دانلود رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو

نام کتاب

بینوایان (جهت دریافت کلیک کنید)

نویسنده

ویکتور هوگو

موضوع

فقر + بینوایان + تنگ دستان + رمان + رمانِ مشهور

پسورد فایل

 

www.tarikhema.org

جلد

1

حجم

7.750 کیلوبایت

ناشر

تاریخ ما

 

Image result for ‫رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
108 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
وحید
وحید
2012-03-01 11:53 ب.ظ

دوست عزیز به نظرم لازم نیست دنبال دین جدید باشی . اگر واقعا می خوای به خدا نزدیکتر باشی با خودش باش نه اینکه لابلای برگه های تاریخ و… دنبال خدا باشی.فقط کافیه به قلبت رجوع کنی اونوقته که میفهمی چه وقت و کجا میشه خدارو پیداکرد.اصلا پیامبر نیومد بگه به 1400 سال پیش رجوع کنید بلکه اومد مسیری را نشون داد که از اون مسیر میشه خدارو شناخت.هدفش رفتن مسیر بود نه موندن توی اون مسیر. نمی خوام به تفکر یا اعتقادی که بهش رسیدی توهینی بکنم اما دینی که بگه وقتی زن عادت ماهیانه میشه یعنی شیطان در… بیشتر..

نفیسه
نفیسه
Reply to  وحید
2012-04-14 2:25 ب.ظ

سلام وحید عزیز. ممنون از تحلیل قشنگت. کاملا با نظرت موافقم. به علاوه که از نظر من خدا ادیان رو یکی پس از دیگری اورده که همدیگرو تاییدو تکمیل کنند. و این ذهن کوچک انساتهاست که ادیان رو فقط برای منافع شخصی مقابل هم قرار میدهند . در صورتی که اگر منافع روحانیون وعلمای دین نبود، الان باید ادیان کنار هم و مکمل یکدیگر میبودند. اگر کسی منظور خدارو از اوردن 1400 پیغمبر و ادیان مختلف درک کنه. به جای فکر کردن به تغییر دین، به فکر شناخت احکام ان با تفکرو تعقل خودش( نه هر عالم بی علمی) میفته.… بیشتر..

من
من
Reply to  نفیسه
2021-10-31 5:13 ب.ظ

پپیغمبرا مگه 124000 نبودن؟

پندار
پندار
2012-03-05 12:11 ب.ظ

چرا خود را درگیر تعصبات واهی کرده اید هرکس در انتخاب دین خود آزاد است و هیچ دینی کامل نیست هر دین عیوب خاص خود را دارد مسلمانانی که ادعای برتری دارند بروند و کتب اصول کافی و بحار الانوار و تاریخ طبری را بخوانند بعد ادعای کمال کنند دین زرتشت هم در زمان ساسانیان دستخوش تغییرات زیادی شد و از آن حالت عرفانی خود خارج شد دین یهود و مسیح هم به همین نحو توسط حاکمان برای تسلط بر مردم دستخوش تغییر شدند آموزه های عرفانی افرادی از قبیل بودا و زرتشت و تائو بسیار پسندیده و زیبا هستند… بیشتر..

»حسن
»حسن
Reply to  پندار
2012-04-08 2:17 ب.ظ

@پندار,
حیف باد هوا که به تو میخوره اسلام کامل نیست؟آخه بچه جون تورو چه به این حرفا برو گردو بازیتو کن کتاب معرفی میکنی که بدونیم کامل نیستیم؟قرآن رو چرا معرفی نکردی پس؟واقعا که خدا عجب صبری داره با این بنده هاش

مهدی
مهدی
2015-05-31 1:24 ق.ظ

سلام…! خدا توی قرآن میدونی چی گفته؟گفته **لا اکراه فی الدین**صفحه ی 42 اجباری در دین نیست برو توی قرآن ببین که چقد خداوند با منطق صحبت کرده…نصیحت هایی که توی اون نوشته شده (سوره ی لقمان و …)رو بخون! تو واقعاً میتونی یک کتاب یا یک انسان یا هر چیز دیگه ای رو بهم معرفی کنی که هزار و چهارصد سال پیش اینقد قشنگ صحبت کنه!!! من فکر شو نمی کردم که کسایی پیدا بشن که اینطوری در مورد اسلام بگن…اسلامی که دینی تاحالا مثلش نیومده و نخواهد اومد…دینی که بزرگ های دنیا بهش روی آوردن…جای تعجب داره که… بیشتر..

سارا
سارا
2012-01-30 6:36 ب.ظ

چرا هر مطلبی که به ذهن مریضتون میاد می نویسید کاش یک حرمتی به انسانها قایل بودین.

فریباج
فریباج
2012-06-26 11:12 ب.ظ

من خودم یه نوجوون14سالم اما بااینکه ادم خوبی نیستم دین اسلاموباتمام وجودباوردارم وشخصیت امام علی روناتوصیف میدونم بااریاناهم کاملامخالفم چون به برترین دین توحین میکنه اخه پیامبرامیدونی چقدردرراه خداسختی کشیدن اونافقط پیام رسون نبودن اوناکسایی بودن که واسه اینکه اسلام پایداربمونه من وتوحداقل راه های سعاتوبشناسیم کلی سختی کشیدن درکل دنیاوسیله ی ازمایشه وباالاخره میریم توخاککککککک پس خوبه به سمت دین وهدف هایی بریم که باعث سعادت این دنیاواخرتمون بشه موفقباشیدوبه هم احترام بذارید

اریانا
اریانا
Reply to  فریباج
2012-07-02 2:52 ب.ظ

@فریباج, هنوز دیر نشده ازاده باش

آزاده
آزاده
Reply to  اریانا
2012-08-01 10:50 ب.ظ

@اریانا, اگه منظورت از آزاده شدن برده ی افکار امثال تو بودنه پس اسارت بهتره .حداقل الان اسیر کسی بهتر از توست!

maysam
maysam
2011-11-01 9:39 ب.ظ

@مجتبی
چطور می خوای دینی رو قبول کنی که هنوز داری دنبال کتاب براش می گردی.!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

مجتبی
مجتبی
Reply to  maysam
2012-02-06 6:15 ب.ظ

@maysam,
گفتم میخوام ، نگفتم که قبول کردم . فعلا در حد مطالعه هستش و بعد از خوندش باید تصمیم بگیرم.

"مجتبی ها " نگرانتونم
"مجتبی ها " نگرانتونم
Reply to  مجتبی
2015-07-20 6:01 ق.ظ

@مجتبی, مجتبی عزیز سلام، حتما میدونی که سرانه مطالعه در ایران چیزی حدود 6 دقیقه در روزه…. پس به صحبت های دیگران “خصوصا دیگران روشنفکر نما با سرانه مطالعه 6 دقیقه اعتماد نکن عزیزم” ضرر میکنی واقعا….. اگر شبهه ای داری از استاد و بلد این رشته بپرس حتما راهنماییت میکنن، مطمین باش از کسانی کمک بگیر و سوال کن که حداقل چندین منبع استاندارد رو مطالعه و بررسی کردن نه از هر کسی!! اولنش اگر واقعا میخوای خدا رو بشناسی و دینی رو انتخاب کنی که زودتر تو رو به “خدا” به “عشق” نزدیک بکنه با اندک تحقیق و… بیشتر..

نینا
نینا
2012-04-05 8:39 ب.ظ

@پندار

ببینید اصلا هیچ دینی کامل نیست

بقیشو بعدا می نوسم چون حوصله ندارم کلی توضیح در مورد دین ها بدم.

ميلاد
ميلاد
2012-06-11 6:52 ب.ظ

براي انتخاب كردن دين يك بار قران رو بخون و يه خورده فكر كن بعد هر كاري خواستي بكن

شراره
شراره
2011-11-10 10:42 ب.ظ

من کتاب بینوایان رو می خوام.میشه به ایمیلم بفرستین

محمد حسین
محمد حسین
2012-06-12 10:43 ب.ظ

آقا مجتبی
عده ای گفتند ادیان دیگر بهترند و کسی نیز در مورد پیامبر ادعا کرد
آقا فقط همینو بهت بگم که با دیدن این مسلمونا در مورد اسلام قضاوت نکن
بادیدن علی(ع) در مورد اسلام قضاوت کن
این مسلمونایی که ادعای تشیع و پیروی دارند شاید روزی نشه که توش دروغ نگن!!!
برو علی(ع) رو بچسپ!!!
من پیشنهاد می کنم اگه دوست نداری مسلمون باشی نیاز نیست که بری دنبال دین دیگه

فقط آزاده باش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن خوشحال میشم دلایلتون رو درباره برتری و حقانیت زرتشی بدانم
ایمیل من:
hos.malsa@gmail.com

مینا
مینا
2015-06-20 2:11 ق.ظ

میشه کتاب بینوایان رو برای ایمیلم بفرستین لطفا!!!

ن م
ن م
2021-03-11 8:14 ب.ظ

به نظرم ما همه باید مصداق جمله ای که این روزها خیلی کلیشه ای شده باشیم (بزرگترین دین انسانیته )همه ی ادیان اومدن که فقط به ما بگن آدم باشیم تمام

اهورا
اهورا
2011-10-25 9:18 ب.ظ

می خواهم بدانم سکنه ی اصلی هیرکانیا چه اقوامی بودند.

مرجان
مرجان
2011-11-26 9:27 ق.ظ

میشه کتاب بینوایانو به ایمیلم بفرستین؟

srhrththt
srhrththt
2012-04-15 1:10 ب.ظ

سلام داش کاش فیلمشو میزاشتی.
به وبلاگم یه سر بزن ضرر نداره !!!
rmzia.persianblog.ir

د سارا
د سارا
2012-06-17 2:21 ق.ظ

Uمجبی اصلا ا حالا معنی قران را خوندی که حالا دنبال کتاب زرتشتی میگردی؟ اگه بخونی میفهمی چه اشتباهی کردی.

هستی
هستی
2012-07-01 12:26 ب.ظ

بیشتر ما ادما تنهاچیزی را که خودمون انتخاب کرده باشیم قبول داریم انتخاب هم از شناخت حاصل میشه شاید دلیل این همه کاستی های ما تو دینمون اینه که نه اون را میشناسیم ونه خودمون انتخابش کردیم ی چیزی بوده که از زمانی که متولد شدیم چه بخوایم جه نخوایم همراهمون بوده وباید ازون پیروی می کردیم شاید اگه طوری بود که ما خودمون میتونستیم از همون ابتدا هر دین وراهی را انتخاب کنیم وضع مسلمونا این قدر خراب نبود

علی
علی
Reply to  هستی
2015-06-20 2:38 ب.ظ

@هستی, کاملا موافقم

پادینا
پادینا
2012-09-13 12:23 ق.ظ

سلام……………..
مجتبی جان به نظر من تو اول برو با یه روحانی مشورت کن دلایلتو کاملا براش توضیح بده که چی باعث شده که می خوای دینتو عوض کنی.
امید وارم که خووووووووووووووووووووب تصمیم بگیری اما اگه کسی که خدا و قرآن و پیامبری حضرت محمد رو قبول نداشته باشه کافره و نجسه
زرتشت هم فقط خداااااااا رو قبول داره…………..

sadaf
sadaf
Reply to  پادینا
2015-11-15 9:42 ب.ظ

@پادینا, اگه به اسم مرتد دینی گرفتنش چی ؟؟؟؟
شوما جواب میدی؟؟؟

khnv
khnv
2012-10-24 6:12 ق.ظ

لطفا کتاب خدمات متقابل اسلام وایران شهید مطهری رو بخون بعد ادعا کن

نوری درون تاریکی
نوری درون تاریکی
2015-04-04 2:48 ب.ظ

زرتشتیا اون زمان اتش پرست بودن , چون زرتشت با ماوراطبیعه که اکثر قومها در اون زمان از جمله قوم مایا , چینیا , و هندوها که وجه مشترکی با زرتشتیان داشتند در ارتباط بودن , ماورا طبیعه چیست؟ عالمی که از دنیایه عادی خارج و به کمک اجنه که از اتش بوده اند , در عالمی دیگر که روح انها میتوانست به همه جای دنیا سفر کند(طی العرض ) وارد میشدند , در اروپا از اجنه در زمانهای دور برای کارهایی که از دست بشر خارج بوده کمک میگرفتند وبه نام وروجک خطاب میکردند,در میان سرخپوستان و دیگر مللها… بیشتر..

ولایت فقیه
ولایت فقیه
Reply to  نوری درون تاریکی
2015-05-31 1:29 ق.ظ

@نوری درون تاریکی,
سلام…!

برادر تو الان جزو کدوم دسته ای ؟؟میشه مشخص کنی؟؟؟

امید
امید
2015-04-17 6:57 ب.ظ

با درود اگه ممکنه کتاب خدمت یا خیانت از محمد بهمن بیگی را بزارین لطفا. نوری درون تاریکی شما کلاس اموزش جادوگری هم میزاری

sadaf
sadaf
Reply to  امید
2015-11-15 9:43 ب.ظ

@امید, گل گفتی:)

نفیس
نفیس
2015-06-11 10:19 ب.ظ

آخه چرا !!!اسلام که کاملترین دینه..حتی مسیحیا و زرتشتیا و…..دارن مسلمون میشن…
ولی بازم هرکی اختیار خودشو داره….
و همون طورکه در آیه الکرسی اومده.. لااکراه فی دین=هیچ اجباری در دین نیست……
امیدوارم عاقلانه تصمیم بگیری

امیرحسین
امیرحسین
2015-06-13 9:29 ب.ظ

به غیر از اسلام همه ادیان تحریف شدن….دین واقعی اسلامه که شاید بعضیا کشش مغزشون اینقدر نباشه اسلامو درک کنن…همانا بهترین دین نزد خدا اسلام است….اگه اسلام نبود شاید معلوم نبود الان…

من
من
Reply to  امیرحسین
2021-10-31 5:03 ب.ظ

حالا درسته ما مسلمانیم ولی نمیشه گفت تحریف نشده بخدا

علی
علی
2015-06-20 2:20 ب.ظ

دین اسلام کامله نه این اسلامی که حالا وجود داره و خود خداوند نیز فرموده امکان انحراف در دینی که حتی به وسیله ی پیامبر بنا شده وجود دارد
اسلام راستین باعث پیشرفت مردم بود چون در قرن چهار وپنج کشور های مسلمان سطح علمی خیلی بالاتری نسبت به مردم هم عصر خودشان داشتند
اما امروز عقب افتاده ترین کشور ها دینشون اسلامه

سونار
سونار
Reply to  علی
2015-06-26 3:55 ق.ظ

@علی, خداوکیلی شما نگاه کن چطور فیلم شدیم کتاب ویکتور هوگو چ ربطی به دین و اینا داشت؟؟؟؟؟

خنده
خنده
2015-07-14 3:41 ب.ظ

خخخخخ ، ولش کنید این یارو رو بذارین بره زرتشتی بشه ، اسلام نمیخواد همچین نوابغی رو .
میخوای بشی خب بشو چرا میکنی تو بوق و سورنا ؟! والا .

vida
vida
2015-07-27 3:03 ب.ظ

آقا مجتبی: بنظر من اول مطالعه راجع ب دین خودت داشته باش، به دستوراتشم عمل کن اگه باز هم دیدی راضیت نمیکنه اونوقت برو سراغ دینهای دیگه اونارو هم خوب بررسی کن و به دستوراتش عمل کن بعد تصمیم بگیر. چون بلاخره اسلام گفته لا اکراه فی الدین…. و اینکه این موضوع باید واسه خودت حل بشه که چرا از اسلام خوشت نمیاد دلیل درست باید واسش پیدا کنی و دلیل درست هم واسه خوش اومدن از دین زرتشت، یعنی احساسی برخورد نکرده باشی. اگر هم که حوصله مطالعه و انجام دستورات اسلام یا دین دیگه ای رو نداری که… بیشتر..

ابوالفضل
ابوالفضل
2015-08-02 12:26 ب.ظ

راست می گه

الهام
2015-08-18 9:38 ق.ظ

@مهدیه, یعنی چه که به ماچه ربطی داره ماهمه مسلمونیم وبایدیک نفرراکه داره به خطامیره راهنمایی کنیم نه اینکه بذاریم بیشترتوی باتلاق فروبره .آقامجتبی توی اون دنیاهمه ی اعمال طبق اعمال حضرت علی وحضرت محمدسنجیده میشه وهمه ی پیامبران نیز اعمالشون طبق اعمال پیغمبرماوخداخودش توی قرآن گفته برترین دین هانزدمنه وآخراین راه به بن بست منتهی میشه خواهشاکتاب های بیشتری درمورددینتون بخونید مخصوصاقرآن وبه حرف چندنفرازایناکه مسلمون شدندگوش دهید.بعدتصمیمی بگیرید

الهام
2015-08-18 9:40 ق.ظ

@مهدیه, یعنی چه که به ماچه ربطی داره ماهمه مسلمونیم وبایدیک نفرراکه داره به خطامیره راهنمایی کنیم نه اینکه بذاریم بیشترتوی باتلاق فروبره .آقامجتبی توی اون دنیاهمه ی اعمال طبق اعمال حضرت علی وحضرت محمدسنجیده میشه وهمه ی پیامبران نیز اعمالشون طبق اعمال پیغمبرماوخداخودش توی قرآن گفته برترین دین هانزدمنه وآخراین راه به بن بست منتهی میشه خواهشاکتاب های بیشتری درمورددینتون بخونید مخصوصاقرآن وبه حرف چندنفرازایناکه مسلمون شدندگوش دهید.بعدتصمیمی بگیرید

الهام
2015-08-18 10:08 ق.ظ

ببخشید برام همینطورپیام میدادمنم فکرکردم نیومده به خاطرهمین چندبارفرستادم

یاسمن
یاسمن
2015-09-01 1:31 ب.ظ

شنیده بودیم خیلی ها میرن مسیحی میشن ولی دیکه نشنیده بودیم برن زرتشتی بشن دین زرتشتی دیکه دمده شده ادم یاد 2000 سال قبل از میلاد مسیح میفته راستش من وقتی در درستی دین اسلام اسلام شک میکردم فقط یاد عاشورا می افتم و این که خدا جه معجزاتی توی اون روز کرده از جمله زنده موندن امام سجاد (ع) که اکر اون روز بیمار نبودند مسلما توسط دشمنان شهید می شدند و خیلی جیز های دیکه که اکه بهشون فکر کنید فقط اسلام رو انتخاب میکنید والسلام

Apollo
Apollo
2015-09-07 12:14 ق.ظ

حتما مد شده خخخخخخخخخ
فدات شم برو یه آیه مثل قرآن بیار بعد زرتشتی شو.
می خوای با چوب جادوی مرلین زرتشتیت کنم.
خداییش دارم میمیرم از خنده.
ملت از بدبختی ببین چیکار که نمیکنن
باوا دمتون گرم.
تسلیم.
تکبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیر.

ma
ma
2015-09-21 11:28 ب.ظ

با سلام من کاری به تغییر دین ندارم چون خدا اون رو ازاد گذاشته پس ما بهتر از صاحب دین نیستیم.هرچند خداوند در تمام ادیان قوانینی را وضع نموده که مفهوم انها یکسان است که مبادا انسانی را برنجانیم وباعث شکستن دل همنوع خود شویم.اما در این میان همیشه در طول تاریخ انسان هایی با دانستن و درک زمانه از دین به نفع منافع شخصی خود سو استفاده کرده اند که نباید به پای دینی نوشته شود هر چند دین اسلام دین کاملی است اما رواج ان در منطقه ای که در ان عقاید قومی تندرو خرافات بومی و با… بیشتر..

هما
هما
2015-12-06 9:26 ب.ظ

چرا همتون گیر دادین به این مجتبی بدبخت؟

eh
eh
2015-12-12 11:23 ب.ظ

مگه کشکیه که این می خواد بره زرتشتی بشه اون وفت کافرم محسوب می شه و کافرا از نظر اسلام نجسن

علیرضا
علیرضا
2016-02-03 4:30 ب.ظ

سلام آقا مجتبی
من نمیدانم که دینت چیه ، ولی بنده به عنوان یک مسلمان پیشنهاد میکنم که یکبار قرآن را که کتاب آسمانی مسلمانان میباشد، با تفکر بخوانی تا نسبت به این دین آشنایی کامل پیدا کنی .

بهار
بهار
2011-08-04 11:47 ب.ظ

واقعا ممنون

سیما
سیما
2011-08-22 11:53 ق.ظ

تورو خدا هر کی کتاب زن و سکس در تاریخو داره برام بفرسته، جون من بفرست اینم میلمه تورو خداااااااااااااااااااااا s.raganikhatir@yahoo.com

love
love
Reply to  سیما
2012-03-03 11:38 ق.ظ

@سیما, دارمش ها ولی نمیفرستم واست.توکف باش…………

ببر
ببر
Reply to  سیما
2012-09-07 11:52 ق.ظ

@سیما,
دیوانه دو تا کتاب مفید بخون به چه دردت میخوره
اگر خاستی بهم میل بزن با هات حرف دارم
sperestar@yahoo.com

اسم مو
اسم مو
Reply to  سیما
2020-05-19 3:44 ب.ظ

باشه روان می کنم

پندار
پندار
2012-03-05 12:22 ب.ظ

و برای وحید باید بگویم همانطور که در نظر قبل خود گفتم این قوانین زرتشتی ( عادت ماهیانه زنان و ….) در دوره ی ساسانیان به دین زرتشت اضافه شده است و این چیزی از ارزش تعالیم زرتشت پیش از ساسانی کم نمی کند و اگر می خواهی نظر اسلام را هم در مورد زنان بدانی از تو میخواهم برای یکبار که شده لای کتاب نهج البلاغه را باز کن و نظر علی (ع) را در نامه 31 نهج البلاغه که برای فرزندش حسن (ع) نوشته است مطالعه کن و یا اگر سندیت بیشتری می خواهی سوره های نساء و… بیشتر..

monster
monster
Reply to  پندار
2013-01-14 2:40 ب.ظ

@پندار, اسلام واقعی رو از کتاب قران بشناس من با اینکه شیعه هستم نهج البلاغه رو قبول ندارم یکی از دلایلش همینه که شما بیان کردید و در مورد درست بودن خطبه های این حدیث شک و شبه زیاد هست،در ضمن کتاب های بحارالنوار و کافی درش حدیث جعلی هم وجود داره من خودم لائیک بودم و برای شناخت ادیان فقط به کتب اصلیشون اکتفا کردم نه کتاب های فرعی و … در دین اسلام هم تحریفاتی رخ داده ولی کمتر از اصل خودش دور شده و در ضمن این تحریفات رو میشه از لابه لای ادوار تاریخ بیرون کشید… بیشتر..

مهدی
مهدی
2012-04-15 2:58 ب.ظ

سلام
حرفاتون واقعن جالبه

من خودم پیرو مکتب گیمیستم
اگه بخام این جا حرفامو بزنم همتون میگرخین پس چیزی نمیگم
امیدوارم در راه کشف حقیقت موفق باشین
ندیده دوستون دارم

بعداً
بعداً
2012-04-18 10:15 ق.ظ

به نظر من تا اونجایی که تحقیق کردمو خوندم همه ی دینهای دنیا از این چیزی که ما به عنوان اسلام میشناسیم بهتره. اصلاً برین تحقیق کنید ببینید حضرت محمد چرا و چجوری مورده. تا یه چیزایی دستگیرتون بشه.البته من شخصیتهای رو مثل حضرت علی و امام حسین رو باتمام وجود قبول دارم و بهشون احترام میزارم چون همون زمانم زرتشتی هایی از ایران به زیارت حضرت علی می اومدن چون معتقد بودن هر چند صد سال یکبار اهورا مزدا به زمین میاد و معتقد بودن حضرت علی اهورا مزداست. اما حساب حضرت محمد جداست و حالال قانون رو تحریف… بیشتر..

مهدی
مهدی
2012-07-03 4:30 ب.ظ

با سلام به همه دوستان
اول باید بگم دم مجتبی گرم که کلی همه تون رو سر کار گذاشته.
حاضرم قسم بخورم سر کاریه
برو بچه های بادین و با ایمان اینقدر خون تون رو کثیف نکنید و ناراحت نشین
به همه گی بازم میگم مجتبی سرکارتون گذاشته
من مجتبی رو ندیدم اما کارم آدم شناسی هست.از روی حرف هاش تشخیص دادم.
به نظر من دیگه کسی پیام ننویسه تا این دسیسه بخوابه
با تشکر.
دکتر مهدی محمدی

علی
علی
Reply to  مهدی
2015-06-20 2:36 ب.ظ

@مهدی, پریدی وسط بحث گفتی آدم شناسم زیر دیدگاهتم نوشتی دکتر مهدی محمودی
دقیقا هدفت از این کار چی بوده؟
۱مردم بفهمن تو دکتری
۲میخواستی بگی ادم شناسی و از دوخط نوشته طرف فهمیدی دروغ گفته
۳یه چیزی گفته باشی

sadaf
sadaf
Reply to  علی
2015-11-15 9:41 ب.ظ

@علی, 4-هر سه مورد

اریانا
اریانا
2012-06-16 4:02 ب.ظ

دین اسلام دین برده داریه .پیامبرای اونا قبل از انتخاب شدن هیچی درباره ی خداشون نمیدونستن و بعد از انتخاب شدن فقط پیام اونو مثل برده منتقل میکردند و به همین خاطر به اونا پیامبر میگن ولی زرتشت یک خردمند بزرگ اریایی بود که با خرد خودش اهورامزدا رو قبول کرد و ارتباط اون و اهورامزدا ارتباطی یک طرفه بود که فقط زرتشت با اهورامزدا صحبت میکرد و این که اون پیامبر بوده اشتباه است. اسلام دین عرب های خر است نه ما.هفت هزار سال پیش که هنوز عرب ها نمیدونستن خدا چیه ما خدا داشتیم اسمش اهورامزدا بود اونا… بیشتر..

خودم
خودم
Reply to  اریانا
2012-08-29 3:04 ب.ظ

@اریانا, اين كه ايران يه امپراوري بزرگ بوده توش شكي نيست درسته كه ما قبل از عرب ها همه چي داشتيم ولي اين واقيتو كه كم كم پس رفت كرديم نميشه گردن اسلام گذاشت.تقصير خودمون بود اسلا گفته اعتدال نه افراط و تفريط حالا اين كه بعضيا راه غلط در پيش گرفتن و همه چيز و خراب كردن به اسلام ربطي نداره.اگه ميخواي در مورد چيزي نظر بدي يه خورده تحقيق كن. ابو علي سينا هم يه مسلمون بود كه هنوزم كه هنوزه كتاباش شهره ي خاص و عامه.ما بعد از اسلام يه عالمه دانشمند داشتيم يه عالمه پزشك خوب… بیشتر..

یاسین
یاسین
Reply to  خودم
2018-05-09 10:57 ب.ظ

ابو علی سینا دین مشخصی نداشته مثل خیلی از دانشمندان دیگر برای همین دانشمند مسلمان حساب نمیشه

sadaf
sadaf
Reply to  اریانا
2015-11-15 9:36 ب.ظ

@اریانا,
تکبیر خخخخخخخخخخ
اووووووووووووف
چه خشن

من
من
Reply to  اریانا
2021-10-31 5:09 ب.ظ

اولا که دین زرتشت هم هفت هزار سال قدمت نداره، و شمایی که میگی عرب های خر ازونا بیشتر خری نه بخاطر حرفات بلکه بخاطر توهینات و اطلاعات عجیبی که میدی، اگر دنبال قدمتی در دین که پیشنهاد میکنم بری چنتا مطلب در مورد هندوئیسم بخونی چونکه قدیمی ترین آئین دنیاست یا اگر اونو قبول نداری میتونی بری خدایان سومری، ایا و بقیه و اساطیر اونا مثل گلگم رو بپرستی، در کل به قدمت نیست من شخصا نظرم اینه که هرانسانی از جایی که ما انسانا موجوداتی خداپسند هستیم باید درکی که خودش از خدا داره رو باور داشته باشه… بیشتر..

arubarzan
arubarzan
2012-06-26 5:08 ق.ظ

خاک برسرکسانی که میگن این دین کامله ….این دین فقط مال عربا بود که تونستند به بهونه اون دنیا را غارت کنند

اریانا
اریانا
Reply to  arubarzan
2012-07-02 2:50 ب.ظ

@arubarzan, دمت گرم داشت میتونیم بیشتر باهم دوست بشیم بیا به ایمیلم

خودم
خودم
Reply to  arubarzan
2012-08-29 3:06 ب.ظ

@arubarzan, واقعا واسه هر دوتون متاسفم

monster
monster
Reply to  arubarzan
2013-01-14 2:57 ب.ظ

@arubarzan, برو کتاب های تاریخی بی طرفی که درمورد تاریخ قبل از اسلام نوشتن بخون تا بفهمی که ما از عربها هیچی کم نداشتیم(زنای محارم،طرز شکنجه ها و اعترافات،یهود کشی،مسیحی کشی،زن ستیزی و حبس زنان درخانه).در دوره ی هخامنشی ایران باشکوه بود ولی با حمله ی اسکندر یه ویروسی به جون این فرهنگ افتاد که فرهنگ رو پوشالی کرد……. اگه به غارت کردن باشه ما هم به بهونه های زیادی کشورهای دیگه رو به خاک و خون کشیدیم . اگه این دین اسلام مال اعراب هست چرا تا الان پابرجاهست و در 40 سال دیگه پرجمعیترین دین دنیا میشه،اگه مردمو… بیشتر..

یک احمق
یک احمق
Reply to  monster
2020-05-16 9:36 ق.ظ

چقدر شما بلایی متفکر قرن
پس نشستی زاد و ولد مسلمونارو تا 40 سال بعد حساب کردی؟!!!
حالا بر فرض محال که حساب کتابت درست بوده؛ ماشین پراید هم توی ایران از هر ماشینی بیشتره پس دلیل بهتر بودنشه؟؟؟
90 درصد کسایی که اینجا دانش خورد میکنن و معلوماتشون رو حتی دو تا دونه کتاب از دین خودشون نخوندن
اگه ایران مردم اهل مطالعه و مکاشفه حقیقت حتی راجعب محکمترین خط قرمزهای زندگیش داشت که ما این همه بدبختی و کج فهمی و………..داخل کشور نداشتیم

اریانا
اریانا
2012-07-02 2:48 ب.ظ

شما که سنگ اونارو به سینه میزنین اون عرب های خر چیزی جز بدبختی برای ما نداشتن

بنده خدا
بنده خدا
2016-02-06 5:53 ب.ظ

سلام آقا مجتبی درود بر شما کاری که ما باید ده سال بعد بکنیم و ار اسارت اراد بشیم شما الان انجام میدی

کامران
کامران
2012-10-13 7:59 ب.ظ

می د.نم چی شده که به این نتیجه رسیدی ولی داری کار درستی می کنی اگه این کار و انجام دادی به من هم بگو چون قصد یه همچنین کاری رو داشتم

مهدی
مهدی
2012-10-19 2:42 ب.ظ

توی انتخاب دین هیچ اجباری نیست واینا که میگن ترک کننده دین اسلام ملحدمیشه وحکمش اعدامه چرت گفتن، و به نظرم دین زرتشتی واقعی که قبل از دستکاری مغ ها وجود داشته از دین تحمیلی این عربا بهتره.

مجتبي
مجتبي
2011-07-07 8:18 ب.ظ

من می خوام زرتشتی بشم اما قبلش میخوام کتابشونو بخونم که ببینم چی به چیه . اگه میشه کتاب اوستا رو بزارید .
سپاس !

بهار
بهار
Reply to  مجتبي
2011-08-04 11:49 ب.ظ

@مجتبي,
چرا زرتشتي مگه اسلام چشه؟؟؟
داري از ديني كه كامله فاصله ميگيري

مجتبی
مجتبی
Reply to  بهار
2011-08-07 11:05 ق.ظ

@بهار, یک سری دلایل دارم که بگم ممکنه به کسی بر بخوره ، همون خودم بدونم کافیه

rezq
rezq
Reply to  مجتبی
2011-10-16 11:13 ب.ظ

@مجتبی,

برای مجتبی عزیز
شما که گفتی می خوای زرتشتی بشی چشماتو خوب باز کن
احساسی تصمیم نگیر
دین یعنی پیامبر و علی که هیچ اشتباه و خطایی ندارند. دین را باید در این بزرگواران جستجو کرد. نه در هرفردی که ادعای دین کند.
عقلانی تر بیاندیش

موفق باشی.

مانا
مانا
Reply to  rezq
2011-11-21 4:59 ب.ظ

محمد بودا زرتشت عیسی و……. هیچکدام دین نیستند بلکه پیام رسان هستند پیام خودشان یا دیگری را به نوعی می رسانند هیچ انسانی بی خطا نیست وهردینی نقاط مثبت و منفی خود را دارد برای زمان و مکان خودش شاید مفید باشد

جوجه
جوجه
Reply to  مانا
2012-01-12 10:29 ب.ظ

na azizam mohem nist adam dinesh chi bashe mohem eene ke tu zendegi hadaf dashte bashe hata zartosht ha ham khoda ro ghabul daran faghat manasekeshon fargh dare to har dini ke hes mikoni be khoda nazdik tari boro (adam zartoshtie vagheye bashe kheyli behtar az eene ke mosalmoone zaheri bashi)?!!!!!!

بنده خدا
بنده خدا
Reply to  مانا
2012-09-07 11:46 ق.ظ

مانا جان عزیز نضریه تو در مورد اینکه محمد و عیسی و … دین نیستند ولی اینرا باید بدانی که همه ی پیامبران و 14 معصوم ، معصوم از گناهند واین را هم درست گفتی که هر انسانی خطامی کند ولی باید بدانی تنها انسان هایی که خطا نکردند 14 معصوم اند و دین آنها نیز کامل ترین دین است و هیچ کس هم نمی تواند منکر آن شود همه پیانبران پیشین به جز حضرت محمد مرتکب اشتباه هایی شدند مثلا حضرت یوسف برای رهایی از زندان دست به دامن پادشاه مصر شدولی درصورتی که همه چیز دست خدا بود… بیشتر..

سارا
سارا
Reply to  مجتبی
2012-01-30 6:44 ب.ظ

@مجتبی, برادرم اگه به دنبال دین دیگه ای هستی یعنی هنوز به دنبال کمال و کشف حقیقتی . پس از خود پروردگار راه رسیدن به خودش رو بخواه. خودت رو بسپار به خودش. دینی که در بردارنده تمام دینهای آسمانی در طول تاریخ هست بدون تناقصها و تحریفها نمی تونه کامل باشه؟؟

مهدی
مهدی
Reply to  مجتبی
2015-08-27 3:55 ب.ظ

@مجتبی, میدونستی در دین زرتشت ازدواج بامحارم جایزه؟؟؟

فریباج
فریباج
Reply to  بهار
2012-06-26 11:19 ب.ظ

@مجتبی.بهترین دین اسلام حتی دانشمندای خارجی هم به اسمانی بودن قران پی بردن حالابروحسابی تحقیق کن واقعا لذتی که تونمازخودن البته خالصانه وباحضورقلب روتوکجامیتونی پیداااااااااااکنی؟؟؟

عسل
عسل
Reply to  فریباج
2016-03-24 12:54 ب.ظ

@فریباج,
وباید اضافه کنم که قرآن کریم کتابی آسمانی و مقدس است اما کتاب آن ها هم یک کتاب از حضرت مسیح است. به هرحال کتاب قرآن آخرین کتاب و مقدس ترین کتاب است وما وقتی توقع داریم آن ها به دین مااحترام بگذارند ما هم باید به دین آن ها احترام بگذاریم

sepehr
sepehr
Reply to  بهار
2016-04-05 6:37 ب.ظ

@بهار, ما در اصل زرتشت هستیم

سیامک
سیامک
Reply to  مجتبي
2012-01-29 6:07 ب.ظ

@مجتبي, اسمتم بذار هوخشتره. چون مجتبی عربیه. از سرتم زیاده!:)

مجتبی
مجتبی
Reply to  سیامک
2012-02-06 6:06 ب.ظ

@سیامک,
کسی از تو نظری نخواست

بیداری اندیشه
بیداری اندیشه
Reply to  مجتبي
2015-02-01 8:28 ب.ظ

@مجتبي, سلام

میازار موری که دانه کش است
که جان دارد و جان شیرین خوش است

چرا فردوسی این شعر را سروده؟ مگر ایرانیان مرض داشته اند که مورچه ها را اذیت می کردند ؟

خیر- فردوسی این شعر را خطاب به زرتشتیان گفته
آنان مورچه را موجودی اهریمنی میدانند و کشتن 10هزار مورچه را دارای ثواب بسیار میدانند

لطفن تحقیق کنید

سهند
سهند
Reply to  بیداری اندیشه
2015-05-23 10:46 ق.ظ

@بیداری اندیشه,
اگه اینطوریه عرب های مسلمان هم به زن میگفتن ابزار جنسی…..حالا تو گیر دادی به شعر میازار موری که دانه کش است؟؟؟؟؟
این همه عربهای مسلمان ایده ی کج اندیش و ریا کار با عقاید احمقانه داشتن تو داری ایرانی رو به خاطر یه مورچه به عرب مسلمان میفروشی؟

مینا
مینا
Reply to  سهند
2015-06-20 2:07 ق.ظ

گویا منظور شما از عرب های مسلمان عرب های دوره ی جاهلیته که خوب اسمش همه چیزو مشخص می کنه خودمون می گیم جاهلت ضمن این که جاهلیت مدرن الان دیده میشه که به مراتب از جاهلیت چند هزار سال پیش بدتره در هر حال اسلام به شدت با این مقوله مبارزه کرد و زن رو مامنی برای ارامش شوهر و خانواده معرفی کرد

سهند
سهند
Reply to  مجتبي
2015-05-23 10:50 ق.ظ

@مجتبي,
موفق باشی. بهترین کارو می کنی

از بندگان خدا
از بندگان خدا
Reply to  مجتبي
2015-08-09 3:32 ب.ظ

@مجتبي, دوست عزیز در آیه 256 سوره بقره خدا فرموده: لا اکراه فی الدین یعنی هیچ اجباری در دین نیست..پس شما خودت باید تصمیم بگیری که چه دینی رو انتخاب کنی. اما اگر یه کم دقت کنی میبینی قرآن خدا پر از معجزه است..مثل آیه 19 و 20 سوره الرحمن که خدا اشاره کرده به یک معجزه: اوست که دو ریا را به هم درآمیخت.19 و میان آن دو دریا برزخ و فاصله ایست که تجاوز به حدود یکدیگر نمیکنند.20 پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را انکار می کنید؟23 کافیه توی گوگل سرچ کنی معجزههای نام برده شده در قرآن..همین… بیشتر..

عسل
عسل
Reply to  از بندگان خدا
2016-03-24 1:01 ب.ظ

@بندگان خدا, ممنون خیلی چیزهای جالب گفتی

mr
mr
Reply to  مجتبي
2015-12-01 2:37 ب.ظ

@مجتبي, کسی که دینش را از دهان مردم بگیرد آنان او را از دینش جدا خواهند کرد و کسی که دینش را از کتاب و سنت بگیرد کوه ها دربرابرش زائل شوند فقط سعی کن به خاطر اینکه در دین زرتشت سخنان زیبا دارد پیرو آن نشوی برو روی دینشون تحقیق کن ولی ببین آیا مبانیش به چی می رسه به عقل که خودش نیازمند ورود مبانی درست بهش هست؟به نفس که اول و آخرش گمراهیه؟به اساطیر و افسانه ها که دهان به دهان چرخیدن و هزار بار عوض شده اند؟یا به یک راهنمای فرا انسانی؟بعدش ببینم آیا با اون… بیشتر..

soheil shahraki
soheil shahraki
Reply to  مجتبي
2015-12-21 4:32 ب.ظ

مجتبي,

به حرف سایرین کار نراشته باش تو انتخاب خودتو انجام بده و مطمئن باش عاقلانه و منطقی ترین کار همینه
دین زرتشت هم کاملا بر طبق انسانیته که خودش دین و آیین به حساب میاد
نه اینکه با کافران چیکار کنی و هزارتا دستور
خودت بهتر میفهمی چی میگم…
موفق باشی دوست عزیز…

عسل
عسل
Reply to  مجتبي
2016-03-24 12:37 ب.ظ

@مجتبي,
همه دین ها دین خدا هستند وحضرت محمد و عیسی مسیح همه پیامبران خدا هستند تو حق انتخاب داری ولی سعی کن از عمق وجودت دین اسلام را داشته باشی و در کنار آن حضرت عیسی مسیح را دوست داشته باشی تو حتما دلایلی را برای خودت داری وما باید به نظرت احترام بگذاریم اما این را بدان که حضرت مسیح هم پیامبری چون حضرت محمد (ص)است قبول دارم که ما شیعه هستیم و باید به همه پیامبران الهی احترام بگذاریم ولی همیشه حضرت مسیح را از دینمان جدا می کنیم. امیدوار بتوانی تصمیم درست را بگیری

محمد
محمد
Reply to  عسل
2016-05-12 7:41 ب.ظ

@عسل, ولی فکر نمی کنم زرتشت پیامبر خدا بوده فقط انسان خوبی بوده

شیعه
شیعه
Reply to  مجتبي
2016-09-27 5:41 ب.ظ

@مجتبي, زرتشت در قرآن : جواب در سه محور سامان مي‏يابد: يكم: به رغم اين كه درباره دين زرتشت اختلاف وجود دارد كه از اديان الهي است يا نه، در منابع اسلامي تأكيد شده است كه دين زرتشت يكي از اديان الهي بوده و زرتشتيان از اهل كتاب هستند.(1) قرآن به اصالت مذهبي زرتشتيان تصريح مي‏كند. (2) و پيروان اين دين را به عنوان صاحب كتاب به رسميت مي‏شناسد. بر همين اساس در فقه اسلامي زرتشتيان در كنار يهوديان و مسيحيان قرار گرفته‏اند. در سيره و سنت پيامبر اسلام و ائمه(ع) نيز رهنمودهايي درباره برخورد با زرتشتيان وجود دارد كه… بیشتر..

صادق
صادق
Reply to  مجتبي
2019-03-13 2:43 ب.ظ

عجیبه
اول تصمیم گرفتی و بعدش میخوای کتابش رو بخونی؟!

سیاوش
سیاوش
2011-12-05 6:01 ب.ظ

برادری که می خواهی زردشتی شوی مجتبی عزیز دل برادر میدانی ترک دین چه حکم دارد.
در اون دنیا علی خواهرت را میگاید و رفیق خمینی عمه ات بدون نکاح بار دار خواهد کرد و امام عسکری خودت را الی خط سیاه درون خواهد کرد

مجتبی
مجتبی
Reply to  سیاوش
2012-02-06 6:19 ب.ظ

@مجتبی,
دوستان ببخشید نمیخواستم فحش بدم اما خوب نمیتونم قبول کنم که کسی بهم توهین کنه و من ساکت باشم. جواب های هوی هست.

امير
امير
Reply to  مجتبی
2012-09-07 9:50 ب.ظ

@مجتبی, تو كه ميخواي زرتشتي بشي ميخواستي كتابشو بخوني اما حالا كه مسلموني تا حالا يه بار شده قران رو كامل بخوني؟

باران
باران
Reply to  سیاوش
2012-02-09 7:04 ب.ظ

@سیاوش,

به شما چه که مجتبی چه دینی را می پذیرد،هر کی در انتخاب دین ازاد است،
ما که نباید دین شناسنامه ای باشیم_باید قبولش هم داشته باشیم.

مهدیه
مهدیه
Reply to  باران
2015-08-09 3:34 ب.ظ

عالیه، موافقم

مینا
مینا
Reply to  سیاوش
2015-06-20 2:09 ق.ظ

@سیاوش, به نظر من شما فقط برو بمیر خب.؟!

از بندگان خدا
از بندگان خدا
Reply to  سیاوش
2015-08-09 3:12 ب.ظ

@سیاوش, خیلییییییییییییییییییییییی بیتربیتی دوست عزیز.
البته بهت حق میدم چون تو و امثال تو نمیتونین مثل علی باشین علی انسانی کامل و بی مانند بود وهست و شما هیچ وقت نمیتونین مثل اون باشین! ومن حاضرم برای دفاع از علی و دینش هرکاری بکنم چون بهش اعتقاد کامل دارم…اجازه نمیدم کسی به خدا و فرستاده و وبرگزیده هاش توهین کنه.