دانلود کتاب ایران در جنگ جهانی اول

نام کتاب

ایران در جنگ جهانی اول دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

 ل. ی. میروشنیکف + به اهتمام ع. دخانیاتی

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.3 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب ایران در جنگ جهانی اول اثر ل. ی. میروشنیکف با ترجمه ع. دخانیاتی است؛ کتاب حاضر در اصل مجموعه سخنرانی‌‌هایی است که ل. ی. میروشنیکف محقق برجسته انستیتوی آسیا و استاد داشنگاه دولتی مسکو در سمینارهای مرکز بررسی‌های خاورمیانه در نوامبر ۱۹۶۲ میلادی ایراد نمود. متن این سخنرانی‌ها به دلیل اهمیت بسیار، در پایان همان سال به صورت یک کتاب منتشر گردید.

آغاز قرن بیستم، آغاز دوره‌ای پرفرازونشیب برای ایران بود. این قرن، آغاز بیداری ایرانیان و انجام انقلاب مشروطه، سپس دوران تقسیم ایران میان روسیه و انگلیس، پیدایی معجزه‌وار رضاشاه و حفظ تمامیت ارضی ایران و در ادامه انواع و اقسام رویدادهای تلخ و شیرین بود.

اما یکی از مهم‌ترین وقایع در آغاز قرن بیستم، شکل‌گیری جنگ جهانی اول در سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۱۸ میلادی بود. در طول دوران جنگ جهانی اول، ایران اعلام بی‌طرفی نمود. باری به دلیل مسائل نژادی و سیاسی، متمایل به آلمان‌ها بود. اما با هجوم روسیه و انگلیس از شمال و جنوب و تسلط بر اوضاع سیاسی ایران، موضع بی‌طرفانه ایران به سمت متفقین متمایل گردید. در ادامه و با پایان یافتن جنگ، پیش‌بینی می‌شد که ایران نیز از این بحران جهانی خلاص گردد اما این اتفاق نیافتاد. چرا که با وقوع انقلاب اکتبر روسیه و خروج این کشور از ایران، زمینه برای یکه‌تازی انگلستان در ایران تا سال ۱۹۲۱ میلادی مهیا گردید.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments