دانلود کتاب تدفین در ایران از آغاز تا ۵۰۰۰ پ.م

نام کتاب

تدفین در ایران از آغاز تا ۵۰۰۰ پ.م دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

احمد چایچی امیر خیز

موضوعات

مقاله

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

5.5 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب تدفین در ایران از آغاز تا ۵۰۰۰ پ.م اثر احمد چایچی امیر خیز است؛ مرگ و مراسم تدفین در ایران باستان به آثار بجای مانده، آئین‌ها و عقاید مردم ساکن فلات ایران در ارتباط با مرگ و مردگان می‌پردازد. ایرانیان در دوره‌های باستان گاه جسد را با موم می‌پوشاندند و آن‌گاه آن را دفن می‌کردند چنانکه در جنوب ایران متداول بود. گاه جسد را می‌سوزاندند و این عمل به دلیل فراوانی چوب و وجود جنگل بیشتر در جنوب دریای مازندران و دیگر مناطق پرجنگل انجام می‌شد. گاهی نیز اجساد را در دخمه‌هایی می‌گذاردند تا طعمهٔ لاشخورها شوند. گاه نیز اموات را در تابوت‌ها یا کوزه‌های سفالین دفن می‌کردند. پس از فراگیری دین زرتشت و هنگامی که این دین به صورت دین رسمی ایرانیان درآمد، سوزاندن، غرق کردن و به خاک سپردن جسد گناه بزرگی شمرده شد. در آیین زرتشت آتش و آب و خاک مقدس هستند اگر جسد را مدفون کنند خاک را آلوده ساخته‌اند و اگر در آب غرق کنند آب را ناپاک نموده‌اند و اگر در آتش بسوزانند با آلوده ساختن این فروغ آسمانی بزرگترین معاصی صورت گرفته‌است. به عقیدهٔ پیروان مزدیسنا باید جسد را در دسترس مرغان و جانوران لاشه‌خور قرار داد و یا بالای برج‌های خاموشی در معرض نابودی گذاشت.




Subscribe
دنبال کردن
guest
6 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
بابک
بابک
2020-11-29 12:49 ب.ظ

ممنون ازاینهمه کتاب رایگان زنده وپاینده باشید همه این سایت مثل من این سایت خوب را دوست دارند الا آنهایی که کتاب اینجا را رایگان گرفتند وبه بقیه می‌فروشند. باسپاس

شهاب
شهاب
2021-05-20 12:35 ق.ظ

سلام
چرا میزنه خطای 404 پیدا نشد

سارا
سارا
2021-07-12 1:17 ق.ظ

خرابه لینک میشه بفرستیدبرام

امیر
امیر
2020-04-21 1:40 ب.ظ

چرت ترین سایتی که تا بحال دیدم البته که کم نیست از اینجور سایتای مزخرف. ده سری وارد شدم هرسری هم دنبال یه مطلب جدای از قبلیا. اما تازه فهمیدم جز سرکار گذاشتن ادما هیچ ارزشی دیگه نداره جمع کنید بابا

فرشید
فرشید
Reply to  امیر
2020-08-07 7:33 ب.ظ

امیر گرامی با درود نمیدانم چرا این را بیان کردی .این سایت یکی از بهترین هاست که نمره 100از 100دارد . واقعن بی انصافی کردی . سایتی است که بهترین کتاب ها را بدون هیچ چشم داشتی در اختیار همگان قرار میدهند . با پوزش از شما و قدردانی و ستایش از این سایت پر بار.