دانلود آهنگ بی کلام دهه فجر ۲۲بهمن

۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷

پس از سال‌ها جنبش مردم ایران و اعتراضات و درگیری با رژیم شاهنشاهی دیگر جایی برای حضور محمدرضا و خاندانش در ایران نبود. هرچه سریع‌تر باید ایران را به مقصدی نامعلوم ترک میکردند. شاه چندی قبل به بهانه کسالت و نیاز به استراحت ایران را ترک کرده بود. چند روزی خبری را از گوشه و کنار گاها به گوش میرسید. همه منتظر اتفاقی شگرفت در ایران بودند. روح الله آمد. روح الله خمینی رهبر فقید اسلام پس از سال‌ها تحمل تبعید و دوری به ایران بازگشت داده شد.

فرودگاه و بهشت زهرا آن روز جایی برای سوزن انداختن نداشت. همه آمده بودند. پیر، جوان، کودک، زن و مرد همه و همه یک دل و یک صدا در کنار یکدیگر منتظر ورود رهبرشان بودند. روح الله آمد.

۱۰ روز شوق و دلهره

هفته‌ای پر شور اما در عین حال دلهره‌آور در ایران. هرکس را در کوچه‌ها و خیابان میدیدی خبری را زیر لب زمزمه میکرد و قدم‌هایش را تندتر برمی داشت تا زودتر به دوستانش برسد و این اتفاق را در کنارشان جشن بگیرد. مردم ایران پس ازسال‌ها خون دل خوردن در شرایطی که دیگر جایی برای امید نداشتند و زندگی را به سختی سپری می‌کردند موفق به بازگرداندن روح الله خمینی به ایران شدند. مگر می‌شود شادمان نبود. اما هنوز چهره ترس بر مردم غالب بود اکثریت نگران بودند نکند دوباره روح الله را تبعید کنند. اما اینبار متفاوت بود دل‌ها به ماندن رهبرشان برای سالیان سال قرص‌تر بود.

از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن که ماندن خمینی در ایران قطعی شد درگیری‌های زیادی بین مردم و رژیم شاهنشاهی شکل گرفت اما هیچکدام باعث عقب نشینی ملت ایران نشد.

۲۲بهمن سال ۱۳۵۷

صبح روز ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷ زندان‌های اوین، ساواک، سلطنت آباد و مجالس سنا و شورای ملی، شهربانی، ژآندارمری را مردم ایران به تصرف خود درآوردند. سپس پادگان باغشاه، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و عباس آباد و در نهایت رادیو و تلویزیون تسخیر شدند.

همان روز صبح جلسه‌ای میان فرماندهان نیروهای مسلح ارتش تشکیل شد و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی‌طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد و رادیو ایران برنامه خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از رادیو تلویزیون ملی اعلام شد.

دهه فجر

هر سال ملت ایران به پاس شهیدانی که از جانشان برای این مملکت گذاشتند و بی‌ادعا با رژیم شاهنشاهی و ظلم و ستم جنگیدند تا دیگران در سایه آٰرامش و آسوده خاطری گذران عمر کنند این ده روز را جشن میگیرند که مرسوم به دهه فجر میباشد. دهه فجر را کمتر کسی میشود نشناسد و تاریخچه آن را نداند و در جشن‌های این دهه شرکت نکند.

مردم ایران به اشکال مختلف ارادتشان را به این دهه اعلام میکنند، بعضی با برگزاری جشن‌ها و پخش کردن شیرینی در بین مردم. خواننده‌های زیادی برای این دهه اشعار و آهنگ‌های زیادی را سراییده و خوانده اند. اگر شما به دنبال دانلود آهنگ بی کلام دهه فجر ۲۲ بهمن هستید میتوانید از سایت اپ آهنگ هزاران آهنگ بی کلام مخصوص دهه فجر و ۲۲ بهمن را دانلود کنید.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments