دانلود کتاب ساعت ها

نام کتاب

ساعت ها (دانلود+)

نویسنده

  مایکل کانینگهام + به اهتمام مهدی غبرائی

موضوعات

آندره له ری رمان نویس معروف در یک صبح رنگ پریده بهار سال 1901 میلادی، در اقامتگاه ساده کنار دریای بیسکای..

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

3.67 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب ساعت ها اثر مایکل کانینگهام با ترجمه مهدی غبرائی است؛ رمان ساعتها تحت تأثیر رمان خانم دالووی ، اثر برجسته و زیبای ویرجینیا وولف ، نویسنده بزرگ و شهیر انگلیسی است . ویرجینیا وولف در رمان خانم دالووی نیز همچون بسیاری از رمانهای دیگرش از تکنیک سیلان ذهن بهره گرفته است . شاید بسیاری ( همچون آقای غبرایی ) ویرجینیا وولف را به لحاظ جنسیتش بزرگترین نویسنده انگلیسی بدانند در حالیکه صرف نظر از جنسیت ، ویرجینیا وولف از بزرگترین و مهمترین نویسندگان سبک سیلان ذهن است . البته از جهتی او از پیشگامان نهضت فمنیسم شناخته می شود که همین موضوع باعث احترام و موفقیت او در ادبیات جهان شده است . چنانکه سالها بعد مایکل کانینگهام می کوشد سبک و دغدغه های ویرجینیا وولف را دستمایه رمانی به نام ساعتها سازد که گرچه در نوع خود زیبا و ستودنی است اما هرگز به بلندای نوشته های ویرجینیا وولف نمی رسد .
اثر مایکل کانینگهام از زاویه دید سه زن تعریف می شود ، یکی واقعی ( ویرجینیا وولف ) و دو تن ساختگی . هریک از این سه زن ضمن اشاره به فصلهایی از رمان خانم دالووی ، زندگی خود را ادامه می دهند و زیبایی رمان در اینست که زندگی همه شخصیتهای اصلی تحت تأثیر خانم دالووی است .
فصلهای کتاب در هم تنیده است و برعکس رمان خانم دالووی که اصلاً فصل بندی ندارد و سیلان اندیشه ها از ذهن و زبان چند تن گفته می شود و خواننده باید کشف کند که راوی کیست ، در رمان ساعتها نام راوی در عنوان هر فصل آمده و خواندن کتاب را برای خواننده ساده کرده است . داستان ساعتها همچون کتاب خانم دالووی ، در یک روز ژوئن از زندگی هر کدام از سه زن داستان است . یعنی داستان ، زندگی هر یک از سه زن را در یک روز از ماه ژوئن بازگو می کند . رمان ساعتها برعکس کار وولف که به عمد سخت خوان و منتقل کننده ملال و خستگی است ، بسیار خوش خوان و پرکشش می باشد و شاید یکی از عواملی که به کشش داستان کمک کرده این باشد که نویسنده در عین نزدیکی به سبک نوشتاری ویرجینیا وولف ( کاربرد فراوان معترضه ها به صورت پرانتز و خط تیره ) در آن افراط نکرده . از سوی دیگر رمان خانم دالووی در زمان ماضی است و رمان ساعتها در زمان حال . اما مشخص است که کانینگهام هرگز نمی تواند آن شوریدگی و نبوغ وولف را در کار خویش بیاورد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments