از خرید کتاب صوتی تا پست مدرنیسم!

چکیده :

انسان مدرن و زندگی پست مدرنش، فضای خالی برای خلوت و مطالعه، ندارد.

کتاب های صوتی، این خلاء حاصل از ازدحام زندگی را، جبران کرده اند؛ هر چند که در این میان، امکان تهیه کتاب صوتی رایگان نیز، تدبیر شده است، اما از من به شما نصیحت که قلک خود را برای خریدکتاب، همیشه پر نگه دارید!

کتاب صوتی، یعنی نوای مغتنم سکوت در ازدحام صداهای گوش خراش.

همیشه قلکی، برای خرید کتاب بوده و هست و خواهد بود!

در طول تاریخ حیات بشری، کتاب، نه متولد شده و نه مرگ را تجربه کرده است! شاید همین است که کلام و کتاب، مقدس ترین و شریف ترین معجزه خدا، عنوان شده است. همیشه بوده و تا ابد نیز هست؛ تنها، ظاهر و شکلش تغییر می یافته است.

گاه، دستی آن را می نوشت و خطی منحصر به فرد داشت، گاه با حروف چاپی، آوای رقصان نویسنده اش را سر می داد و امروزه بر سر صحنه حاضر می شود، چون نگینی بر انگشتری سینما و در قاب در می آید و به مدد توسعه تکنولوژی، واژه هایش، در گوش لحظه هایمان طنین انداز می شود.

 

کتاب، سوگلی زندگی آدمی است.

ذهن آدمی، به مرز و حصر، نمی آلاید. دنیای بیکران و شگفت انگیز افکار و تخیلات، قصه ساز همه تلاطم ها، فراز و نشیب ها، طغیان ها و فرود های روح انسان است.

شاید بتوان گمان کرد که رسالت انسان، رنگ بخشیدن به این جهان بوده است! ­­

” او می نویسد، نقل می کند، می خواند و در هر خوانش و ترجمان خویش، دنیایی هزار تو می آفریند.”

شاید، بهترین وصف از این عالم نامتناهی خیال و خرد را، بتوان در میان سطر های شاعرانه کتاب هزارتوهای بورخس، یافت. در میان این بازآفرینی های هزاران هزار باره جهان، از نگاه هر فرد، در هر نقل و در هر شنود، کتاب، اسطوره و طلایه دار همیشگی بار معنا و وفادار ترین روزنه رو به تفکر بوده است.

کتاب، میراث دردانه انسان است.
 کتاب، میراث دردانه انسان است.

کتاب، نه ترجمه ذهن به نوشتار، بلکه بسیار فراتر از آن است. اگر بخواهیم اندکی به وصف این ماورای شریف، قرب یابیم، شاید بهتر است این گونه تمثیلش کنیم: ” کتاب، مصدر مقدس تحقق تمام نهان های آفرینش در چشم دنیا است؛ مصدری سیال و فروتن، اما فراتر از وصف و سپاس.”

 

خرید کتاب های صوتی، کتابخوانی به سبک پست مدرنیسم است!

دیگر بهانه ای نیست و حصاری باقی نمانده که توان غلبه بر کتابخوانی را داشته باشد!

“خوانش “، همیشه به معنای دنبال کردن خطوط روی کاغذ و یا صفحه نمایش نیست؛ “خوانش “، یعنی سفر از ذهن یکی تا ذهن دیگری!

اهالی و عاشقان کتابخوانی، دیگر به علت مشغله های ملتهب جهان عجول امروزی، از غرق شدن در دنیای مطالعه، جا نخواهند ماند، وقتی کتابهای صوتی ، مانند رسولان نوید بخش، مبرا از زمان و مکان، نغمه سطرها را، جلا دهنده لحظه ها کرده اند.

خرید کتاب های صوتی، دو اتفاق خوب را، در کنار لذت کتابخوانی، رقم می زند: اول اینکه، تن سبز زمین در راه تامین کاغذ، زخمی نمی شود. دوم آنکه، در هر جا و هر شرایطی، فرصت بازخوانی جهانی تازه، فراهم است.

کتاب از همیشه تا هنوز، دوشادوش قدرت اختیار، بخش لاینفک وجود انسان بوده است. چه آن هنگام که در پستو، پنهانش می کردند تا مورد تاراج تاریکی قرار نگیرد؛ و چه وقتی وجودش را، مدرکی دال بر خردمندی و اشراف زادگی تعبیر کردند.

 

 خرید کتاب صوتی، فرصت رهایی از مکان و زمان است.
خرید کتاب صوتی، فرصت رهایی از مکان و زمان است.

کتاب صوتی رایگان، تحفه سبز جهان مجازی است.

کتاب، شاید خورشید پاره ای باشد در زمین تا هیچ سیاهی و کدورتی، نتواند امید به آگاهی را خاموش کند.

اکنون، آن را در امواج رها، جاری می سازند، صوت و یا تصویرش را به گوش و چشم فلک می رسانند، دیگر نمی شود تا در کالبد فیزیکی اش، حبسش نمود. از دورترین فاصله ها، خود را می رساند و می نمایاند.

آفرینش و محبوبیت کتاب های صوتی، نشان می دهد که با وجود تمام سرگرمی های پر زرق و برق دنیای الکترونیکی امروز، باز هم انسان، تکنولوژی را، برای همان عناصر شریف و اصیل وجودش، صرف می کند؛ – مثلا از کتب، پادکست می سازد؛ یا از طریق اینترنت، به اشتراکش می گذارد.

دیگر، گشت و گذار در جهان مجازی، کسی را نه تنها از مطالعه باز نمی دارد، بلکه چه بسا مدعی مشوق کتابخوانی شده و امکان دسترسی به کتب را، آسان می نماید.

نسخه های نوشتاری یا صوتی کتاب ها و نشریات، در همه جا قابل دسترس است. خرید کتاب آنلاین، از موهبت های همین جهان مجازی است. همچنین با دریافت کتاب صوتی و یا حتی امکان دانلود كتاب صوتي رايگان، انسان پست مدرنیسم، باز هم ذهن خود را، در سپهر واژگان، پرواز می دهد.

 هدیه شیرین دنیای مجازی، دسترسی آنلاین به کتاب صوتی رایگان است.
هدیه شیرین دنیای مجازی، دسترسی آنلاین به کتاب صوتی رایگان است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments