بیوگرافی رضا شیری

احتمالا شما هم هنگامی که نام رضا شیری را می‌شنوید، به یاد آثار زیرزمینی و غیر مجاز اما به شدت محبوب وی می‌‎افتید. آهنگ هایی که برای سال‌ها گل سرسبد پلی لیست های ایرانی‌ها خصوصا جوانان بوده است. آهنگ هایی که وی می‌سازد به شدت جوان پسند با ریتم هایی شاد و ماندگار هستند. در این نوشته قصد داریم تا بخشی از زندگی این هنرمند را به صورت خلاصه و کوتاه بیان کنیم . پس تا انتهای بیوگرافی رضا شیری همراه ما باشید.حتما دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای همین نوشته برای ما ارسال کنید.

تولد، کودکی و ورود به عرصه موسیقی

رضا شیری خواننده خوش صدای ایرانی متولد بیست و دومین روز از تیرماه سال 1362 خورشیدی در تهران است. او از همان دوران کودکی آواز خوانی را در خانواده شروع کرده و در سنین نوجوانی در مراسم های مذهبی شرکت کرده و به مداحی می‌پرداخت. همچنین علاقه زیادی به صدای عبدالباسط داشت . هنگامی که 15 سال داشت در رشته قرائت قرآن در کشور رتبه نخست را از آن خود کرد.

او در رشته معماری تحصیل کرده و مدرک کاردانی این رشته را دارد. پدر و مادر او ترک اردبیل هستند.

ورود به عرصه موسیقی

او فعالیت جدی خود در موسیقی را از سال 80 آغاز کرد. او در آن دوران تجربه کمی داشت و به همین خاطر آثار خود را از طریق شبکه های ماهواره ای پخش کرد و این موضوع سبب شد تا برای زمان زیادی نتواند به صورت قانونی در ایران فعالیت داشته باشد.

اولین اثر او با مسعود جهانی ضبط شد که آهنگ من کجای زندگیم نام داشت. او همچنین یکی از دوستان نزدیک مرتضی پاشایی بوده است و با هم برنامه هایی برای همکاری داشته اند.

او همچنین یکی از طرفداران تتلو است و معتقد است که باید به اعتقاد او احترام گذاشت.

چند نکته از زندگی شخصی رضا شیری

این هنرمند سال هاست که ازدواج کرده و یک پسر و یک دختر دارد.

یکی از نکات جالب درباره او این است که یک مزاحم تلفنی داشته و او را به کنسرتش دعوت می‌کند که این حرکت در فضای مجازی بازخوردهای زیادی داشته است.

پدر او یکی از قرمانان بوکسور بوده است . او اولین کسی بود که بعد از انقلاب توانست در المپیک حضور داشته باشد.

او سه خواهر دارد که هر سه تای آن ها ناشنوا هستند. یکی از خواهران قهرمان المپیکی تکواندو است.

او همچنین ارادت خاصی به امام حسین دارد و همیشه در هیئت های مذهبی شرکت می‌کند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments