دانلود کتاب زندگی ابوبكر صدیق

نام کتاب

ابوبکر (جهت دریافت کلیک کنید)

نویسنده

محمد عبدالرحمن قاسم ترجمه:اسحاق دبيرى

موضوع

اسلام + ابوبکر + خلفا راشدین + اهل سنت

پسورد یا رمز

pdftarikhema.com

جلد

۱

حجم

2874کیلو بایت

قالب

PDF

لینک تصحیح شد

Image result for ‫ابوبكر‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
690 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
زهرا
زهرا
2012-08-26 7:04 ب.ظ

جناب آقای متین از افرادی چون شما که ذهنتان مملو از کینه و دشمنی به نزدیکان پیامبر است و از رافت و ادب اسلامی متاسفانه بهره ای نبرده اید و حتی در صحت مذهب و نام یک گوینده فقط به دلیل گفتن آنچه شما نمی پسندی ،شک می کنی ادبیاتی جز این انتظار نمی رود،آنچه که نوشته ام فقط حاصل مدت ها تحقیق کنجکاوانه بوده و برای همین می گویم مسلمانم چون فرقه فرقه شدن و کوته نظری و به جان هم افتادن فقط سبب تضعیف مسلمانان میشود، البته اگر این را بفهمی!!!!! چند نمونه ازآنچه که خیال میکنم ما… بیشتر..

man
man
Reply to  زهرا
2019-10-13 6:42 ب.ظ

لایک

حسیب الله حسیب
حسیب الله حسیب
Reply to  زهرا
2020-05-15 4:29 ق.ظ

درست فرمودید چرا ما مسلمان ها غیری کشته میشیم به قتل رسانده میشیم
میفامی دلیل ای سوالم چیست ؟
بی اتفاقی کینه به همدیگر دشمنی
نکنین به لیاظ الله ج نکنین چی شده شما مردم ره
یا الله قلب آتش گرفت برین کمی تحقیق کنین او مردم ناهل که ای پیامبران همرایی همدیگر چطور بودند او مردم جاهل
نکنین به لیاظ الله که بالای سرتان است 😟😭😢😢

زهرا
زهرا
2012-08-23 12:22 ب.ظ

به شما توصیه می کنم کتاب “محمد(ص)پیامبری که از نو باید شناخت”اثر یک نویسنده رومانیایی مسیحی ترجمه ذبیح الله منصوری که البته ترجمه کمی هم مغرضانه است (برای اینکه اجازه چاپ در کشور بگیرد) بخوانید آنوقت میبینید لعن که هیچ ،بی احترامی نیز به جناب ابوبکر وعمر بی شرمی است من یک مسلمانم به نام شیعه اما تفاوتی بین این دو فرقه نمی بینم و فقط باید دست از دعواهای تاریخ برداشت.

مجید
مجید
Reply to  زهرا
2012-10-15 4:42 ق.ظ

@زهرا, نمی خواستم جوابتو بدم چون ارزششو نداری چون فهم و شعورش رو نداری
اینکه بین شیعه و سنی تفاوت نمی بینی نشانه اینه که چشم هم نداری

حسیب الله حسیب
حسیب الله حسیب
Reply to  مجید
2020-05-15 4:30 ق.ظ

احمق رزیل بیا مه سنی استم بنده الله متعال بیا چی میگی ها بیا

رحمان
رحمان
Reply to  زهرا
2020-01-04 10:52 ب.ظ

درود بر شرفتان

.
.
Reply to  زهرا
2021-04-21 1:15 ق.ظ

.

Last edited 2 سال ها قبل by .
زهرا
زهرا
2012-08-27 12:37 ب.ظ

آقای متین:
اگر علی(ع) از حق خلافت خود گذشت و به جای دشمنی با خلفا با آنان همکاری کرد، چه باعث شده شما امروز به پیروی از تاریخی پر عداوت ،گله مند حق علی(ع) هستید؟ آیا وحدت مسلمانان امروز به اندازه مسلمانان صدر اسلام مهم نیست؟اگر بگویید نه ،دو علت دارد یا احتمالا از اوضاع سیاسی امروز جهان و کشورهای مسلمان زیاد آگاهی ندارید،و یا از راه تفرقه افکنی سودی حاصلتان می شود.
“فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه”

فرشاد
فرشاد
Reply to  زهرا
2019-01-26 7:46 ب.ظ

سلام جناب آقای متین بله همه مسلمانیم که این میگید حضرت امیرالمومنین سکوت کردند به دلیلی بود که اون زمان اگر حضرت میجنگیدند اسلام نابود میشد و دین ما نو پایه بود الان ما دنبال تفرقه یاسود نیستیم از زمانی که خود آقا امیرالمومنین و ائمه تا الان این بزرگوارن علیهم السلام سعی و تلاش کردند بدون هیچ جنگ و تفرقه ایی به مردم بفهمونن که تنها راه نجات قرآن و اهل بیت هستند نه امثال صحابه و خلفای ثلاثه و تابعین و….ایشان سکوت کردن به این معنا نیست که از حق شان گذشته اند این گذشتن شما در ظاهر… بیشتر..

متین
متین
2012-09-03 5:16 ب.ظ

با سلام اولا باید یه تشکر ویژه از برخی دوستان داشته باشم که اگر چه هیچ دلیل و منطق مبرهنی ندارن اما اقلا یه درس بزرگ به ما دادن.اونم نحوه استفاده از فنون پیچشی هستش.من خودم دبیر ریاضی هستم(البته کم تجربه) و ممکنه این فنون بدردم بخوره.مثلا اگر یه وقتی یه دانش آموزی سوال ریاضی ازم پرسید و موندم توش وبلد نبودم جواب بدم یه قیافه حق به جانب میگیرم و چندتا جمله از مشاهیر درباره جهل و حماقت و… براش ردیف میکنم تا بهش بگم تو که سوال میکنی احمقی نه من که جواب سوالتو نمیدونم. ضمن تشکر مجدد… بیشتر..

متین
متین
2012-08-28 1:26 ب.ظ

با سلام علی جان شاید شما هم از اون روشنفکرهایی هستید که به جای حل کردن مساله میان کلا صورتشو پاک میکنن.شما دیگه کلا آب بستی تو همش.اصلا از کجا معلوم علی و پیامبر یا خلفایی وجود خارجی داشتن؟ از کجا معلوم جنگ صفینی وجود داشته؟ کی اون موقع زنده بوده و اینا رو دیده؟ خوب بالاخره اینم یه جورشه…آقا علی عزیز که از طرف خدا حکم صادر میکنی و میگی این بحث ها پیش خدا هیچ ارزشی نداره اگه کامنت های قبلی مو خونده باشی چن تا سوال مطرح کردم که حوصله ندارم دوباره تایپشون کنم.ما فهممون ناقصه قبول… بیشتر..

علی
علی
Reply to  متین
2012-09-03 4:59 ب.ظ

نگرفتی چی شد متین جان ، من هیچوقت اادعایی در مورد خودم نکردم. در ضمن به نظر من مسئله ای وجود نداره که بخواد حل بشه ، دعواهای سیاسی 1400 سال پیش به ما چه ربطی داره. اصلا هیچ کدوم از این اتفاقا هم نیفتاده باشه فرقی نمیکنه ، خدا یکیه ، دین خدا یکیه ، کلام خدا یکیه. شما میخوای درگیر این مسائل باشی، باش. فقط مواظب باش قضاوت ناعادلانه گریبان گیرت نشه. سبحان الله و بحمده اشهد ان لااله الا انت استغفرک و اتوب الیک.

حسین
حسین
Reply to  علی
2019-02-07 2:57 ب.ظ

؟؟؟..

زهرا
زهرا
2012-09-04 5:33 ب.ظ

جناب آقای متین : انگار خداحافظی کرده بودم ،اما ناچارم دوباره بنویسم ببخشید درنوشته هایت جایی در مورد آن گفته بودی که امروز هم اگر لازم باشد دوباره مسلمانان متحد می شوند ، کشتن شیعیان در کشورهای سنی مذهب را تند روی گفته بودی اما بگذار من کمی تغییرش دهم و بگویم این القای استعمار پیری است که سالهاست می خواهند این درگیریها باشد و امروزه روز به روز به هدفهای نامردانه شان نزدیک تر می شوند،بعله به آنها می گویند کشتن رافضی ها ثواب دارد و توی گوش ما هم یواشکی می گویند آنها چون ولایت را قبول ندارند… بیشتر..

حسیب الله حسیب
حسیب الله حسیب
Reply to  زهرا
2020-05-15 4:32 ق.ظ

خوب یکبار از خود بپرسین که چرا سنی و شیعه
اگر تاریخ رع متالعه کرده باشین یک انگلیس گفته بود که تفرق بیانداز حکومت کن حالی هم تفرقه انداخته و حکومت میکنن ما چرا نمیفامیم

زهرا
زهرا
2012-08-23 12:14 ب.ظ

آقایانی که دم از فضایل علی(ع) می زنید ،بروید خودتان را اصلاح کنید که اگر شماهای نادان و تفرقه طلب یا احیانا مامور و مغرض در زمان خود ان حضرت دور رو بر ایشان بودید از دم تیغ عدالتش می گذشتید، شرم کنید که هر چه میگویید به نفع آنهاییست که نمی خواهند مسلمین یک امت باشند ، مسلما آنهایی که شما رادر راه تفرقه و توهین به اصحاب پیامبر(ص) تحریک می کنند در این راه سود فراوان می برند اما شما چه؟جز پیروی کینه توزانه و خریدن آخرتی دردناک هیچ بهره ای نخواهید برد به خود بیایید و آلت… بیشتر..

بی طرف
بی طرف
2012-08-24 9:36 ب.ظ

متین سلام اگه خدا بهت زبون داده اگه بهت گفته مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم اگه گفته توبه کنید اگه گفته از رگ گردن تان به شما نزدیک ترم تمام حرفات برابر است با کشک و…………. میدونستی مشرک های مکه هم به خدا اعتقاد داشتند ولی بت هاشون رو واسطه قرار میدادند بین خودشون وخدا ازت میخوام بدون تعصب قران رو بخونی ببینم چند بار گفته شما برید پیش بزرگانتون توبه کنید تا شما را اجابت کنم تازه اگه وهاب صفت خداست من لیاقتش رو ندارم که من رو وهابی بخونی فکر کردی که چون اسمت مسلمونه… بیشتر..

بی طرف
بی طرف
2012-08-24 10:34 ب.ظ

مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید که کفر از شرم یار مسلمان وار می آید همین وسلام تا همیشه دوستان امیدوارم اگر لیاقتش راداشتیم خدا همه ما ا ببخشد

مهدی احمدی
مهدی احمدی
2014-09-07 11:56 ب.ظ

سلام به همه.یه لحظه به من گوش بدید.این کتاب فقط برای دانلود و استفاده همه اینجا گذاشته شده.نه اینکه شما بیاید زیرش با کامنتهاتون مناظره راه بیاندازید.اینجا جای مناظره نیست عزیزان!!!مرسی از همه

Mikal
Mikal
Reply to  مهدی
2012-03-03 3:36 ق.ظ

@مهدی, مهدی جان ما برای شناخت ابوبکر صدیق (رض) به کلام الله تعالی استناد می کنیم: إِلَّا تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ ٱللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ ثَانِىَ ٱثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِى ٱلْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَـٰحِبِهِۦ لَا تَحْزَنْ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَنَا ۖ فَأَنزَلَ ٱللَّهُ سَكِينَتَهُۥ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُۥ بِجُنُودٍۢ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ ٱلسُّفْلَىٰ ۗ وَكَلِمَةُ ٱللَّهِ هِىَ ٱلْعُلْيَا ۗ وَٱللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ [التوبة:٤٠] اگر پیغمبر را یاری نکنید (خدا او را یاری می‌کند، همان گونه که قبلاً) خدا او را یاری کرد، بدان گاه که کافران او را (از مکّه) بیرون کردند، در حالی که (دو نفر بیشتر نبودند و)… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  Mikal
2012-04-26 9:46 ق.ظ

@Mikal, دوست عزیز و خوانندگان محترم لطفا به این موارد دقت کنید: 1- پیامبر گرامی فرموده است:« من مات و لم یکن فی عنقه بیعه امام فقد مات میته جاهلیه» «هر کس بمیرد در حالی که با امامی بیعت نکرده باشد، مرگ او مرگ جاهلیت است». 2- پیامبر در حق دختر خود فرموده است: «فاطمه سیده نساء أهل الجنه». و نیز فرموده است: «یا فاطمه إنّ الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک». 3- ابن حجر در شرح صحیح بخاری نقل می کند «فاطمه بر ابی بکر خشم گرفت، و از او دوری جست تا آن که پس از شش روز… بیشتر..

حامد
Reply to  مجید
2012-05-02 11:38 ق.ظ

اول اینکه ابومکر قبل از اسلام در جهالت به سر می برد و بت پرست بود. چگونه او را صدیق می نامید.
ثانیا حضرت علی (ع) اولین کسی بود که اسلام آورد و ابوبکر جزو نفرات آخر بود.
در شان حضرت علی (ع) همین بس که مولود کعبه بوده و در خانه حضرت پیامبر (ص) تعلیم و تربیت شده و مثل برادر آن حضرت می باشد.مثل حضرت هارون (ع) به حضرت موسی(ع)می باشد و بس.

فاطمه
فاطمه
Reply to  حامد
2012-05-08 10:55 ب.ظ

من میخواستم به جناب mikalومهدی پیشنهاد خوندن کتاب فریاد سکوت رو بدم تو این کتاب یه شیعه اومده فقط بر اساس منابع اهل تسنن ثابت کرده که حضرت فاطمه چقدر از جناب ابوبکر ناراحت بودن و با همین ناراحتی هم از دنیا رفتن برادران محترم شما اول برید علمای خودتونو قانع کنین بعد به فکر اقنای شیعیان باشید راستی کتاب فریاد سکوت از محمد ساجدی نیا هس

مجید
مجید
Reply to  فاطمه
2012-05-12 10:26 ب.ظ

@فاطمه,
میدونی اینا حرفشون چیه؟
اینا فقط میخوان تاریخ رو زیر سوال ببرن. فقط میخوان بگن تمام این وقایع دروغه. اون وقت برای خودشون دلیل می تراشن. هدفشون چیه نمی دونم. ولی هرچی از ابو بکر و عمر میگی اونا از دولت و ولی فقیه و آزادی بیان و … میگن . فقط می پیچونن.

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 6:36 ق.ظ

اولا که قبل از اسلام کافر و جاهل بودن هیچ عیبی نیست و همه اعمال گناه ادم قبل از اسلام آوردنش پاک میشن و فرد نو مسلمان مثل نوزاد از گناه پاک میشه. دوما اطلاعات نداری برو دریافت کن و بدان که ابوبکر قبل از اسلام آوردن هم رفیق شفیق پیامبر و اولین فرد بوده که پیامبر خدا نبوتش را با او در میان گذاشته و ابوبکر نیز ایمان آورده. و ایمان حضرت علی هرچند که بسار محترم هست ولی به نظرم به اندازه یک انسان بالغ و سرد و گرم چشیده و موثر و قدرتمند مثل حضرت ابوبکر برابری… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-17 11:39 ق.ظ

@محسن, رفیق شفیق حالا نه ولی خوب رفیق بودن شاید اگه ایمان ابوبکر اینقدر محکم بود که شما می گی احترام حرف پیامبر رو نگه می داشت در مورد حضرت علی و اهل بیتش از بتخانه فضیلت درست نمی کنیم . ما از کعبه خانه خدا صحبت کردیم شما پیچوندیش؛ و این خود شرفی بس بزرگه اگه بفهمی هارون جانشین موسی بود حالا عمرش قد نداد پس باید هر کی جانشین می شه اول بمیره؟ آخه وقتی پیغمبر می گه انت منی بمنزله هارون چرا بحث رو به بیراهه می کشونی؟ این یعنی تو جانشین منی والسلام حالا هی بیا… بیشتر..

حامد
Reply to  محسن
2012-05-24 5:10 ب.ظ

@محسن, اگر وجود مقدس امام محمد باقر(ع)و امام صادق (ع) نبود شما اهل سنت از چه کسی مذهب می گرفتین.
خودتونم می دونید که رئیس مذهب اهل سنت از شاگردان این دو بزرگوار بودن.
یه کمی به خودتون بیاید.
امام کجا و شاگردان امام کجا!!!!!!!

تا کی خودتونو با یه مشت روایت دروغ قانع می کنید.

خداوند شما رو با عمر محشور کند.

ای کاش بصیرت داشتیدو می دیدید جایگاه عمر را …

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-16 5:58 ب.ظ

@محسن, تو هم مثل کسان که معجزات پیامبران را انکار کرده ویاآن راجادو می پنداشتند نباش اگه اونا به خاطر منافع مادی وحفظ ریاستشون این کار رو می کردند ولی به نظر نمی یاد تو دراین زمینه منافعی داشته باشی وازاین نظر خسرالدنیا والآخره خواهی شد(قل هل انبئکم بالاخسرین اعمالا الذین ضل سعیهم فی الحیات الدنیا وهم یحسبون انهم یحسنون صنعا) معجزه ی شکافتن دیوار کعبه و داخل شدن حضرت فاطمه بنت اسد مادر گرامی حضرت امیرالمومنین (ع) اکنون که هزارو چها رصد سال از زمان آن می گذرد در رکن یمانی قابل مشاهده است وطبق شواهد وهابیون هر سال… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-26 11:27 ب.ظ

@محسن, معجزه ی شکافتن رکن یمانی وداخل شدن حضرت فاطمه بنت اسد از راه دیوار کعبه درحالی است که خداوند موقع به دنیا آمدن حضرت عیسی (ع) به حضرت مریم فرمان داد که از بیت المقدس خارج شود ولی حضرت علی (ع) چنان نزد خداوند ارزش دارد که باید در کعبه به دنیا بیاید تا همگان قدر ومنزلت والای او را بدانند وتو عمدا” این معجزه را کتمان می کنی مواظب باش به خاطر تعصب به بیراهه نروی (یریدون ان یطفئو نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون)ومراقب باش تا مصداق این آیه ی شریفه قرار نگیری.

سعید
سعید
Reply to  حامد
2012-08-24 7:37 ب.ظ

@حامد, دوست عزیز سلام
نه با جناب ابوبکر کاری دارم نه با حضرت امیر، روی سخنم با شماست که چرا به دنبال مسخره کردن و نام گذاری روی اشخاص هستید، مگر شما سوره حجرات را نخوانده اید
چرا به جای نام جناب ابوبکر (یکی از بزرگترین دوستان و همراهرن حضرت پیامبر)، “ابو مکر” نوشته ای؟

دلاور
دلاور
Reply to  حامد
2012-09-27 1:00 ب.ظ

@حامد, یکی از بی شرفان درتبصره های فوق گفته است که ابوبکر رض قبل از اسلام کافر بود وچرا به او لقب صدیق را میدهید تو اگر انسان باشی و خداشناس باشی باید بدانی که این لقب بر ابوبکر رض از طرف لسان نبوی ص داده شده وخود پیامبر خدا بریش این لقب را داده است ومسلمان باید ایمان داشته باشد که حرف را کی نبی ص از لسان خود کشیده ان وحی از طرف خداوند متعال است حالا قضاوت بدست شما که وحی خدا دردغ میدانید یا راست ولی ما شکر الحمد لله ایمان داریم که صدیقیت ابوبکر صدیق… بیشتر..

عمر
عمر
Reply to  حامد
2013-01-07 12:51 ق.ظ

ازعمر دوست عزیز به چه مینازی. به محمد؟به علی؟به فاطمه؟ به ابوبکر؟به عمر؟و…….. اینان همه زیزسئوال هستندوبه مردم بدهکار چون: 1-محمدبود که مردم بیچاره وبی نوارا به کشتن داد واکنون یارانش مردگان آزمان را تکفیر می کنند حتی حاضرنمی شوند حتی یک صلوات به روحشان بفرستند.اگرآن بیچاره هاپدران شمابودند چه می کردید؟ 2-این علی بود که درقبال این همه نامردمی ها ساکت ماند ونتوانست مقابله بکند ودرجنگ جمل وصفین هزاران نفررابه کشتن داد واکنون هیچ یک ازمسلمانان به آن همه کشته حاضرنیستند یک صلوات بفرستند 3-مگراین عمرنبود که زنا زاده است چطورمحمد آمداورادرخدمت اسلام گرفت ویا چرا بازنازادگام دوست شد… بیشتر..

تو یکی حرف نزن بیدین
تو یکی حرف نزن بیدین
Reply to  عمر
2015-09-20 8:25 ب.ظ

@عمر,

navid
navid
Reply to  مجید
2012-05-12 1:27 ب.ظ

@مجید, اقا مجید
لطفا سند دقیق بده اینکه بگی تو فلان کتاب اومده دلیل خوبی نیست

مجید
مجید
Reply to  navid
2012-05-12 10:22 ب.ظ

@navid, آدرس
صحيح البخاري، ج 3،‌ ص 1126، ح2926، باب فَرْضِ الْخُمُسِ

فاطمه
فاطمه
Reply to  navid
2012-05-12 10:31 ب.ظ

@navid, ابن قتییبه در کتاب الامامه و السیاسه مینویسد (پس از مجروح شدن حضرت زهرا علیه السلام) عمر به ابوبکر گفت بیا با هم به پیش فاطمه برویم زیرا ما او را غضبناک کردیم پس به راه افتادند و از فاطمه اذن ورود خواستند ولی او اجازه نداد به نزد علی رفته و با او سخن گفتند ( و او را واسطه قرار دادند) او انها را به داخل خانه اورد و چون نزد فاطمه نشستند ان حضرت صورتش را به طرف دیوار برگرداند و جواب سلام انان را نداد پس ابوبکر ای محبوب رسول خدا (صلی اله علیه و… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  فاطمه
2012-05-16 6:44 ق.ظ

این حرف شما خود دلیلی بر ایمان محکم آنهاست چون از ناراحت کردن فاطمه ناراحت بودند و نمیخواستند خللی در ایمانشان وجد داشته باشد و امکان ندارد که اگر با این ایمان نزد فاطمه رفته باشند و راضیش نکرده و برگردند! و یا حضرت فاطمه انقدر سنگدل باشند که نبخشندشان و یا انقدر حریص به مال دنیا که بخواهند بخاطرش انقدر لعنت و نفرین بکنند. اگر فاطمه با این اوصاف بوده پس فضائلش از رأفت و مهربانی کجاست؟!!!

مجید
مجید
Reply to  فاطمه
2012-05-17 11:50 ق.ظ

@فاطمه, ببین چه کرده اند با پاره تن رسول الله(ص)
در درستی عملکرد حضرت فاطمه(س) نمی توان شک کرد.(بر اساس گفته پیامبر و آیه تطهیر) پس اونا خیلی خراب بودن و حتی ارزش بخشش رو ولو ظاهری نداشتن.قرار نیست هرکسی هر کاری بکنه بعدش بره عذر خواهی؛ اون روز که می خواستن قدرت رو بدست بگیرن باید مراعات می کردن بعدش که واسه عوام فریبی نیاز به این کار داشتند. و البته شاید شاید شاید وجدانشون درد گرفته.

حامد
Reply to  فاطمه
2012-05-24 5:19 ب.ظ

@فاطمه, بزرگان اهل سنت وجود مقدس حضرت پیامبر(ص)و خاندان پاکشو درک کردن هدایت نشدن.
شما انتظار نداشته باشید که با این حرفا به خودشون بیان.

اینا که مذهبشونو هم از خاندان پاک عترت و طهارت گرفتن دیگه با هاشون مناظره به درد نمی خوره.
اگه بهشون از کتب خودشون هم ثابت کنی باز بر می گردن سر خونه اول.
حضرت امیرالمومنین علی (ع) محبتشو به یه همچین آدمایی نمیده که هدایت بشن. لیاقت میخواد محب اهل بیت(ع) شدن.

قرآن میگه اینا اسلام آوردن نه ایمان.

فاطمه
فاطمه
Reply to  navid
2012-05-12 10:35 ب.ظ

@navid, ابن قتییبه در کتاب الامامه و السیاسه مینویسد (پس از مجروح شدن حضرت زهرا علیه السلام) عمر به ابوبکر گفت بیا با هم به پیش فاطمه برویم زیرا ما او را غضبناک کردیم پس به راه افتادند و از فاطمه اذن ورود خواستند ولی او اجازه نداد به نزد علی رفته و با او سخن گفتند ( و او را واسطه قرار دادند) او انها را به داخل خانه اورد و چون نزد فاطمه نشستند ان حضرت صورتش را به طرف دیوار برگرداند و جواب سلام انان را نداد پس ابوبکر ای محبوب رسول خدا (صلی اله علیه و… بیشتر..

فاطمه
فاطمه
Reply to  navid
2012-05-12 11:35 ب.ظ

@navid, یا مثلا صفدی در الوافی بالوفیات ج 2 ص 227 گفته عمر در روز بیعت به شکم فاطمه علیه السلام زد که منجر به سقط شدن محسن از شکمش شد. یا ابن حجر عسقلانی مینویسد عمر به فاطمه علیه السلام لگد زد که سبب سقط محسن گردید(منبع:ابن تیمیه حرانی در منهاج السنه النبویه ج 8 ص 291 یا ابوبکر خود در اخرین روزهای عمرش اعتراف میکند که دستور هجوم به خانه صدیقه طاهره علیه السلام را صادرکرده است تعدادی از علمای اهل سنت از جمله شمس الدین ذهبی محمد بن جریر طبری ابن قتیبه دینوری ابن عساکر و… مینویسند:… بیشتر..

مهر
مهر
Reply to  فاطمه
2012-09-26 2:29 ب.ظ

@فاطمه, اگه بقال سر کوچه به یه خانم به هر دینی که میخاد باشه جسارت کنه جلوش می ایستم و من بعد آدم حسابش نمیکنم تا توبه کنه عذر خواهی کنه چه برسه به … مذهب توجیهات نباشیم پس یا کتابارو باید بسوزونید (اوه اوه چه کتابایی که فوق محکمند برای اهل سنت) یا بگید لجبازیه مثل طرفدارای قرمز آبی ((اینارو واسه تویی گفتم که با یه اشاره دلت روشن میشه نه اونایی که خدا گفته به دلاشون مهر میزنم)) قوم پیامبر مثل موسی(ع)شد پیامبر فریاد کرد علی(ع) هارونه رفتن دنبال سامری تورو خدا چند تا آیه تو قرآن در… بیشتر..

alex
alex
Reply to  navid
2012-07-23 4:52 ب.ظ

ببینید من فقط میگم برای تمام سنی ها متاسفم وبس زیراکه خسره الدنیا وآخرتندخدا به همه رحم کنه

حامد
Reply to  مجید
2012-05-13 9:57 ب.ظ

@مجید, آقا مجید شما چرا خود اهل سنتو نمی گید. الان امام زمان اهل سنت کیه.آیا امامشونو شناختن یا بر دین جاهلیت فوت شدن.

مجید
مجید
Reply to  حامد
2012-05-14 10:04 ق.ظ

@حامد, داداشی اینا این حدیث رو ردش می کنن لابد
و گرنه همه چیز روشنه
انگشتت طلا

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 6:50 ق.ظ

امام زمان اهل سنت قرآن. امامیست که مرگ نداره و همیشه حی و حاظر هست و هر وقت که خواستی میتونی بهش مراجعه کنی! نه میمیره و نه از ترس تو چاه میخوابه

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-17 11:44 ق.ظ

@محسن, پس نیاز به خود پیامبر هم نیست دیگه
ببین اگه نمیدونی امام یک فرده یک انسان از جنس خود انسانها
حالا تو قبول نداری مشکلی نیست. ولی مشکل ارتباط در زمان غیبت هم حل شده همون امام فکر اینجاش رو هم کرده شما نگران نباش

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-14 4:53 ب.ظ

@محسن, درست مثل این که بگی حالا که کتاب درسی داریم چه نیاز به معلم ؟

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-15 5:21 ب.ظ

@محسن, ونه از ذست خائنان وپیمان شکنان زمانه سر در چاه کرده ومانند امیرالمومنین (ع) درددلش را باچاه میگه ولی این را بدان که همین قرآن در روز قیامت از کسانی که اورا مهجور گذاشته وبراساس دل خودشون تاویل کرده اند نزد خدا شکایت خواهد کرد (وقال الرسول یارب ان قومی اتخذوا هذاالقرآن مهجورا”)

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-27 12:17 ق.ظ

@محسن, قرآن نمی تونه هم کتاب هدایت باشه هم امام . امام الگوی عملی قرآن است رابطه ی امام وقرآن که پیامبر بزرگ اسلام (ص) از آ«ها به عنوان دو میراث گرانبها یاد می کند که از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر به پیامبر برگردند مانند رابطه ی کتاب درسی ومعلم است همان طور که دانش آموز بدون معلم قادر به آموختن کتاب نیست یا آن را کامل نمی آموزد ما هم بدون امام قادر به فهم قرآن نخواهیم بود زیرا قرآن آیات محکم ومتشابه دارد که علم آن نزد امام میباشد اهل سنت که قائل… بیشتر..

احمد
احمد
Reply to  Mikal
2012-05-12 7:42 ب.ظ

فضائل ابوبكر در قرآن؟!! در قرآن در آيه 40، سورة توبه مي‌خوانيم: الاّ تَنْصُروُهُ فَقَدْ نَصَرهُ اللّهُ اِذْ اَخْرَجَهُ الَّذينَ كَفَروُا ثانِيَ اثْنَيْنِ اْذْ هُما في الْغارِ اِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ لاتَحْزَنْ اِنَّ اللّهَ مَعَنا فَاَنْزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَ اَيَّدَهُ بِجُنُود لَمْ تَرَوْها …: اگر پيامبر‌ـ صلّي‌ اللّه عليه وآله ـ را ياري نكنيد، خداوند او را ياري خواهد كرد (همان گونه كه در سخت‌ترين ساعات، او را تنها نگذارد) آن هنگام كه (در جريان هجرت) كافران او را (از مكّه) بيرون كردند، در حالي كه دوّمين نفر بود (و يك نفر همراه او بيش نبود) درآن هنگام كه آن… بیشتر..

حامد
Reply to  احمد
2012-05-14 3:14 ب.ظ

@احمد, در مورد سوره توبه و آیه غار گفتی.
از آنجایی که ابوبکر یکی از مشرکین می باشد و از او در سوره توبه یاد شده به همین خاطر در قرائت سوره توبه بسم الله الرحمن الرحیم گفتن حرام است.
نباید در سوره توبه بسم الله گفت یکی از علت ها وجود ابوبکر در آیه غار می باشد چون ایمانی در کار نیست که با بسم الله شروع شود.
این هم یک فضیلت ابوبکر

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 6:57 ق.ظ

توهین کردن و فحاشی خودش دلیل بی دلیلیه. اگه چیزی تو چنته داشتین کار شبانه روزیتون این نبود که به مرده ها و کسایی که دستشون از دنیا کوتاه است فحش بدین. بعضی مرده ها رو فحششون میدین، بعضیارو خدا میکنید و ازشون حاجت میطلبید و شفا میخواهید! معلوم هست چه تونه شما؟!!!

حامد
Reply to  محسن
2012-05-16 9:58 ب.ظ

@محسن, ما شیعیان فقط به قرآن عمل می کنیم .
قرآن در سوره مائده آیه 35 می فرماید:

ای کسانی که ایمان آورده اید از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و وسیله ای برای تقرب به او بجوئید و در راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید.

این شمائید که قرآن رو می خونید ولی ازش فقط یه آیه غار می بینید و بس.

حامد
Reply to  محسن
2012-05-24 5:26 ب.ظ

@محسن, پس شما خودتون هم اعتراف کردین که خلفای شما مردن.
و شهادت نصیبشون نشده.
و دستشون هم از دنیا کوتاهه.

ولی امامان ما شهید شدند و قرآن می گه به مردهاتون نگید مرده. بلکه آنها زنده هستند و در نزد خداوند روزی می خورند.

مهر
مهر
Reply to  محسن
2012-09-26 2:15 ب.ظ

@محسن,
داداش اولائک احیاهم و یرزقون عندالله(آیه صحیحش یادم نیست)در باره شهدا میگه
گفتم دلت روشن شه فردا پیش خدا عمرا بلبل زبونی بشه کرد

احمد
احمد
Reply to  حامد
2012-05-16 4:43 ب.ظ

یکی از مسائلی که جماعت مخالفین بر شیعیان حیدر صفدر سلام الله علیها وارد می کنند این است که چرا شیعیان صحابه و عایشه را تکفیر می کنند ، و می گویند که در قرآن آیات زیادی در شأن صحابه نازل شده است مثلا آیه ۱۰۰ سوره توبه و ۶ احزاب که آیه ۱۰۰ توبه درباره انصاری می باشد که زیر درخت حدیبیه با رسول خدا بیعت کردند و پیمان شکنی نکردند و ۶ احزاب که می گوید همسران پیامبر مادران مومنان هستند. در این جا از معتبرترین کتب خود جماعت اهل تسنن برای شما ثابت کنیم که به اعتراف… بیشتر..

احمد
احمد
Reply to  حامد
2012-05-16 4:51 ب.ظ

از بزرگترين مشكلات اساسي اهل سنت و وهابيون اين است كه هيچگاه نخواسته اند بپندارند كه تحريفات واقعي و عظيمي در مكتبشان رخ داده است. يكي از اين مشكلات و معضلات دروغي است كه در مورد يار غار پيامبر به خورد اهل سنت داده اند، تا جاييكه اهل تشيع نيز آن را باور كرده اند. اعتقاد اهل تسنن در اين است كه در زمان هجرت به همراه پيامبر(ص)، كسي نبود جز ابوبكر. اما در كتب خود اهل سنت هم چنين چيزي بيان نشده و آن را رد كرده اند. به همين دليل نگاهي مي اندازيم به كتب اهل سنت در… بیشتر..

احمد
احمد
Reply to  حامد
2012-05-16 4:54 ب.ظ

اين كه ابوبكر در غار همراه با پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم بوده است ، مطلبي است كه اثبات نشده و پذيرفتني نيست. من از شما هفت سوال مي پرسم . اگر پاسخ داديد و مرا قانع كرديد مي پذيرم كه شخصي كه همراه با پيامبر بوده ، همان ابوبكر است. سوال اول: يك مورد را از تاريخ يا يك حديث معتبر نقل كنيد كه در آن پيامبر فرموده باشد كه ابوبكر با من درون غار بوده است. سوال دوم: يك مورد را از تاريخ يا يك حديث معتبر نقل كنيد كه ابی بکر در طول حیاتش… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  احمد
2012-06-16 12:20 ب.ظ

@احمد ای ول داری،
همان آیه قران« (آن یار غار)کفایت سوالات و ابهامات شما را می کند.البته اگر طالب حق باشید!

احمد
احمد
Reply to  Mikal
2012-05-12 7:55 ب.ظ

آیات تبری از اولی و دومی در قرآن کریم (قسمت اول) قبل از ورود به بحث توجه شما را به روایتی زیبا جلب می نماییم: اصبغ بن نباته از امیرالمومنین علیه السلام نقل میکند که حضرت فرمودند: قرآن در چهار بخش نازل شده است, یک چهارم در رابطه با ماست, یک چهارم در رابطه با دشمنان ما. یک چهارم در رابطه با حلال و حرام و یک چهارم دیگر در واجبات و احکام. (1) 1) “مغضوب علیهم” و “ضالین” چه کسانی هستند ؟ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لا الضَّالِّین‏ (فاتحه/7) ابن ابی عمیر از ابن اذینه از امام صادق علیه… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  احمد
2012-05-16 7:03 ق.ظ

خاک عالم بر سرت با این تفسیرات بیمار گونه ات. نتیجه چنین افکار و تفاسیر و فتواهاست که اینگونه مسلمانان را به جان هم انداختید.

اهل سنت واقعی
اهل سنت واقعی
Reply to  Mikal
2012-08-03 3:17 ب.ظ

درکتاب البدایه و النهایه جلد 3 صفحه 176آمده است که ابن بکر یا بطور کاملتر عبدالله بن بکر بن اریقط راهنما وهمراه پیامبر بوده که به همراه حضرت رسول(ص) به سمت مدینه در حرکت بودند.شاید برخی بگویند که نفر سوم ابوبکر بوده است. اما باید بدانند که قرآنهمان دو نفر را اعلام نموده است. در آیه 40 سوره توبه اشارهشده است که دو تن در غار حاضر بوده اند و پیامبر به همراه خود گفته کهنترس که خداوند با ماست. بنابراین نمی توانسته ابوبکر هم به همراه پیامبرباشد. از سویی دیگر شما در هیچ کجا نخواهید دید که ابوبکر به… بیشتر..

سعید
سعید
Reply to  Mikal
2012-08-24 8:30 ب.ظ

@Mikal, سلام دوست عزیز با تشکر از توضیح کاملتون، من یک سوال دارم؟ خلفا هم فرشته نبودند و مانند انسان های دیگر ممکن است اشتباه کرده باشند ولی انتظارات از آن ها بالاست و من پاسخ مناسبی برای بعضی از آن ها ندارم: 1- چرا جناب ابوبکر (رضی الله عنه) در سقیفه بنی ساعده منتظر حضرت علی (کرم الله وجهه) و جناب ابن عباس (که مشغول به خاکسپاری حضرت پیامبر (ص) بودند) نشدند تا با حضور ایشان جلسه شورا را تشکیل دهند؟ 2- با اینکه در اسلام به عطوفت و مهربانی بسیار توصیه شده، اما جناب عمر (رضی) در امر… بیشتر..

گلبهار
گلبهار
Reply to  Mikal
2012-09-19 9:17 ب.ظ

سلام. همه ميدونن كه پيامبر ديني رو كه با زحمت و تلاش بنيان نهاده و كلي دردسر توش بوده و ايشون مصائب زيادي رو متحمل شدن الكي رها نميكنن. همه ميدونن كه پيامبر هميشه مي فرمودند كه من در ميان شما دو امانت گرانبها به جا مي گذارم كتاب الله و عترتم مدامي كه از آنها تمسك جويد گمراه نخواهيد شد. حادثه غدير خم الكي نبوده پيامبر هم الكي كلي انتظار نميكشيدن كه افراد رفته برگردن افراد نرسيده برسن تا بالاي اون همه زين بره و بگه ملت علي دوست منه و حالا همه بدونين. آخه همه ميدونن ايشون دوست… بیشتر..

عبدالرووف خطیبی
عبدالرووف خطیبی
Reply to  Mikal
2012-10-06 6:50 ب.ظ

@Mikal, ابوبکر یار ورفیق محمد ص است و محمد ص در گزینش رفیق خود هرگز اشتبا نمی کندبخصوص که این رفاقت مدتهای مدیدی دوام نمود.
علی رض نیز برادر ویار محمد ص بود ما هردو رااحترام وعزت میداریم.و خداوند آنانی را که در راه پیشرفت وترقی اسلام جان بازی نموده اند بیامورزد.

ghj
ghj
Reply to  Mikal
2012-10-12 12:21 ب.ظ

سلام اولا آیه اول که فرمودید:،‌برخی این جور تحلیل کرده اند که ابوبکر اول می خواست پیامبر رو تحویل مشرکین بده(یعنی از طرف اونها اومده بود ولی در ظاهر با پیامبر بود و در باطن با اونها) ولی پیامبر وقتی او رو دیدند، با خودشون بردند که فتنه به پا نکنه قضیه ترسش هم که خیلی افتضاح هست، کسی که به خدا اعتقاد داشته باشد،‌از هیچی نمی ترسد و اولیاء‌الله هیچگاه محزون و نگران نمی شوند. و ترس ابابکر به خاطر جان خودش بود و گرنه وقتی خود پیامبر از جان خود نگران نیستند، معنی ندارد دیگری برایشان نگران باشد.… بیشتر..

وحید
وحید
Reply to  مهدی
2012-06-05 11:26 ب.ظ

@مهدی, بسم الله برای من بسیار عجیب است که بعضی ها دارند درمورد اینکه مردمی در یک کشور دیگر آن هم 1400سال پیش برای خود خلیفه ای انتخاب کرده اند و حالا در قرن بیست یکم ما داریم بر سر انتخاب آنها بر سر همدیگر میزنیم اما بگذریم اگر واقع بین نگاه کنیم میمینیم انخابشون هم درست بوده فقط کافیه یکم مطالعهی بدون غرض انجام بدیم.البته بهتره کتابهایتاریخ دانان غیر مسلمان را بخوانیم که درگیر مسائل مذهبی نیستن.دوران حکومت ابوبکر وعمر قابل مقایسه با حکومت علی نیست .فقط کافیه کارنامه ی این افراد را مقایسه کنیم .حضرت علی در مقابل… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  وحید
2012-06-15 5:29 ب.ظ

@وحید, بهتره بدونی که نهال فتنه ازاول به دست چه کسانی کاشته شد که در زمان خلافت حضرت امیرالمومنین (ع) به بار نشست ومیوه ی آن هم شد زیاده خواهان پیمان شکن جمل وقدرت طلبان اموی وجاهلان نهروان که خواب را از چشمان مبارک مولا علی (ع) ربودند و هر روز بافتنه ای جدید به مبارزه با حق برخاستند همان طور که پدرانشان همین معامله را آن هم به صورتی دیگر با پیامبر بزرگوار اسلام (ص) کردند.

سامی
سامی
Reply to  وحید
2012-08-14 3:53 ق.ظ

@وحید,
واقعا داری در حق امام علی که خدا اونو به عنوان جانشین معرفی کرده ظلم میکنی میدونی من حقو بهت میدم که داری اینجوری میگی چون از قبل خلفای شما حق امام رو خوردند
السلام علیک یا علی ابن ابیطالب…

گلبهار
گلبهار
Reply to  وحید
2012-09-19 9:18 ب.ظ

احمق

عبدالرووف خطیبی
عبدالرووف خطیبی
Reply to  وحید
2012-10-06 6:55 ب.ظ

@وحید,
نظر شما عالی بود

ghj
ghj
Reply to  وحید
2012-10-12 12:27 ب.ظ

@وحید, خوبه که تاریخ رو شما هم مطالعه کنید جنگ های رده رو بخوانید که خلیفه اول و دوم شما، معترضین و کسانی که با این دو تن بیعت نکرده بودند رو از دم تیغ گذرانیدند ثانیا : حضرت علی در همان اول خلیفه نشدند که بتوانید بگویید ضعف مدیریتی داشتند، بعد از بیست و پنج سال که خلفای سه گانه هر گونه ظلم و فسادی کرده و مملکت اسلامی رو به تباهی کشاندند،‌ بیست و پنح سال دیگر لازم بود که این خراب کاری ها جبران بشه قضاوت های حضرت علی (علیه السلام) رو بخوانید ببینید کی مدیریتش غلط… بیشتر..

علیرضا روشنی
علیرضا روشنی
2012-03-03 6:53 ب.ظ

علی

مستانه
مستانه
2012-03-12 12:33 ق.ظ

آقا مهدی درود بر تو من مثل دانشجوی آزاد فکر ایرانی که با کسی به قول عوام گفتنی وهابی های سنی هم اتاق هستم و با سوالات خودش من را وادار کرد به مطالعه کتاب خدا بدون غرض و در نهایت توانستم به لطف خداوند منان راه راست را بیابم از توی عزیز یک سوال دارم: با وجود اینکه خداوند در قرآن خود را و مکان خود را به ما معرفی می کند که در همه جا هست و از رگ گردن به بندگانش نزدیک است و از بندگانش خواسته که فقط او را پرستش کنند و فقط از او… بیشتر..

ترکمن
ترکمن
Reply to  مستانه
2012-05-02 11:23 ق.ظ

آفرین مستانه خانوم خوشحالم که میبینم آدمای روشن فکر و خدا دوستی هنوزم بین شیعه ها هستن!

حامد
Reply to  مستانه
2012-05-08 12:04 ب.ظ

باید خدمت شما عرض شود که خود خلیفه دوم عمر بارها به رسول خدا (ص) متوسل می شدند. شما که قرآن رو خوندید لابد اون قسمت رو هم خوندین که خداوند فرموده: ای کسانی که ایمان آورده اید از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و وسیله ای برای تقرب به او بجوئید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید. سوره مائده – آیه 35 اگه به این آیه قانع نمیشید می تونم بیشتر راهنمایی تون بکنم از همون کتب اهل سنت. قضاوتش با خودتون ولی مطالعه خودتونو زیاد کنید در این مورد.چون شوخی بردار نیست. قضیه ی دنیا… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 7:09 ق.ظ

توسل به رسول خدا که جای خود دارد بلکه به هیچ انسان زنده و مومنی ایراد ندارد ولی وقتی از دنیا رفت دستش از دنیا کوتاست و به حساب خودش رسیدگی میشه. چه برسه که حسابدار باشه و شفاعت کنه و بخواد ببخشه! دوما وسیله تقرب رو خدا مشخص کدو و از نماز و صدقه و زکت و … نامبرده و هیچ کجای قرآن نگفته که امامان که شیعه به زور امامشون کردند وسیله تقرب جستن به خدا هستد!!!

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-14 12:01 ق.ظ

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا” بل احیاء عند ربهم یرزقون گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند ونزد پروردگارشان روزی می خورند 0مامعتقدیم که امامان معصوم (علیهم السلام)توسط ظالمان زمان به شهادت رسیده اند اما این را هم بدان که در قرآن کریم کسانی که غذا می خورند و…حیات فیزیکی دارند ملاک زندگی نیستند بلکه قرآن از زندگی حقیقی که اطاعت از خدا ورسول گرامی اسلام واولوالامرحقیقی ایشان به عنوان حیات طیبه وجاوید مثال می زندشما هم بهتر است فریب وهابیون جاهل که دست پخت انگلیسهای منفوراست نخورید وهابیت… بیشتر..

ng
ng
Reply to  alireza
2015-06-19 10:51 ب.ظ

@alireza,
پس لابد به همه ی صحابه های که درراه خدا شهید شدن هم می توان توسل کرد وهمچنین شهیدان انقلاب هم میشه .

حسام
حسام
Reply to  حامد
2012-05-20 11:40 ق.ظ

@حامد, اخه چقدر شما گمراهيد. چرا اون وسيله تقرب را امام هاي مرده ميدونيد يا يك چاه كه اون رو به تقليد از كار يهودي ها ساختيد فقط براي گول زدن مردم وژول انها رو گرفتن ودادن به شيخ هاي گردن كلفتتون!

حامد
Reply to  حسام
2012-05-24 5:32 ب.ظ

@حسام,
اگه ما گمراهیم چرا یک فرد سنی که از همه جا دستش کوتاه می شه و علاجی برای بیماریش پیدا نمی شه و دکترا ججوابش می کنند.

میاد میره جمکران و متوسل می شه به امام زمان(ع) و شفاشو می گیره و بعد کل خانواده شیعه می شن.

اگه بخوای فیلمشو هم برات می فرستم.

در ضمن یه سر برو زیارتگاه امامامون و ببین چقدر آدم از این بزرگواران شفای خودشونو گرفتن.

مجید
مجید
Reply to  حسام
2012-05-25 10:19 ق.ظ

@حسام, شما عقلتون نمیرسه
فقط با اون مغز نخودی خودتون از روی ظاهر قضاوت می کنین
تقصیر ما نیست
. وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ ﴿آل عمران: ١٦٩﴾
اعتقاد شیعه فقط تو اون چاه نیست تو نمی فهمی یا نمی خوای ببینی
با کی داری لج می کنی؟

حسام
حسام
Reply to  حامد
2012-05-20 11:51 ق.ظ

@حامد, چرا شما اون وسيله ي تقرب رو امام هاي مرده ميدونيد يا اون چاه جمكرانتون كه به شيوه ي يهودي ها براي ارتباط با امامتون ساختيدبراي سير كردن شكم هاي شيخ هاي گردن كلفت ته چاه با فريب دادن مردم!

حامد
Reply to  مستانه
2012-05-08 2:24 ب.ظ

ببخشید مستانه خانوم اهل سنت این آیه رو اینجوری تفسیر کردن یا شما خودتون مفسرین: ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء. همانا خداوند کسانی را که برای غیر خدا شریک قرار دهند نمی بخشد و غیرهم را هرآنکس هرآنچه انجام دهد اگر بخواهد خواهد بخشید. واقعا خودتون از این تفسیر چی فهمیدین؟ با این تفسیری که شما نوشتین این مفهومو می رسونه که اگه کسی به غیر خدا شرک بورزد خدا اونو نمی بخشه ولی اگه به خدا شرک بورزد خداوند در حق از مهربان است و اگه بخواد اونو می بخشه.… بیشتر..

navid
navid
Reply to  مستانه
2012-05-12 1:35 ب.ظ

@مستانه,
سلام خواهر خوبم
خیلی خوشحالم که چشمت رو روی حقیقت باز کردی

alireza
alireza
Reply to  مستانه
2012-06-15 5:40 ب.ظ

@مستانه, جان آزادی که هر چه بخواهی میگی وترس از خدا وروز قیامت رافراموش کرده ای وگوش به اراجیف دست نشاندگان جاهل انگلیس یعنی وهابیون تحت نفوذ آمریکا وصهیونیسم می دهی .بهتره درباره ی عقاید خرافی مخالفان در کتاب آن گاه هدایت شدم از استاد تیجانی بیشتر مطالعه کنی درباره ی عقاید آنها نسبت به خداوند که برای خدای بی همتا قائل به جسمانیت هستند واین خود بزرگترین شرک محسوب میشود درباره ی پیامبر تهمت هایی که میزنند واو را نه تنها از درجه ی عصمت بلکه تاسرحد یک انسان گنه کار پایین می آورندو…

دیاکو
دیاکو
2012-03-29 8:52 ب.ظ

سلام من یک سنی هستم چراکتاب زندگی ابوبکر صدیق دانلود نمیشه

حامد
Reply to  دیاکو
2012-05-02 11:41 ق.ظ

سلام.
شما قبل از این که این کتابرو بخونید.
اول ببینید ابوبکر صدیق بوده یا نه.
برید تحقیق کنید لطفا

navid
navid
Reply to  حامد
2012-05-12 1:48 ب.ظ

@حامد, شک نکن که همینطور بوده و هست

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 7:13 ق.ظ

خب آزاد بزارید تا بخونن و بدونن که صدیق بوده یا نه ! مگه شما اجازه میدین!

alireza
alireza
Reply to  حامد
2012-06-14 12:03 ق.ظ

البته درستش ابوبکر زندیقه

navid
navid
Reply to  دیاکو
2012-05-13 4:30 ب.ظ

@دیاکو, دوست عزیز همه چیز یا فیلتر شده یا دست کاری شده
با فیلتر شکن برو تو سایتهای اهل سنت تا بتونی کتاب بگیری

alireza
alireza
Reply to  navid
2012-06-15 5:49 ب.ظ

@navid, همون طور که اونا سایتهای شیعه رو فیلتر می کنند واجازه ی تحقیق به جوانان خودشون رو نمی دن ثانیا”مگه هر مطلب مسموم رو میشه به کسانی که اطلاعات کافی ندارند داد همون طور که امام خمینی (ره)خواندن کتاب آیات شیطانی رابر هر مسلمانی حرام کردند آن هم نه به دلیل محتوای بالای این کتاب سراسر کفرآمیز بلکه به دلیل این که خواندن این گونه مطالب برای کسانی که اطلاعات کافی از اسلام ندارند مسموم وکشنده می باشد.

محب اهل ابیت
محب اهل ابیت
2012-03-30 3:46 ب.ظ

mikalعزیز چی شده که در مورد ابوبکر وقتی مستقیم اسمش در قرآن ذکر نشده صغری و کبری میچینی و این ضمیر رو بآن و ….. میاری و میگی منظور قرآن از اینها مثلا ابوبکره ، ولی وقتی تشیع از آیات مختلف و با استناد به روایت نقل شده در کتب اهل تسنن میگن منظور از فلان آیه مثلا دادن انگشتری در حال رکوع و یا آیه اطیعوالله….و…. منظور قرآن حضرت علی ع میباشد دبه در میارید و میگین چون اسمشون نیامده و یا مثلا اینجا منظور فلان بوده همه چیز رو رد میکنید ولی حالا که به ابوبکر رسید تمام… بیشتر..

Mikal
Mikal
Reply to  محب اهل ابیت
2012-04-11 3:22 ق.ظ

@محب اهل ابیت, عزیزم تاریخ دوم راهنمایی رو پاس کردی؟ اونجا نوشته بود اونی که تو غار با پیامبر بود ابوبکر بود! عجب منافقی بوده که نگران پیامبر شده! عجب منافقی بوده که پیامبر رو تحویل مشرکان نداده. عزیزم شما مطلب رو خوب متوجه شو بعد اظهار نظر کن! ما که ابوبکر رو جزو اصول دین نمی دونیم ، بلکه شما امامت رو تبدیل کردید به اصول دین ، امامت از طرف خدا. می دونی این حرف یعنی چی؟ یعنی نسبت دادن حرفی به ذات الله در حالی که حتی یک نصف آیه هم در مورد امامت حضرت علی نازل… بیشتر..

محب اهل ابیت(ع)
محب اهل ابیت(ع)
Reply to  Mikal
2012-04-22 12:26 ب.ظ

@Mikal, عزیز من یه سوال کردم 50سطر نوشتی ولی جواب ندادی آخر کار هم حکم به تکفیر من دادی اشکال نداره فقط این سوال را جواب بده آیا آیه مبارکه 55از سوره مائده در مورد علی ابن ابیطالب علیه السلام بوده یا نه ؟فقط یادت باشه که من واقعا از علمای خودتا آدرس دارم که منظور علی (ع)بوده هرچند جواب شما را همین آلان میدانم یا میگویی عالم شیعه شده !!!!!یا میگویی حدیث ضعیف است اگر جوابت این دو باشد آنوقت من در شیعه بودنم راسختر خواهم شد.

حامد
Reply to  Mikal
2012-05-02 11:47 ق.ظ

حضرت پیامبر وقتی از شهر خاج می شد دید از پشت صدایی داره میاد برگشت دید ابوبکر. اگه ابوبکرو با خودش نمی برد ابوبکر جای حضرت رو لو می داد برای هیمن حضرت علی (ع) رو بجای خودش گذاشت تو خونش رفت چون می دونست حضرت علی (ع) شجاع تر از این حرفاست حضرت پیامبر (ع) به حضرت علی(ع) ایمان داشت

مجید
مجید
Reply to  حامد
2012-05-03 7:42 ق.ظ

@حامد, هرچند که اون یار غار بودن ابوبکر هم مورد اتفاق نیست و برخی میگویند شخص دیگری بنام مشابه بوده ولی اینکه شما هم گفتی کاملا درسته .خودشو چسبوند به پیامبر

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 5:18 ق.ظ

شمایی که از منبع دادن صحبت کردی این حرف چرند پشت دیواری رو از کجا آوردی؟ ادرس بده ببینم!

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 5:19 ق.ظ

هرچند که اون یار غار بودن ابوبکر هم مورد اتفاق نیست و برخی میگویند شخص دیگری بنام مشابه بوده ولی اینکه شما هم گفتی کاملا درسته .خودشو چسبوند به پیامبر

محسن
محسن
Reply to  محسن
2012-05-23 7:54 ق.ظ

@محسن, لطفا با اسم محسن وارد نشو و خودتو جای من جا نزن یا اینکه یه پسوندی واسه اسمت بزار

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 7:16 ق.ظ

اگه پیامبر خواسته حضرت علی جانشین باشه چرا گذاشتدش که جاش بخوابه و در معرض خطر باشه؟ شما که میگین حضرت علی علم غیب داشته و از آینده خبر دار بوده! لابد میدونسته که خطری واسش نداره! پس این خوابیدن در جای پیامبر فضیلت محسوب نمیشه!

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-23 10:49 ق.ظ

@محسن, این حرف های چرند رو از کجا میاری؟
از کجا به فکرت می رسه؟
معلومه که حرف دیگه ای نداری
اینو نگی چی بگی؟

alireza
alireza
Reply to  Mikal
2012-06-14 5:10 ب.ظ

@Mikal, اگر فرض کنیم همراه پیامبر در غار ابوبکر بوده برخلاف دستور پیامبر عمل کرده که فرموده بودند کسی همراه آن حضرت نباشند واین همراه بودن فضیلت محسوب نمی شود وفضیلت حقیقی خوابیدن حضرت علی(ع) دربستر پیامبر(ص)برای نجات جان آن حضرت بود که خداوند فرمود ومن الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رئوف بالعباد

Mikal
Mikal
Reply to  محب اهل ابیت
2012-04-11 3:54 ق.ظ

@محب اهل ابیت, یه چیز خیلی مهم یادم رفت دوست عزیزم. به خدا میدونم بدون قصد و غرض بوده اما بدون که غیر مستقیم به الله (ج) رسول الله (ص) و حضرت علی (رض) بی احترامی یا بهتر بگم توهین کردی:
حرفی رو به الله نسبت میدی که خداوند اون رو نفرموده (امامت علی از جانب الله)
صمیمی ترین دوست رسول الله رو منافق اعلام کردی
حضرت علی رو شخصیتی معرفی کردی که در هنگام نماز به جای حضور قلب در پیشگاه الله تعالی حواسش به این طرف و اون طرفه

مجید
مجید
Reply to  Mikal
2012-04-17 11:03 ب.ظ

@Mikal, سلام برادر آیه ای که در عید غدیر بر پیامبر نازل شد چی بود؟ حتما میدونی الیوم اکملت لکم دینکم … روز غدیر خم پیامبر (ص) چه کاری انجام داد که باعث اکمال دین شد؟ حضرت علی رو بعنوان جانشین خودش معرفی کرد قبلش هم آمده ( يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ ۖ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ) این آیه میتونه تاییدی بر امامت حضرت علی باشه این اولا دوم اینکه جناب ابوبکر همراه رسول الله بود ولی فکر نمیکنم به جان حضرت بیمناک بوده باشه اگه بیم جان حضرت رو داشت کاری… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  مجید
2012-05-23 7:58 ق.ظ

@مجید, برو آیه الیوم اکملت رو از اول تو قرآن بخون ببین در مورد چیه! قبل و بعدش رو هم بخون تا بفهمی ک هیچ ارتباطی با جانشینی حضرت علی نداره!

محب اهل ابیت(ع)
محب اهل ابیت(ع)
Reply to  Mikal
2012-04-22 12:51 ب.ظ

@ اخوی خودت رو به اون راه نزن وقتی خداوند این عمل (دادن انگشتری درحال رکوع ) را اینقدر ستایش میکند بطوری که در قرآن کریم از آن یاد میکند و هر مسلمانی دوست دارد خداوند اینگونه از اعمالش یاد کند و آنرا عین خلوص وعبادت یاد میکند چگونه است که تو بخود اجازه میدهی و کاری را که خداوند ستوده است مساوی با حواس پرتی میدانی و بعد دم از فهم قرآن میزنی خدارا شکر که یادت نرفت و اوج فهم خودت رو از قرآن اینگونه بیان میکنی .حتی بفرض محال که این آیه در مورد علی (ع)هم نباشد… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  محب اهل ابیت
2012-05-16 7:11 ق.ظ

خب کجای این آیه مثلا از حضرت علی مستقیم نامبرده شده؟!!!

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-14 5:13 ب.ظ

@محسن, در قرآن خداوند از مومنان ومنافقان نام نبرده ولی خصوصیات آنهارابیان کرده است .

ساحل
ساحل
2012-04-03 9:01 ب.ظ

دست ازاین بازی های حماقت آمیزتان بردارید.
غرب دارسوارکولتان میشود جوامع مسلمین داردباحیله مکارانه اروپاوغرب ازهم می پاشد.خودمان هم میدانیدکه شیعه حق است وماچیزی برای دفاع ازجنابان عمروابابکروعثمان نداریم

شهاب
شهاب
Reply to  ساحل
2012-04-22 2:46 ق.ظ

@ساحل, جان حق الله است و کتاب الله نه شیعه و نه سنی!
بعدشم شما که ادعای حضرت علی دارید چقدر مثل ایشام محترمانه رفتار می کنید!
نزد ما علی که تقیه نداشت!؟ توهین و بد دهنی نمی کرد!؟ قرآن و نماز می خوند!؟ اهل تفکرو تعقل بود(دین رسول الله را با عقل خود و تدبرش پذیزفت)!؟

آیا دنبال روی وی هستید!؟؟؟
اهل تسنن به خود افتخار می کند که پیرو سنت رسول الله و اهل بیتش و اصحابش است! پس من منافاتی نمی بینم و عمرگونه علی وار هستم.
بگذار عقلت با حقیقت حکم کند.

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-14 5:18 ب.ظ

@شهاب, عمرگونه وعلی وار متناقض است مثل این که بگویی من آدم خیلی بد خیلی خوب هستم یاآدم بلند کوتاهی هستم.

سعید
سعید
Reply to  alireza
2012-08-24 8:46 ب.ظ

@alireza, سلام واقعا متاسفم که به این سادگی جناب عمر را تشبیه می کنی
جنابان علی، عبدالله (ابوبکر)، عمر، طلحه، زبیر، مقداد، سلمان، ابوذر، و … همگی از بزرگترین و شریف ترین صحابه حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله و صحبه و توابعه و سلم) بودند
جناب عثمان هم مانند حضرت علی داماد پیامبر و ذوالنورین (همسر دو دختر از دختران پیامبر، یکی پس از دیگری، پس حتما پیامبر صلاح میدانستند و پشت سر هم دو دختر به ایشان تزویج نمودند) بودند

alireza
alireza
Reply to  سعید
2012-09-14 9:13 ب.ظ

@سعید, نسبت سببی یا نسبی فضیلت محسوب نمی شود مگر ابولهب عموی پیامبر (ص) نبود یا همسر حضرت نوح ولوط (ع) کافر نبودند؟وبرعکس همسر فرعون آسیه یکی ازچهار زن برگزیده نبود؟ما هم اگر علی (ع) را فقط به واسطه ی داماد وپسر عمو بودن با پیامبر(ص)دوست داشته واطاعت کنیم در ضلالت قرار داریم دوستی اهل بیت (ع)را پذیرفته ایم زیرا دستور خداوند در قران وسفارش اکید پیامبر (ص) در مورد اطاعت بی چون وچرا از اهلبیت (ع) میباشد . کمی فکر کن وتحقیق کن تا منزلت اهل بیت را بدانی ودر روز قیامت زیان دیده وشرمنده ی خدا وپیامبرنشوی که… بیشتر..

وحید
وحید
2012-04-05 5:37 ب.ظ

با سلام دوست عزیز مقاله نویس مشکل نعوذ بالله در قرآن و صحت آن نیست بلکه مشکل در تفسیر به رای آیات و قبول بعضی از آیات و رد آیات دیگر در بررسی موضوعات دینی است که هر دو از گناهان کبیره می باشد. همانطور که رسول خدا(ص) به امام علی (ع) فرمود: یا علی من برای تنزیل قرآن و تو برای تفسیر آن با اینها می جنگی ! یعنی خدای نکرده ما بیاییم و آیاتی که در موعد و زمان و در مورد خاصی از عده ای از اصحاب اعلام رضایت کرده را قبول و آیاتی که به آنها… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  وحید
2012-05-16 7:19 ق.ظ

بیماری برو خودتو علاج کن

حامد
2012-04-13 3:18 ب.ظ

با سلام.
توصیه می کنم آخرت را به دو روز دنیا مفروش با سنی بودنت.
قبل از هر چیزی برو کتابهای قدیمی اهل سنت را با کتابهای جدیدی که علمای شما به خوردتون می دن یک نگاه بنداز حتما.ببین چرا کتابهاتون تحریف شده. چرا هر چی در مورد فضیلت و امامت اهل بیت نوشته شده در کتابهای صحیح بخاری و صحیح مسلم و در المنثو و … که از کتابهای معتبر شما هستند خذف شده.
لزومی نداره به کتابهای شیعه نگاه کنی همه چیز براتون روشن می شه.
چرا پنهان کاری.چرا چرا چرا

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-04-22 2:54 ق.ظ

@حامد, الله اکبر چند تا از کتابهای به اصطلاح تحریفی ما رو خوندی! من که کتابهای به اصطلاح تحریف نشده شیعه ها رو خوندم سال به سال احادیث اهل بیت (رضی الله عنهما) رو به روز می کنند و به پای تجارت جهانی نوسازی می شود! اصلا چند تا کتاب اهل سنت رو گیر آوردی که بخونی! نکه مقالات انتخابی حوزه قم رو که چکیده فیلتر شده هستن رو خوندید؟؟؟ البته لطف کنید و آدرس و نویسنده محرفها رو با کتابهای اصلش بدید، شاید که هدایت شدیم!!!!!! «فردی که تعصب وارد قلبش و فکرش شود، کور می شود!»:حضرت علی (رضی… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-08 2:33 ب.ظ

امیلتو بده برات بفرستم تحریفات کتب اهل سنت رو عزیز

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-14 5:23 ب.ظ

@شهاب, کتابهای اهل سنت تحریف نشده اند بلکه دارای تناقضات ونکات خلاف هم می باشند و همین تناقضات باعث شده سنی هایی که بدون تعصب دنبال حق هستند هدایت شوند امثال سید محمد تیجانی تونسی و…

عباس
عباس
2012-04-17 11:34 ق.ظ

سلام درمورد جوابی که به مهدی دادی پاسخ اول همین صفحه این تفاسیر که در لابه لایی آیات نوشتی از کیه خوت نوشتی یااز علما های شماست اگر خودت هست پس شما هم باید عالم باشید ومعتقد هستید باید حرف های شمارو قبول کنیم. و حرف علما وبزرگان شیعه درمورد آیاتی مربوط به اخلاقیات، ولایت و امامت و در شأن امام علی دانسته‌اند.باتردید وشک بنگریم با توجه به آزار واذیت های آنها به حضرت زهرا بعد از وفات پیامبر وماجرای سقیفه …..پاسخ دوم (محب اهل البیت )آیا به اسم ابوبکر مستقیم اشاره شده یا هم مانند حضرت علی به اشاره… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  عباس
2012-04-22 3:03 ق.ظ

@عباس جان, سلام! ببخشید کدام یک از علمای سنی گفته 500 آیه در مورد حرضت علی هست!!!؟؟؟ بعدشم رسول خدا دینشان قرآن است کلام الله نه علی الله! برای موحد بودن به درگاه الله کوشیدند نه مولایی علی! علی پیرو قرآن بود نه قرآن آور دیگری! علی مسلمان بود نه پیامبر دیگری! علی با قرآن بود نه بر ضد آیه شورا! علی خود کرار بود نه تقیه کننده! حضرت علی حیدر ، کرم الله، فاتح خیبر،دنیا رو 3 طلاقه کرده بود! کمی فکر کن اگر هم مولایی خدایی و ارثی بود، پس الان چرا و به کی رسیده!ولایت فقیه! پس… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-04-24 10:47 ب.ظ

@شهاب, عزیز دل برادر اینا که نوشتی یعنی چی؟ به ما داری یاد میدی علی کی بود؟ضد آیه شورا یعنی چی؟ تقیه کجا بود؟ مگه هرکی خلافت کنه دنبال دنیا رفته؟ حضرت علی با اینکه خانه نشین بود از هر فرصتی استفاده میکرد تا بفهمونه استحقاق خلافت رو بیشتر از غاصبین اون داره همه میدونستن حضرت با خلافت اونا مخالفه پس این تقیه نبوده بلکه مصلحت اسلام حکم می کرده سکوت کنه
واقعا کج فهمید شلوغ میکنید ببین 2*2=4

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-04-25 11:31 ق.ظ

@مجید برادر بزرگ، بیا و منطقی و بدون تعصب تجزیه و تحلیل کنیم باشه: 1- حضرت علی (رضی الله عنه) در خانه بوده و حکم الله از محمد(ص) بر علی نازل شد و ایشان حکم بعد از نبوت یعنی امامت را به ارث برد(وظیفه شد و واجب گردید) پس باید مثل پیامبر قسم خورد که اگر وعده خورشید و ماه را در دستان چپ و راستش را هم می دادند سکوت نکند؟ ولی علی سکوت کرد!؟(کسی که در جوانی با خرد خویش مسلمان شد!) 2- در بیعت گیری عمر به در خانه علی زد و در را آتش زد و… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-04-26 8:25 ق.ظ

@شهاب, سلام دوست من از اینکه توجه کردی و جواب دادی ممنونم من و شما مطالب را از کتب پیشینیان برداشت میکنیم و با توجه به سایر اطلاعات خود از آنها استفاده می کنیم. لطف بفرمایید جواب مرا بدهید تا روشن شوم. آیا منظور شما از طرح این سوالات این است که کلا چنین مواردی پیش نیامده؟ یعنی به خانه حضرت علی(ع) حمله نشده؟ یا اینکه پیامبر اکرم (ص) به دفعات بر جانشینی حضرت علی (ع) تاکید نکرده؟ اگر چنین است که یک سری از واقعیات تاریخی بدیهی نزد شیعه توسط اهل سنت تکذیب می شود پس ما سر تاریخ… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-09 12:11 ق.ظ

@برادر گرامی مجید, ما که با اهل بیت مشکل نداریم! شما 11تا رو از اهل بیت +1 غایب قبول دارید، ولی ما همه اهل بیت رو قبول داریم و بیشترشون هم امام ما بودند. مشکل سر بد جلوه دادن خلفا هم نیست! مشکل سوء استفاده از قرآن و دین است برای تحمیل کردن امیال شخصی بر مردم و انحراف در دین! این را بدان علی (رضی الله عنه) مردی نبود سکوت پیشه کند، چون دست پرورده رسول الله بود و ایشان در تبعید و حتی در نیت ترورش هم فقط حق را گفت. مشکل خلفای راشدین و خصوصا علی خلافتشان… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-09 2:41 ب.ظ

@شهاب, اول اینکه در زمان حضرت پیامبر (ص)دشمنان جلوی چشم پیامبر مسلمانان را مورد آزار و اذیت و فحاشی و … قرار می دادند و حتی خود حضرت پیامبر (ص) را هم مورد آزار و اذیت قرار می دادند آیا پیامبر توانایی این کارو نداشت که در مقابلشون دفاع کنه؟ کسی که شق القمر می کنه براش از بین بردن مشرکین مثل آب خوردنه ولی پیامبر باید با استفاده از قدرت مردم اینکارو بکنه نه با چیز دیگه. چون خداوند اینو می خواد. در رابطه با شهادت حضرت زهرا باید خدمتتون عرض شود که اول اینکه حضرت علی(ع) پس از… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-10 6:43 ب.ظ

@شهاب, سلام برادر؛ ایمیل من saba_5824@yahoo.com
ضرر نداره ممنون میشم لطف کنی. برای فهمیدن راه درست از هر پتانسیلی باید استفاده کرد.

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-08 2:38 ب.ظ

@شهاب, می خوای آدرس کتابارو بدونی ایمیل بده برات بفرستم بخون از کتب معتبر اهل سنت که چقدر آیه در مورد حضرت علی(ع) اومده و همشون تو کتب شما نوشته شده اینارو که ما ننوشتیم ما هم جعل نکردیم. بزرگان اهل سنت نوشتن و جدیدن برای حفظ آبرو داران این احادیثو جمع آوری میکنن.
اصلا با وجود کتب اهل نست نیازی به جعل احادیث نیست.

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-25 10:56 ب.ظ

@شهاب, بعد از این که حضرت موسی (ع) از طرف خدا مامور شد به مدت سی روز به کوه طور برود آن حضرت برادرش هارون (ع) رابه جای خود دربین بنی اسرائیل انتخاب کرد ولی وقتی خداوند غیبت حضرت موسی(ع)را ده روز دیگر اضافه کرد سامری بنی اسرائیل را گمراه کرد وبنی اسرائیل گوساله پرست شدند وقتی حضرت موسی(ع) بازگشت ودید بنی اسرائیل منحرف شدند الواح مربوط به تورات را از خشم شکست وبه برادرش هارون(ع) حمله کرد که تو چرا جلوی انحراف بنی اسرائیل را نگرفتی؟هارون (ع)فرمود برادر سر وریش مرا نگیر من ترسیدم بین بنی اسرائیل اختلاف بیفتد… بیشتر..

مجید
مجید
2012-04-26 9:11 ق.ظ

دوستان گرامی و خوانندگان محترم مطالب این صفحه خواهش میکنم برای پاسخ دادن با رعایت ادب و احترام و مطالعه شده کم نگذارید
برای اطلاع از چگونگی ارتباط حضرت علی (ع) با خلفا و دلیل سکوت ایشان به خطبه 62 نهج البلاغه مراجعه کنید

احمد
احمد
Reply to  مجید
2012-04-26 9:26 ق.ظ

@مجید,
عزیزم نامه 62 نهج البلاغه دوستان دقت کنید ((نامه 62))

مجید
مجید
2012-04-26 9:52 ق.ظ

ترجمه نامه 62 (نامه به مردم مصر، كه همراه مالك اشتر در سال 38 هجرى فرستاد) 1 مظلوميّت امام در خلافت پس از ياد خدا و درود خداوند سبحان محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را فرستاد تا بيم دهنده جهانيان، و گواه پيامبران پيش از خود باشد. آنگاه كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم به سوى خدا رفت، مسلمانان پس از وى در كار حكومت با يكديگر درگير شدند. سوگند به خدا نه در فكرم مى ‏گذشت، و نه در خاطرم مى ‏آمد كه عرب خلافت را پس از رسول خدا صلّى اللّه عليه… بیشتر..

مجید
مجید
2012-04-26 10:01 ق.ظ

آنان که انتظار دارند قهرمانی مثل علی، شمشیری را که بر گردن کافران در بدر و احد و احزاب کشید، پس از رحلت پیامبر، همان شمشیر بر گردن مسلمانان فرود آورد، هرگز تاریخ اسلام را بررسی نکرده و از شرایط آن روز آگاه نیستند، آنان نه اسلام شناسند و نه علی شناس.

حامد
2012-04-28 5:26 ب.ظ

با سلام لطفا جواب منو در این مورد بدهید. جریان غدیر خم را قبول دارین یا نه؟ به گفته شما حضرت پیامبر(ص) ابوبکر رو به قار برده در حالی که قرآن میگه آن دو به قار رفتن. اگه حضرت پیامبر(ص) ابوبکر رو به قار برده چرا خلیفه دوم و سوم رو با خودش به قار نبرده.چرا حضرت علی(ع) رو به جای خودش تو تخت خوابش خوابونده. در ضمن شما که معاویه رو واسه خودتون خلیفه می دونین مگر معاویه و پدرش ابوسفیان از دشمنان درجه یک اسلام نبودن. شما که عایشه رو ام المومنین می نامید. مگر قرآن نگفته که… بیشتر..

م.
م.
Reply to  حامد
2012-05-01 11:33 ب.ظ

@حامد,
سلام آقا حامد گل
ایمیلت رو بنویس

حامد
Reply to  م.
2012-05-02 9:27 ق.ظ
راز
راز
Reply to  حامد
2012-05-02 12:46 ق.ظ

@حامد, اینکه کسی بیاد از مذهبش دست بکشه و به فرقه دیگه بره که دلیل نمیشه بر صدقش اگه این طوریه تا منم برات لیست کنم اسم افرادی که شیعه بودن و سنی شدن اینکه نشد دلیل . من میتونم به جرات بگم که سنی که تو ایران زندگی میکنه بشیتر از یک شیعه تو همردیف خودش در باره مذهب تشیع میدونه چون شب و روز تو تلوزیون یاکتاب های مدرسه درباره این مسایل خونده و شنیده ولی شما به عنوان یک شیعه که حداقل باید یه سری اطلاعات در باره مذهب هم آیینت رو بدونی چیزی از کتاب هاشون… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  راز
2012-05-02 11:03 ق.ظ

@راز, دعوا بده؛ توهین و افترا بده؛ ناسزا بده ؛ با هرکی باشه؛ ولی مباحثه عیبی نداره ؛ حتی شیعه از کتاب خودش و سنی از کتاب خودش ببینیم کدوم کتاب محکم تره ؛ حالا ببین : شاگردان امام صادق(ع) زمانی که در کنار حضرت بودن توان مناظره و به قول شما دعوا نداشتن ؛ یعنی در این حد نبودن؛ بعد از امام بوده که این جسارت رو پیدا کردن و مذهب واسه خودشون راه انداختن. عزیزم اوج عظمت اسلام کجا بود؟ یهود و مسیح و لامذهب جرات نمی کردن نگاه چپ به اسلام و مسلمونا بندازن، ولی بچه های… بیشتر..

حامد
Reply to  مجید
2012-05-07 6:25 ب.ظ

در ضمن منصور عباسی به خاطر کینه ای که از آل علی (ع) در دل داشت تصمیم گرفت در مقابل مکتب جعفری برای خودش یه مکتب درست کنه که با هزاران حیله و وعید تونست شاگردان امام صادق که الان از آنها به عنوان امام در میان اهل سنت یاد می شود رو فریب بده و چهار مذهب در مقابل مکتب جعفری بوجود بیاره.

محسن
محسن
Reply to  مجید
2012-05-17 1:22 ق.ظ

حرفهای پیامبر مثل وحی هستند اما زمانی که با آیات قرآن منافات نداشته باشند و مطابق قرآن باشند در غیر اینصورت دروغهایی بیش نسبت به خدا و رسولش نیستند که نمیپذیریم. لازمم نیست انقد جولان بدی و داستان بنویسی، فقط و فقط یک آیه صریح از قرآن بیار که گفته باشه علی(رض) خلیفه و جانشین محمد(ص) و جانشینی بعد از پیامبر منصوص از جانب الله(جل) و دیگر مسلمانان شایسته این مقام نیستند!!!. در ضمن ما نگفتیم ابوبکر رو خدا و پیامبر جانشین کردند بلکه با استناد به آیه و امرهم شورا بینهم، میگیم ابوبکر رو مردم انتخاب کردند. که با… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-17 12:24 ب.ظ

@محسن, اگه تو قرآن اومده بود که تو و امثال تو الان نمی تونستین کل کل کنین؛ ولی قرار نیست هرکی هرچی دوست داشت از آیه قرآن برداشت کنه. عزیز دلم آیه می گه در امورشان با آنها مشورت کن .خطاب به پیغمبره. در همه امور نمی شه مشورت کرد. طرف مشورت باید عالم باشه به امری که ازش نظر خواستن. این آیه خطابش به پیامبره. دوم اگه اون جریان مسخره سقیفه رو شما مشورت می دونین خوب باشه ولی بگو ببینم کی با کی مشورت کرد؟ گزینه های طرفهای مشورت چه کسانی بودند؟ چه انتخابهایی می تونستن بکنن؟ آزاد… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  مجید
2012-05-23 8:17 ق.ظ

@مجید, خب شما نخوندی که ابوبکر و عمر و عثمان معصوم بودن راسته ماهم نخوندیم ولی آیه ای رو که گفته علی و فقط 11 نفر اختصاصا از اهل بیت و امام زمان 1200 ساله معصوم هستند رو بنویس تا ما هم بخونیم و مومن به افکار و تخیلات شما باشیم

مجید
مجید
Reply to  مجید
2012-05-23 10:30 ق.ظ

محسن جون مگه این آیه 33 سوره احزاب رو نخوندی؟
“انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا”

حامد
Reply to  راز
2012-05-08 11:38 ق.ظ

ما شیعیان به کسی ناسزا نمی گوئیم. و اگر هم می گوئیم به خاطر اینکه خود صحابه به هم دیگه ناسزا می گفتن.
مگه شما تو کتاباتون ندارین که پیامبر (ص) فرمودند: صحابه من مانند ستارگان هستند که به هرکدومشون اقتدا کنید هدایت می شوید.
ما هم به اونا اقتدا کرده ناسزا می گوییم تا هدایت شویم.
مثلا عایشه پس از مرگ برادش محمد به دست عثمان همیشه به عثمان می گفت کفتار پیر و …و آرزوی مرگ عثمان رو داشت.
ما مقصر نیستیم برید مقصر اصلی رو تو کتاباتون پیدا کنید.

مجید
مجید
Reply to  حامد
2012-05-02 11:08 ق.ظ

@حامد, سلام
آدرس وبلاگت رو ننوشتی مهمون نمی خوای؟

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-09 12:01 ق.ظ

@حامد جان ترمز, مردم کوفه ایرانیان نیمه مسلمان و به ظاهر اسلام آورده و در فکر انتقام بودند و عده ی مادن عربهای مسلمان و متاثر از ثروت و مقام ایرانیان بودند! بیا و این را در نهج البلاغه بخوان و فتنه ها از آن زمان دست ما ایرانی ها بوده !؟ نهج البلاغه که نشد قرآن! از قرآن تفسیر من در آوردی می سازن میدن دست مردم عوام بی سواد! چه برسه نامه های علی کرار رو که زنده بود دشمن ایرانی داشت چه برسه الان!؟ بعدشم ما با علی مشکل نداریم با کسانی مشکل داریم که به ظاهر… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-09 11:57 ق.ظ

@شهاب, این فایلا رو که واسه بنده فرستادیدو تا حدودی نگاه کردم ولی چیزی جز چرت و پرت گیرم نیومد.همش مزخرفه. ولی من برات یه فایل می فرستم حتما بخون و برو با سند از کتب اهل سنت پیداشون کن. تو رو به اون خدایی که به ظاهر می پرستی. برو کتابای قدیمی اهل سنت رو با کتابای جدیدی که داران به خوردتون می دن ببین. خودت شرم می کنی به ابوبکر بگی صدیق یا به عمر بگی عمر فاروق. برو آرزوهای ابوبکر و عمر رو ببین واقعا آدم صدیق یه همچین آرزویی می کنه. در ضمن این کتابهایی که… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-16 6:37 ب.ظ

@شهاب, کتاب خدمات متقابل اسلام وایران نوشته ی استاد مطهری را مطالعه کن تا بدونی ایرانیان هرگز به زور اسلام نیاوردند وپس از اسلام آوردن تمام سعی وتلاش آنها در بسط وگسترش اسلام ونشر فرهنگ اسلام بوده وبنابر اقرار غربیان مهمترین ملتی که اسلام آوردند ایرانیان بودند که نه تنها اسلام آوردند بلکه سبب پیشرفت اسلام در اقصی نقاط دنیا شدند شاهد آن هم اسلام آوردن ترکان در دوره ی سامنیان ومسلماان شدن مردم اندونزی و مالزی به دست تجار وبازرگانان ایرانی نه بازور شمشیر واین خود تو دهنی محکمی به غربیها است که ادعا می کنند اسلام با زور… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  alireza
2012-06-18 12:04 ب.ظ

@alireza, عزیزم حرفهای من رو درک نکردید! اسلام آن عصر عثمانی ها بودند نه صفویان!
مگه من منکر اسلام آوردن ایرانیان به خواهان خودشون شدم؟
عرض بنده اینه که اسلام در ایران به انحراف کشیده شد تا امپراطوری اسلام دست ایران نیفته

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-19 11:48 ق.ظ

@شهاب, عثمانی ها حدود هفتصد سال پیش با براندازی روم شرقی تاسیس شدند ومبلغ تسنن بودند وتشیع از ابتدا در ایران رواج داشت منتها صفویه با رسمی کردن مذهب تشیع باعث نوعی انسجام ووحدت در بین ایرانیان شدوقدرتی در مقابل عثمانی ها به وجود آورد تا مانع تحت سلطه شدن ایران توسط عثمانی ها شود اما اگر از سابقه ی تشیع بخواهی ولادت تشیع همزمان با ظهور اسلام بوده است چه اولینوفداکارترین فرد در راه اسلام بعد از رسول گرامی اسلام همانا علی (ع) بودند واین مورد اتفاق شیعه وسنی است داستان جالبی هم از زمان هارون نقل شده که… بیشتر..

حامد
2012-05-02 9:39 ق.ظ

خوشحالم از اینکه خودتون اعتراف کردین که رئیس مذهب اهل سنت از شاکردان مکتب جعفری (محمدی) بوده اند. لطفا به مناظرات بین امام صادق و ابو حنیفه یه نگاه بندازید. خود ابو حنیفه می گه فقیه تر از امام صادق (ع)من ندیده ام. در ضمن چرا فرزند رسول خدا را رها کرده و به اطرافیان می نگرید. مگر پیامبر همیشه نمی گفت اهل بیت من. اهل بیت من. همه ما باید جوابگو باشم در مقابل این نعمتها. همانطور که ابو حنیفه از امام صادق (ع) پرسید در قرآن آمده است از نعمت هایی که به شما داده ایم بازخواست می… بیشتر..

جواد
جواد
2012-05-03 8:13 ق.ظ

« آيات قرآن کريم درباره امام علي (ع) » « مقـدّمــه » پژوهش گر جوياي رابطه ميان امام علي(ع) و قرآن کريم ، گاهي نوشتن و جمع آوري قرآن به اهتمام امام علي(ع) را مي کاود ، و گاهي به تفسير امام (ع) درباره شأن نزول و تأويل آيات قرآن مي پردازد، که آن حضرت ، خود ، فرمودند : « سلوني عن کتاب الله فوالله ما من آيه الا انا اعلم ابليل نزلت ام بنهار، ام في سهل ام في جبل » [1] « از من درباره کتاب خدا بپرسيد که به خدا سوگند هيچ آيتي نيست مگر آنکه… بیشتر..

محسن
محسن
2012-05-06 11:55 ب.ظ

باسلام خدمت شما برادر گرامی متاسفأنه بیشتر این بحث وجدلها که به قول شما تمومی هم نداره منشأش در واقع پایین بودن سطح مطالعات قرآنیمونه.تکیه بیش از اندازه به روایتهای تاریخی که احتمال ضعیف بودنشون هم زیاده برای اثبات گفته هامون در بیشتر مواقع نمیتونه مارو به حقیقت برسونه.این قرآنه که از هر گونه عیبی مبراست وفاصله گرفتن از اونه که باعث میشه همیشه سرگردانو حیران باشیم.قرآن برای این نیست که ما از طریق اون بخوایم مذهبی رو تأیییدیا رد کنیم بلکه باید از آن به عنوان یک وسیله که مارو به سعادت در دنیا وآخرت میرسونه بنگریم.کاری که رسول… بیشتر..

حامد
Reply to  محسن
2012-05-07 6:27 ب.ظ

اهل سنت که معتقدن قرآن بدون سنت قابل فهم نیست.

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-08 10:41 ق.ظ

@محسن, من هم همین عقیده رو دارم. کاملا مشخصه از قرآن میشه اصل راه رو پیدا کرد. یک شیعه داریم و یک سنی اون بالاتر علی رو داریم با ابوبکر. انتخابش هم با خودمونه . اگه از قرآن چنین برمیاد که علی بهتره یا ابوبکر باید به همون طرف بریم. حالا اینکه پیروان علی یا ابوبکر در حال حاضر چطور رفتار میکنن حرف دیگه ای هست. اصل مذهب که نباید زیر سوال بره. آدم اگه خیلی جوش میزنه برای دین و مذهبش باید چیزهای نادرست رو سعی کنه درست کنه . « و دیگر هیچ »

حامد
2012-05-08 11:28 ق.ظ

یه جک از یحیی بن اکثم
جبرئیل نازل شد و به حضرت پیامبر(ص) فرمود:
یا محمد(ص) خداوند به تو سلام می رساند و می گوید:

من از ابوبکر راضی هستم. از او بپرس که آیا او هم از من راضی است.

سیره پیشوایان، ص ۵۴٢ (نویسنده مھدی پیشوائی)

شهاب
شهاب
2012-05-09 12:17 ق.ظ

سلام هرکی می خواد مطالعه بیشتری درباره اهل سنت داشته باشه ایمیلش رو در جوابم بگذاره تا اطلاعات درستی براش بزارم.

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-09 2:08 ب.ظ

@شهاب, چطور به کسی که بیشتر عمرش رو تو شرک گذرونده می گین صدیق. ببین این آرزوی خلیفه اول و خلیقه دومه که به سند معتبر از کتب اهل سنت نوشته شده: ابو بكر از جایي مي گذشت ، پرنده اي را دید كه بر شاخه درختي نشسته است ، گفت : خوشا به حالت ، بر شاخه درخت مي نشیني ، از میوه درخت مي خوري ، پرواز مي كني و ھیچ حساب و كتابي نداري ، اي كاش من ھم مثل تو بودم ، به خدا سوگند ، دوست داشتم خدا مرا بسان درختي بر كناره راه مي… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-09 11:41 ب.ظ

@حامد عزیز, شما رقابتی سخن می گویید نه منطقی، بحث من با شما فقط برای اثبات واقعیت است مگر نه شما را با هر دیدگاهی باشد محترمید و باید زندگی کنیم و آخرت جواب ما می دهد.بزرگانی هستند نه عمر شندیده اند نه علی و نه دین آنها را لیک ممکن است در بهشت در کنارشان باشند و ما در حصرت آنها! خوب مگر علی نبود که فرمود به خدا سوگند که خلافت نزد من مثل آب چرکینیست که از دماغ بز بیرون می آید و چون شما مردم بر من اسرار می ورزید می پذیرم هر چند پشیمان می… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-10 6:23 ب.ظ

@شهاب, اول اینکه سند این حرفارو که نوشتی به من میل کن دوم این که اگر هم حضرت این حرفو زده باشن به خاطر گندکاری ها و بدعت هایی که از طرف خلفا به دین وارد شده بود.دینی که در آن انحراف وارد بشه که دیگه نمی شه گفت دین خدا. خلیفه اول از خودش گفت که پیامبر(ص) فرمودن ما پیامبران از خودمون ارث به جا نمی زاریم. خلیفه دوم ازدواج موقت حضرت پیامبر(ص) را که جزو سنت ایشان می باشند رو از بدنه دین حذف کرد. و اینکه بیت المال رو بین خودشون تقسیم می کردن. و کارهای عجیب… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-11 6:14 ق.ظ

@شهاب, برادر من! لطف کن بگو این جمله را از کجا در آوردی؟ خوب مگر علی نبود که فرمود به خدا سوگند که خلافت نزد من مثل آب چرکینیست که از دماغ بز بیرون می آید و چون شما مردم بر من اسرار می ورزید می پذیرم هر چند پشیمان می شوم چون شما بر من می شورید!؟ خوب اینکه تو عصر ارتباطات با یک جستجو همه می فهمن که یا نفهمیدی یا داری دروغ می سازی این موضوع خطبه 3 نهج البلاغه معروف به خطبه شقشقیه اومده به این شکل: سوگند به خدایی که دانه را شکافت و جان… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-11 2:00 ب.ظ

@مجید, خوب ما که شدیم دروغگو! باشه حرفی نیست حالا مثلا اگر حکمیت علی از الله بوده و علی و عمر حکم الله را پایمال کردند! پس این چه حکمیست که الله از انجام آن عاجز مانده! استغفرالله!!! بر یونس نبی و موسی و عیسی حکم خدا برگشت ناپذیر بوده و آنها را متوجه حکم خویش کرده که هرچه خدا اراده کند نشود! اما حکم الله در مورد علی به دست بشری چون عمر پایمال شد و خدا هیچ نکرد! گیریم درست، خوب شما چه چیزی به اسلام برگردانده اید! امامت را که ولایت شده و مردم رو می چاپند!… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-12 11:17 ب.ظ

@شهاب, کی می گه الله عاجز مونده از انجام حکمش؟ خدا در احوال هیچ ملتی تغییری ایجاد نمیکند تا اینکه خودشان بخواهند. اگر ابوبکر و عمری بودند که حق علی(ع) را پایمال کردند مردم هم بدنبالشان بودند و از آنها پیروی کردند. وقتی خود مردم نخواهند خلافت ((دقت کن)) خلافت معنی ندارد. پس امامت برای علی(ع) از طرف خدا می ماند. سکوت حضرت باعث می شود تا بهانه ای به دست دشمنان اسلام نیفتد تا تحریک شده ریشه اسلام را بخشکانند. سکوت امری منطقی بوده که برای حفظ همان تعداد مسلمان واقعی لازم بوده. اما رضایت نبوده همانطور که در… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-13 6:24 ب.ظ

@مجید جان در خدمتت هستم. جالبه فرعون با اینکه همه مصر با او بودند و ضد پیامبر یهود و لی خدا رودنیل را باز کرد و فرعون را هلاک کرد چون دین در خطر بود! حالا امامت یعنی چه! اگر پیشوا باشد که باید حق را بگوید و نترس باشد و مردم را آگاه کند. در غیر اینصورت تورو خدا کسی امام خدایی است آمده دین اسلام رو نگه داره! سکوت کرده مصلحته! به مردم واقعیت رو نگفته مصلحته! از جونش محافظت کرده مصلحته! پس بگو این امامی که 3 خلیفه به اصلاح شما دست در دین برده اومده چکار… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-13 11:07 ب.ظ

@شهاب, نخست اینکه خدا اگه نیل رو باز کرد و فرعون رو هلاک، در جای دیگه به قوم نوح هزار سال وقت داد. بعداینکه علی (ع) حق را گفت و نترسید. بارها گفت ، همه جا گفت، اما مردم نفهمیدند. خودشم کنار نکشید و هرجا که به او نیاز بود در خدمت مردم و دینش بود. اگر علی (ع) نبود عمر هلاک می شد. اون سکوتی که شما چندین باره داری تکرارش میکنی به اون معنی سکوت نبوده. حرف رو گفته، سعی کرده مردم رو آگاه کنه، فقط روی خلافت فقط خلافت اصرار نداشته چون اکثریت طرفدار کس دیگه ای… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-16 6:52 ب.ظ

@شهاب, اگر خلافت غصب نمی شد ودستور خدا وسفارش پیامبر اسلام مبنی بر جانشینی بلافصل حضرت علی (ع) کنار گذاشته نمی شد اکنون شاهد تفرقه ی مسلمین وتسلط کفار برکشورهای اسلامی وغارت منابع آنها نبودیم به امید ظهور حضرت حجت (عج)وپیروزی واتحاد مسلمانان وغلبه ی حق بر باطل انشاءالله.

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-25 11:14 ب.ظ

@شهاب, همان طور که میدانی درقرآن بعد بارها مهلت دادن به فرعون واین که او عبرت نگرفت وبادیدن آیات الهی ومعجزات لجاجت وعناد نمود تا مستحق عذاب گردید بهتره داستان حضرت موسی وهارون وسامری راکه درقرآن بیان شده وبنده هم در پاسخ قسمتی از داستان را به نقل از کتاب خدا تعریف کردم را به دقت بخوانی تا به فلسفه وعلت سکوت امیرالمومنین(ع) وصبر آن حضرت که باعث نجات اسلام گردید پی ببری.تاخدای نکرده تو هم به علت لجاجت مستحق عذاب اخروی نگردی.

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-27 12:36 ق.ظ

@شهاب, ابوبکر به قصد ترور حضرت علی (ع) کسی را مامورکرد که وقتی در نماز جماعت من سلام نماز را دادم تو علی را در حال نماز به قتل برسان ولی قبل از این که نمازش به پایان برسد ترسید که سلام بدهد وپشیمان شد وفریاد زد او را نکش وهمه تعجب کردند حضرت علی (ع) از فرد مامور پرسید که او هم پاسخ داد که قرار بود من تو را به قتل برسانم آن هم موقعی که هبوبکر سلام نماز راداد علی(ع) فرمود آیا واقعا” این کار را می کردی؟که او قسم خورد که اگر ابوبکر پشیمان نمی شد… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-14 8:52 ب.ظ

@مجید, من متقاعد نشدم! خوب علی اگر به خلافت می رسید چه چیزی بیشتر از خلفای قبلی به دین می فزود!؟ جالبه به گفته خودت توجه کردی ! پیامبر رسول الله بود نتونست استاد خوبی باشه! شاگرداش بعد از 23 سال رسالت (به گقته علماء شیعه مرتدند!) شدند عمر و ابوبکر و … که شما قبول ندارید! حالا جانشینش بیاد مثلا 10 ساله میخواد شاگردای معتمدتر از رسول الله پرورش بده!!!!برو برادر من، کار خدا هیچ عیبی ندارد این بشر است معیوب است و عیب ساز! جالبه الان ما اهل سنت که که اکثر اسلام است با مشرکین مشکل داریم… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-17 12:37 ب.ظ

@شهاب, در روز غدیر خم دین کامل شد. نیازی به اضافه شدن نداشت. اگه علی (ع) در جای خود بود چیزی نه به دین اضافه می شد و نه به قرآن. بلکه نقایص اجرای دین کمتر می شد.
چرا سعی میکنی القا کنی که شیعیان علی پرستند؟
شما اعتقاد داری که رسول الله و علی و اهل بیت ممکن است راهی غیر از راه خدا را بروند؟ و شما می توانی بفهمی که مغایرت با کتاب الله پیش آمده؟
بابا اعتماد به نفس

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-17 7:01 ب.ظ

@شهاب, رسول الله (ص) استاد خوبی بود و شاگردان زیادی تربیت کرد. چشماتو باز کن دروغ نساز. علی (ع) هم می تونست شاگرد بسازه بیشتر از اینکه بود اگه می گذاشتند. رسول الله شاگرد نخاله هم داشت که خودشون نخواستن هدایت بشن.که البته اونا که گفتی بعضی از شاگردا بودن . اما شما همچین می گی انگار فقط ابوبکر و عمر شاگرد پیامبر بودن . نگو پیغمبر نتونست علی می تو نست؟ کی و کجا حسین و علی رو قبل از الله آوردن؟ این تهمتا رو از کجا در میارین شماها؟ حالا به من بگو اسلام زمان عثمان چقدر شباهت… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-17 5:06 ب.ظ

@مجید, الله اکبر ! باز هم سر خانه اول! این قرآن چیست با آن هم مشکل دارید! ما اعتقاد داریم محمد ص پیامبر الله قرآن محفوظ توسط الله را برای بشریت آورد و دیگر هر چه آمده و بوده و هست و خواهد بود تا به قیامت این کتاب و این سنت رسول الله است، هر که از اهل بیت و یاران و اصحاب و توابع و … باشند اگر بر این سنت باشند مورد قبول ما هستند نه اینکه خود جزئی از دین باشند! جالبه شیعه می گوید قرآن 115 سوره دارد! نعوذ بالله 114 سوره نیست و سننی… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-19 8:54 ق.ظ

@شهاب, دروغگوی کذاب کی گفته قرآن 115 سوره داره؟ مدرکش رو بیار فقط دروغ می گی نمی دونم هدفت چیه ولی خدا لعنت کنه کسانی رو که با دروغ پردازی می خوان افکار جوونا رو منحرف کنن.میگم دروغه دروغه دروغه کذب محضه همچین میگه از علمای قم بپرس از مراجع مختلفه شیعیان امروزی. انگار با همه علما و مراجع صحبت کرده و نظرشون رو داره . آخه کی باور می کنه بجز تو و هم طیفات؟ مرد حسابی یه بار گفتی تو شبکه 3 دیدم که گفت نهج البلاغه نمی دونم 10 جلد شده؛ گفتم دلش خوشه واسه خودش دروغ… بیشتر..

حامد
2012-05-09 2:57 ب.ظ

اهل سنت چه جوابی واسه این متن دارین؟ این هم از صحابی پاک شما: در روز رحلت رسول خدا آنگاه كه فرمودند: بیایید برایتان نوشته اى بنگارم كه ھرگز ، گمراه نشوید، عمر گفت: درد بر پیامبر غلبه كرده است.( منبع: صحیح بخارى، ج ۴ ، ص ٧) یا بنا به نقلى دیگر گفت: پیامبر ھذیان مى گوید.( منبع: صحیح بخارى ج ٣ ص ٩١ ) این ھم یك گناه و بي ادبي بزرگ عمر به پیامبر و رد صریح قران است كه میفرماید: آیا چنین شخصي كه حرف پیامبر « و ما ینطق عن الھوي بل ان ھو وحي… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-09 11:27 ب.ظ

@حامد, قوربون کلامت برم در ادامه منبع ها بخون که این ها رو منافقان می گفتند یعنی روایتی از شخصی نه اصل واقعیت! چون در زمان 2 خلیفه اول این افرادی که روایتها را منتشر کردن مجال نداشتند اما در زمان عثمان میدان باز کردند و توطئه در زمان علی به نهایت رساندند. برادر عزیز مساله خلافت این 4 تن در اینکه دام اول و کدامی آخر باشد نیست، صورت مساله این است این منافقان بیش از عمر از علی کینه داشتند چون آنها هم کیش بودند و مبلغ و حافظ دین بودند. پس باید دین را از پای در… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-10 6:39 ب.ظ

@شهاب, به مساله خوبی اشاره کردی الان هم کسی با شما سنی ها کاری نداره اینا جمع شدن که شیعه رو از بین ببرن. برای اینکه یهود بهتر از شما می دونه که حق شیعه هستش نه سنی. اگه با سنی کاری داشت که باید کشورهای عربی رو به خون می کشید ولی مرکز شیعه ایران نه جای دیگه و یکیشم لبنانه. چرا دنیا جمع شدن که فقط به کشورهای شیعه نشین حمله کنن؟ اونا شیعه رو بهتر از شما می شناسند. دوتا دینی که همیشه با هم تضاد داشتن یکی دین اسلام بوده و یکی هم یهود. اما امروزه… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-11 10:13 ق.ظ

حامد, در دین اهل سنت چنین چیزی نیست و هر کس چنین فتوایی بدهد که جوابش را دادی با کفار است، چون دین این اجازه رو نداده. اینها را با احادیث رسول که باید با قرآن مطابق باشند مقایسه می کنیم و به راحتی منتفی است.چون در مرجعهای اصلی ما چنین چیزی نیست! ولی در کتب مرجع شیعه با سندیت از امامان آمده که واجب است سنی را در آب غرق شد بیشتر هل بده! اگر زیر دیواری بود آ« را هل بده تا بر سرش آوار شود و هلاک شود! یا اگر کسی ندیدت از پشت سر خفه کن!؟… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-11 7:00 ق.ظ

@شهاب, عزیزم میخوام بدونم این ماجرا رو که رسول اکرم (ص) گفت کاغذ بیارید و عمر گفت این هذیون میگه قبول دارید یا نه؟
اصل ماجرا رو قبول دارید یا نه؟
شما یا اصل ماجرا رو تکذیب می کنید حالا با یک سری دلایل و یا اصل رو قبول دارید با یک سری تفاسیر و تعابیر و توجیهات
می خوام بدونم از نظر شما اهل سنت پیغمبر این حرف رو زده یا نه؟ و عمر این جواب رو داده یا نه؟
فقط همین لطف کن حاشیه نزن ممنون

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-11 1:56 ب.ظ

مجید جان سلامی دوباره، ببخشید من یه سوال دارم پیامبری که در هر شرایطی کم نگذارد و هر چه که خدا دستور داد رو گفت و آشکارا هم اعلام کرد ولی در این مورد بر صحابی که همیشه به امر او بود سکوت را ترجیح داد! خیله حرف توشه جانم!
بعدش شما جواب رو با جواب می دهید!
پس معلوم شد تعصبی برخورد می کنید!

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-11 9:30 ب.ظ

@شهاب, علیک سلام جواب قاطع ندادی مورد رو قبول دارید یا نه؟ مغلطه نکن شیطون جواب رو با جواب می دی یعنی چی؟ من یک سوال پرسیدم گفتم ماجرا رو قبول دارید یا نه؟جواب قاطعش یک کلمه خواهد بود. اما در مورد توجیه حضرت عالی وقتی پیغمبر(ص) تو بستر بیماری باشه مجبوره سکوت کنه. می خواستی از جاش پاشه بگه اصلا نخواستم؛ منت نمی کشم ؛ خودم میارم؛ الانم از خونه من برو بیرون ؟؟؟؟؟ ها؟؟؟؟ من این رو قبول ندارم اگه توجیه دیگه ای داری بفرما من تعصبی برخورد نمی کنم. ولی جواب باید قانع کننده باشه تعصب بین… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-12 2:49 ب.ظ

@مجید, جوابت واضحه! ولی سوالهای من رو یا برو و جستجو کن و پیدا کن آن هم از منابع خودتون که قبولش داری نه نظریات خودت! بعدش من کتابی دارم 5 جلدی که در سربازی به من داده شد، اونهارو خوندم جالبه مناظره ای خیالی و بدون منبع و تاریخی و توهمی و در آنجا نیز این جوابهای شما بود! دادش من، قرار نبود پیامبر دست در گریبان عمر بگذارد! کافی بود آهسته بفرماید ساکت شو! اگر عمر باز هم مرتدی می کرد یک اشاره انگشت پیامبر، حجت تمام می شد! نفر اول علی و بقیه بعد از او عمر… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-07-04 4:45 ق.ظ

@شهاب, فرک نه بلکه فکر ثانیا”ائمه ما وامامزاده ها (علیهم السلام)به دست ایرانی ها کشته نشدند بلکه از جانب ایرانیان حمایت هم شدند البته آن زمان امویان وبعد عباسیان حکومت می کردند وامامان (ع) به دست این خلفای جور به شهادت رسیدند.پس معلومه یا از تاریخ چیزی نمیدونی یا عمدا”قصد تحریف داری .ایرانیان باعث نابودی بنی امیه به کمک ابو مسلم خراسانی وروی کار آمدن بنی عباس شدند آن هم به خونخواهی امام حسین (ع) ولی بعد که فهمیدند بنی عباس که خود را به اهل بیت (ع) چسبانده اند کم از بنی امیه نیستند از حمایت آنها دست بر… بیشتر..

راز
راز
Reply to  حامد
2012-05-09 11:27 ب.ظ

@حامد,حدیث قرطاس(دوات و قلم) كاختلافهم عند قول النبي في مرض موته إئتوني بقرطاس اكتب لكم كتابا لا تضلوا بعدي. اختلاف سنگيني كه افتاد ميان صحابه، آن زماني بود كه نبي مكرم فرمودند: به من كاغذي بدهيد كه براي شما چيزي بنويسم كه راه گمراهي را براي هميشه به روي شما ببندد. شما چقدر عربی بلدید متن عربی حدیث بالا رو یه نگاهی بنداز وخودت هم بذارش تا خوانندگان عزیز هم ببینند. و نگن دروغه. البته این حدیث رو از یه سایت معتبر گرفتم ولی متن حدیث اون آخرشه 1.عربی کامل ترین زبان دنیا است که در اون حتی اگه مخرج… بیشتر..

حامد
Reply to  راز
2012-05-10 6:49 ب.ظ

@راز, از سایتهای اهل سنت گرفتی خودت هم می دونی حروف عربی با یه حرف اینور اونور شدن کل معنی عوض می شه پس برو از کتاباتون پیدا کن برو به اون آدرستی که گفتم.
نه سایت.
چون مطالب سایتارو یکی مثل منو تو نوشته.

راز
راز
2012-05-09 11:35 ب.ظ

حدیث قرطاس(دوات و قلم) كاختلافهم عند قول النبي في مرض موته إئتوني بقرطاس اكتب لكم كتابا لا تضلوا بعدي. اختلاف سنگيني كه افتاد ميان صحابه، آن زماني بود كه نبي مكرم فرمودند: به من كاغذي بدهيد كه براي شما چيزي بنويسم كه راه گمراهي را براي هميشه به روي شما ببندد. شما چقدر عربی بلدید متن عربی حدیث بالا رو یه نگاهی بنداز وخودت هم بذارش تا خوانندگان عزیز هم ببینند. و نگن دروغه. البته این حدیث رو از یه سایت معتبر گرفتم ولی متن حدیث اون آخرشه 1.عربی کامل ترین زبان دنیا است که در اون حتی اگه مخرج… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  راز
2012-05-11 7:23 ق.ظ

@راز, این جمله رو شما نوشتی : پیامبر با اون زبان فصیحش میتونست بگه کاغذ بیارید تا چیزی بگم شما بنویسید نه جمله رو بپیچونه که ملتی رو گمراه کنه حالا از شما یک سوال دارم. مگه پیامبر(ص) چطوری گفت که جمله پیچیده شده؟ غیر از اینه که اهمیت موضوع رو نشون میده؟ پیامبر(ص) برای هدایت مردم آمده بود و برای بعد خودشم باید راهنمایی می کرد. تا وقتی بود گفت و بعد خودش باید می نوشت. نمی فهمم چه ربطی به دستور زبان داره؟ آخه پیامبر(ص) که فصیح و بلیغ گفت اما شما دارید می پیچونید که چرا چنین… بیشتر..

راز
راز
Reply to  مجید
2012-05-11 2:11 ب.ظ

@مجید, اگه مطالعه داشته باشی میبنی که اگه یک حدیث با دستور زبان تفاوت داشته باشه پس حدیث غلطه حالا میخواد نو کتاب سنی باشه یا شیعه درباره رجال حدیث هم تحقیق کن تا ببینی مورد ثقه نیست

مجید
مجید
Reply to  راز
2012-05-11 9:13 ب.ظ

@راز, ببخشید من مطالعه ندارم
شما که اهل مطالعه هستی و دستور زبان رو می دونی لطف کن بگو تناقض حدیث با دستور زبان کجاست؟
ببین شفاف و بدون حاشیه پردازی و کلی گویی بگو ایرادش چیه
البته با ذکر سند
ممنون

navid
navid
Reply to  مجید
2012-05-12 2:14 ب.ظ

@مجید, اگه نمیترسی و خیلی دنبال حقیقتی ایملت رو بذار ولی قبلش فکر کن ببین میخواهی حقیقت رو بدونی یا نه چون یکی اومده دذاره مخلف عقیده چند سالت حرف میزنه میخواهی کم نیاری اومدی جئاب میدی

مجید
مجید
Reply to  navid
2012-05-12 10:06 ب.ظ

@navid, عزیزم از چی بترسم؟
مگه من مخالف عقیده چندین ساله شما حرف می زنم شما می ترسی؟
saba_5824@yahoo.com
منتظرم

مجید
مجید
Reply to  navid
2012-05-13 11:13 ب.ظ

@navid, عزیزم من منتظرم

حامد
2012-05-10 9:57 ق.ظ

خداوند لعنت کند کسانی را که نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علی (ع) رو برعکس ترجمه کرده و به خورد مردم احمق می دهند. یه سنی بی شرم و حیا که نه دنیا دارد و نه آخرت برداشته یه چرت و پرتهایی در مورد خلفای خودشون نوشته که اصلا تو نهج البلاغه وجود ندارد. عاقبت بی دینی بیشتر از این نمی شه که بیان بست برد به کتابهای معتبر شیعه بزنن و بنویسن حضرت علی(ع) این حرفارو گفته فکر می کنین همه مثل شما ناقص العقلند که بدون سند یه چیزیرو قبول کنند. یه بچه شیعه هم می دونه که نهج… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  حامد
2012-05-11 7:37 ق.ظ

@حامد, من یک بار این حرفا رو شنیدم و تحقیق کردم. یک نفر گفت تحقیق نمیخواد خطبه شقشقیه رو بخون . متن عربی و ترجمه فارسی خطبه اینه: أَمَا وَ اَللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلاَنٌ وَ إِنَّهُ لَيَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّي مِنْهَا مَحَلُّ اَلْقُطْبِ مِنَ اَلرَّحَى يَنْحَدِرُ عَنِّي اَلسَّيْلُ وَ لاَ يَرْقَى إِلَيَّ اَلطَّيْرُ فَسَدَلْتُ دُونَهَا ثَوْباً وَ طَوَيْتُ عَنْهَا كَشْحاً وَ طَفِقْتُ أَرْتَئِي بَيْنَ أَنْ أَصُولَ بِيَدٍ جَذَّاءَ أَوْ أَصْبِرَ عَلَى طَخْيَةٍ عَمْيَاءَ يَهْرَمُ فِيهَا اَلْكَبِيرُ وَ يَشِيبُ فِيهَا اَلصَّغِيرُ وَ يَكْدَحُ فِيهَا مُؤْمِنٌ حَتَّى يَلْقَى رَبَّهُ ترجيح الصبر فَرَأَيْتُ أَنَّ اَلصَّبْرَ عَلَى هَاتَا أَحْجَى فَصَبَرْتُ وَ فِي اَلْعَيْنِ قَذًى وَ… بیشتر..

راز
راز
Reply to  مجید
2012-05-11 2:15 ب.ظ

@مجید, هنوز سند درستی در دست نیست که ببینیم سخن از امامه یا کسی دیگه سند هایی که هست همش میگن رجوغ کنید به شرح محمد عبده که اون هم فقط شرح نوشته نه سند آورده نه کار دیگه کرده ……….

مجید
مجید
Reply to  راز
2012-05-11 9:34 ب.ظ

@راز, سند ها معتبره اگه طالب حقیقت باشی و قصد و غرض نداشته باشی.

راز
راز
Reply to  مجید
2012-05-12 2:08 ب.ظ

غرض برا چی مگه می خوام با این حرفام دکان باز کنم و میترسم کسی ازم خرید نکنه؟

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-20 1:33 ق.ظ

@مجید, منبع می خواهی عزیزم!
برو و نوارهای آیت الله برقه ای را بخوان! کتابهایش! او هم حوزوی بود!
نه! پس برو کتابو گفتار بدون سانسور دکتر شریعیی را بخوان و گوش کن!
از خود شیعیان هستند، بدون تعصب ما و بدون تعب شما!!!
اما آنهایی که ممنوع هستند برو آنها را هم ببین!
موفق باشی!
هدف تخریب و توهین نیست به تشیع، هدف برگرداندن دین به سان اهل بیتی است که همانند پیامبرشان زندگی می کردند.

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-11 10:26 ق.ظ

@حامد, به به خسته نباشی از فش دادن! من با چشم و گوش خودم در شبکه 3 سیما دیدم که گفت تا الان نهج البلاغع به 10 جلد رسیده و ان شاءالله در امریکا و پرو و .. دنبال بقیه هستیم و به حدود 12 جلد خواهد رسید! برو و آرشیو خبری 3 سیما خبر 22 شب رو ببین!حال نهج البلاغه که قرآن نیست محفوظ باشد! بعدشم بر و نامه ها رو بخون و ببین آیا علی متناقض گوست یا راویان بعد او! مال سنی ها رو ولش! مال اصل شیعه ها رو بخون!یا علی نعوذبالله عقلش … یا نگهدارندگان… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-11 3:18 ب.ظ

@شهاب, حضرت پیامبر در زمان حیاتشون حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت رو به مردم معرفی کرده بودند. لزومی نداشت عمر پا پیش بزاره. کسی که بیشتر عمرشو تو شرک و جهالت گزرونده چطور شد یهو مجتهد شد.خلیفه مسلمین شد. خیلی عجیبه. من الان دارم روی یه مطلبی کار می کنم که اگه بگم جا می خورین. دارم روش مطالعه انجام میدم که با سند گفته باشم. اگه بخواین یه کمی شو می گم: قبل از اسلام و حضرت پیامبر(ص) یهود با استفاده از مشخصاتی که در کتب مقدس الهی و بشارت پیامبران پیشین اتفاق افتاده بود می دونستند که… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-11 7:39 ب.ظ

@حامد, ماشاءالله چه رمانی مثل عبدالله بن سبأ سخن میرانی برادرم! وای برتو دینی که به این آسانی مورد تاراج و هجوم قرار گیرد و نابود شود که دین نشد! آن هم دینی که الله گفته آخرین و کاملترین است و تغییری نمی پذیرید! این شد که گفتی! دینی که قرآن اساس باشد و معصومین آن را نگه داشته اند! حتی الله به پیامبر میفرماید این کلام من ارجح است و تو مبلغ آن باش! مبادا که غیر آن کنی! راست تلخ است چه من بخواهم چه نخواهم! شیعه مذهبی است جزو مذاهب اسلام ولی به انحراف کشیده شد! ساده… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-12 4:32 ب.ظ

@شهاب, به نکته خوبی اشاره کردی.
بگو ببینم خدا کی به مسلمانان گفت دینتونو براتون کامل کردم و حجت برای شما تمام شد.
به منم بگو ببینم قضیه غدیر خم رو به شما چطور تفسیر کردن.
به این دوتا سوال من جواب بدین برادران اهل سنت.
1- نظر شما در مورد غدیر خم چیه؟
2- استغفروالله چی شد که به فکر خدا و رسولش نیفتاد تا یه جانشین واسه حضرت پیامبر(ص) انتخاب کنن. ولی به فکر ابوبکر رسید که عمر رو برای خودش جانشین انتخاب کنه.؟

شهاب
شهاب
Reply to  حامد
2012-05-13 5:53 ب.ظ

@حامد, ماشاءالله که چه با نیت خیرخواهانه سوالها را دنبال می کنید و به جواب میرسید! جوابها 1- غدیر خم در پی ماجرای تقسیم غنایم بود که حضرت علی غنایم را از اصحاب گرفتند و دوباره برآنهاتقسیم کردند. در این میان عده ای بشدت آزرذه خاطر شده و از ایشان به رسول خدا شکایت کردند! برای رفع کدورت و شکوایه ها و گلایه ها این ماجرا در غدیر خم که جاییست بس خوش آبو هوا و دارای آب! مساله مختومه گشت. 2- راست گفتی عزیزم خدا 1400 پیامبر فرستاد و همراهشان هزاران مهدی در طول تاریخ تا به بشر یاد… بیشتر..

حامد
Reply to  شهاب
2012-05-13 9:55 ب.ظ

@شهاب, ما شا الله به این می گن شستشوی مغزی. احسنت به اهل سنت. شما به من بگید ببینم ابوبکر و عمر قبل از اسلام در چه دینی به سر می بردن؟ دین اسلام مدیون ثروت حضرت خدیجه و شمشیر زدن های حضرت علی (ع) در جنگ ها بود. هر جا که علی بود پیروزی بود. متاسفم برای اهل سنت که با دیدن این همه فضایل از حضرت علی(ع) باز هم خودشونو به اون راه می زنن. شما اهل سنت پس از گذشت یک قرن از شهادت حضرت پیامبر (ص) تازه تونستید واسه خودتون 4مذهب(مالکی- حنفی-شافعی- حنبلی) پیدا کنید اونم… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 6:22 ق.ظ

پیامبر اسلام رو نیاورده که مسلمانا رو مسلمان کنه بلکه برای کفار آورده و هیچ دلیلی بر بد بودن اونا نمیشه! و فکر میکنم اسلام آوردن کسانی که بالغ یا مسن بودند بسیار مهمتر از کسانی باشه که در خردسالی و بدون اختیار آنچنانی و بر اساس تربیت ولی مسلمان مسلمان شدند باشه!

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-17 1:03 ق.ظ

اگر دین اسلام مدیون هر کسی باشد به شما چه مربوط؟ مگه ما منکر این هستیم که حضرت خدیجه بهترین زن پیامبر بوده و تمام زنگیش را فدای اسلام کرده؟ نخیر نیستیم! چرا الکی ما رو دشمن اهل بیت جلوه میدین در صورتی که ناقل تمام فضایل اهل بیت راویان اهل سنت هستند! و از طرفی دلیل نمیشه که ما بعضی ها رو الم کنیم و بعضی هارو به زمین بزنیم و دشمن تراشی کنیم و بگیم اگه این خوب بوده حتما اون بد بوده! و اما از شمشیر زدن های حضرت علی بگم: حضرت علی از دلاوران اسلام هستند… بیشتر..

navid
navid
Reply to  حامد
2012-05-12 2:04 ب.ظ

@حامد,عجب داستان جالبی از خودت در اوردی

مجید
مجید
Reply to  navid
2012-05-14 10:27 ق.ظ

@شهاب, عزیزم داستان غدیر خم شما جالب بود تا حالا نشنیده بودم

navid
navid
Reply to  navid
2012-05-14 6:46 ب.ظ

@شهاب,
این ای دی منه navid.2012
خوشحال میشم اگه تشریف بیارین با هم صحبت کنیم

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-16 5:23 ق.ظ

شماهایی که بر خدا قرآن و خلفای راشدین دروغ میبندید هیچ ترسی از قیامت ندارید ولی ما که از دروغای سید رضی تو نهجالبلاغه بگیم واجب القتل میشیم؟!!!

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-18 7:50 ق.ظ

@محسن, کدوم امام منسوب به تشیع نوه ابوبکره؟ حضرت علی (ع) با همون ایمان بچه دوم ابتدایی بود که جای پیامبر(ص) خوابید. ایمان لفظی که ملاک نیست عمل رو ببین آخر ایمانه حالا در این موارد نظرت چیه؟ ابن أبی‌الحدید به نقل از استادش ابوجعفر اسکافى مى‌گوید:وهو أضعف المسلمین جناناً، وأقلهم عند العرب ترةً، لم یرم قط بسهم، ولا سل سیفاً، ولا أراق دماً.أبو بکر از نظر عقل از تمام مسلمانان ضعیف تر و نزد عرب از نظر شجاعت کمترین بود، نه تیرى انداخت و نه شمشیرى کشید و نه خونى را ریخت.إبن أبی الحدید شرح نهج البلاغة، ج 13،… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  محسن
2012-05-21 5:33 ب.ظ

@محسن, جوابی نداری ها؟ به چی دلتونو خوش کردین؟
باز ما اگه هرچی بگیم علی کسی به علی نمی تونه گیر بده گیرشو به ما میدن که علی پرست می شیم
آدم عاشق کسی باید بشه که ارزشش رو داشته باشه
چشماتو واکن

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-25 4:53 ب.ظ

@محسن, تو مگه خساب وکتاب بلد نیستی وقتی حضرت علی(ع) ایمان آورد ده ساله بود سیزده سال بعد پیامبر خدا(ص) هجرت کرد واون موقع علی (ع) حدود بیست وسه ساله بود که در بستر به جای پیامبر (ص) خوابید و آن حضرت هنگام جنگ با کفار جوانی بیست وپنج ساله یا بیشتر بود ولی تو طوری مغلطه در می یاری که انگار سن حضرت علی (ع) بعد از بیست سال همچنان هشت نه ساله است .

راز
راز
2012-05-10 11:23 ب.ظ

آقا حامد مرد به حساب محترم کسی غیر از تو نیست که تو داری زبون درازی میکنی انگار داری خیلی تند میری افسار پاره کردی از هر دری سخنی میگی خیال کردی من نمیتونم مثل خودت صحبت کنم میتونم ولی شخصیتم بهم اجازه نمیده که به کسی یا چیزی که عقیده یک ملته توهین کنم. بعدش مگه اونایی که نوشتم اشتباهه که میگی از کتاب معتبر بیگیر من که گفتم خودت هم بذار تا نگی دروغه من کاری به سایت نداشتم اینا رو خودم نوشتم و فقط حدیث رو از این سایت که سایت موسسه تحقیقاتی ولی عصر است گرفتمhttp://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=25… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  راز
2012-07-04 5:01 ق.ظ

@راز, اگه نهج البلاغه که به اقرار مخالفان وغربی ها بعد از قرآن بالاترین کتاب اسلامی وبرادر کوچک قرآن خطاب شده وخیلی از اهل تسنن مانند ابن ابی الحدید معتزلی برای آن شرح نوشته اند نوشته ی سید رضی(ره) بود بهتر نبود سید اون رو به اسم خودش می نوشت تا این افتخار نصیب خودش بشه؟سید رضی نامه ها وخطبه های نهج البلاغه را جمع آوری وتدوین کرده وهمان طور که قرآن نمی تونه کلام غیر خدا باشه نهج البلاغه هم نمی تونه کلام کسی غیر از امیر کلام حضرت امیرالمومنین (ع) باشه ومن برای تو متاسفم که مطالعات کمی… بیشتر..

مجید
مجید
2012-05-11 6:21 ق.ظ

@راز, این ایمیل منه
saba_5824@yahoo.com
این کتاب شیعه گری رو برام بفرست ممنون میشم

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-20 1:16 ق.ظ

@مجیدجانم، من دروغگوی کذاب نیستم به والله باور بکنی یا نه حقیقت تلخ است! به خدای علی اینها را از کتب و مراجع معتبر قم خواندم و شنیدم! هدف تخریب و توهین نیست، برادرم من از قم نمی سوزم؛ از دروغهایی که به پیکر اسلام و تشیع زده می شود می سوزم! من اینها را خودم لمس کردم و به نام اهل بیت و سیعه تبیلغ می شود! در تهران 1 ماه تحقیق از کتابهای معتبر نه از دیدگاه من! بلکه از دیدگاه خیل شیعان دیدم! در مورد خبری که از شبکه 3 سیما خبر 22 دیدم دروغ نیست عزیزم… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-21 5:01 ب.ظ

@شهاب, سنت راه و روشی است که پیامبر به آن عمل می کرد درسته ولی به مرور زمان و با نقل قولهای مختلف و بعضا مغرضانه تغییر داده شده. اهل بیت سنت را بی کم و کاست به مردم نشان داده اند چون معصومند از هر اشتباه. اگر به روش اهل بیت عمل کنیم به راه راست رفته ایم. هیچ عقل سالمی قبول نمی کند وقتی امام معصوم حاضر است سنت و دستورات دینی را از غیر معصوم دریافت کند. نه ابوبکر و عمر و عثمان معصوم بوده اند و نه حنبل و … چه نتیجه ای میگیریم؟شما از دامان… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  شهاب
2012-06-25 4:36 ب.ظ

@شهاب, اگر دروغگو وکذاب نیستی چه طور می گی شبهای قدر رابین شیعیان بودم مگر خواندن جوشن کبیر که هزار اسم اخداست وخواندن سوره ی مبارکه ی قدر و عزاداری برای اول مظلوم عالم حضرت امیرالمومنین (ع) چه اشکالی داره که می گی کاش نبودم حق داری آخه کسی که محبت عمر وابوبکر در دلش جای گرفت دیگر جایی برای محبت اهل بیت اطهار (ع) در دلش نمیماند.

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-20 1:26 ق.ظ

***ما در دعای توسل خطاب به ائمه معصومین می گوییم با واسطه شما متوجه می شویم و طلب شفاعت می کنیم و متوسل می شویم ((به خداوند)) ما اعتقاد داریم یکی از مواقع استجابت دعا نزد قبور بندگان خوب خداست چه بنده ای خوب تر از معصومین؟**** @مجید, خوب خودت بگو قبر پیامبر بهتر است یا علی؟ قبر داوود نبی ترین است یا علی! خوب در گذشته قبل از اسلام هم ما ایرانیها و یونانیها و مصریها و دیگر ملل هم بیچاره ها مگر چه می کردند! به قبور بندگان صالح پناه می بردند!(خداوند بخاط گناهانمان از ما دور شده… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-21 5:10 ب.ظ

@شهاب, ببین هی منو وادار میکنی کلمات تند بکار ببرم. آخه خودت می فهمی چی میگی؟ لات و هبل و این بتها رو با حسین و علی یکی می کنی؟ قبر پیامبر و علی و داوود و همه انبیا و اوصیائ الهی پناهگاه دل عاشقانشان بوده و هست. اگه من عاشق علی و خاندانش هستم به خاطر اینه که اونا رو نماینده خدا می دونم. فرستاده خدا برای هدایت بشر. فرستاده ای که حرف خدا رو بی کم و کاست به گوش ما برسونه. شما اعتقاد دارید کسی که مرد دیگه نابود شده و هیچ تاثیری توی دنیا نداره. اعتقادتون… بیشتر..

ارمان
ارمان
Reply to  مجید
2015-05-13 9:58 ق.ظ

@مجید, دوست عزیز اصلا همه حدیق و روایات رو بزار کنار ایا ب قران که کلام خداست اعتقاد داری یانه؟اگه داری برو ببین خداچی میگه درموردتوسل وتوکل وشفاعت!ایه 18 سوره یونس وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَ تُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِما لا يَعْلَمُ فِي السَّماواتِ وَ لا فِي الْأَرْضِ سُبْحانَهُ وَ تَعالي‏ عَمَّا يُشْرِکُونَ(آنها غیر از خدا ، چیزهایی را می پرستند که نه به آنان زیان می رساند ، و نه سودی می بخشد و می گویند: «اینها شفیعان ما نزد خدا هستند!» بگو: «آیا خدا را… بیشتر..

مجید
مجید
2012-05-11 6:32 ق.ظ

@راز,این ایمیل منه saba_5824@yahoo.com
کتاب رو برام بذار ممنون میشم

شهاب
شهاب
2012-05-11 2:03 ب.ظ

یهودیان و مسیحیان متاسفانه با آنکه قرآن را برحق می بینند چشم از آن می بندند! چون حقانیت قرآن بی تعارف ثابت است!
حتی غالیان دین اسلام هم تاب توان شنیدن حق را از قرآن ندارند.
همانگونه که الله می فرماید چون آنها کلام الله را بشنوند یا آن را مسخره و استهزا کنند یا از آن روی برگرداندد

شهاب
شهاب
2012-05-12 2:59 ب.ظ

با عرض پوزش منبع کتاب را یادم رفت! ولی برای جبران مافات آوردم:
حق با کیست؟ مناظره مذاهب خیالی با وهابیت
تدوین ابوالفضل بهرام پور
رمان نویس خیال باف معاصر

حامد
2012-05-12 4:44 ب.ظ

این آقای احمد کسروی تنهایی این کتاب (بخوانند و داوری کنند)رو نوشته یا از بچه های مدرسه ابتدایی هم کمک گرفته اخه این کتاب اصلا با عقل سلیم سازگاری نداره.
خداوند آقای احمد کسروی رو با عقایدشون محشور بفرماید انشاالله.
دعا کنید یک شب به خوابتون بیاد و از عذابی که خداوند در قرآن کریم از آن یاد کرده است. شما اهل سنت رو آگاه کنه بلکه یه تکونی بخورید.
واقعا کسی رو که خوابه می شه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خوابی نمی شه بیدارش کرد.

راز
راز
Reply to  حامد
2012-05-12 10:29 ب.ظ

@حامد, گفتم شاید این کتاب به ذد بخوره دیدم نه فقط رو یه دنده ایستادی و حرف خودتو میزنی. این آقای کسروی که تو میگی منم آن چنان عقیده هاش رو قبول ندارم ولی چه کنیم خدا بهمون عقل داده که حرفای مردم رو حلاجی کنیم اگه حرفای کسروی به دون دلیله بگو بدون دلیله مثلا فلان سطرش اومده اراجیف گفته ولی تو اومدی کاملا خط بطلان کشیدی رو همش معلومه که یا نخوندی یا از روی غرض خوندی. مثلا خود کسروی در مورد بعضی چیزا زیاده روی کرده چون از شاعرا بدش مییاد سعدی حافظ مولانا ووو رو زیر… بیشتر..

حامد
Reply to  راز
2012-05-13 10:58 ق.ظ

@راز, اونا رو ولش .
ما شیعه ایم به سه دلیل.
خودشم دلیل قرآنی
از آدرس زیر دانلود کنید:

http://uplod.ir/162l8sibrq37/asbat_shia_gheraati.3gp.htm

اثبات شیعه در کمتر از یک دقیقه.

هیوا
هیوا
2012-05-12 6:54 ب.ظ

دوستان وبرادران شیعه با جدیت بر حق بودن مذهبشون اطمینان دارن پس چرا 90درصد سایتهای اهل سنت فیلتره یا کتابهاشون دانلود نمیشه یا در نمایشگاه کتاب نمیذارن کتابهای روشن کننده مذهب ارایه بشه وهمش کتب توهین به تسنن هست پیشنهاد میکنم مدتی ازاد بگذارید این به اصطلاح شما این چرندیاتو ببینید نتیجه چی به ببار میاد شما از تیجانی میگید جرا از برقعی یا قلمداران یا شریعتی یه طالقانی نمیگید ماها تو فرهنگ ایرانیمون به هر کی که فش بده میگیم کم اورده فش میده قابل توجه حامد اقا

alireza
alireza
Reply to  هیوا
2012-06-15 6:05 ب.ظ

@هیوا, جواب در بالا آمده لطفا” مطالعه کنید.

مجید
مجید
2012-05-13 12:04 ق.ظ

@راز, یک نفر رفت کتاب نوشت آیات شیطانی توی اون کتاب به هر چه مسلمونا مقدس می دونستن توهین کرد و تمام مقدسات رو رد کرد. آدمی ممکنه برای پول هرکاری بکنه. این آقای کسروی که مدعیه از وقایع تاریخی بهتر از همه مورخین مطلعه. پس ما و شما بحثی نداریم سر مسایل تاریخی. ایشون همه رو حل کرده . درواقع صورت مساله پاک شده و دیگر مساله ای وجود نداره. اینهمه علمای ما و شما در مورد علم حدیث بحث میکنن چرا؟ واقعا چرا شما به همین آقا اقتدا نمی کنید؟ می دونید که حرفاش قابل قبول و استناد… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-14 9:01 ب.ظ

@مجید, جالبه شما در مرحله اجتهاد هستید ! یا هرودوت اسلامی که این کتاب را به این سرعت تفسیر بنمودید! نکنه رمان شبهای پیشه ور پر است از وقایع تاریخی راست! یا پول فقیر و فقرایی که از قبر سرور جوانان بهشت حسین بن علی جمع می کنند و به جیب میزنند اسلام حسینی است! حسینی که قرآن سرمشقش بود ولی ما قبر حسین! علی که در محراب شهید شد، که بگویید فقط الله و ما هم همه می گوییم یا علی! پس خودش الله را صدا می زده یا خودش را! مشکلی نیست در پافشاری تفکر خودتان، ولی در… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-17 7:14 ب.ظ

@شهاب, این کتاب تفسیر نمی خواد. فقط داستان درست کرده مقدسات شیعه رو انکار کنه ارزش بحث هم نداره . به هیچ موضوع دیگه کاری ندارم فقط نظرم رو در مورد کتاب گفتم اما شما داری فرا فکنی می کنی و شلوغ بازی در میاری علمای قم نه مرجع تقلید یعنی فقیه عالم هست که حکم و فتوا میده در زمان غیبت امام معصوم و معلومه که از همون حوزه علمیه خیلی می سوزین که اینقدر روش مانور میکنین و تاکید می کنین برای تخریب وجهه اونجا حکم حلال و حرام رو اونجا عوض نمی کنن جهت اطلاع در مورد… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-18 12:34 ب.ظ

ماشا الله مجید, بسم الله! فرافکنی من یا علمای شما! جسارت به اهل بیت می شه اینجا! طرح حقیقت یا پوشاندن آن! جالبه من از بزرگ علی محمد(ص) می گویم! شما از شاگردش! کدامین بزرگتر بودند!؟ هرکدام در دین خدمت بیشتر کرده لایق تکریم بیشتر است، علی یا محمد رسول الله!؟ حسین نوه پیامبر یا خود پدربزرگش؟ آن امام همه کاره غایب که افسار بقول شما جهان در دست اوست را سپرده به آن علمای قم!؟؟ جواب ؟ باز هم علی را بر عمر تکریمتر می کردی چیزی! در حب بزرگواران شکی نیست! اما حب آنها برای چیست؟ می دانی؟… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-21 5:23 ب.ظ

@شهاب, فرا فکنی بیشتر از این؟ سفسطه بیشتر از این؟ دقیقا کدوم جمله من نشون می ده که ما علی رو بیشتر از پیامبر قبول داریم و تکریمش کردیم عزیز دلم برادر محترم اخوی آدمیزاد سعی کن بفهمی سعی کن این نکته رو توی اون مغزت جا بدی بحث ما و شما از پیامبر به بعد شروع می شه ایشون که در مذهب ما وجه مشترکه پس اگه می گیم علی بزرگه نه اینکه از پیامبر هم بزرگتر باشه نمی فهمی یا نمی خوای بفهمی شلوغ بازی بازی با الفاظ پیچ و تاب دادن موضوع سیاسی کردن بحث نقطه سر… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-23 1:22 ق.ظ

@مجید, قبول در مغزم گنجانیدم آنچه شما فرمودید! خوب اینجا مشکل که حل نشد ، من فرا فکنی نمی کنم؛ ولی جواب سوالات خودتون رو لطفا خودتون بدهید همونجور که دادید! خوب قصد بنده جسارت نبود، اگه شد پوزش! فقط باور کن حقایق بودند و طرح آنها فقط با هدف دنبال مساله برای کشف حقیقت برای شما بزرگوار بود! آیت الله برقه ای، دکتر شریعتی اینان اصل شیعه بودند آری آن هم در قم! بهرحال کاری نمی شود کرد من هی از دیدگاه بزرگان و کتاب دین شیعه می گویم و شما جوشی شویدو … . موفق باشید و به… بیشتر..

مجید
مجید
Reply to  شهاب
2012-05-23 10:57 ق.ظ

@شهاب, بزرگان شیعه و علمای قم که دم ازشون می زنی همین دو نفرند؟ این همه علما و مراجع در قم هستند یعنی همه زیر سایه این دو نفر از دید حضرتعالی پنهان ماندند؟ وقتی می گی حقایق باید به کسی استناد کنی که مراجع شیعه اونا رو قبول داشته باشن. خودت می دونی درست یا غلط علمای شیعه با افکار دکتر شریعتی مشکل دارن پس نظریات ایشون نمی تونه بعنوان نظر شیعه مورد استناد قرار بگیره عزیزم کسی منکر ایجاد انحراف جزئی در مذهب نمی تواند باشد ولی آنقدر نیست که کل مجموعه زیر سوال باشد. چون پایه مذهب… بیشتر..

شهاب
شهاب
Reply to  مجید
2012-05-25 8:52 ب.ظ

@مجید, در جواب پایین باید عرض کنم علمای قم که کیارو قبول دارن! هرکه را که مخالف افکارشون بدونند فورا قبول که ندارند بلکه کافر هم می کنند. خوب شریعتی را که قبول نکردند،باشه پس برقه ای را و دیگر بزرگانی که این همه سعی در اصلاح مذهب تشیع داشته اند ولی مورد ترد و لعن و منحرف و مکفور قرار گرفته اند چه! عرض بنده رو نگرفتید! من گفتم اینها که مصلح بودند و دیگرانی که قبول ندارید! اینها مطمئنا نماینده همه علمای قم نیستند، چون اگر بودند که کشته یا ترد نمی شدند. اصل مطلب بنده هم فقط… بیشتر..

navid
navid
2012-05-14 6:28 ب.ظ

و اذا تتلی علیهم ایاتنا بینات تعرف فی وجوه الذین کفرواالمنکر یکادون یسطون بالذین یتلون علیهم ایاتنا قل افانبئکم بشر من ذلکم النار وعدها الله الذین کفروا و بئس المصیر ……………و هر گاه بر انها ایات روشن ما تلاوت شود در چهره انها به حدی اثر مخالفت و انکار مشاهده میکنی که نزدیک است از فرط غضب بر مومنانی که ایات را قرائت میکنند حمله ور شوند بگو به انها شما را به عذابی بدتر از این خبر میدهم و ان اتش دوزخ است که قهر خدا به کافران وعده داد و انجا بد جایگاهی است سوره حج – ایه… بیشتر..

محسن
محسن
2012-05-16 5:56 ق.ظ

این بحث ها هیچ فایده ای جز سرگردانی نداره، ببنیم بحث اصلی از کجا نشات گرفته؟ آیا بر سر طرز نماز خواندن یا خمس دادن و وضو گرفتن . مهر گذاشتن یا نذاشتن یا چیزای دیگه؟ مگه پیامبر و علی ی جور نماز میخوندن و بقیه صحابه ی جور دیگه؟! نخیر سر این چیزا هیچ اختلافی نبوده و همه اختلافاتی که بوده یا نبوده و نسبت دادن سیاسی بوده یا سیاسیون از خودشون درست کردن. من فکر میکنم قبل از هر چیز مشخص بشه که آیا این امامتی که از نظر برادران شیعه اصلی از اصول دین و دلیلی بر… بیشتر..

حامد
Reply to  محسن
2012-05-17 11:26 ق.ظ

@محسن, حضرت بارها گفته بودند که من سزاوارترم به خلافت تا بقیه و اینو هم در نهج البلاغه فرمودند. اگه نهج البلاغه رو بخونین متوجه می شین که به حضرت علی (ع) چه گذشته و چه مصیبتهایی رو تحمل نمودن. در ضمن آیه غار هم دلیلی بر خلافت ابوبکر نمی شه . تو کتب اهل سنت هم جریان غدیر خم وجود داره و هم این که حضرت پیامبر (ص) همیشه جانشین خودشو به اطرافیان معرفی می کرند. پس شما که می گین حضرت خدیجه خیلی به دین اسلام خدمت کردن چرا به عایشه می گین ام المومنین. چرا حضرت خدیجه… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-23 9:23 ق.ظ

@حامد, اولا حضرت اگه میگفت میگرفت و نهج البلاغه کتاب حضرت علی نیست و منصوب به اونه. دوم اینکه ما آیه غار رو فقط فضیلت میدونیم و نگفتیم دلیل بر جانشینیه! سوما کتابهای حدیث اهل سنت که صد در صد کتاب مورد قبولشون هستن فقط صح مسلم و صح بخاری اندو لا غیر که اگر تو اینا هست که بگن حضرت علی جانشین پیامبره بیار تا ما هم ببینیم! چهارما اگهحضرت خدیجه خدمت کرده دلیل بر بی خدمتی دیگران و کافر شدنشون نیست! هست؟! و ما به عایشه نگفتیم ام المومنین بلکه خدا در قرآن گفته! و اگه تو قرآن… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-14 6:27 ب.ظ

@محسن, به چند سوال جواب بده تا ما هم قانع بشیم. 1.جانشین پیامبر(ص)که سعادت دنیا وآخرت همه بعد از پیامبر (ص)به دست اوست باید چگونه انتخاب بشه؟ 2.فرض کن تو یه معلمی ومیخواهی برای مدت کوتاهی کلاس رو ترک کنی دراین صورت چه کسی رو به جای خودت قرار می دی واصلا” کسی رو انتخاب می کنی یانه؟ 3.به نظر شما که معتقد به انجام شورا برای تعیین خلیفه هستیدچرا پیامبر بعد از خودش کسی را به عنوان جانشین تعیین نکرد ولی ابوبکر بعد از خودش عمر راتعیین کرد آیاابوبکر از پیامبر(ص) داناتر بود؟ 4.چرا ابوبکربه انجام شورا برای تعیین… بیشتر..

محسن
محسن
2012-05-16 6:11 ق.ظ

و به شما برادران شیعه ام توصیه میکنم با احساساتی کاذبی که دارید و پندار اشتباهتون در مورد خلفای راشدین، قلب بقیه مسلمانان رو جریحه دار نکنند و انگ وهابی بودن به خودشون و مقدسات دینیشون نزنید. فکر نکنم هیچ کدوم از ماها بار علمیمون انقد زیاد باشه که 100 درصد حرفامونو درست بدونیم پس به نظرم توهین کردن به کسانی که 1400سال پیش از این دنیا رفتندو جواب اعمالشون با خداست و ما علمی بر اعمال و نیات آنها نداریم، کار درستی نباشه، که اگر چنانچه روز قیامت بر خلاف تصورات شما باشه همه این اهانات از شما پرسیده… بیشتر..

حامد
Reply to  محسن
2012-05-17 11:28 ق.ظ

@محسن, در ضمن شعرای ما که اینهمه از 14 معصوم شعر گفتن و اصلا شعری در مورد خلفای شما نگفتن رو به حساب خودتون نزنید.
اول برید شعراشونو ببینید بعد بگین اینا اهل سنتند.

محسن
محسن
Reply to  حامد
2012-05-23 9:30 ق.ظ

@حامد, شاعرای بزرگ همه سنی بودن باور نداری برو تو گوگل شعراشون رو در مورد خلفا سرچ کن و بخون تا باور کنی ما دیوانه نیستیم که انقد مینالیم تا به خورد شما بیاد.

alireza
alireza
Reply to  محسن
2012-06-14 5:49 ب.ظ

@محسن, من هم موافق فحش وناسزا نیستم چون خدا فرموده است حتی به بت های بت پرستان دشنام ندهید چرا که آن ها برای دفاع از بتها وعقایدشان به خدای بزرگ ناسزا می گویند در ثانی دشمنان قسم خورده ی اسلام از اختلاف بین شیعه وسنی کمال بهره برداری را کرده ومی کنند پس بهتره بدون تعصب مطالعه وفکر کرده وبه این آیه ی شریفه توجه کنیم که (وبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه)یعنی بشارت ده به بندگانی که سخنان دیگران را می شنوند واز بهترین سخن پیروی می کنند.

حامد
2012-05-17 11:29 ق.ظ

http://www.hamedb66.blogfa.com/
یه سر به وبلاگ بنده بزنید.
یه سری مطالبی هست که شاید به دردتون بخوره

محسن
محسن
2012-05-23 9:43 ق.ظ

اینم یه شعر از مثنوی معنوی مولوی تا باور کنی اعتقاداتشون مث ما بودن ن شما!!! روز عاشورا همه اهل حلب / باب انطاکیه اندر تا به شب نعره‌هاشان می‌رود در ویل و وشت / پر همی‌گردد همه صحرا و دشت یک غریبی شاعری از ره رسید / روز عاشورا و آن افغان شنید شهر را بگذاشت و آن سوی رای کرد / قصد جست و جوی آن هیهای کرد پرس پرسان می‌شد اندر افتقاد /چیست این غم بر که این ماتم فتاد این رئیس زفت باشد که بمرد / این چنین مجمع نباشد کار خرد نام او و القاب… بیشتر..

محسن
محسن
2012-05-23 9:53 ق.ظ

در ضمن من زیاد حوصله جر و بحث ندارم و از این کار خوشمم نمیاد چون بی فایدست و همه از روی تعصب حرف میزنن وتازه سرعت تایپمم بالا نیست که بخوام بحث کنم. کسانی ک جوینده حقیقی باشند ی روز به حقیقت میرسن چه این طرف چه اون طرف ولی اول باید دل صاف باشه چون حقیقت توی دل مریض نفوذ نمیکنه و در آخر از آدمای بدجنسی مث مدیر این سایت ابراز نفرت میکنم که معلوم نیست واسه چی همچین کاری کرده و میخواد مارو ب جون هم بندازه!!!

alex
alex
Reply to  محسن
2012-07-23 4:58 ب.ظ

حب محبان علی با علی حب محبان عمر با عمر

alireza
alireza
Reply to  alex
2012-08-23 12:43 ب.ظ

@alex, حشر محبان علی با علی حشر محبان عمر با عمر

حسن
حسن
2012-05-27 5:49 ب.ظ

با سلام از شما میخوام که تواناییهای انسان را خوب بشناسید و جایگاهش را در جهان آفرینش در نظر بگیرید و خدا را هم تا جایی که می توانید بهتر بشناسید .بسیار بیشتر از آنچه در نظر دارید به خداوصفاتش فکر کنید . دین برای چه آمد .پیامبران برای چه آمدند .کتاب های آسمانی برای چه آیا اینها آمدند برای اینکه امامان را به ما معرفی کنندیا اینکه ولایت فردی خاص را به ما معرفی کنند ؟نه عزیزان همه اینها برای این بود که ما خود خدا را بشناسیم و به او پناه ببریم ویاد بگیریم که (حسبنا الله )… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  حسن
2012-09-04 11:09 ب.ظ

@حسن, چرا تا قبل از بعثت پیامبر (ص) مردم بت پرستی می کردند این نشان دهنده ی این حقیقته که انسان ذاتا به دنبال خداست ولی در انتخاب معبود دچار خطا وشرک می شود که ابن امر لزوم بعثت پیامبران را می رساندوگرنه ما انسانها با عقل وفکر خود فقط با آنجا پیش می رویم که بفهمیم خالقی داریم وشناخت بیشتر خالق متعال توسط خدا وبه واسطه ی پیامبران اوست ما هم طبق فرمان خدا اطاعت از خدا ورسول واولوالامرکه جانشینان پیامبر هستند راواجب می دانیم و ما واهل سنت در اطاعت خدا وپیامبر توافق داریم ولی مشکل ما جانشین… بیشتر..

حسین
حسین
2012-06-06 11:39 ب.ظ

به نظر من هر کجای که دین ظاهر شده در کنارش خرافات نیز ظهور می کند فرقی نمی کند اسلام و مسیحیت و… غیره و همیشه سعی کردند فرقه های مختلقی از دین بسازند و مردم را به جان هم بیندازند این وسط افرادی از نادانی مردم استفاده می کنند این که ابوبکر صادق بود یا نه و یا اینکه علی بر حق بود یا نه مهم نیست مهم این که خدا یکی است و باید به او توسل جوست و شفاعت از غیر او شرک است ما اصل را رها کرده ایم به فرع چسبیده ایم این همه مطالعه… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  حسین
2012-06-14 5:34 ب.ظ

@حسین, پرستش وشناخت خدا رو چه کسی جز پیامبر بزرگ اسلام(ص)به ما یاد داد؟وچه کسی مزد رسالت آن حضرت را مودت اهل بیت قرار داد؟آن هم طبق فرمان خدا که مزد رسالت برای هدایت مسلمانان است وچه خوب مسلمانان صدر اسلام مزد رسالت آن حضرت رادادند وپاره ی تن او حضرت فاطمه را به جرم حمایت از علی (ع) به شهادت رساندند.پرستش خدا بدون ولایت اهل بیت(ع) بی معناونقشه ی منحرفین است بهتره شما فریب نخورید.

حسین
حسین
2012-06-16 3:41 ب.ظ

دوست من جناب آقای علیرضا پرستش خدا فقط به دوران اسلام بر نمی گردد انسان زاتا خدا پرست است و همواره به دنبال خالق خود می گشته حال اینکه بعضی گمراه شده اند و خدای یکتا را نپرستیند و به جای ان پرستش گاو و گوسفندو خورشید روی آورده اند ولی انسان همیشه به دنبال خدا بوده است چرا که خداوند از روح خود در انسان دمیده است و به او عقل داده است و راه های به دنبال شناخت خدا رفتن خیلی راحتر و آسانتر است چرا که او زنده است و آثار او در همه جا قابل رویت… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  حسین
2012-07-01 11:33 ب.ظ

@حسین, عزیزم وقتی خداوند در قرآن کریم به پیامبر می فرماید (قل لا اسئلکم علیه اجرا” الاالموده فی القربی) یعنی ای پیامبر (ص) بگو در برابر رسالت خود اجر ومزدی از شما طلب نمی کنم جز دوستی خاندانم به چه معناست؟ ودر جای دیگر فرموده است (وآن چه از مزد رسالت از شما خواستم آن هم برای شما(به نفع شماست) تو خودت همنام سید جوانان اهل بهشت هستی تاریخ را بخوان تا ببینی با او که به خاطر امر به معروف هجرت کرد چه کردند اگر در قرآن خدا دستور به آزار اهل بیت داده بود آیا وحشیانه تر از… بیشتر..

عرفان
عرفان
2012-06-27 12:41 ق.ظ

با سلام
از یکی از برادران و خواهران! شیعه مذهب می خواهم برایم اثبات کند مکان و خصوصیات خدایش را.
کجاست؟ قدرتش چقدره؟ قادر مطلقه یا خیر و از این جور حرفا
ایم آدرس الکترونیمه:
erfan_zahedi@yahoo.com

alireza
alireza
Reply to  عرفان
2012-07-01 11:53 ب.ظ

@عرفان, امام باقر(ع) فرموده اند درباره ی ذات خداوند فکر نکنید بلکه درباره ینعمت ها ومخلوقات او فکر کنید فکر محدود ومادی ما که جز ماده را نمی تواند تصور کند چگونه میخواهد خدای نا محدود ومجرد را که آفریننده ی همه چیز است تصور کند خداوند در قرآن فرموده است لیس کمثله شیئ یعنی هیچ چیز شبیه او نیست ودر سوره ی توحید که شناسنامه یخداست فرموده است (بسم الله الرحمن الرحیم قل هوالله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا”احد ) بگو اوست خدای یگانه خدا بی نیاز است نه زاده شده ونه فرزندی… بیشتر..

مسعود
مسعود
Reply to  عرفان
2012-07-26 4:23 ب.ظ

@عرفان, داداش گلم اثبات خدای متعال کاری نداره ولی یه کم طول میکشه.اگه دوست داری به کتاب آموزش اصول عقاید ایت الله مصباح یزدی مراجعه کن.

حسین
حسین
Reply to  عرفان
2012-08-16 1:01 ب.ظ

@عرفان, جان سلام چه سوال جالبی پرسیدی
خودت عزیز دلم دلیل اثبات وجود خدایی
من فوق لیسانس فیزیولوژی هستم
فقط بدلیل اینکه خدا و عظمت بیکرانش در خود تو خلاصه میشهپیشنهاد میکنم چکیده ای از یک کتاب فیزیولوژی آن هم یک بخشش مثل کلیه یا کبد و عملکردشو بخون
کتاب علمی مذهبی هم نیست که طرفدارانه باشه

tornado
tornado
2012-06-30 4:05 ب.ظ

سلام
کتابی هست به نام شبهات پیشاور که تمام شیعیان و اهل تسنن می توانند سوالات خود را در آن پیدا کنند.
این کتاب سوالات عالمان اهل تسنن از یکی از علمای شیعه است و او این سوالات را بر طبق قرآن و کتاب اهل تسنن جواب می دهد که اگر انسان کمی منطقی فکر کند راه راست را پیدا می کند

NasRi
NasRi
2012-07-06 12:12 ق.ظ

دوستان بنا به حکم عقل می گه مبادا شما به انها ( هرکسی ابوبکر عمر و … ) تهین کنید که انها ( اهل سنت ) به علی رضی ا… و فرزندان پاک و مطهرش بنا به اییه تطهیر تهین کنند . پس مواظب باشید که دوستی خاله خرسه نداشته باشین . که باعث زحمت کسانی بشید که خدا بر حق انهارا پاک کرد و هر الودگی را از انها درو کرد . و اینم میگم که خدا تو کتابش گفته هرکس را بخواهد ( شایسته بداند ) هدایت می کند و هرکس که بخواهد و شایسته نداشته باشده هدایت… بیشتر..

امین
امین
2012-07-15 11:27 ب.ظ

با سلام من یک سنی هستم خوب سنی میگه حق با منه شیعه هم همین حرفو می زنه شیعه می گه امام معصومه و… اگه یکی از شما شیعیان برام یک آیه از قرآن بیاره که درباره امامت حضرت علی باشه یا در مورد امام زمان من همین الان شیعه میشم در ضمن لطفا سعی نشود با ترفندای …. ما رو بپیچونید چون سنی نمیگه ابوبکر و عمر و عثمان و علی معصومن ولی شیعه این ادعا رو داره و بنیان مذهبشه اگر بنیان مذهبه با یک آیه از قرآن منو قانع کنید در ضمن حق تحریف آیات نورانی قرآن… بیشتر..

مسعود
مسعود
Reply to  امین
2012-07-26 4:17 ب.ظ

@امین, امین جان سلام.خدا هممونو به راه راست هدایت کنه.لطفا شما به من بگو چرا نماز صبحتو 2 رکعت میخونی؟؟؟؟ داخل قران که نیومده!!!!!!!!!!

جلال
جلال
Reply to  امین
2012-08-03 4:12 ب.ظ

@امین, آقای منطقی سلام جوابهای زیادی برات گذاشتن و من فقط به دو حدیث معتبر کتابهای خودتون اشاره میکنم 1-طبق روایت صحیح بخاری ،پیامبر اکرم (ص)فرمودند:فاطمه غضبش عضب من و رضایتش رضایت من است 2-در صحیح بخاری و مسلم صراحت دارد که :فاطمه زهرا (س)از ابوبکر و عمر غضبناک بودند و غضبناک هم از دنیا رفتند پس و قتی که حضرت زهرا (س)از آن دو نفر رازی نیست پیغمبر هم راضی نیست و وقتی پیغمبر رازی نیست خدا هم رازی نیست درنتیجه: این عاقلانه نیست و خلاف شریعته که انسان محب و پیرو کسانی باشد که خدا و پیغمبر از… بیشتر..

حسین
حسین
Reply to  امین
2012-08-16 1:13 ب.ظ

@امین, جان سلام
اصلاً شیعه شدن مهم نیست
شما سنی باش ولی آزاد اندیش باش
چرا شما برای دوره پس از پیامبر اعراب آن زمان را دمکرات میدانی که دور هم جمع شدند در کمال آرامش برای پیامبرشان جانشین پیدا کردند؟ اما بعد ابو سفیان حکومت را به معاویه میده و یا حکومت های بعدی با شمشیر میجنگند حکومت الهی را دست بدست میکنند
الان هم که حکومت الهی پادشاهی هست و پدر به پسرش هبه می کنه

شاپور
شاپور
Reply to  حسین
2020-01-12 11:37 ب.ظ

كاملا درسته…كه گفتي”اصلا شيعه شدن مهم نيست”….ولي چرا گفتي…”شما سني باش ولي آزاد انديش باش” اين كه معني نداره بايد ميگفتي(( ازاد انديش باش))

سینا
سینا
2012-07-24 6:10 ب.ظ

سلام امین جان. این مطالب رو اگر دوست داشتی بخون و نظرت رو بگو. انما وليکم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزکوة و هم راکعون (سوره مائده آيه 55) بنا بنقل مفسرين و مورخين عامه و خاصه آيات زيادي (بيش از سيصد آيه) در باره ولايت علي عليه السلام و فضائل و مناقب آنحضرت در قرآن کريم آمده است. لذا ما در اينجا فقط بنقل چند مورد از کتب معتبره اهل سنت اشاره مينمائيم که جاي چون و چرا براي آنان باقي نماند. 1 ـ آيه تبليغ ـ ابو اسحق ثعلبي در تفسير خود… بیشتر..

مسعود
مسعود
2012-07-26 4:09 ب.ظ

دوستان عزیز اهل تسنن از شما سوال میکنم!!!! چرا موقعی که راجع به ولایت بحث می شود علمای شما بر این نکته تاکید دارند که از منابع اهل تسنن استفاده شود… اما ما از هر کدام از منابع اهل تسنن استفاده می کنیم علمای شما آن را رد میکنن…چرا ؟؟؟ مگر منابع خود را نیز قبول ندارید؟؟ خواهشمندم اگر برادر اهل تسننی جواب سوال منو میدونه با من ارتباط برقرار کنه. متشکرمmasoud_ba007@yahoo.com

عادل
عادل
2012-07-26 10:45 ب.ظ

قبل از اینکه این بحث رو شروع میکردید باید بدونید که همه انسانن همه ادما از هر چیزی برداشت مشترکی ندارن چه تو این دوره و چه در ان دوران حتی از علمای شیعه و سنی هم در مورد مسائل مربوط بپرسید هر کدام برداشتی رو بهتون میگن که به نظر بهترینه البته برای شما شاید قانع کننده نباشه ابوبکر صدیق رفیق و یار پیامبر بود و حضرت علی و عمر و عثمان هم همینطور ابوبکر کسی بود که همراه پیامبر در غار بود و علی کسی که در رختخواب محمد خوابید و عمر کسی وبد که پیغمبر از خدا… بیشتر..

صنم
صنم
2012-07-30 4:31 ب.ظ

@راز,
جهت ارسال كتاب شيعه گري

بی طرف
بی طرف
2012-07-31 7:32 ب.ظ

سلام دوستان عزیز به نظر خودتون توهین کردن به بزرگان و اصحاب پیامبر دردی رو از اسلام تکه تکه شده ومرز بندی شده امروز که من وشما ساختیمش دوا میکنه به نظر خودتون زمان پیامبر شعه وسنی اصلا وجود داشته و یا پیامبر به جز دعوت خدا وتبلیغ خدا پرستی یک بار هم شد که اسمی از وجود مبارکشون بیاره و ادعای وجود بکنه حالا ما وشما اصل موضوعو رها کردیم وچسبیدیم به یه مشت تاریخ 1500 ساله که هرکی میخواد حرف بزنه به نفع خودش تغییرش میده من وشما مذهب رو ساختیم پیامبر اکرم (ص) تنهااز ما خواست که… بیشتر..

بی طرف
بی طرف
2012-07-31 8:01 ب.ظ

درود برتمام اصحاب پاک پیامبر که در راه خدا شیهد شدند واسلامی را به ما عرضه کردند که مایه خوشبختی وپیروزی ما در این جهان ودنیای آخرت می شود وامیدوارم خداوند همه ما را به خاطر وجود پاکان صدر اسلام عفو کند ومارا ازپیروان راستین پیامبر اکرم (ص) قرار دهد ولی قبول کنید خیلی دشوار است که انسان دین پدریش را رها کند و اسلام بیاورد وبعد در راه اسلام شهید شود در حالی که ما لم داده در خانه در مورد آنها اظهار نظر میکنیم وراحت توهین میکنیم و در حالی که همه آنها بامشقت زیاد اسلام را به… بیشتر..

زهرا
زهرا
2012-08-02 6:49 ب.ظ

دوستان شیعه وسنی اسلام یکی است و آن هم عمل به کتاب قرآن کریم است باقی دعوای تاریخ است چرا با این بحث های بی پایان که هزارو چند صد سال مسمانان را به جان هم انداخت اسلام و مسلمین را تضعیف می کنید؟ بر پیامبر واصحاب و آل او درود فرستید و پیرو او و همه بزرگانی که در این راه جان ومال خود را فدا کردند باشید و مراقب باشید از تفرقه مسلمین چه کسانی سود می برند؟ فکر کنید.

زهرا
زهرا
2012-08-07 10:58 ب.ظ

دوستان،من یک معلم شیعه ام،اما خیلی جاها از آنچه برسر منبرها میشنوم غمگین وگاهی شرمگین می شوم. ما هیچ حقی برای تعیین جایگاه صحابه در آن جهان نداریم آنان نیز یاران پیامبر بوده اند ودر این راه شمشیر زده اند پس مسلما جایگاه بهتری از من وشمای منتقد که صلاحیت و فداکاری خود را باید درشرایط سخت اثبات کنیم،خواهند داشت.
هموطنان سنی نیز هیچیک از فضایل علی(ع)را منکر نیستند،ما بعضی جاها افراط میکنیم،قرار دادن عبارت “ذکر علی عباده”درهمه جای شهر به جای “ذکر الله عباده”و……. گاهی ما را ازنفس قرآن و عبادت خالصانه دور میکند. موفق باشید

alireza
alireza
Reply to  زهرا
2012-09-04 11:22 ب.ظ

@زهرا, جناب عالی در شناخت امام ومعرفت نسبت به امام مشکل داری وبهتره بیشتر تحقیق کنی ونسنجیده سخن نگویی وقتی که شیعه وسنی قبول دارند که پیامبراسلام فرمودند ضربت علی (ع)در روز خندق از عبادت جن وانس افضل است فهمش برای من وشما سخته یا وقتی فرمودند جز من وعلی کسی خدارا نشناخت وجز خدا ومن کسی علی را نشناخت این مقام دسب نیافتنی علی (ع) را می رساندو شما که معلم هستی باید بهتر بفهمی که اهل بیت (ع) معلم بشریت هستند وما همه مدیون آنها هستیم همان طور که شاگردان یک معلم علم وسعادت دنیا وآخرت خود را… بیشتر..

زهرا
زهرا
Reply to  alireza
2012-09-11 1:10 ب.ظ

@alireza, شما میدانی که شیطان به واسطه تکبر ونخوت پس از سالها عبادت طرد شد متاسفانه امثال شما فکر میکنند کلید دار بهشتند ونه تنها خودشان و فک وفامیلشان بهشتی اند که از ورود هر کس دوست ندارند جلو گیری می کنند ، شما خودتان را آخر علم میدانید و البته آخر سنجیده سخن گفتن و همین جهل مرکب آخر به بادتان می دهد. از احادیث وروایات ملغمه ای ساخته اید که در نهایت داستان هایی که خودتان می خواهید ساخته شود عین یک پازل که بعضی تکه هاشو قایم کنی و با اضافه کردن شکل هایی اصلا یک چیز… بیشتر..

ادریس
ادریس
2012-08-10 5:14 ب.ظ

احسنت بر این معلم شیعه،مسلما جایگاه صحابه بالاتر از اونی که ما فکرش می کنیم،با این حرف ها ما پیامبر رو زیر سوال می بریم،یعنی پیامبر شاگردان خود رو نتونسته تربیت کنه و اون ها رو منافق به بار آورده؟اشتباه نکنید …

ناشناس
ناشناس
2012-08-13 2:03 ق.ظ

بشکست عمر پشت دلیران عجم را بر باد فنا داد رگ وریشه ی جم را

این اربده از بهر خلافت ز علی نیست با ال عمر کینه قدیم است عجم را

alireza
alireza
Reply to  ناشناس
2012-09-04 11:31 ب.ظ

@ناشناس, چون که عرب زد به حرامی به ما داد یکی دین گرامی به ما ما که زجور خلفا سوختیم معرفت از آل علی آموختیم
عجم با کسی کینه ودشمنی ندارد وحب وبغض ما هم به خاطر خدا واهل بیت (ع) می باشد وچه کسی است که فداکاریها وخدمات ایرانیان برای اسلام ورواج آن ونیز سرافرازی ونجات ایرانیان را به دلیل پذیرش اسلام نداند (خدمات متقابل اسلام وایران نوشته ی استاد مطهری)

بی طرف
بی طرف
2012-08-13 11:02 ب.ظ

جانم فدای اصحاب پیامبر علی کرار فاتح خیبر داماد پیامبر جانم فدای عمر فاروق پدر زن پیامبر جانم فدای ابوبکر صدیق پدرز زن پیامبر وجانم فدای عثمان ذی نورین همسر دو دختر پیامبر وجانم فدای شهد کربلا وجانم فدای تمام اصحاب وشهدای صدر اسلام و امیدوارم روزی برسد که مرز بین مسلمانان توسط آخرین منجیش از بین برود تا ما هم از پیروان راستین پیامبر اکرم (ص)باشیم این نظر اهل تسنن است و دیگر قضاوت با خودتان شمای که روزی به خدا جواب خواهید داد که بایک مشت تاریخ تحریف شده به خدا ثابت خواهی کرد آنچه میگوئید براستی که… بیشتر..

معراج
معراج
2012-08-15 6:14 ب.ظ

قلب من ، غوغا ، به غایت می کند کوچ چاوُش را حکایت می کند کوچ تو ، افسرده کرده خیل را کوچ یاران ، نگسلاند میل را سنگ ، نالد از سرشک دیده ام غم ، فزون شد در دل افسرده ام وای ، سراج الدّین ، آن نور هُدا کرده رحلت ، با رضا ، سوی خدا با دلی آرام و روحی شاد ، رفت خدعه ی اهریمنان ، برباد رفت مرشد ما ، گشته است از ما ، جدا عزّتش را از تو می خواهم ، خدا وا اَسَف ، سررشته ی اظهار ، رفت شیخ ما… بیشتر..

بی طرف
بی طرف
2012-08-15 10:01 ب.ظ

دوستان عزیز اهل تشیع باور کنید اسلام بسیار اسان تر است از انچه که شما در مورد ان میدانید علی (ع)برای اهل تسنن فاتح خیبر وشیر محمد مصطفی است نه کسی که حتی نتواند از همسرش که دختر رسول اکرم است محافظت کند واجازه بدهد سر مسئله خلافت جانش را از دست بدهد آخر ببینید آن توصیفاتی که برای حضرت علی دارید که بلاشک لایق آن است برای همه اصحاب پیامبر نیز صادق است هیچ یک از برادران اهل تسنن حتی به خود اجازه نمی دهند در مورد اصحاب پیامبر به نادرستی قضاوت کنند و به آنها تهمت ارتجاع بزنند… بیشتر..

alireza
alireza
Reply to  بی طرف
2012-09-04 11:42 ب.ظ

@بی طرف, صبر علی به دستور پیامبر ومانند صبر هارون در غیاب موسی (ع) وقتی که سامری قوم بنی اسراییل را فریب داد وبه گوساله پرستی وادار نمود می باشد که فرمود می ترسیدم بین بنی اسراییل تفرقه بیفتد ما هم وظیفه داریم در این زمان که خطر دشمنان اسلام مارا تهدید می کند وحدت داشته واز تفرقه بپرهیزیم واختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم تا دشمنان از اختلاف بین شیعه وسنی بهره برداری نکنند

مجید
مجید
Reply to  بی طرف
2012-10-15 4:32 ق.ظ

@بی طرف, ببخشید اون ابوبکر و عمر کدوم ریاستشون و ثروتشون رو فدای اسلام کردن؟ اونا اسلام رو فدا کردن تا ریاست و ثروت بدست بیارن قصد تفرقه نداریم می خواهیم موضوع برای خودمان (همه مسلمانان) حل شود. اگر غیر مسلمان مسلمانی ولو سنی را مورد ظلم قرار دهند وظیفه همه (شیعه و سنی) است که از او دفاع کنند اگر گاهی می گویم گاهی خلاف این دیده می شود مربوط به مسائل بین المللی و سیاست خارجی دولتهاست و ما که در جایگاهی نیستیم که تعیین تکلیف کنیم بهتر است بنشینیم با آرامش و رعایت ادب و احترام بصیرت… بیشتر..

حسین
حسین
2012-08-16 12:22 ب.ظ

با سلام و درود بر پیامبر خاتم وسلام خدمت همگی ما یک خدا یک دین یک پیامبر یک قبله داریم اما آنقدر خودخواه هستیم که معتقدیم فقط برداشت و قرائت من از اسلام درست هست ولاغیر بابا این اسلام از دست همه ما مسلمان ها به تنگ آمده بجای سخنان تفرقه انگیز یه کم وحدت یه کم…. دید موسی یک شنانی را به راه کو همی گفت ای خدا و ای اله تو کجایی تا شوم من چاکرت………. …..خدا خطاب به موسی میفرماید تو برای وصل کردن آمدی نی برای فصل کردن آمدی دنیا به تفکر ما می خندد اگر… بیشتر..

حسین
حسین
2012-08-16 12:53 ب.ظ

ببینید دوستان اهل سنت اکثر احدیث را از قول حضرت عایشه یا ابوهریره بیان میکنند. حضرت علی که درود بی پایان بر او باد از 6سالگی در دامان پیامبر بزرگ شدند با اخلاق روحیات و بیان حضرت پیامبر آشنا بودند طبعاً جملات ختمی مرتبت و رفتار و سکنات آن بزرگوار را از هر کس دیگری دقیق تر و آگاهانه تر میشناختندو یا حضرت زهرای مرضیه دختر عزیز پیامبر شما ابوبکر صدیق یا عمر فاروق را با نسبت دامادی و پدر زنی با پیامبر بیان میکنید اما نسبت تربیت از کودکی (چیزی شبیه فرزن خواندگی)دامادی و برادرخواندگی علی ابن ابی طالب… بیشتر..

مهدی
مهدی
2012-08-21 9:43 ق.ظ

سلام به همه چرا با کسانی که مرید ابوبکر هستن اینهمه بحث میکنید هر که به دین خودش اونا ابوبکر رو دوست دارن انشاا… که با ابوبکر محشور بشن ما هم که مرید و سینه چاک مولایمان آقا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) هستیم هم با خود آقا ایشاا… محشور بشیم غرق دریا را نظر بر ساحل است هر که گم کرده علی را جاهل است

بی طرف
بی طرف
2012-08-22 12:12 ق.ظ

دوستان شیعه شما بیشتر آدم پرستید تا خدا پرست علی و ابوبکر هرچه هستند نفعی به شما نمی رساند بروید وگلیم خودتون رو از آب بکشید ابوبکر وقتی اسلام آورد انسان مسنی بود ولی علی پسر بچه بود که هرچی بهش بگی نه نمی گفت خودتون قضاوت کنید کدامیک سخت تر میتونند اسلام رو قبول کنند دوست عزیز من فقط خواستم بهت بگم اگه پیامبر واسلام رو بخواهید پیامبری رو دارید که اصحابی دارد که به حدی به آنها نزدیک بوده که با انها معاشرت داشته که به نظر شما دوستان انها آدم های بدی بودند خوب شما مسلمانان واقعی… بیشتر..

سعید
سعید
2012-08-24 7:56 ب.ظ

سلام دوستان لطفا در مورد اظهار نظراتتون و استدلالهاتون نعوذ بالله، از طرف خدا صحبت نکنید و به جای او تصمیم نگیرید و همچنین دایه مهربان تر از مادر نشوید اگر کمی دقت کنید، هیچ مشکلی در این بین نیست، مشکل و دلیل تاسیس شیعیان در مواجه با امویان و عباسیان بوده نه با خلفای راشدین البته خلفا فرشته نبودند و انسان بودند به همین دلیل اشتباه هایی ممکن کرده باشند مثلا (خداوند مرا ببخشد اگر اطلاعاتم کم است و اشتباه می کنم و هدایت نماید)، چرا جناب ابوبکر در سقیفه بنی ساعده، منتظر نشدند حضرت امیر و جناب ابن… بیشتر..

متین
متین
2012-08-25 12:47 ق.ظ

با سلام خدمت دوستان سعید عزیز کاش واضح تر صحبت میکردی.نمیدونم منظورت ازاینکه ازطرف خداصحبت نکنی کدوم قسمته؟اگه منظورت بحث تقرب به خدابه واسطه معصومینه خداوند خودش در قرآن فرموده((یا ایهاالذین آمنواتقواالله وابتغواالیه الوسیله وجاهدوفی سبیله لعلکم تفلحون-سوره مائده آیه35)) حالا که شما که دایه نادلسوزتر از مادر هستید بفرمائید این وسیله که خدا فرموده توسط اونا به من تقرب بجویید کی یا چیه؟ضمنا بفرمایید منظورتون از(تاسیس شیعه)چیه شیعه یعنی کسانی که مطیع محض امروسنت پیامبر(صلی الله علیه و آله)در مورد امر جانشینی حضرت بودن ودرمقابل نص اجتهاد نکردن یعنی کسانی که به پیامبر(ص)نسبت هذیان گویی ندادن و میگن هر… بیشتر..

متین
متین
2012-08-25 1:40 ق.ظ

واماخدمت دوست عزیزم بیطرف باید عرض کنم اولا:داستان موسی و شبان رو که حتما خوندی به نظرشما سطح ایمان حضرت موسی(ع)با شبانه برابره؟ درسته که اون شبان زبان داشت وبه زبان خودش خدارو مناجات میکرد اما قبول کن که سطح عبادت موسی(ع)خیلی بالاتر از اون شبانه.درسته که خدا به ما زبان داده و فرموده مرا یاد کنید اما مساله اینجاس که یاد کردن داریم تا یاد کردن .خدا به ما مسلمونا زبان داده به وحشی های تو اقیانوسیه هم زبون داده به نظر شما نباید یه تفاوتی بین ما واونا باشه؟بحث اینه که خدا به ما علاوه بر زبان .کتاب… بیشتر..

متین
متین
2012-08-25 2:11 ق.ظ

سوما:درباره اصحاب اگه ممکنه بفرمایید تعریف شما از صحابی چیه؟ یعنی هر کس صرفا محضر مبارک پیامبر(ص)رو درک کرده باشه صحابی محسوب میشه؟قبول داری که همیشه تو هر جایی آدم منافق پیدا میشه یا نه؟پس جامعه عصر پیامبر(ص)هم ازین قاعده مستثنی نبوده. حالا بفرمایید ملاک شما برای شناخت افراد پاک از منافق اون عصر چیه؟ از نظر ما که این ملاک اطاعت از اوامر پیامبر(ص) و همینطور روزهای سخته.اگر ما امیرالمومنین علیه السلام رو قبول داریم به این دلیله که در احد مردانه جانش رو کف دستش گذاشت و تا آخرین نفس از پیامبر(ص) دفاع کرد اونم زمانی که خیلی… بیشتر..

غلام آل علی (ع)
غلام آل علی (ع)
2012-08-25 2:00 ب.ظ

کتاب رو خوندم، همش اراجیف بود، و تخیلات افراد تندور و منحرف و در کل خوارج بود، منابع جعلی و گاهی ضعیف بود.تخم کینه و نفاق را ابوبکر کاشت، و شمر در روز عاشورا درو کرد.( ابوبکر شیفته جاه و مقام شد و غدیر خم را فراموش کرد و خلافت را غصب کرد و … و عمر از ابله ترین صحابه نماها بود.( چرا صورت زهرا نیلی شد، چرا چادر زهرا خاکی شد، چرا درب منزل علی آتش گرفت، چرا تابوت حسن بن علی تیر باران شد، چرا حسین بن علی در کربلا تشنه سر از بدن مبارکش جدا شد…..

متین
متین
2012-08-25 6:40 ب.ظ

ای که گفتی(فمن یمت یرنی) جان فدای کلام دلجویت

کاش روزی هزار مرتبه من مردمی تا بدیدمی رویت

تقدیم به همه ی اونایی که معنی شعر رو فهمیدن….یا علی