دانلود کتاب زبدة التواریخ (چهار جلد)

نام کتاب

زبدة التواریخ (جلد اول) (دانلود+)

زبدة التواریخ (جلد دوم) (دانلود+)

زبدة التواریخ (جلد سوم) (دانلود+)

زبدة التواریخ (جلد چهارم) (دانلود+)

نویسنده

 عبد الله بن لطف الله حافظ ابرو + به اهتمام  کمال حاج سیدجوادی

موضوعات

تاریخ ایران پس از اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

70.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 


کتابزبدة التواریخ اثر عبد الله بن لطف الله حافظ ابرو با ترجمه کمال حاج سیدجوادی است؛ “زبدة التواریخ” از مهم‏ترین وقایع‏ نگارى نیمه نخست سده نهم قمرى، شامل رویدادهاى پس از مرگ تیمور تا نیمه فرمانروایى شاهرخ تیمورى، تالیف شهاب‏ الدین عبدالله بن لطف‏ الله خوافى یا بهدادینى، مشهور به حافظ ابرو متوفى  ٨٣٣ ق است.
نویسنده کتاب را در چهار بخش یا ربع تقسیم کرده است. ربع اول، شامل کلیاتى درباره تاریخ و سپس آفرینش آدم تا برافتادن ساسانیان، ربع دوم، ظهور اسلام و خلافت اموى تا برافتادن خلافت عباسى، ربع سوم، تاریخ ایران از عهد صفویان تا زوال ایلخانان را دربردارد. بخش چهارم کتاب، یا به نوشته حافظ ابرو، از مرگ ایلخان ابوسعید تا سال  ٨٣٠ ق است. این بخش، خود، در دو قسمت تنظیم شده است: قسمت اول، رویدادهاى پس از سقوط ایلخانان تا روى کار آمدن تیمور و سپس ذکر تحولات دوره فرمانروایى تا مرگ او را دربردارد، که براى تالیف آن عمدتا از ظفرنامه شامى استفاده شده است. قسمت دوم، رویدادهاى پس از سال  ٨٠٧ ق؛ یعنى دوره جنگ جانشینى میان فرزندان تیمور و سپس فرمانروایى شاهرخ را در برمى‏گیرد. ثبت این وقایع پس از آن ادامه نیافت، زیرا حافظ ابرو چندى بعد در گذشت، در واقع، نام زبده‏ التواریخ بر همین ارباع اطلاق شده است.مولف از نویسندگان پرکار دوره تیمورى بوده است.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
صحرا
صحرا
2021-01-16 12:53 ب.ظ

می خواستم تشکر ویییژه بکنم از شما که کتاب های تاریخی را راحت در اختیار ماگذاشتید. با وجود کرونا امکان دسترسی به کتاب سخت هست برای ما دانشجوها. من ازتو واقعا ممنونم