دانلود کتاب تروتسکی و تروتسکیسم

نام کتاب

تروتسکی و تروتسکیسم ( دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         
+)

نویسنده

آلکس کالینیکوس + به اهتمام محمد رفیعی مهرآبادی

موضوعات

 تاریخ و سیاست

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب تروتسکی و تروتسکیسم اثر آلکس کالینیکوس با ترجمه محمد رفیعی مهرآبادی است؛ لئون تروتسکی از جمله شخصیت‌هایی است که نام و افکارش همواره جزئی از تاریخ پرفراز و نشیب مارکسیسم بوده است.
تروتسکی (1879-1940) از رهبران انقلاب شوروی بود که نقش بزرگی در پیروزی انقلاب بلشویکی و تشکیل دولت شوروی داشت. وی نویسنده، خطیب و سازمان دهنده‌ای طراز اول و بنیان‌گذار بین الملل چهارم بود.
این کتاب یک بررسی علمی درباره تروتسکیسم است. او استدلال می کرد که استالینیسم مظهر یک خیانت محافظه کارانه به انقلاب روسیه است. انقلاب بر این اندیشه استوار بود که دستیابی به سوسیالیسم فقط از طریق فعالیت مستقل طبقه کارگر و فروپاشی کاپیتالیسم در سطح جهانی امکان پذیر است. تروتسکی کوشید تا جنبشی را بنا نهد که قادر به نجات آیین مارکسیسم از تحریف‌های استالین باشد.
الکس کالینیکوس در کتاب حاضر تاریخ فکری این جنبش را ردیابی و دنبال می‌کند. ابتدا به بررسی خاستگاه‌های آن در تفکر تروتسکی (نظریه انقلاب مداوم) می پردازد. سپس موضوع عملی نشدن پیش‌بینی‌های سیاسی تروتسکی را درباره سیمای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان پس از جنگ جهانی دوم و بحرانی که به همین دلیل در جنبش او به وجود آمد بررسی می‌کند. کالینیکوس پیدایش سه گرایش عمده در تروتسکیسم (درست اعتقادی، ارتداد و موضع گیری‌های مجدد) پس از 1945 را بطور دقیق ارزیابی و وجوه اشتراک و افتراق آنها را مشخص می‌کند. این بررسی تا اواخر دهه 1980 را در برمی‌گیرد و کانون‌های عمده آن نیز ایالات متحده امریکا، بریتانیا و سایر کشورهای اروپای غربی است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments