دانلود کتاب پوشاک زنان در دوره ساسانی۱

نام کتاب

پوشاک زنان در دوره ساسانی۱(دانلود+)

نویسنده

برنالد گلدمن

موضوعات

اشکال مختلف لباس زنان در دوره ساسانی+اولین کسانی که لباسها را به تن می کردند+ تغییرات مدل لباس در ایران باستان طبق آثار بدست آمده

رمز ( پسورد )

www.tarikhema.org

تهیه توسط

انی کاظمی

۰۰۰۰۰ حجم دانلود کتاب

۷۲۵ کیلوبایت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

تاریخ ما

مطالب مرتبط

۱۰ دیدگاه‌

  1. لیلا گفت:

    سلام دوست عزیز من به این کتاب خیلی نیاز دارم اما متاسفانه دانلود نمی شود اگر می توانید مرا یاری کنید و این کتاب را به ایمیل من ارسال کنید
    با تشکر
    پناهی

  2. لیلا گفت:

    سلام دوست عزیز من به این کتاب خیلی نیاز دارم اما متاسفانه دانلود نمی شود اگر می توانید مرا یاری کنید و این کتاب را به ایمیل من ارسال کنید mazar37@yahoo.com

  3. سمیرا گفت:

    سلام من به این کتاب واسه تحقیقم نیاز دارم اما سرعت اینترنتم خیلی پایین هست میشه واسه منم ایمیلش کنید؟؟؟؟؟ممنون میشم

  4. hani گفت:

    salam khaste nabashid mamnon misham age baray manam emil konin.
    in ham emil mane
    sara_deh69@yahoo.com

  5. هانیه گفت:

    سلام، با تشکر اگه میشه لطف کنین این کتاب رو برام ایمیل کنید!

  6. پریسا گفت:

    سلام وممنون از زحمات شما.نتونستم دانلود کنم.اگه زحمتی نیس به ایمیلم بفرستید پوشش زنان ساسانی رو.متشکرم.

  7. مسعود فقیه ایمانی گفت:

    این کتاب فاقد استناد منطقی است. به این معنا که هر چه تصویر از زن در کتیبه ها و سفال ها یافته به عنوان مد و لباس زنان طبقه بندی کرده است. حال آنکه زنان ادیان مختلف و و مشاغل مختلف و شهرهای مختلف ایران لباسهای متفاوتی داشته اند. قطعا لباس یک کنیز و رقاصه زرخرید نیمه برهنه یا برهنه بوده است. یا لباس زنان با مد یونانی هنوز در باختر – بلخ – و منطقه افغانستان فعلی که بعدها بودایی نشین شده است به سبک زنان یونانی بیشتر شباهت دارد. اما در مناطق زرتشتی نشین و زنان آزاده به هیچ وجه چنان پوشش هایی دیده نمی شود. شاهزادگان هم همه غرق در پوشش کامل هستند.
    البته این مساله فقط مربوط به ساسانیان نیست. در عصر صفوی هم نقاشی ها و کتیبه های موجود از زنان در کاخها با لباسهای واقعی زنان ایرانی که توسط جهانگردان اروپایی به تصویر کشیده شده بسیار متفاوت است. همین مساله نشان می دهد که نباید تصور کرد آنچه در کتیبه ها و کاخ و زنان حرمسرا و کنیرکان رایج بوده شباهتی به لباس رایج مردم در عرف جامعه داشته است. و این یک خطای سیستماتیک در مقاله فوق است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.