلام قضاوت کن
    این مسلمونایی که ادعای تشیع و پیروی دارند شاید روزی نشه که توش دروغ نگن!!!
    برو علی(ع) رو بچسپ!!!
    من پیشنهاد می کنم اگه دوست نداری مسلمون باشی نیاز نیست که بری دنبال دین دیگه

    فقط آزاده باش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    در ضمن خوشحال میشم دلایلتون رو درباره برتری و حقانیت زرتشی بدانم
    ایمیل من:
    hos.malsa@gmail.com

    [پاسخ]

    Reply

  11. اریانا

    دین اسلام دین برده داریه .پیامبرای اونا قبل از انتخاب شدن هیچی درباره ی خداشون نمیدونستن و بعد از انتخاب شدن فقط پیام اونو مثل برده منتقل میکردند و به همین خاطر به اونا پیامبر میگن ولی زرتشت یک خردمند بزرگ اریایی بود که با خرد خودش اهورامزدا رو قبول کرد و ارتباط اون و اهورامزدا ارتباطی یک طرفه بود که فقط زرتشت با اهورامزدا صحبت میکرد و این که اون پیامبر بوده اشتباه است. اسلام دین عرب های خر است نه ما.هفت هزار سال پیش که هنوز عرب ها نمیدونستن خدا چیه ما خدا داشتیم اسمش اهورامزدا بود اونا هنوز کمتر از هزار و پانصد سال که خدا رو شناختند. و در پایان ما فقط با اتحاد و هم بستگی میتونیم ایران رو پس بگیریم پس برخیز نشون بده که نمیذاریم ایران رو نابود کنن. به خاطر انتقام اون جوون هایی که فقط میخواستن ازاد باشن و هیچ گناهی نداشتن ایرانو پس بگیر.از پول نویسی و دیوار نویسی شروع کن. مرگ بر اصل ولایت فقیه داور رنگارنگ esmael1377@yahoo.com نوجوان ۱۴ ساله متنفر از ولایت فقیه

    [پاسخ]

    خودم پاسخ در تاريخ شهریور ۸ام, ۱۳۹۱ ۳:۰۴ بعد از ظهر:

    @اریانا,
    این که ایران یه امپراوری بزرگ بوده توش شکی نیست درسته که ما قبل از عرب ها همه چی داشتیم ولی این واقیتو که کم کم پس رفت کردیم نمیشه گردن اسلام گذاشت.تقصیر خودمون بود اسلا گفته اعتدال نه افراط و تفریط حالا این که بعضیا راه غلط در پیش گرفتن و همه چیز و خراب کردن به اسلام ربطی نداره.اگه میخوای در مورد چیزی نظر بدی یه خورده تحقیق کن. ابو علی سینا هم یه مسلمون بود که هنوزم که هنوزه کتاباش شهره ی خاص و عامه.ما بعد از اسلام یه عالمه دانشمند داشتیم یه عالمه پزشک خوب حتی خیلی از اروپاییا واسه درمان به کشورای اسلامی میومدن.حتی میتونی بری در مورد اعجازای علمی قران تحقیق کنی اگرم سایتای خودمونو باور نداری برو تو سایتای خارجی بخون.

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ بعد از ظهر:

    @اریانا,
    تکبیر خخخخخخخخخخ
    اووووووووووووف
    چه خشن

    [پاسخ]

    Reply

  12. arubarzan

    خاک برسرکسانی که میگن این دین کامله ….این دین فقط مال عربا بود که تونستند به بهونه اون دنیا را غارت کنند

    [پاسخ]

    اریانا پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۲:۵۰ بعد از ظهر:

    @arubarzan, دمت گرم داشت میتونیم بیشتر باهم دوست بشیم بیا به ایمیلم

    [پاسخ]

    خودم پاسخ در تاريخ شهریور ۸ام, ۱۳۹۱ ۳:۰۶ بعد از ظهر:

    @arubarzan, واقعا واسه هر دوتون متاسفم

    [پاسخ]

    monster پاسخ در تاريخ دی ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۲:۵۷ بعد از ظهر:

    @arubarzan,
    برو کتاب های تاریخی بی طرفی که درمورد تاریخ قبل از اسلام نوشتن بخون تا بفهمی که ما از عربها هیچی کم نداشتیم(زنای محارم،طرز شکنجه ها و اعترافات،یهود کشی،مسیحی کشی،زن ستیزی و حبس زنان درخانه).در دوره ی هخامنشی ایران باشکوه بود ولی با حمله ی اسکندر یه ویروسی به جون این فرهنگ افتاد که فرهنگ رو پوشالی کرد……. اگه به غارت کردن باشه ما هم به بهونه های زیادی کشورهای دیگه رو به خاک و خون کشیدیم . اگه این دین اسلام مال اعراب هست چرا تا الان پابرجاهست و در ۴۰ سال دیگه پرجمعیترین دین دنیا میشه،اگه مردمو به زور مسلمون کردن لااقل بعد از انحطاط و افول حکومت عربها به تدریج اسلام هم محو میشد و از بین می رفت . برو خودتو به کج فهمی نزن نشونه ی پیامبرهایی مثل حضرت عیسی و محمد در کتاب اوستا انکار نشدنی هست…. همون موقع که حضرت عیسی متولد شدن سه مجوس در کنار ایشون حضور داشتن و براشون هدیه اوردن(به نقل اناجیل) و به قول تاریخدان ها اگر اعراب به ایران حمله نمی کردن مسیحیت ایران میگرفت و در زمان حضرت محمد کم نبودند افرادی که جمال و جلوه ی سوشیانت دوم رو در حضرت محمد دیدن اگه اسلام رو قبول ندارید لااقل به اعتقادات مردم احترام بگذارید شماها که ادعا دارید در راه حق هستید ایا در کتاب مقدس اوستا نیومده به ادیان دیگر احترام بگذارید؟؟

    [پاسخ]

    Reply

  13. فریباج

    من خودم یه نوجوون۱۴سالم اما بااینکه ادم خوبی نیستم دین اسلاموباتمام وجودباوردارم وشخصیت امام علی روناتوصیف میدونم بااریاناهم کاملامخالفم چون به برترین دین توحین میکنه اخه پیامبرامیدونی چقدردرراه خداسختی کشیدن اونافقط پیام رسون نبودن اوناکسایی بودن که واسه اینکه اسلام پایداربمونه من وتوحداقل راه های سعاتوبشناسیم کلی سختی کشیدن درکل دنیاوسیله ی ازمایشه وباالاخره میریم توخاککککککک پس خوبه به سمت دین وهدف هایی بریم که باعث سعادت این دنیاواخرتمون بشه موفقباشیدوبه هم احترام بذارید

    [پاسخ]

    اریانا پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۲:۵۲ بعد از ظهر:

    @فریباج, هنوز دیر نشده ازاده باش

    [پاسخ]

    آزاده پاسخ در تاريخ مرداد ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۰ بعد از ظهر:

    @اریانا, اگه منظورت از آزاده شدن برده ی افکار امثال تو بودنه پس اسارت بهتره .حداقل الان اسیر کسی بهتر از توست!

    [پاسخ]

    Reply

  14. هستی

    بیشتر ما ادما تنهاچیزی را که خودمون انتخاب کرده باشیم قبول داریم انتخاب هم از شناخت حاصل میشه شاید دلیل این همه کاستی های ما تو دینمون اینه که نه اون را میشناسیم ونه خودمون انتخابش کردیم ی چیزی بوده که از زمانی که متولد شدیم چه بخوایم جه نخوایم همراهمون بوده وباید ازون پیروی می کردیم شاید اگه طوری بود که ما خودمون میتونستیم از همون ابتدا هر دین وراهی را انتخاب کنیم وضع مسلمونا این قدر خراب نبود

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ بعد از ظهر:

    @هستی, کاملا موافقم

    [پاسخ]

    Reply

  15. مهدی

    با سلام به همه دوستان
    اول باید بگم دم مجتبی گرم که کلی همه تون رو سر کار گذاشته.
    حاضرم قسم بخورم سر کاریه
    برو بچه های بادین و با ایمان اینقدر خون تون رو کثیف نکنید و ناراحت نشین
    به همه گی بازم میگم مجتبی سرکارتون گذاشته
    من مجتبی رو ندیدم اما کارم آدم شناسی هست.از روی حرف هاش تشخیص دادم.
    به نظر من دیگه کسی پیام ننویسه تا این دسیسه بخوابه
    با تشکر.
    دکتر مهدی محمدی

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ بعد از ظهر:

    @مهدی, پریدی وسط بحث گفتی آدم شناسم زیر دیدگاهتم نوشتی دکتر مهدی محمودی
    دقیقا هدفت از این کار چی بوده؟
    ۱مردم بفهمن تو دکتری
    ۲میخواستی بگی ادم شناسی و از دوخط نوشته طرف فهمیدی دروغ گفته
    ۳یه چیزی گفته باشی

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ بعد از ظهر:

    @علی, ۴-هر سه مورد

    [پاسخ]

    Reply

  16. پادینا

    سلام……………..
    مجتبی جان به نظر من تو اول برو با یه روحانی مشورت کن دلایلتو کاملا براش توضیح بده که چی باعث شده که می خوای دینتو عوض کنی.
    امید وارم که خووووووووووووووووووووب تصمیم بگیری اما اگه کسی که خدا و قرآن و پیامبری حضرت محمد رو قبول نداشته باشه کافره و نجسه
    زرتشت هم فقط خداااااااا رو قبول داره…………..

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ بعد از ظهر:

    @پادینا, اگه به اسم مرتد دینی گرفتنش چی ؟؟؟؟
    شوما جواب میدی؟؟؟

    [پاسخ]

    Reply

  17. کامران

    می د.نم چی شده که به این نتیجه رسیدی ولی داری کار درستی می کنی اگه این کار و انجام دادی به من هم بگو چون قصد یه همچنین کاری رو داشتم

    [پاسخ]

    Reply

  18. مهدی

    توی انتخاب دین هیچ اجباری نیست واینا که میگن ترک کننده دین اسلام ملحدمیشه وحکمش اعدامه چرت گفتن، و به نظرم دین زرتشتی واقعی که قبل از دستکاری مغ ها وجود داشته از دین تحمیلی این عربا بهتره.

    [پاسخ]

    Reply

  19. نوری درون تاریکی

    زرتشتیا اون زمان اتش پرست بودن , چون زرتشت با ماوراطبیعه که اکثر قومها در اون زمان از جمله قوم مایا , چینیا , و هندوها که وجه مشترکی با زرتشتیان داشتند در ارتباط بودن , ماورا طبیعه چیست؟ عالمی که از دنیایه عادی خارج و به کمک اجنه که از اتش بوده اند , در عالمی دیگر که روح انها میتوانست به همه جای دنیا سفر کند(طی العرض ) وارد میشدند , در اروپا از اجنه در زمانهای دور برای کارهایی که از دست بشر خارج بوده کمک میگرفتند وبه نام وروجک خطاب میکردند,در میان سرخپوستان و دیگر مللها نامهای متفاوتی داشته , خلاصه میتونید ببینید که مرتاضهای هندی کارهای عجیب انجام میدهند که از دست انسان خارج است , این کارها توافقیس میان اجنه و انسان که شرط ان بر اینست که من تو را در میان هوا نگاه میدارم یا فلان کاری که از دست تو خارج است را برایت انجام میدهم , و تو در قبال ان کارهای نحیس و نجس از جمله پرستش گاو , نوشیدن ادرار , ازدواج با احرام که به اعتقاد زرشتشتیان در خالص ماندن خانواده تاثیر دارد و غیره,,, به همین دلایل است که زرتشتیان عزیز دلم خدا پرست نبودند.بلکه اتش پرست بوده اند و تو اگر مطالعه داشته باشی میدانی
    خود بنده یک بار به ماورا الطبیعه رفتم و با ملک کندیاس که متسخر حضرت سلیمان بوده و کارهای زیادی از جمله اوردن ملکه صبا در مقابل ح سلیمون بوده و غیره … همسفر شده ام فقط جهت باور به این مسیله و اعتقاد پیدا کردن و تجربه داشتن این کار را انجام داده ام و و بالای سر کسانی رفته ام و امار انها را در اوردم , حتی به زیر زمین هم رفته ام و دو گنج را کهیکی مجسمه ی مریم مقدس و اسب طلایی را در فاصله ی هفت متری زمین دیده ام اکنون اگر من را نشناسید و به یکباره بگویم من چنین کارهایی را انجام میدهم که از دست توی انسان خارج است و تو به وجد بیای و بگویم من فرستاده ی خدا هستم و اگر هیچ دینی نداشته باشی صد در صد به من و پسامبریم ایمان میاری , و در اخر بگویم من مسلمان و شیعه ی علی اعتقاد به ظهور امام زمان هستم چون دنیا رنگ خون به خود گرفته پس حتمیس که منجیی وجود داره , کاملترین ادیان اسلام است , و بیهوده برای خودتان فتوا ندهید
    با تشکر

    [پاسخ]

    ولایت فقیه پاسخ در تاريخ خرداد ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ قبل از ظهر:

    @نوری درون تاریکی,
    سلام…!

    برادر تو الان جزو کدوم دسته ای ؟؟میشه مشخص کنی؟؟؟

    [پاسخ]

    Reply

  20. امید

    با درود اگه ممکنه کتاب خدمت یا خیانت از محمد بهمن بیگی را بزارین لطفا. نوری درون تاریکی شما کلاس اموزش جادوگری هم میزاری

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ بعد از ظهر:

    @امید, گل گفتی:)

    [پاسخ]

    Reply

  21. مهدی

    سلام…!
    خدا توی قرآن میدونی چی گفته؟گفته **لا اکراه فی الدین**صفحه ی ۴۲ اجباری در دین نیست
    برو توی قرآن ببین که چقد خداوند با منطق صحبت کرده…نصیحت هایی که توی اون نوشته شده (سوره ی لقمان و …)رو بخون!
    تو واقعاً میتونی یک کتاب یا یک انسان یا هر چیز دیگه ای رو بهم معرفی کنی که هزار و چهارصد سال پیش اینقد قشنگ صحبت کنه!!!
    من فکر شو نمی کردم که کسایی پیدا بشن که اینطوری در مورد اسلام بگن…اسلامی که دینی تاحالا مثلش نیومده و نخواهد اومد…دینی که بزرگ های دنیا بهش روی آوردن…جای تعجب داره که با وجود عظمت خداوند و نشانه های خدا که روزانه بی نهایت ازشون می بینیم هنوز خیلیا بهش اعتقاد ندارن!!!
    میدونم که هر کسی توی گفتن نظراتش آزاده ولی ببخشید که اینو میگم:هرکسی که نتونه بزرگی خداوند و اسلام رو درک کنه،واضحه که هیچ وقت نمیتونه خوبی رو از بدی تشخیص بده و همیشه دچار مشکل میشه!!!

    التماس دعا….!!

    ((اللهم عجل لولیک الفرح))

    [پاسخ]

    Reply

  22. نفیس

    آخه چرا !!!اسلام که کاملترین دینه..حتی مسیحیا و زرتشتیا و…..دارن مسلمون میشن…
    ولی بازم هرکی اختیار خودشو داره….
    و همون طورکه در آیه الکرسی اومده.. لااکراه فی دین=هیچ اجباری در دین نیست……
    امیدوارم عاقلانه تصمیم بگیری

    [پاسخ]

    Reply

  23. امیرحسین

    به غیر از اسلام همه ادیان تحریف شدن….دین واقعی اسلامه که شاید بعضیا کشش مغزشون اینقدر نباشه اسلامو درک کنن…همانا بهترین دین نزد خدا اسلام است….اگه اسلام نبود شاید معلوم نبود الان…

    [پاسخ]

    Reply

  24. علی

    دین اسلام کامله نه این اسلامی که حالا وجود داره و خود خداوند نیز فرموده امکان انحراف در دینی که حتی به وسیله ی پیامبر بنا شده وجود دارد
    اسلام راستین باعث پیشرفت مردم بود چون در قرن چهار وپنج کشور های مسلمان سطح علمی خیلی بالاتری نسبت به مردم هم عصر خودشان داشتند
    اما امروز عقب افتاده ترین کشور ها دینشون اسلامه

    [پاسخ]

    سونار پاسخ در تاريخ تیر ۵ام, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ قبل از ظهر:

    @علی, خداوکیلی شما نگاه کن چطور فیلم شدیم کتاب ویکتور هوگو چ ربطی به دین و اینا داشت؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

    Reply

  25. خنده

    خخخخخ ، ولش کنید این یارو رو بذارین بره زرتشتی بشه ، اسلام نمیخواد همچین نوابغی رو .
    میخوای بشی خب بشو چرا میکنی تو بوق و سورنا ؟! والا .

    [پاسخ]

    Reply

  26. vida

    آقا مجتبی:
    بنظر من اول مطالعه راجع ب دین خودت داشته باش، به دستوراتشم عمل کن اگه باز هم دیدی راضیت نمیکنه اونوقت برو سراغ دینهای دیگه اونارو هم خوب بررسی کن و به دستوراتش عمل کن بعد تصمیم بگیر. چون بلاخره اسلام گفته لا اکراه فی الدین….
    و اینکه این موضوع باید واسه خودت حل بشه که چرا از اسلام خوشت نمیاد دلیل درست باید واسش پیدا کنی و دلیل درست هم واسه خوش اومدن از دین زرتشت، یعنی احساسی برخورد نکرده باشی. اگر هم که حوصله مطالعه و انجام دستورات اسلام یا دین دیگه ای رو نداری که کلا یعنی حوصله دین داری نداری و هدف از دینو نمیدونی و باید اطلاعات کلیتو راجع به نیاز بشر به دین تکمیل کنی. که البته این قسمتو باید با انواع مشاورین دانا پای بحث بشینی و باهات مناظره کنن که قانع شی، با چارتا کتاب جسته گریخته شاید نشه، موفق باشی

    [پاسخ]

    Reply

  27. الهام

    @مهدیه, یعنی چه که به ماچه ربطی داره ماهمه مسلمونیم وبایدیک نفرراکه داره به خطامیره راهنمایی کنیم نه اینکه بذاریم بیشترتوی باتلاق فروبره .آقامجتبی توی اون دنیاهمه ی اعمال طبق اعمال حضرت علی وحضرت محمدسنجیده میشه وهمه ی پیامبران نیز اعمالشون طبق اعمال پیغمبرماوخداخودش توی قرآن گفته برترین دین هانزدمنه وآخراین راه به بن بست منتهی میشه خواهشاکتاب های بیشتری درمورددینتون بخونید مخصوصاقرآن وبه حرف چندنفرازایناکه مسلمون شدندگوش دهید.بعدتصمیمی بگیرید

    [پاسخ]

    Reply

  28. الهام

    @مهدیه, یعنی چه که به ماچه ربطی داره ماهمه مسلمونیم وبایدیک نفرراکه داره به خطامیره راهنمایی کنیم نه اینکه بذاریم بیشترتوی باتلاق فروبره .آقامجتبی توی اون دنیاهمه ی اعمال طبق اعمال حضرت علی وحضرت محمدسنجیده میشه وهمه ی پیامبران نیز اعمالشون طبق اعمال پیغمبرماوخداخودش توی قرآن گفته برترین دین هانزدمنه وآخراین راه به بن بست منتهی میشه خواهشاکتاب های بیشتری درمورددینتون بخونید مخصوصاقرآن وبه حرف چندنفرازایناکه مسلمون شدندگوش دهید.بعدتصمیمی بگیرید

    [پاسخ]

    Reply

  29. یاسمن

    شنیده بودیم خیلی ها میرن مسیحی میشن ولی دیکه نشنیده بودیم برن زرتشتی بشن دین زرتشتی دیکه دمده شده ادم یاد ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح میفته راستش من وقتی در درستی دین اسلام اسلام شک میکردم فقط یاد عاشورا می افتم و این که خدا جه معجزاتی توی اون روز کرده از جمله زنده موندن امام سجاد (ع) که اکر اون روز بیمار نبودند مسلما توسط دشمنان شهید می شدند و خیلی جیز های دیکه که اکه بهشون فکر کنید فقط اسلام رو انتخاب میکنید والسلام

    [پاسخ]

    Reply

  30. Apollo

    حتما مد شده خخخخخخخخخ
    فدات شم برو یه آیه مثل قرآن بیار بعد زرتشتی شو.
    می خوای با چوب جادوی مرلین زرتشتیت کنم.
    خداییش دارم میمیرم از خنده.
    ملت از بدبختی ببین چیکار که نمیکنن
    باوا دمتون گرم.
    تسلیم.
    تکبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیر.

    [پاسخ]

    Reply

  31. ma

    با سلام
    من کاری به تغییر دین ندارم چون خدا اون رو ازاد گذاشته پس ما بهتر از صاحب دین نیستیم.هرچند خداوند در تمام ادیان قوانینی را وضع نموده که مفهوم انها یکسان است که مبادا انسانی را برنجانیم وباعث شکستن دل همنوع خود شویم.اما در این میان همیشه در طول تاریخ انسان هایی با دانستن و درک زمانه از دین به نفع منافع شخصی خود سو استفاده کرده اند که نباید به پای دینی نوشته شود هر چند دین اسلام دین کاملی است اما رواج ان در منطقه ای که در ان عقاید قومی تندرو خرافات بومی و با عرض معذرت توحش همراه شده چهره زیبای ان را مخدوش کرده.اما فردی که زرتشت را اتش پرست معرفی کرده باید درک کند که اسلام به تمام ادیان احترام گذاشته در ضمن اینکه زرتشتیان هرگز اتش پرست نبوده اند بلکه ما ایرانیان افتخار تنها قومی بوده ایم که موحد بوده و هرگز برده داری نکرده ایم .اتش پرستی عنوانی است که اعراب فاقد پیشینه تمدن به ما نسبت داده اند

    [پاسخ]

    Reply

  32. علیرضا

    سلام آقا مجتبی
    من نمیدانم که دینت چیه ، ولی بنده به عنوان یک مسلمان پیشنهاد میکنم که یکبار قرآن را که کتاب آسمانی مسلمانان میباشد، با تفکر بخوانی تا نسبت به این دین آشنایی کامل پیدا کنی .

    [پاسخ]

    Reply

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.