دانلود کتاب نقش ایرانیان مدینه در ترور خلیفه دوم عمربن خطاب

نام کتاب

نقش ایرانیان مدینه در ترور خلیفه دوم عمربن خطاب(دانلود+)

نویسنده

امیرحسین خنجی

موضوعات

تاریخ + مرگ عمربن خطاب+ ابو لولو مجوسی نهاوندی + کعب الاحبار + دلایل و چگونگی مرگ عمر

رمز ( پسورد )

www.tarikhema.org

تهیه توسط

انی کاظمی

۰۰۰۰۰ حجم دانلود کتاب

۱۳۴ کیلوبایت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

تاریخ ما

مطالب مرتبط

۱۳۲ دیدگاه‌

  1. سجاد گفت:

    اقای علی شیعه عمر .در جواب سوال شما :حضرت پیامبر در روز عقد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وحضرت امیرالمومنین به حضرت امیرالمومنین نکاتی را گفت ازجمله این که یاعلی جلوی چشمت به همسرت جسارت میکنند تحمل کن دست بسته برای بیعت به مسجد میکشند صبر وبردباری اختیار کن در خانه ات را به اتش میکشند هکذا.به نظر شما این کارهای بی شرمانه وابلحانه کار کیا میتونه باشه؟ایا ملعونی جز عمروابوبکر وقنفذ ومغیره بن شعبه میتونه باشه ؟

  2. کوروش کبیر گفت:

    کجان این وهابیا جواب من و اقا سجاد رو بدن………..

  3. کوروش کبیر گفت:

    خلیفه دوم متعه ازدواج موقت زنها را برداشت و آن را حرام کرد. زمانی که متصدی حکومت شد و کرسی خلافت را غصب کرد گفت:

    متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب (۱)

    یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم. یکی متعه زنان و دیگری متعه حج.

    ودر بعضی از نسخه ها آمده:

    ثلاث کان علی عهد رسول الله انا انهی عنهن و احرمهن و اعاقب علیهن متعه النساء و متعه الحج و حی علی خیر العمل.

    در این سخن عمر به یکی دیگر از بدعتهای خود یعنی حذف حی علی خیر العمل از اذان نیز اشاره کرده است.

    مسلمانان اتفاق دارند که نکاح متعه در صدر اسلام شایع بود و صحابه در زمان رسول خدا به آن عمل میکرده اند و در زمان ابوبکر و در پاره ای از عهد عمر نیز بوده. بعد از آن عمر نهی کرد.

    میگویند یک سنی مذهب با شیعه مذهب در رابطه با متعه نزاع کردند. سنی از شیعه پرسید که به چه دلیل میگویی متعه حلال است؟ شیعه گفت: دلیل من قول عمر خطاب است که در همه جا نقل کرده اند که او گفت: کانتا فی زمن رسول الله و انا احرمهما. کدام دلیل بهتر از این است که میگوید: در زمان پیغمبر بود؟ پس به فرموده خدا و رسول خدا حلال است و میگفته که من حرام کردم! به او باید گفت که: تو خدا و پیغمبر نیستی به تو چه ربطی دارد ؟ چرا حرام میکنی؟

    احمد بن حنبل در مسند خود نقل کرده است از عمران بن حصین که او گفت: نازل شد متعه در کتاب خدا و ما عمل میکردیم به آن و تا رسول خدا بود جمیع صحابه عمل به آن میکردند و نشنیدیم که قرآن نسخ آن را کرده باشد یا رسول الله منع آن نموده باشد. تا آنکه رسول خدا از دنیا رحلت نمود.

    در صحیح ترمذی ذکر شده است که: از عبدالله بن عمر پرسیدند که: نظرت راجع به متعه نساء چیست؟ گفت: البته حلال است و آن سوال کننده از اهل شام بود. گفت: پدر تو مردم را از آن نهی کرده است. عبدالله گفت: پدرم نهی کرده است و رسول خدا امر فرموده. من گفته رسول را به جهت گفته پدرم ترک نخواهم کرد.

    و در کتب و تواریخ و احادیث ذکر شده است که: ابن عباس و ابن مسعود و جابر بن عبدالله انصاری و ابوسعید خدری و سامه بن اکوع و مغیره بن شعبه و جمعی کثیر از اصحاب و تابعین التفاتی به سخن عمر نکرده اند. و فتوی میدادند که متعه مباح و حلال است و عمل به آن هم میکردند. و میگفتند که چیزی را که ما نزد رسول خدا شنیده باشیم و در حیات او نقیض آن را نشنیدیم از قول عمر برمیگردیم.

    در تفاسیر طبری و فخر رازی و ابن حیان و الدر المنثور و ثعلبی در تفسیرش ذکر کرده اند که حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

    لولا نهی عمر عن المتعه ما زنی الا شقی. (۲)

    یعنی اگر عمر از متعه نهی نمیکرد هیچ زنایی واقع نمی شد مگر برای شقی و بدبخت.

    پس باید دانست که منع عمر از متعه باعث زنا و فحشا در جامعه شد و رواج پیدا کرد. عمر با این عمل خود حکم خدا و رسولش را ابطال نمود و سبب شیوع فحشا گردیدم مشمول این سه ایه شد: و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الظلمون……فاولئک هم الفاسقون…..فاولئک هم الکافرون. یعنی هر کس به دستور خدا حکم نکند (بر خلاف آن دستور بدهد) او از ستمکاران و از فاسقان و از کافران خواهد بود.

    اسناد:

    (۱) تفسیر الرازی ج ۲ / ۱۶۷ وج ۳ / ۲۰۱ و ۲۰۲ ط ۱، شرح نهج البلاغه لابن أبى الحدید ج ۱۲ / ۲۵۱ و ۲۵۲ وج ۱ / ۱۸۲، البیان والتبیان للجاحظ ج ۲ / ۲۲۳، أحکام القرآن للجصاص ج ۱ / ۳۴۲ و ۳۴۵ وج ۲ / ۱۸۴، تفسیر القرطبى ج ۲ / ۲۷۰ وفى طبع آخر ج ۲ / ۳۹، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج ۱ / ۴۴۴ فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج ۲ / ۲۰۵ فصل اباحه متعه النساء، کنز العمال ج ۸ / ۲۹۳ و ۲۹۴ ط ۱، ضوء الشمس ج ۲ / ۹۴، سنن البیهقى ج ۷ / ۲۰۶، الغدیر للامینی ج ۶ / ۲۱۱، المغنى لابن قدامه ج ۷ / ۵۲۷، المحلى لابن حزم ج ۷ / ۱۰۷، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص ۳۷۴، مقدمه مرآه العقول ج ۱ / ۲۰۰٫

    (۲) جاء فی تفسیر الطبری ج ۵ ص۱۹ ، ط الأولى دار إحیاء التراث العربی. قال الحکم: قال علی رضی الله عنه : لولا أن عمر رضی الله عنه نهى عن المتعه ما زنى إلا شقى
    روى القرطبی فی تفسیره ج ۳ ص ۱۷۰۰ ، ط دار الثقافه و روى عطاء عن ابن عباس قال : ما کانت المتعه إلا رحمه من الله تعالى رحم بها عباده ولولا نهى عمر عنها ما زنى إلا شقی -و قال السیوطی فی تفسیره الدر المنثور ج ۲ ص ۴۸۶ ، ط دار الفکر – وأخرج عبدالرزاق وأبو داوود فی ناسخه وابن جریر عن الحکم أنه سئل عن هذه الآیه أمنسوخه ؟ قال : لا وقال علی : لولا أن عمر نهى عن المتعه ما زنا إلا شقی

  4. کوروش کبیر گفت:

    جواب بالا برای اون کسی که میگفت چرا شیعه صیغه رو جایز میدونه اما جواب اون قسمتی که میگفت شیعه ها خواهراشونو صیغه ما کنن اینه که: اولا هیچ فرقی بین ازدواج موقت و دائم نیست جز اینکه در ادواج موقت زمان انتها مشخصه ولی در ازدواج دائم انتها مشخص نیست
    ثانیا صیغه هم عده داره یعنی اگر زنی ۱ ساعت صیغه کسی بشه باید مثل ازدواج دائم عده نگه داره و این حرفا که عمریها میگن شیعه ها یه زن را چند نفری صیغه میکنن یه تهمت بیش نیست
    ثالثا در ازدواج موقت مثل دائم اذن پدر شرط میباشد
    رابعا ما شیعه ها خواهرامون رو به ازدواج ادم عاقل در میاریم نه کسانی که حرف عمر را بیش از حرف خدا ورسول الله قبول دارن

  5. کوروش کبیر گفت:

    اما جواب اونی که گفت عمر ما ایرانیها رو مسلمان کرد اینه که محض اطلاع شما ادم با سواد!؟ اکثر ما ایرانیها تا یک قرن بعد رسولله مسلمان نشدیم یعنی عمری نشد تا زمان سفر سلطان ایران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بعد از اون شروع به مسلمانی (یعنی شیعه گری) کردیم چون اسلام واقعی رو فهمیدیم میدونی چرا چون ما قدیمی ترین ملت موحد جهان هستیم زمانی که اکثریت بشر از جمله اعراب و اجداد خلفا و خودشون مشرک بودن ما یکتا پرست بودیم بهتره بری نظریات ابوالکلام ازاد و سر احمد خان هندی خودتون رو در مورد ذوالقرنین بخونی که ثابت کردن کوروش کبیر بوده ما احمق نبودیم که عمر وحشی ولشکریانش رو اسلام بدونیم بخاطر همین تا امام رضا(ع) رو دیدیم حقیقت رو درک کردیم تازه اقا ما همه دشمن عمریم این چه حرف خنده داریه که میزنی عمر مارو مسلمان کرد!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

  6. کوروش کبیر گفت:

    بازم نبود……………………………………

  7. اسی گفت:

    سلام
    می خواستم باز اون دانشجوی با سواد تر از علمای شیعه بپرسم مگه فیلم هر شخص که ساخته میشه یه بیوگرافی از ÷در ومادر وتولدش داده نمیشه؟چرا تو فیلم عمر که قصر بهشتشو پیامبر نشونش داده بود استثنا شده؟این پدر ومادر عمر کیه؟چیکاره بودن بابا وننه اش؟کجا بدنیا اومده؟وسوال بعدیم اینه پیامبر حتما هزیون داشته میگفته وقتی کاخ عمرو میخواسته تو بهشت نشونش بده ا”ان الرجل لیهجر” منظورمو که گرفتی؟ ودیگه اینکه اقا با سواد نحوه تعین خلیفه از نظر اسلامو به ما یاد بدین؟انتصاب یا انتخاب یا اجماع؟دقیه تناقضاتی که شما واسه تعین خلفا قبول دارین؟ ودیگه اینکه چرا تو کشور مصر به این نتیجه رسیدن باید صیغه موقت از فقه شیعه اخذ بشه؟

  8. jrd گفت:

    بزارین یه خاطره بگم براتون
    تو شهر ما چنوقت پیشا یه گروه افغانی سنی گرفتن به جرم لواط.وقتی صبح رفته بودن بگیرنشون او شخص به پشت خوابیده بود و باسنشو چرب کرده بود وافتاب گرفته بود؟اونجا محل ازدواج شون برا لواط بود و÷ول میگرفتند؟حالا سوال اینه با این همه ایات قران در مورد زشتی این عمل این عمل بهتره یا ازدواج؟با سوادا جواب حضرت لوطو بخونین وقتی به اونا داد.در ضمن اگه صیغه بده برین ابوبکرو وبقیه صحابه رو لعن کنین و بزرگان حدیث خودتونو چراکه تو کتاباتون نوشته اونا تا قبل اینکه خلیفه دوم منع کنه این کارو میکردن ؟از جمله فخر رازی تو تفسیرش؟

  9. سیامک گفت:

    باسلام……میخواستم چند سطری رو در مورد اسد الله برای برادران شیعه صحبت کنم.چون با این صحبت ها ابروی امام علی رو می برید …اینکه به زور از امام علی بیعت بگیرن .باغ فدک رو بزور از زنش بگیرن. زنشو بکشند.بچشو بکشن .بهش توهین بکنن ………بعد همین امام علی دخترش رو به عمر بده..بعد بچش امام حسین توی لشکر کشی به ایران شرکت بکنه(ودر اون جنگ شهر بانو دختر یزد گرد دوم ببا وساطت عمر به همسری اما حسین درمیاره) . بعد پسر ابوبکر رو در زمان خودش به عنوان والی قرار بده .دو تا از بچه هاشو بنامهای عمر اصغر و عمر اکبر قرار بده .بعد در توطئه کشتن عثمان بچهاش نگهبان در خونه ی عثمان میشن.بعد ازاین که به خلافت برسه باغ فدک رو از بیت المال پس نمی گیره…………..خندم میگیره . تو رو خدا فقط یه ذره فکر کن این چیزها باهم جور در میان

    • شیعه ی رسول خاتم صلوات الله علیه و آلیه گفت:

      @سیامک,
      پیامبر اسلام برای قطع نسب ها که سنت جاهلیت بود تلاش بسیار کردند پس بحث اینکه پسر چه کسیه یا پدر چه کسیه یا اسمش چرا فلان چیزه از دم باطله.
      ما باید از حرکت امام حسین(ع) درس بگیریم که در برابر دشمن مشترک باید اختلافات داخلی رو کنار بگذاریم و حتی با کسی که اونو غاصب حقمون در مناسبات داخلی می دونیم دربرابر دشمن مشترک متحد بشیم.
      نگهبانی از عثمان باز به مصلحت تشیع هست که تهمت قتل عثمان رو برگردن آنها نیندازند و باز اونها رو قدرت طلب نشون بدن.
      پس از شهادت حضرت فاطمه (س) فدک به شوهر ایشون یعنی حضرت علی(ع) ارث رسیده و حضرت علی(ع) مالک اون بوده و بنا به دلایل خودش که من اطلاع ندارم اون رو به بیت المال بخشیده.
      بپرسید.فکر کنید.مشورت کنید.نتیجه بگرید. پیروی کنید.

  10. saeed گفت:

    اگر عشق الله(خالق) در دل بیاد خود به خود عشق اولیاء و دوستان الله نیز در دل میاد متقابلا اگر عشق بنده ی خدا(مخلوق) در دل بیاد فقط محبوبیت همان بنده و دوستان او در دل میماند ……

  11. سید محمد گفت:

    سلام بر شیعیان و اهل سنت
    دوستان ما الان باید به گفته های آقا یعنی امام خامنه ای گوش بدیم و وحدت بین خودمون رو حفظ کنیم تا امزیکای شیطان بزرگ و اسرائیل صهیونیست نتونند از این تفرقه استفاده کنن و وهابی های قاتل و بی همه چیز رو مسلمون جلوه بدن و اینجوری دین اسلام رو به مردم همه دنیا دین کشتار و خشکی و … نشون بدن
    تو رو خدا این بحث ها رو تمومش کنید و هر کس توی دین خودش بیشر تحقیق کنه
    و کتاب های دیگری رو هم بخونه تا علم هردومون زیادبشه و جواب وهابی ها رو داشته باشیم
    هر کس هم میخواد فحاشی کنه واسه خودش و تو دلش فحش بده و اینجوری تو جاهایی که همه هستن فحش ندین چون هم جلوه ی خوبی نداره و هم این که سو استفده کنندگان از همین تفرقه استفاده میکنن که بگن اسلام دین دعوا و اعصاب خوردیه
    بهترین کارها در شرایط فعلی اینه که وحدتمون رو با اهل سنت و اهل سنت هم با شیعیان حفظ کنیم تا به همه ی مردم دنیا بگیم اسلام دین خوبی و مهربانی و آسایش و راحتیه نه دین کشت و کشتار و جر و بحث و فحاشی
    به خاطر خدا این گناه فحاشی رو ترک کنید و وحدت خودمون رو حفظ کنیم .
    این که کدوم یکی بر حقه توی آخرت معلوم میشه و هرکس که از روی عمد و با دانش به حق توهین کنه اون دنیا جاش ته جهنمه

  12. Mafia گفت:

    سلام

    دعوا نکنید . همه برادر هستیم . گر چه سنی به ادیان من اهانت کرده بود ولی باید بدونید که تفرقه اندازی کردند .

    دشمن همین رو میخواد . باید با هم متحد شویم

    من میتونم توضیح درباره شیعه بدم که برادران سنی متقاعد بشن

    والسلام

    یا حق

    • @Mafia, کامنت شما که خودش بحث آور هستش، برای اتمام دعوا و بحث باید روی اشتراک ها تاکید کرد
      – این صحبت امام موسی صدر هستش
      می گفت روی اشتراک ها تاکید کنیم، مادامی که روی اختلاف ها تاکید میکنیم، در واقع باعث و بانی اختلاف هم هستیم.

  13. کاظم گفت:

    همه انها یک خانواده پیامبر ص بودند حرمت نگه داشتن ادب داشتن در حق مسلمان وغیر مسلمان واجب طبق ایه قرانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.