دانلود کتاب سرزمین گیلان

نام کتاب

  سرزمین گیلان (دانلود+)

نویسنده

آلکساندر خودزکو + به اهتمام سیروس سهامی

موضوعات

نگاهی به تاریخ + مناظری از سرزمین گیلان + ساکنان گیلان + تولیدات طبیعی + تولیدات کارخانه ای

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

1.93 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 


کتاب سرزمین گیلان اثر آلکساندر خودزکو با ترجمه سیروس سهامی است؛ آنچه که دریای خزر می نامند بزرگترین دریاچه شور آسیاست؛ و آبهای قفقاز و اورال به آن راه میبرند. کوه های قفقاز پس از آنکه از فشار شدید بخش دماغه ای رهایی می یابد به فراخی خود را می گستراند و به جانب جنوب، به شاخه های فرعی فراوان تقسیم می شوند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
3 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
شباهنگ
شباهنگ
2020-03-02 8:03 ب.ظ

در خصوص اتفاقات ۲۰۰ سال پیش گیلان اطلاعات خوبی میده. مخصوصا مردم محلی راحت متوجه میشن که چی از اون دوران هنوز توی رسوم گیلکی مونده و چی منقرض شده. بعضی وقتا ترجمه مشکل داره مثلاً میگه مردم آب انگور رو با آب مخلوط می کنند چون چیزهای ترش برای رفع صفرا خوبه. در واقع درستش آب غوره ست که تا امروز هم توی گیلان شربت آب غوره با سبزی درار مصرف میشه.یه مقدار هم نویسنده شاید چون مستشرق هست بی انصافی داره. اطلاعات کتاب درباره صنعت نوغان و ابریشم خیلی ارزشمنده.

کادوسی
کادوسی
2021-01-02 11:50 ب.ظ

اسم این کتاب به جای اینکه سرزمین گیلان باشه باید نامش به فحاشی به طالشیها تغییر کنه. موضوع جالب اینجاست که در این کتاب گیل همان کادوس معرفی شده. درواقع اینکه گیل همان کادوس است حرف درستی هستش. یعنی طبق متون باستانی نام گیلان کادوس بوده. یعنی گیل همان کادوس است. پلینی و سایر مورخان نیز کادوس را همون گیل یا گل میدونند و در دانشنامه ایرانیکا زبان گیلهای کادوسی تالشی معرفی شده. یعنی گیلها به زبان تالشی سخن میگفته اند. من احساس میکنم آقای الکساندر خودزکو دچار یک اشتباه بزرگ تاریخی شده اند. ایشون اصلا فرق بین گیلک و… بیشتر..

کادوسی
کادوسی
2021-01-03 12:09 ق.ظ

چرا وقتی صفحه رو رفرش میکنم پیامم دیده نمیشه؟