دانلود رایگان در کتابخانه تاریخ ما

دانلود کتاب انجیل برنابا

نام کتاب انجیل برنابا (جهت دریافت کلیک کنید)
نویسنده برنابا
موضوع اصلی مرگ عیسی
موضوع فرعی دین + خدا + فرزند خدا + مسیح = اسلام
جلد ۱
حجم فایل ۷۵۰کیلوبایت
قالب کتاب PDF
تاریخ ثبت ۱۳۸۸/۶/۵

لینک تصحیح شد
مسعود اکبری


149 دیدگاه در “دانلود کتاب انجیل برنابا”

  1. محمد امیر

    به نظر من آدم حق انتخواب داره .من دوست دارم مسیحی بشوم.سمیرا تو مشکلی داری؟

    [پاسخ]

    حسین شکرانی پاسخ در تاريخ اسفند ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۲:۲۷ بعد از ظهر:

    دوست عزیز سلام
    من هم با این جمله شما که آدم حق انتخاب داره موافقم . هر کس هر دینی بخواهد میتواند داشته باشد . در اسلام هم به این نکته اشاره شده در سوره بقره : لا اکراه فی الدین . کسی نمیتواند دیگری را به خاطر عقیده اش سرزنش کند چون در دین اجباری نیست .
    ولی از طرفی انتخاب من و شما وقتی ارزشمند است که با تفکر و اندیشه و تعقل باشد و به دور از تعصب و کینه و ….. . برایتان آرزوی موفقیت میکنم .

    [پاسخ]

    Reply

  2. محمد

    دوست عزیز درود اهورا زرتشت به تو زنده باد نام نامی مسیح روح الله بیت القدس دوست عزیز اگه وقت کردین به من ایمیل بزنید تاراجب اناجیل ۴ گانه وانجیل برنابا با هم هم صحیت بشویم

    [پاسخ]

    Reply

  3. محمد از ارومیه

    سلام به همگی من سخنان خیلی هاتون و خوندم بهتره که بگم بعد از خواندن سخنانتون کمی گیج شدم خیلی دوست دارم باهاتون حرف بزنم به خصوص با اونایی که کتاب انجیل و تورات را خواندن این ایدی منه اگه خواستین ادد کنین ممنون میشم موفق باشین

    [پاسخ]

    Reply

  4. محمد از ارومیه

    ببخشید فراموش کردم ایدی و بگم garagoz_oghlan من به صورت تصادفی به این سایت اومدم شایید دیگه نیام واسه همین ایدی مو دادم موفق باشین

    [پاسخ]

    Reply

  5. علی

    با سلام
    خداوند در وجود خود انسان پیامبر و میزان را گذاشته تا خوب و بد را خود تشخیص دهد .کارهای خوب را انجام و از کارهای بد دوری کند و این به صورت علمی نیز ثابت شده و این اصول خوبی و بدی در تمام فرهنگها ، اقوام و ادیان یکی است حال اگر کسی انجام داد انسانی منزه و اگر نه عکس آن و این خوبی، خوبی باطنی است و ذره ای در آن خللی حاصل نمیشود ولی اعتقادات دیگر بر گرفته از نظرات شخصی افراد بزرگ و کوچک است که بزرگان به عنوان دین و کوچک به عنوان خرافات وارده در دین و پیروان انها اکثراً در خوبی ظاهری به سر میبرند

    [پاسخ]

    Reply

  6. مینا

    سلام مینا هستم
    واقعا گیج شدم می خواستم بدونم چه کاری درسته و چه کاری غلط
    مثلا در مورد حجاب چه حجابی درسته

    [پاسخ]

    میلاد پاسخ در تاريخ تیر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۲ بعد از ظهر:

    مراجعه به سوره احزاب ایه ۵۹ کنید

    [پاسخ]

    حسين شكراني پاسخ در تاريخ تیر ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۰ قبل از ظهر:

    @مینا,
    با عرض سلام خدمت مینا خانم
    خواستم بگویم که به قول قرآن قد تبین الرشد من الغی : راه از بیراهه نشان داده شده است
    متاسفانه بعضی اوقات به خاطر شهوت پرستی بعضی ها من و شما دچار شکهایی میشویم . این که چه کاری درسته و چه کاری غلط ، و چه حجابی درسته را من و شما باید البته بدون عداوت و پیش داوری از علمای دین بپرسیم . که صد البته ههمه مراجع تقلید میگویند حجاب برتر چادر است
    یک سوال : چرا بعضی اوقات تلاش میکنیم حرف خدا را قبول نکنیم ؟ ( البته کلی میگویم و منظورم شما نیستید ) خدا از خانم ها خواسته که پوشیده وارد جامعه شوند . چرا بعضی خلاف حرف خدا را عمل میکنند ؟
    به نظر من دختری که به خاطر گوش دادن به حرف خدا چادر به سر میکنه شایسته بهترین تقدی از سوی خداست . دختران محجبه و با عفاف در چشم مردان مصادیق عصمت و پاکی هستند . عصمتی که هیچ مردی آن را برای هیچ پسری مثال نمیزند و تنها طلایه دار این پاکی همان دختران محجبه و عفیف هستند . مردانی که حجاب را نمیپسندند فقط انسانهای شهوترانی هستند که میخواهند بدون حصر در کوچه و بازار چشم چرانی کنند

    [پاسخ]

    پدرام پاسخ در تاريخ تیر ۲۹ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۰ بعد از ظهر:

    @حسین شکرانی, سلام دوست عزیز در مورد حجاب صحبت شما رو خوندم و دوست داشتم نظر خودم رو به خانم مینا بگویم : همین طور که مرد بدن زن رو میبینه و تحریک میشه .زن هم بدن مرد را ببیند تحریک میشه پس در نتیجه مرد بدن خود را باید زیر چادر پنهان کنه و مثلان گوش مرد دیده نشه مو هایش دیده نشه و دست هایش دیده نشود که اگر یه زن ان مرد را دیدتحریک نشود حالا فرض می کنیم درست است مرد ها تو این گرما چه جوری کار کنند چه جوری ورزش کنند دید دنیا چه قدر نسبت به زن های ایرانی بد میشود پیش خود می گویند زن های ایران خود را کنترل نمیتوانند کنند و چه قدر در این کشور حق مرد ها ضایع شده حتی این مرد ها فوتبال و شنا و …. کلی کار دیگه دارن محروم میشنو توش لذت نمیبرن چون این حجاب جلوی دست و پاشون رو میگیره ایا واقعا این حجاب می تونه جلوی فساد رو بگیره خودتون قضاوت کنید تو جامعه دارید میبینید من مثال رو زدم تا ببنید اگر واسه مرد ها بود چه قدر زندگی ما طاقت فرسا میشد به نظر من مثلان اگر یه خانومی رو تو خیابان دیدیم حجاب نداشت لباس چسبناک و….. حق نداریم به اون خانم بگوییم خانوم حجابت رو درست کن من گمراه میشوم باید دیدمون رو درست کنیم و کنترل به نفس خودمون داشته باشیم چه مرد چه زن این نگاه ما هست باید عوض شود و در مورد مسائل دیگه که بالا خوندم کاملان با نظر ارشاویز موافق هستم تمام پیامبران وسیله بوده اند تا خداوند رو به مردم جهان بشناسند و هرکدام از انها بنا به درک مردم و دید مردم قوانین را بیان کرده و دین را معرفی میکردند که برای مردمان ان زمان بوده و ما نباید گمراه شویم هدف اصلی ان ها پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک بوده ما بجای انکه به دین شناسی و کدام دین بهتر است یا دلایل ان به هدف انها بپردازیم زیرا اگر غیر از این باشد از علم بدور و به خرافات نزدیک می شویم و اگر به خرافات نزدیک شدیم دیگران به راحتی به ما مسلط میشوند ما نباید خدا را از طریق دین بشناسیم زیرا در این زمان به جای اینکه به به هدف اصلی نزدیک شویم به بی راهه و مسائل هاشیه ای نزدیک می شویم اگر اندکی به علم خودمون بیافزاییم و خدا را با علم بشناسیم و اورا ستایش کنیم به خدا خیلی نزدیک تر شده ایم و در عین حال به مردم جامعه خود و دنیا خدمت کرده ایم دوستان عمر خود را صرف مسائل حاشیه ای نکید پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک و ادم بودن رااصل زندگی و مبنا قرار داده و همراه ان خدا را ستایش کنید حالا نماز باشه یا کلیسا یا مثل اون داستانه حضرت موسی بود (یه روزی حضرت موسی از کنار یک چوپان رد می شده است و میشنود که چوپان داره به خدا می گه:خدا خیلی چاکریم میخوامت ۹کرم و… از این جور حرف ها بعد موسی جلو میره میگه این چه طرز ستایش خدا هست باید این جور نماز (طبق قوانین اون موقع) بخوانی و ستایش کنی که خدا به موسی وحی میکنه که :موسی چه را به بنده من گفتی که نوع ستایش خود را عوض کند به ان بنده بگو مثل قبل مرا یاد کند خلاصه هدف رو دنبال کنید نه چیزی دیگری…. pouya_pb14@yahoo.comخوشحال می شوم انتقاد های دوستان رو بشنوم من قصد بی احترامی نداشتن و اگر کسی ناراحت شده پوزش می خوام و اگر کسی فکر میکند که نظر من غلط است و دلیل قانع کننده دارد لطفا نظر خودش را ایمیل کنه

    [پاسخ]

    حسین شکرانی پاسخ در تاريخ مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۴ بعد از ظهر:

    @پدرام,
    سلام آقا پدرام . از این که نظر من را کامل خونده بودید ممنون . نظر شما محترمه و در عین حال مورد انتقاد بنده . در مورد نظر خودم لازم میدونم چند کلمه دیگه هم بنویسم که البته یه جورایی انتقاد به نظر شما هم هست :
    ۱- خداوند بشر را در دو کل آفرید : یکی دارای توان و قدرت در بازوها و …. و کلا سفت و قوی به نام مرد و دیگری لطیف و پر از ناز و زیبا و موزون به نام زن . حتی من در بعضی کتب خوانده ام که زن مانند فرشته ها نرم و لطیف است . در حدیثی آمده که : المرئه ریحانه لیست بقرمانه یعنی زن گل است و قوی و دارای قدرت بدنی مثل مرد نیست . متاسفاه بعضی مردم این حرف را به عنوان نقص خانم ها برداشت میکنند . در صورتی که این طور نیست . خداوند به مرد یک سری ویژگی داده و به زن یک سری ویژگی دیگر .
    ۲- اگر یک زن جلوی یک مرد ناز کنه و عشوه کنه و ادا دربیاره و …. مطمئنا اون مرد محو جمال اون زن میشه . چرا که همون طور که گفتم زن جنسی لطیف و دوست داشتنی داره و دارای اندامی موزون است . از طرفی مرد این طور خلق شده که از این ناز و عشوه ها خوشش بیاد و این بر میگرده به خلقت انسان . از طرفی اگه یک مرد جلوی یک زن ناز کنه و عشوه کنه و …. اون زن میگه عجب لوس و بی مزه اصلا ای ن که مرد نیست . چرا چون اولا بدن مرد اون انعطاف زن را نداره و دوما مرد برای این کار خلق نشده و سوما خلقت زن به گونه ایست که از رفتارهای مردانه خوشش می آید ، از محکم بودن و اراده داشتن و کلا از مرد بودن طرف مقابلش لذت میبره .
    ۳- زن اگه بی حجاب باشه برای مرد لذت بخش خواهد بود . هر چه هم عریان تر باشه قوه شهویه مرد را بیشتر به کار انداخته و باعث نگاه های بیشتر میشود . برعکس اگه مردی جلوی زنی لخت شود مطمئنا آن زن رو برگردانده و میگوید : اح چقدر چندش آور .
    ۴- حجاب زن نه برای به گناه نیفتادن مردها بلکه برای محکم شدن پیوند های اجتماعی و خابنیان خانواده است . این برای زن هم ایجاد امنیت میکنه . اگر زن عریان وارد جامعه شود مطمئنا مورد آزار خیلی ها (البته افراد لاابالی) قرار میگیرد ولی اگر مرد در جامعه عریان شود ، زنها هیچ اذیتی نمیکنند . و این برمیگرده به همون مساله خلقت مرد و زن یعنی قوه بدنی و تفاوت در قوه شهویه .
    شما بینید در جوامع غربی مردها کاملا پوشیده هستند : کت و شلوار مرتب و…. ولی زنها برهنه . هر چقدر برهنه تر بهتر !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا برای این که شهوت مردها همه جا حتی در متن جامعه ارضا شود . آیا ظلمی بزرگتر از این در حق زن میشود ؟
    ۵- این که در جوامع غربی هر چه میگذرد پس درست است ، تفکر غلطی است . ما مسلمانها برای خودمان ایدئولوژی و قانون و … داریم و نباید صرف این که از بعضی چیزها محروم میشویم پا روی حرف خدا گذاشته و در جهت خشنودی بیگانه ها و ناخرسندی خداوند عمل کنیم . در این دو روزه دنیا دستورات اسلام را با دل و جان بپذیریم تا ان شا الله در زندگی اصلی و ابدی خود در جهان اخری لذت کامل ببریم
    ببخشید اگه طولانی شد و اگه یه کم در حرفهام پا را از خطوط قرمز فراتر گذاشتم باز هم معذرت میخوام . قصدم این بودکه بتونم منظورم را کامل برسونم .

    [پاسخ]

    Reply

  7. بنیامین

    مینا, من بنیامین هستم و یک مسیحی این انجیل دروغی است این انجیل را مسلمانان ساخته اند خدا گفت هر آن چه ساختم نیکو است حوا آیا روسری داشت ۳ سال بعد از آن چه – حجاب شریعت است شریعت شما را به کاری وا می دارد که اجباری است زیرا در مسیح هیچ شریعتی نیست ولی قوانین سر سختی است شریعت نیش مرگ وگناه خود مرگ پس برایت دعا می کنم که انجیل خداوند مان عیسی را بیابی اگر خواستی boynon2020@yahoo.com ایمیل من است اگر توضیحات بیشتر می خواهی یا هر کس که این را می خواند می خواهد بیشتر بداند در ایمیل من سوالات خود را بنویسد یا اگر فیلم عیسی را می خواهد با کمال میل می فرستم زیرا آسمان و زمین ارزش آن را ندارد که یک نفر وارد ملکوت خداوند شود

    آمین

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ شهریور ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۶ قبل از ظهر:

    @بنیامین, ببخشید شما از اگوستین و کنفرانس وحدت مسحیت در بیزانس مطلع هستید!!!
    چرا خود مسیحیان قدیم در تصاویر خود حضرت مریم را محجبه نشان می دهند چرا بنوان دیرنشین خود محجبه اند.
    اجبار مقتضای اطاعت از معشوق است شما می گویید دین ابزار مهربانی و عشق بنده نسبت به خداست.اگر عاشقی جانب یار باش.عاشق منتظر است که یک اشاره از یار بشنود.عاشق سخن یار را اجبار نمی داند.اسلام می گوید کسانی که می خواهند بدانند خداوند شما را با چه سیمایی دوست دارد بگوش باشید من شما را با حجاب دوست دارم.مجنون این سخن را بشنود از بهر لیلی چه ها که نمی کند.اسلام می گوید کسانی که حرف من را قبول نکنند نزد خدا مرتبه پایینی دارند.دین با رفتار پیروان مشخص نمی شود دین با فهم وظایف آشکار می شود.اسلام می گوید لا اکراه فی الدین تو مجبور نیستی با حجاب باشی.اما وقتی پذیرفتی که خدا رو دوست داری دوست داشتن هزینه داره.تو نباید دل دلدار رو بشکنی و گرنه دوستی خودت رو نشون نمی دی.اسلام دین خوبی هاست و احکامش راه نجات ولو کره المشرکون

    [پاسخ]

    Reply

  8. بنیامین

    عیسی گفت بیایید پیش من ای تمامی زحمت کشان و گران باران من شما را آرامش خواهم داد اسلام در انبیا کنار پهلوی هر کس یک شمشیر بود اگر شیطان پرستان را دیده اید می دیدید که شمیر بر عکس یعنی همان طور که انسان در دست می گیرد نماد شیطان پرستی است زیرا می گویند عیسی روی صلیب مسلوب شد صلیب نماد محبت است قسمت عمودی صلیب که بر گرفته از بالا به پایین است نماد محبت خدا به انسان بود قسمت افقی نماد محبت انسان به انسان است اما اگر صلیب را برعکس کنیم قسمت عمود نیز بر عکس می شود یعنی ما به خدا محبت می کنیم و او برای بردگی خود ما را ساخته چرا عرب ها می گویند سگ پارس می کند چون ما برای آن ها بی ارزشیم و فقط می خواهند که ما مسلمان شویم و بر ما سلطنت کنند عیسی گفت هیچ کس جز به وسیله ی من به ملکوت نمی آید اگر دقت کنید من از شما بپرسم که آیا وارد ملکوت می شوید یا نه قطعا می گویید یا نمی دانم یا کسی که گناهی نکرده باز هم این را می گویم ولی من به ملکوت می روم چرا این مطلب را بخوانید تا بفهمید

    قبل از توضیح ، باید روی این مطلب شدیدا تاکید کنم که خدای مسیحیان یکی و واحد است و این در تمام فرقه های مسیحی یکسان است.

    عیسی پسر خدا یعنی چه:

    عیسی مثل یک پدر و پسر انسانی، پسر خدا نیست. خدا ازدواج نکرد که پسر داشته باشد. خدا با مریم هم بستر نشد که با هم پسری را تولید کنند. عیسی پسر خداست یعنی خدا در جسم انسان خود را به ما نشان داد (یوحنا ۱ : ۱ ، ۱۴ ). عیسی پسر خداست که در بدن مریم بوسیله روح القدس قرار گرفت. لوقا ۱ : ۳۵ می گوید، “فرشته در جواب وی گفت روح القدس بر تو خواهد آمد و قوت حضرت اعلی بر تو سایه خواهد افکند. از آن جهت آن مولود مقدس پسر خدا خوانده خواهد شد.”

    نظیر این عقیده غلط را می‌توان در بت‌پرستان قبل از مسیحیت پیدا کرد که طبق آن خدایان ازدواج می‌کردند و دارای فرزند می‌شدند. افسانه‌های هند و یونان باستان شامل چنین مطالبی است. واضح است که چنین عقایدی بهیچوجه با اصول خدا‌پرستی واقعی مطابقت ندارد و در کتاب‌مقدس و اصول عقاید مسیحی دیده نمی‌شود. جای تعجب نیست که اشخاص خدا‌پرست چنین عقایدی را مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌دهند.

    نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که اصطلاح ” پسرخدا” بودن مسیح بهیچوجه جنبه جسمانی و جنسی ندارد. در مکالمات روزمره هم گاهی چنین اصطلاحاتی بکار می‌بریم. مثلاً وقتی می‌گوئیم فلانی “ابن‌الوقت” است منظورمان این نیست که او حتماً پسر وقت است، باین معنی که “وقت” با زنی ازدواج کرده و دارای فرزندی شده است. یا وقتی می‌گوئیم فلانی ” پدر دروغگوها” است مقصودمان این نیست که او با زنی ازدواج کرده و دارای فرزندانی شده که همه دروغگو هستند. پس چرا در مورد مسیح این سوء‌تفاهم پیش آمده است که مقصود مسیحیان اینست که خدا زنی اختیار کرده و مسیح پسر اوست؟ این سوء‌تفاهم را باید رفع کرد زیرا باعث شده است که عده زیادی از توجه کردن به انجیل روگردان باشند.

    بدون شک تولد عیسی مسیح از عجیب‌ترین وقایع جهان است زیرا او بدون اینکه پدر جسمانی داشته باشد از مریم باکره متولد شد و مسلمین نیز او را عیسی‌بن‌مریم می‌خوانند. تولد مسیح از باکره حتی در قسمتهای اول تورات بطرز عجیبی پیشگوئی شده است و در همان ابتداء که انسان بر اثر وسوسه شیطان به گناه گرفتار شد، خدا خطاب به شیطان نموده چنین می‌فرماید: “عداوت در میان تو و زن و در میان تو و ذریت وی می‌گذارم او سر تو را خواهد کوبید و تو پاشنه‌ی وی را خواهی کوبید”. اصطلاح “ذریت نسل زن” بسیار جالب توجه است. اشعیاء نبی این موضوع را تائید می‌کند و می‌فرماید: “اینک باکره حامله شده پسری خواهد زائید”. متی در انجیل خود تولد مسیح را بطرز جالبی تشریح می‌کند (متی ۱: ۱۶-۲۵) و نشان می‌دهد که چگونه پیشگوئیهای پیامبران در تولد مسیح از باکره انجام گردیده است. نجات دهنده عالم می‌فرماید: “بدنی برای من مهیا ساختی (عبرانیان ۵:۱۰).

    تمام جهانیان برای شخصیت و تعالیم عیسی مسیح اهمیت و احترام فراوانی قائل هستند. عده‌ای او را “پیامبر معصوم” می‌خوانند و بدیهی است که او واقعاً معصوم و پاک و بدون گناه بود. البته مسیح پاک و بی گناه بود، ولی چنانکه خواهیم دید شخصیت او خیلی بالاتر از اینها می‌باشد. در انجیل لوقا درباره طرز حامله شدن مریم چنین می‌خوانیم که وقتی فرشته به او خبر داد بزودی حامله خواهد شد “مریم به فرشته گفت: این چگونه ممکن است؟ من با هیچ مردی رابطه نداشته‌ام. فرشته به او پاسخ داد: روح‌القدس بر تو خواهد آمد و قدرت خدای متعال بر تو سایه خواهد افکند و به این سبب آن نوزاد مقدس، پسر خدا نامیده خواهد شد” (لوقا ۱: ۳۴ و ۳۵).

    ممکن است برای عده‌ای این سؤال پیش بیاید که چرا مسیحیان این لقب “پسر خدا” را تغییر نمی‌دهند تا این همه باعث سوء تفاهم نشود؟ آیا نمی‌توان برای مسیح لقب دیگری بکار برد که کمتر ایجاد ناراحتی کند؟ البته مسیح لقبهای دیگری مانند “کلمه خدا” نیز دارد ولی در عین حال باید بدانیم که ما حق نداریم کلمه “پسر خدا” را که در کلام خدا ذکر گردیده است به میل و سلیقه خود تغییر دهیم. حالا کمی به این موضوع توجه کنیم که چرا این اصطلاح در کلام خدا بکار برده شده است. اولین دلیل اینست که این اصطلاح نشان می‌دهد که عیسی مسیح می‌تواند واقعاً ذات و ماهیت خدا را برای بشر ظاهر سازد و مظهر کامل و تجلی بخش او باشد. “خدا را هرگز کسی ندیده است. پسر یگانه‌ای که در آغوش پدر است همان او را ظاهر کرد” (یوحنا ۱: ۱۸). فقط پسر خدا می‌تواند خصوصیات و صفات پدر واقعی پدر آسمانی را به بشر نشان دهد. در عبرانیان فصل اول آیات ۱ تا ۳ می‌خوانیم که عیسی مسیح پسر خدا و فروغ جلال و خاتم جوهر الهی است. بعیقده مسیحیان بدون شناسائی پسر، یعنی عیسی مسیح، امکان ندارد بتوانیم خدا را واقعاً بشناسیم.
    جا دارد که در اینجا به یک نکته مهم اشاره نمائیم. در قسمت قبل ذکر شد که پسر از ازل یکی از سه اقنوم الهی است و اصطلاح پسر خدا قرنها قبل از تولد مسیح توسط پیامبران برای او بکار برده شده است. مثلاً در مزمور دوم می‌خوانیم که پدر خطاب به پسر می‌گوید “تو پسر من هستی”. این موضوع نشان می‌دهد که از ازل روابطی بین سه اقنوم الهی وجود داشته است. کتاب مقدس می‌فرماید “خدا محبت است” (اول یوحنا ۱۶:۴) و لازم است خدا بتواند محبت خود را ابراز نماید. محبت بدون وجود محبوب غیر قابل تصور است. این محبوب که پسر خداست از ازل وجود داشته و یکی از سه اقنوم خدا می‌باشد و همین پسر ازلی خدا مجسم گردید و از مریم باکره متولد شد.

    رابطه‌‌ای که بین پدر و پسر جسمانی در این جهان وجود دارد بهیچ وجه کامل نیست بلکه نمونه بسیار ضعیف و ناقصی است از رابطه پسری و پدری که در تثلیث‌اقدس وجود دارد

    [پاسخ]

    Reply

  9. بنیامین

    می خواهیم به این سوال بحث برانگیز پاسخ دهیم. سوالی که ذهن بسیاری ازمسلمانان را به چالش عمیقی می کشاند.چون نزدیک به ۱۴۰۰ سال است که رهبران مسلمانان جهان این اتهام را به مسیحیان نسبت می دهند که کیشیشان مسیحی انجیل وتورات را تحریف کرده اند.

    برای پاسخ به این سوال باید از هرکسی که اعتقاد دارد انجیل تحریف شده است.سوالی بپرسیم. به نظر شما انجیل قبل از ظهور اسلام و قرآن تحریف شده است یا بعد از آن؟

    (جواب شما به این سوال چیست؟ قبل ازادامه قرائت این مقاله لطفا به این سوال در قلب خود پاسخ دهید.)

    بسیاری از مسلمانان به این سوال اینگونه پاسخ داده اند. خوب مسلماُ قبل از ظهور اسلام.

    وقتی که این جواب را می شنوم می گویم بسیار خوب حرف شما را می پذیریم ولی آیا می توانید بگویید که اگر انجیل قبل ازظهوراسلام و قرآن تحریف شده چرا خود قرآن در سوره ال عمران آیات ۴۸ و۶۵ ، سوره المائده آیات ۴۶ ، ۴۷ ، ۶۶ ، ۶۸ و ۱۱۰ ،سوره الاعراف آیه ۱۵۷ ، سوره التوبه آیه ۱۱۱ ، سوره الفتح آیه ۲۹ ، سوره الحدید آیه ۲۷ وبسیاری از آیات دیگر بر حقانیت انجیل و تورات صحه می گذارد وبه همه مومنین خدا توصیه می کند که احکام تورات و انجیل را انجام دهند و الهامی بودن و صحت آنها را تاکید و تایید می کند.

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ شهریور ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۸ قبل از ظهر:

    جواب سوال شما معلومه
    قرآن میگه تورات و انجیل نازل شد اما آنها آیات آن را باب میل خودشان حذف و اضافه کردند.
    قرآن تورات و انجیل نازل شده را تصدیق کرد و مومنین رو دعوت به اون می کندو گرنه کتاب های جعل شده که تورات و انجیل نیستند.
    تورات کتابی است که بر موسی نازل شد اما بنگرید تورات امروزی منسوب به چه کسانی است!!!
    به نظر شما یه تابلو تقلبی نقاشی لبخند ژوکوند ،تابلوی نقاشی لبخند ژوکونده؟
    به نظر شما قرآن میاد کتاب تحریف شده رو به اسم کتاب واقعی صدا بزنه!!!هیچ عاقلی این کار رو نمی کنه هیچ عاقلی به طلای تقلبی طلا نمیگه

    [پاسخ]

    حسین شکرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۹:۴۴ قبل از ظهر:

    @محمد,
    من هم با آقا محمد موافقم . بالاتر چند تا نظر هم گذاشته ام که دیگه به خاطر اینکه اطاله کلام نشه دوباره ذکر نکردم . دوستان اگه علاقه مند بودند بخونندشون

    [پاسخ]

    Reply

  10. شادی

    سلام”
    اگر امکان دارد کتاب را برایم میل کنید

    [پاسخ]

    بنیامین پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۱ ۲:۱۷ بعد از ظهر:

    @شادی, برو در گوگل سرچ کن دانلود انجیل عیسی مسیح چون من می خواستم برای یک نفر ارسال کنم نشد پس برای تو نیز نخواهد شد

    [پاسخ]

    Reply

  11. ارش

    fبه راستی چه اجباری هست که دین داشته باشیم و با تعصب به دینمان هر چند هم بر حق دیگران را ناحق بدانیم. همین که اخلاق مدار باشیم کافیست.

    [پاسخ]

    حسین شکرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۳۳ قبل از ظهر:

    @ارش,
    اتفاقا پیامبر اسلام میفرمایند : انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق : که ترجمه خودمانی ان میشود : من برای خوش اخلاقی پیامبر شده ام .
    یا در حدیثی امده که حضرت موسی به خداوند عرض کرد که خدایا اگر تو خودت بنده بودی چگونه خدایت را پرستش میکردی ؟ خداوند فرمود : من خدمت به خلق را وسیله لقای پروردگارم قرار میدادم .
    ذکر این نکته لازم است که چون انسان مخلوق خداست و هدف از خلقت ما ، رسیدن به سعادت و خوشبختی کامل و تکامل وجود خودمان است و ما قبلا این راه تکامل را سیر نکرده ایم و با ان آشنا نیستیم و ممکن است به بیراهه برویم ، پس باید ببینیم که خدا ما را به انجام چه دستورالعمل هایی جهت نیل به این هدف توصیه کرده که این همان معنای دین و دینداری است
    موفق باشید

    [پاسخ]

    Reply

  12. فرزانه

    با سلام
    من سال ها در مورد دینم تحقیق می کنم و امروز هم دوست داشتم کتاب انجیل را دانلود کنم که اتفاقی گذرم به این جا افتاد من معتقدم منطق اسلام بسیار محکم است و اگر دید کاملا ظریفی داشته باشی بدون هیچ گونه تعصب ، خشونت اسلام عین لطافت اسلام است و آن هایی که در اینجا در رابطه با خشونت اسلا نظر گذاشته بودند توصیه می کنم همه چیز را درست سر جای خود قرار دهند تا نتایج درستی را بگیرند و بدانند که در ریاضیات که از منطق جدا نیست کافی است یک بار یک منطقی جابجا شود ( البته نکته اش بسیار ظریف است )آنگاه می رسی به جایی که یک با دو مساوی می شود

    [پاسخ]

    ارش پاسخ در تاريخ شهریور ۲ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۱ بعد از ظهر:

    هرچه فکر میکنم نمیفهمم برده داری چگونه از لطایف اسلام است. یا اینکه در جنگی مردی کشته شود زنش را به اسارت بگیرند و بعد برای خود تزویج نمایند . (جنگ بنی مصطلق ).

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ شهریور ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۱ قبل از ظهر:

    برده داری موضوعی بوده که در نزد مردم جهان باستان رایج بوده است و اسلام نمی توانسته با آن مخالفت کند بنای اسلام بر محدود کردن آن بوده که آن را انجام داده است.هیچ یک از ادیان آسمانی برده داری را لغو نکرده است اما همگی بر محدود کردن آن تلاش کرده اند. اگراسلام موافق برده داری بود الان که برده داری از بین رفته می گفت برید از کفار حربی برده بگیرید.در حالی که اسلام چنین حرفی رو نمی زنه!
    حکم برده داری در اسلام همانند حکم حلیت شراب بوده که هر دو به مرور زمان نسخ شده اند.
    از پیغمبر منقول است که از سفارشی که جبرئیل در حق بردگان می کرد دانستم که به زودی برده داری لغو می شود.
    از پیامبر نقل شده است که ایشان بدترین مردم را کسی دانست که انسان ها را می فروشد.!!!
    اما رفتار همین پیامبر با بردگان به گونه ای بوده که آنان مجذوب او می شدند.شاید یکی از نشانه های پیامبری این بوده است که پیامبران به برده ها احترام می گذاشتند

    [پاسخ]

    Reply

  13. mahsa

    در آیه ۴۶ سوره سبا تامل و تعمق کنید، خداوند در این آیه می‌فرماید: “قل انما اعظم بواحده آن تقوموالله و مثنی و فرادی ثم تتفکروا ما بصاحبکم من جنه ان هوالانذیر لکم بین یدی عذاب شدید” “بگو شما را فقط به یک نکته پند می‌دهم و آن این است که دو نفر دو نفر و یک نفر یک نفر در امر دینتان قیام کنید و سپس اندیشه کنید،‌هم‌سخن شما جنونی ندارد، او رسول خداست و از عذاب سخت روز قیامت که شما را در پیش است می‌ترساند.
    مهندسی در دانشگاه تورنتو کاناداست که توجه و دقت زیادی به روانشاسی دارد. او پایان نامه‌اش‌ را درباره‌” فعالیت در بحث‌های گروهی” ارائه کرده و هدفش از طرح این بحث شناسایی گرایش و تمایل مردم به تحقیق و بحث‌های گروهی است. در حالی که قرآن ۱۴ قران پیش مردم را به تفکر و بحث با یکدیگر و مشورت تشویق می‌کند.

    [پاسخ]

    Reply

  14. mahsa

    روش بی‌نظیری که در قرآن وجود دارد این است که اطلاعات مشخص و معینی را به شما می‌دهد در حالی که در هیچ کتاب آسمانی مطرح نشده است مثل سوره عمران آیه ۴۴ که می‌فرماید: ذلک من انباء الغیب نوحیه الیک و ما کنت لدیهم اذیلقون اقلامهم ایهم یکفل مریم و ما کنت لدیهم اذ یختصمون، این از اخبار غیب است که به تو وحی کردیم و تو حاضر نبودی آن زمان که قرعه برای نگهبانی و کفالت مریم می‌زدند و سر این امر کارشان به نزاع می‌کشید.
    یا در سوره هود‌ آیه ۴۹ آمده است: تلک من انباء الغیب نوحیها الیک ما کنت تعلمها انت و لا قومک من قبل هذا فاصبر آن العاقبته للمتقین، این از اخبار غیب است که بر تو وحی می‌کنیم؟ نه تو و نه قومت پیش از آنها را نمی‌دانستید پس شکیبایی پیشه کن که نیک سرانجامی از آن پرهیزگاران است.
    یا در سوره یوسف آیه ۱۰۲ آمده است: ذلک من انباء الغیب نوحیه الیک و ما کنت لدیهم اذا جمعوا امرهم و هم یمکرون، این از اخبار غیب است که بر تو وحی می‌کنیم و گر تو آنجا که (برادران یوسف) بر مکر و حیله تصمیم گرفتند؛ حاضر نبودی.
    هیچ کتاب آسمانی وجود ندارد که به این شیوه سخن بگوید در قرآن مجموعه اطلاعاتی است که از آنها به شما خبر می‌دهد. اما به عنوان مثال در انجیل اگر اطلاع بیشتری در مورد موضوع یا حکایتی بخواهی کتاب‌های دیگری را معرفی می‌کند.
    قرآن خواننده‌اش را به سوی اطلاعات جذب می‌کند و سپس اطلاعات جدید را برایش بازگو می‌کند قرآن می‌خواهد که اگر کسی در صحت و درستی قرآن شک دارد در آن تعمق و تدبر کند و کسی نیز جرات تکذیب و جواب به این اطلاعات را ندارد زیرا این اطلاعات از عقل بشر نیست بلکه از سوی خداوندی است که از گذشته ، حال و آینده آگاهی دارد.

    [پاسخ]

    Reply

  15. سکوت

    درود
    به نظر من انسانیت برترین دین هست
    منظور از انسانیت معنای واقعی اون هست نه فقط یه تصویر گنگ از یه نفر که از عقلش استفاده نمیکنه و نیاز های بنیادینش رو در نظر نمیگیره و یا اگر به اونها توجه داره انقدر این توجه زیاد میشه که باز هم نمیتونه از عقلش استفاده کنه و باعث عقب افتادگی میشه…
    شاید حرفم یکم طولانی بشه
    درون انسان و روح انسان طوری آفریده شده که ذاتا خوب هست و خوبی رو می پسنده ، حالا خدا میاد میبینه به انسان عقل داده ولی اون انسان بعضی مواقع به اشتباه ازش استفاده میکنه و چون ذاتش خوبی رو دوس داره و بدی رو نفی میکنه ، میاد کارای بدش رو به قول معروف ماست مالی میکنه و خوب جلوه میده و وجدانش رو گول میزنه
    میاد واس جلوگیری از این کار یه سری آدم برگزیده رو میفرسته که میشن پیامبرها … اونا میان یه چیزایی رو میگن که اگر آدم رعایت کنه امکان این که راه رو اشتباه بره کمتر میشه و انسان کمتر میتونه کار بد انجام بده … این چیزا که پیامبرا از طرف خدا آوردن و گفتن همشون یه سری پیام داشتن
    اول پرستش خدا بود ، خوب کسی که خدا رو میپرسته باید کسایی رو که خود خدا برگزیده هم قبول داشته ، بعد از اون هم باید فرشته های خدارو قبول داشته باشه چون چاکر بی قید و بند خدا هستن و گناهی انجام نمیدن و پیامبرا هم از طریق همین فرشته ها با خدا در ارتباط بودن پس قابل اعتماد هم هستن و میشه قبولشون کرد ، بعد هم عاقبت انسان هست که اون رو هم باید قبول کرد چون خدا که بنده اش رو همینجوری توی دنیا ول نمیکنه ، حتی به خاطر عادل بودنش هم که شده باید یه جهان دیگه برای انسان باشه پس اینم باید قبول کرد
    اما میرسیم جای حساسش

    توی اون چهارتا قضیه بالا یعنی اینکه خدا واحد هست و باید معاد و فرشته ها و پیامبرا رو قبول کرد همه ادیان حرفشون یکی هست و هیچ فرقی ندارن ، فقط به واسطه درک مردم اون زمان ممکن هست برای ما که درکمون در مقابل اونا خیلی بیشتر هست یکم خنده دار باشه یا حتی غیر قابل قبول و مسخره … اما مفهوم همشون و هدف همشون یکی هست … اما راجع اعمال …. توی این مورد ، توی اعمال اصلی تفاوتی نیست ، همه میگن : دروغ،ریا،قتل،غیبت،و چیزایی که همون روز اولی پیامبرا گفتن بد هست و نباید انجام بشه و به قول معروف گربه رو همون اول کاری پخ پخ کردن … اما یه سری اعمال بود که هر پیامبری به واسطه اتفاقات و محیط و جامعه ای که توش بود به مردم گفتن … مثلا شراب یا حجاب یا گوشت خوک یا خیلی چیزای دیگه که توی دین اسلام بیشتر به چشم میخورن اما توی همه ادیان هست و اونا هم این مشکلات رو دارن …
    سری اول اعمال باید اجرا بشه و باید نگاه ویژه بهش داشت چون باعث پیشرفت جامعه میشه و باعث میشه اون نیاز های بنیادین بهشون توجه بشه و عقل آدم هم آکبند نمیمونه اینطوری…
    اما دسته دوم ، این ها به عقیده من دیگه برای زمان حال قابل اجرا نیست … مثلا در مورد غسل… میدونید که اعراب چند وقت یه بار حمام میکردن ؟؟؟ یا چجوری حمام میکردن ؟؟؟ با کمبود آب تمیز و همچنین فقر فرهنگی و اجتماعی کلا خیلی با تمیزی حال نمیکردن اگر هم میخواستن حموم کنن یه ذره آب میگرفتن رو خودشون و خلاص ..
    حالا فکر کنید اون مرد چند بار با زنش همبستر میشه و *** و توی جنگ هم که بوده و کلی هم توی اون گرما بوده و کار هم میکردن و همینطور زناشون، معلومه که کثافت از سر و روش میباره پس اگر غسل (یه جور حمام اجباری) وجود نداشت اینا به کل نابود میشدن یا اگر وضو نبود معلوم نمیشد اینا کی به کی بخوان دست و صورت بشورن ، پس این احکام خوب هست اما نه برای زمان حال، یا شراب از نظر علمی خاصیتش ثابت شده و حتی توی خیلی داروهای قلبی از الکل استفاده میشه اما ضررش هم ثابت شده پس نباید گفت الان که خاصیتش ثابت شده هنوز خوردنش حرام هست بلکه خود انسان امروزی باید از عقلش یه کم استفاده کنه که زیاده روی در مصرف الکل همونطور که پزشکا گفتن باعث میشه کبدش نابود بشه و سلول های عصبی هم به کل تخریب بشن پس زیاد نباید مصرف کنه اما اگر در روز اون مقدار که پزشکا میگن مصرف بشه باعث افزایش عمر هم میشه… میبینید ؟؟ همه این اعمال سری دوم رو توی زمان حال میشه به راحتی با استفاده از عقل کنترل کرد تا آسیب نزنه
    نتیجه من : تا سری اعمال اول همه ادیان یکی بودن پس دلیلی بر برتری یکی به دیگری وجود نداری ، میمونه سری دوم که اونم تا همین ۲۰۰ سال پیش واقعا باعث برتری اسلام از بقیه ادیان میشد چون پشتش کلی رمز و رموز علمی بود اما الان دیگه عقل آدما تا جایی راه میده که با هم انصاف و دلسوزی بتونه بدون نیاز به این فکر که کدوم دین بهتره بتونه روحش رو ارضا کنه و انسان باشه …
    سعی کنید به اصل قضیه بپردازید ، اینکه مسیحیت الان چیه و اسلام الان چیه ، نون و آب نمیشه ، به این فکر کنید که اصل هر دوشون یه چیز هست ، اگر مسیحیت الان بد بود این همه مسیحی خوب وجود نداشت که آدم از دیدنشون لذت میبره و همونطور که این همه مسلمون بد دلیل به بد بودن اسلام نیست و خیلی ها هم مسلمون هستن ولی آدم میبینشون از پاکیشون لذت میبره …
    حرف اصلی:
    انسان باشید، تعقل کنید ، دروغ نگید ، خیانت نکنید ، و خیلی چیزا از این قبیل،اون سری اعمال دوم هم روشون اول فکر کنید بعد انجامشون بدید چه اعمال خوب چه اعمال بد ، چون اگر ذهنتون زیاد مشغول این چیزا بشه از زندگی عقب بمونید
    نگا کنید : سوریه،لبنان،عربستان،افغانستان،مصر،پاکستان،اتیوپی،ایران،…
    اینا همه سر اینکه خیلی به این موضوع دوم توجه کردن الان وضعشون اینه
    از یه طرف دیگه :کره جنوبی و امثالش رو ببینید اینا هم چون توجه نکردن وضعشون داغون
    اما دقت کنید به مثلا :آلمان یا اسپانیا ((کشور های بزرگتر رو نمیگم چون اختلاف ملیت و دین توشون زیاد دیده میشه و پیروان هر عقیده و ملیتی تعدادشون زیاد هست و نمیشه نتیجه واحد گرفت ))
    اینا فقط به مسئله اول توجه کردن و الان هم توی تکنولوژی و مسائل روز دنیا حرف واس گفتن دارن هم توی سیاست هم توی فرهنگ و خیلی چیزای دیگه…
    این نظر من بود
    بدرود
    بدرود

    [پاسخ]

    Reply

  16. مریم

    سلام آقای حسین شکرانی من میخوام گنج اسلام و شیعه بودن رو به رنج خودم داشته باشم و از صحبتای خیلی خوب شما واقعا استفاده بردم ممنون
    اگه مایلید بهم در این مورد کمک کنید آدرس ایمیلتون رو بنویسید یا بگید آدرسمو بنویسم براتون، اگه کمکم کنید ممنون میشم

    [پاسخ]

    حسین شکرانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۴ بعد از ظهر:

    @مریم,
    البته من چیز زیادی بلد نیستم . ولی خوشحال میشم اگه کاری بتونم براتون انجام بدم .
    hosseinshokrani@yahoo.com

    [پاسخ]

    Reply

  17. کارو

    به نظر من به کاربردن واژه کامل و ناکامل برای دین اشتباهه چراکه همه ادیان برای پیروانشون مقدسن زمان ومکان دوعامل هستند که باعث شده ادیان از لحاظ ساختاری متفاوت باشند و رسیدن به پروردگار یکتا و هدایت بشر وارامش جاودانی وجه اشتراک ادیان است

    [پاسخ]

    Reply

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.