دانلود کتاب آفرینش و تاریخ (شش جلد)

نام کتاب

آفرینش و تاریخ (جلد اول تا سوم) (دانلود+)

آفرینش و تاریخ (جلد چهارم تا ششم) (دانلود+)

نویسنده

مطهر بن طاهر مقدسی + به اهتمام محمدرضا شفیعی کدکنی

موضوعات

 تاريخ جهان

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

20.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب آفرینش و تاریخ اثر مطهر بن طاهر مقدسی با ترجمه محمدرضا شفیعی کدکنی است؛ بیش از هزار و پنجاه سال از عمر این کتاب می‌گذرد. یادگاری است از دوره‌ی خردگرایی و اومانیسم، عصر فارابی و رازی و اخوان الصفا. دایره‌المعارفی از فلسفه، تاریخ، اسطوره شناسی تطبیقی، دین شناسی، جهان شناسی جغرافیا و رستاخیز شناسی (Eschatolory)، و در تمام این زمینه‌ها، گاه اطلاعاتی عرضه می‌دارد که در هیچ کتاب دیگری نمی‌توان یافت. در حقیقت تصویری است جامع از تلقی مردمان باستان و سه قرن اول عصر اسلامی نسبت به جهان، از آغاز آفرینش تا پایان آن.

مطهر بن طاهر مقدسی یکی از جغرافی‌دانان و تاریخ‌نگاران دوران خلافت عباسیان بوده است.وی در فلسطین و در شهر بیت المقدس متولد شده است.وی بیشتر شهرهای قلمرو حکومت اسلامی را از هندوستان تا اندلس گشته است.و به شرح و وصف آداب و رسوم اقوام نواحی که به آنجا مسافرت نموده و شرح وضعیت شهرهای آنان پرداخته است.وی در نوشتن کتابش بیشتر به مشاهدات عینی خود اتکا نموده است.

یکی از آثار وی کتاب «البداء و التاریخ» می‌باشد که برخی آن را به ابوزید بلخی نسبت می‌دهند اما افرادی مثل کلمان هوار فرانسوی این کتاب را نوشتهٔ مطهر مقدسی می‌داند.وی این کتاب را در ۶ جلد با ترجمه فرانسوی و متن عربی در پاریس منتشر نموده است. همچنین محمد رضا شفیعی کدکنی جلد پنجم و ششم آن را که در مورد ایران بوده با عنوان «آفرینش و تاریخ» به فارسی ترجمه نموده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments