دانلود کتابِ از زبان داریوش

نام کتاب از زبان داریوش (جهت دریافت کلیک کنید)
نویسنده هاید ماری کخ
موضوع اصلی داریوش
موضوع فرعی تاریخ باستان
جلد ۱
حجم فایل ۷/۲۲ مگابایت
قالب کتاب PDF
تاریخ ثبت ۱۳۸۴/۶/۵

در سالهای 1933 و 1934، ضمن حفریات تخت جمشید، پایتخت امپراتوری پارس، در دیوار استحکامات، چندین هزار لوح گلی با متنهایی به خط میخی عیلامی به دست آمد. این لوح ها در زمان فرمانروایی داریوش بزرگ (522-486 پ.م.) نوشته شده و تاریخ آن ها سیزدهمین تا بیست و هشتمین سال فرمانروایی داریوش، یعنی از سال 509 تا494 پ.م . را برمیگیرد. این مجموعه بخش کوچکی است از بایگانی واقعی دیوان شاهی.
این لوح ها اطلاعات لازم را برای پاسخ به پرسشهای زیادی در اختیار ما قرار میدهد. اطلاعاتی نه تنها درباره مسائل دیوانی، بل درباره ی محیط، شیوه زیست و زندگی روزمره مردم، مزدها و اقدامات اجتماعی، موقعیت زن ، دین و آیین و رفتارهای مذهبی فرهنگی و همچنین جغرافیا و اقتصاد. مورخ به هنگام بررسی این سندها پیوسته شگفت زده در مییابد که امپراطوری ایران باستان تا چه حد سازمان یافته و از بسیاری جهات «مدرن» بوده است.
در این کتاب کوشیده شده تا بر اساس این اطلاعات و بررسی آنها و نیز تکیه بر منابع شناخته شده ی قبلی، به ویژه باتوجه به آخرین دست آوردهای پرارزش باستان شناسی، تصویر روشن تری از حیات امپراطوری بزرگ ایران، به ویژه در محدوده سال های 500 پ.م. به دست دهد و نگاه کاونده تری نیز به 200 سالی که حدودا از فرمانروایی هخامنشیان باقی مانده بود، انداخته شود. همچنین در این کتاب عکسهای گوناگون و سودمندی قرار داده شده.

«به دستور اهورا مزدا من چنينم كه راستی را دوست دارم و از دروغ روی گردانم دوست ندارم كه ناتوانی از حق كشی در رنج باشد همچنين دوست ندارم كه به حقوق توانا به سبب كارهای ناتوان آسيب برسد آن جه را كه درست است من دوست دارم من دوست برده دروغ نيستم من بد خشم نيستم حتی وقتی خشم مرا میانگيزاند آن را فرو مینشانم من سخت بر هوس خود فرمانروا هستم.»

 

 

Image result for ‫کتابِ از زبان داریوش‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
6 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
علیرضا
علیرضا
2010-02-17 12:50 ق.ظ

نه اینقد اینها را بزرگ نکنید به اندازه کافی جمهوری اسلامی همه را خراب کرده نیازی به داد وبیداد نیست

یک کلام از زبان داریوش
یک کلام از زبان داریوش
2010-02-24 7:11 ب.ظ

افسوس

abaas
abaas
2010-04-24 11:23 ق.ظ

manke natunestam
chizi downlod konam
nazaram nadaram
lotfan begi
ya rahattaresh konin

م. سهرابی
م. سهرابی
2011-09-14 1:28 ب.ظ

لينک مشکل دارد، متأسّفانه.

ایمان
ایمان
2009-05-13 9:37 ب.ظ

کاش محمد به دنیا قدم نمی ذاشت که با ورود نا میمونش تاریخ رو به لجن بکشه