دانلود کتاب معمای چین

نام کتاب

معمای چین دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

 به اهتمام محمد حسین باقی

موضوعات

اقتصاد

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

6.9 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 کتاب معمای چین با ترجمه محمد حسین باقی است؛ برتری اقتصاد چین اکنون هم بر جهانیان ثابت شده است. چین دارای دومین اقتصاد در جهان و سومین کشور پهناور دنیا پس از روسیه و کاناداست که تقریبا با ۱۴ کشور دارای مرز مشترک زمینی و با ۶ کشور دارای مرز آبی مشترک است. این کشور با مساحتی بیش از ۹ میلیون کیلومتر مربع دارای بیش از ۵ هزار جزیره پراکنده در قلمرو دریائی خود است که مساحت کل آنها ۸۰ هزار کیلومتر مربع و طول ساحلی آنها ۱۴ هزار کیلومتر است. اقتصاد ۱۴ تریلیون دلاری این کشور آیند های را نوید میدهد که در آن چین میتواند به یکی از بازیگران و معماران اصلی اقتصاد و سیاست در جهان تبدیل شود. اگر چند دهه پیش ۵ کشور چین را به عنوان یک طرف تجاری به رسمیت می شناختند اکنون بیش از ۱۰۰ کشور چین را به عنوان یک شریک تجاری مهم مینگرند. نفوذ این کشور در اقصی نقاط دنیا دیده میشود.

چینیها در راستای دور زدن کشورهای غربی مبادرت به تأسیس بانک توسعه زیرساختی آسیا کرده اند که در IMF نقش صندوق بین المللی پول را برای کشورهای آسیایی و غیر آسیایی ایفا می کند. اگر اعطای وام های خود شرایط خاصی را لحاظ م یکند تا بازگشت پولش تضمین شود اما چین هیچ پیش شرطی را برای اعطای وام تعیین نم یکند. نویسندگان این کتاب قرن ۲۱ را قرن چین می دانند؛ قرنی که در آن این اژدهای آسیایی از خواب چند صد ساله برخاسته، دوران تحقیر را پشت سر گذاشته و پا در عصر عظمت گذارده است. اگر تا چند دهه پیش، این کشور در بازیهای جهانی بازیگر چندانی به حساب نمی آمد اما شرایط به گونه ای رقم خورده که چین دیگر قابل چشم پوشی نباشد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments