دانلود کتاب شاه سخن ها

نام کتاب

شاه سخن ها دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

علی اکبر مشیر سلیمی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

11.1 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب شاه سخن ها اثر علی اکبر مشیر سلیمی است؛ یک امتیاز مشخص و بارز انسان ، در تکلم وبیان اوست .
آیه شریفه ی الرحمن علم القرآن , خلق النسان , علمه البیان , اشاره بدان دارد .
امتیاز بیان هم در جای خود به شیوایی و رسایی کلام بستگی دارد , چه سخن بلیغ و فصیح برای شنونده , فایده و اثر بیشتر خواهد داشت و همانا این فصاحت و بلاغت در زیور و زیبایی و اراستگی یک نوشته و یا یک گفته , مرتبط و موثر خواهد بود.
علم کلام , علم بدیع ,دستور زبان و آئین نگارش همه برای این است که سخنی را بهتر گفت و بهتر نوشت.چه بسیار کتابها از سخنان نغز و پر مغز ,نوشته های شیوا و رسا فراهم گردیده که از آن گویندگانی بزرگ و دانشمندانی سترگ است .
برای آنکه از گفته های پراکنده ی پادشاهان ایران هم کتابی در دست باشتد که در دسترس برسی و استفاده ی همگان قرار گیرد , نویسنده این سطور , فرصت را غنیمت شمرده بمناسبت جشن دو هزار و پانصد ساله ی بنیاد شاهنشاهی ایران به گرد کردن آنها و نوشتن این کتاب همت گماشت و نام آنرا (شاه سخن ها ) گذاشت تا ایین بنده ی ناچیز هم در این جشن فرخنده ملی سهمی داشته باشد.
این کتاب با سخنان کورش بزرگ آغاز گشته و با سخنان اعلیحضرت همایون محمد رضا شاه پهلوی شاهنشاه آریامهر پایان پذیرفته و نیز با تمثال های زینده ی شاهنشاهان نیز آذین یافته است .

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments