دانلود کتاب تاریخ شهر و شهرسازی در جهان

نام کتاب

تاریخ شهر و شهرسازی در جهان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

حمیدرضا عامری ، مهندس صابر زند

موضوعات

تاریخ جهان

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 12.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب تاریخ شهر و شهرسازی در جهان اثر حمیدرضا عامری ، مهندس صابر زند است ؛ در ابتدای بحث به جاست به واژه ی « منظر شهر » و تعریف آن نگاهی داشته باشیم: این واژه مانند واژه ی شهرسازی علی رغم آن که مفهومی « قدیم » است که از دیرباز با پیدایش و تکوین شهرها همواره ماهیتاً وجود داشته؛ اما به عنوان واژه های تخصصی در اواخر قرن نوزدهم میلادی با طراحی و اقدامات فردریک لا المستد در رابطه با شهرهای آمریکایی مطرح شد. ویلیام ویلسون از وی با عنوان پدر طراحی منظر یاد کرده است. بعداً این واژه را گوردن گالن در مجل هی آرکیتکچرال ری ویو عنوان کرد و سپس به صورت مجموعه در کتاب منظر شهری به سال 1961 منتشر شد و در اواخر قرن بیستم چارلز والرهیم آن را توصیف دستاوردهای در حال وقوع در زمین هی شهرسازی عنوان کرد و امروز مشخصاً رشته ای تخصصی و تعریف شده منشعب از شهرسازی و معماری است.
هنر یکپارچکی » اما با همه ی اینها معنای منظر شهری چیست؟ کالن از طراحی منظر شهر به عنوان بخشیدن بصری و ساختاری به مجموعه ی ساختمان ها، خیابان ها و مکان هایی که محیط شهر را سخن گفته ،« می سازند و هنر چگونگی برقراری ارتباطات بین اجزای مختلف سازند هی کالبد شهر است.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments