دانلود کتاب آثار و بقایای دهکده های پارتی «اشکانی» در مغان آذربایجان

نام کتاب

آثار و بقایای دهکده های پارتی «اشکانی» در مغان آذربایجان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

کامبخش فرد

موضوعات

مقاله

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

270.8 کیلو بایت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

کتاب آثار و بقایای دهکده های پارتی «اشکانی» در مغان آذربایجان اثر کامبخش فرد است؛ در تقسیم بندی فعلی تقسیمات کشوری، منطقه ای به وسعت ۱۲۲٬۲۷۶ کیلومتر مربع (چهار استان شمال غربی) و ۹٬۵۰۲٬۷۵۲ جمعیت در شمال غربی ایران می باشد.آذربایجان ایران نام سرزمینی جغرافیایی در انتهای شمال‌غربی ایران است که آن را آذرباد، آذربادگان، آذرباذگان، آذربایگان، آذربیجان و اَذْرَبیجان نیز نامیده‌اند.

این سرزمین از شمال به رود ارس، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از جنوب به استان کردستان از شرق به استان گیلان و دریای خزر و از غرب به ترکیه و عراق محدود شده‌است و شامل چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است.

در گذشته، آذربایجان به سرزمینی گفته می‌شده که از شمال به اران، از جنوب‌غرب به آشور، و از غرب به ارمنستان و ترکیه محدود می‌شده و پایتخت آن شهر «گنجک» در تخت سلیمان در نزدیکی تکاب بوده که اعراب آن را «کزنا» و یونانیان «گازا» می‌نامیده‌اند.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments