دانلود کتاب حیات مردان نامی (چهار جلد)

نام کتاب

  حیات مردان نامی (جلد اول) (دانلود+)

  حیات مردان نامی (جلد دوم ) (دانلود+)

  حیات مردان نامی (جلد سوم ) (دانلود+)

  حیات مردان نامی (جلد چهارم ) (دانلود+)

نویسنده

  پلوتارک + به اهتمام رضا مشایخی

موضوعات

 این کتاب مرجع زندگی نامه مردان تاریخ و شاهان و قیصر و آزادگان و نامورانی است که در روزگار کهن به سبب کرداری و یا تقوا و فضیلتی مشهور و زبانزد بودند.

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

59.2 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب حیات مردان نامی اثر پلوتارک با ترجمه رضا مشایخی است؛ این کتاب مرجع زندگی نامه مردان تاریخ و شاهان و قیصر و آزادگان و نامورانی است که در روزگار کهن به سبب کرداری و یا تقوا و فضیلتی مشهور و زبانزد بودند.
پلوتارخ به سبب سبک ویژه‌اش در نویسندگی که اغلب شیوه همپرسی افلاطونی را به کار می‌برد و هم چنین به جهت روش و برداشت خاص فلسفی و اخلاقی و سیاستش که در نوشته‌های او منعکس است از دیر باز سخت مورد پسند مردمان بوده و از اقبال خاص و عام برخورداری داشته است.
فهرست مطالب: زندگانی‌ تزه‌، زندگانی‌ رومولوس‌، مقایسة‌ تزه‌ با رومولوس‌، زندگانی‌ لیکورگ‌، زندگانی‌ نوماپومپیلیوس‌، در مقایسة‌ لیکورگ‌ و نوماپومپیلوس‌، زندگانی‌ سولن‌، زندگانی‌ پوبلیکولا، مقایسة‌ سولن‌ و پوبلیکولا، زندگانی‌ تمیستوکل‌، زندگانی‌ کامیل‌، زندگانی‌ پریکلس‌، زندگانی‌ فابیوس‌ ماکزیموس‌، مقایسة‌ پریکلس‌ با فابیوس‌ ماکزیموس‌، زندگانی‌ آلسیبیاد، زندگانی‌ کوریولان‌، مقایسة‌ آلسیبیاد با کوریولان‌، زندگانی‌ تیمولئون‌، زندگانی‌ پول‌امیل‌، مقایسة‌ زندگانی‌ تیمولئون‌ با پول‌امیل‌. این کتاب تقریبا جهت ارزش نزد اروپاییان حکم ارزش شاهنامه فردوسی نزد ما است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
amin
amin
2020-06-12 4:22 ب.ظ

salam
 

elf_98
elf_98
2021-07-10 11:48 ب.ظ

خیلی ممنون بابت قرار دادن این کتب ارزشمند ☺️