دانلود رایگان کتاب انجیل برنابا

نام کتاب انجیل برنابا (جهت دریافت کلیک کنید)
نویسنده برنابا
موضوع اصلی مرگ عیسی
موضوع فرعی دین + خدا + فرزند خدا + مسیح = اسلام
جلد ۱
حجم فایل 750کیلوبایت
قالب کتاب PDF
تاریخ ثبت ۱۳۸8/۶/۵

لینک تصحیح شد
مسعود اکبری

 

Image result for ‫کتاب انجیل برنابا‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
151 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
آرشاویر
آرشاویر
2010-08-31 12:58 ق.ظ

با سلام من زیاد در جریان گفتگو های یا بهتر بگم گپ خودمونی تون نبودم و یک بار برای دانلود انجیل برنابا به این سایت اومدم و گذری چند تا از نظرات رو خوندم و بدم نیومد که نظر خودم رو هم بنویسم : این طور که فهمیدم بحث راجع به دین و برتری ادیان نسبت به همدیگه است ؛ به طور قطع و یقین دین نزد خداوند یکیه و اونم اسلامه . حالا چرا پیامبران مختلف اومدند و چرا ما تعدد ادیان داریم بحثی دیگه است که می خوام به اون بپردازم : خداوند کریم وقتی انسان را خلق… بیشتر..

azad
azad
Reply to  آرشاویر
2011-04-30 5:02 ب.ظ

@آرشاویر,سلام خدا اول دین را کامل نفرستاده بلکه به تدریج وکم کم جاری کرده وخدا دین اسلام را کامل کرده اما تماما جاری نکرده است تمام ان در زمان حضرت مهدی عج خواهد بود اما زرتشت ع ان طور که از سخنانش بر می اید پیامبری هست تحت ولای حضرت ابراهیم ع چون در شریعت حضرت ابراهیم ع نور و ظلمت وجود دارد ودر مکاتب شرقی هم می توانیم ان را جستجو کنیم چون همه پیامبران تحت لوای اوالعزم دوره خود بودند تا اوالعزم جدیدی را خداوند بفرستد

سید
سید
2009-09-17 11:14 ق.ظ

الذین یومنون بما انزل الیک و ما انزل من قبلک و بالاخره هم یوقنون *
اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون

امير
امير
2009-06-02 9:58 ب.ظ

آقا من نتونستم هيچ كتابي دانلود كنم چكاري بايد انجام بدم؟

فرهاد
فرهاد
Reply to  امير
2012-06-09 6:05 ب.ظ

سلام فرهادم منم هرکاری کردم میگفت پسورد میخواد

DAMNU!
DAMNU!
2009-05-03 11:00 ب.ظ

این دیدگاه توسط مدیریت – اِنی – حذف شد.

سمیرا
سمیرا
Reply to  DAMNU!
2010-08-19 12:20 ق.ظ

خیلی وقیهی.
برو تحقیق کن بعد حرف بزن حرف خدا یکی بوده و هست.
برات دعا میکنم.

ak
ak
Reply to  سمیرا
2010-11-28 6:14 ب.ظ

سلام سمیرا جان قبول دارم حرف خدا یکیه.اما بیشتره موسلمونا قبول ندارن

محمد
محمد
Reply to  ak
2011-10-15 8:17 ب.ظ

سلام AK عزیز
دین شما چی هستش؟
آیا شما اسلام رو قبول دارین؟
اگر دین شما اسلام هست و این مشکلی که شما مطرح کردین در خود شما هم وجود داره مشکل در دین نیست مشکل در ایمان شما به دین و در دین است.
با تشکر

mohammad
mohammad
Reply to  سمیرا
2011-07-24 8:25 ب.ظ

@سمیرا, من در مورد صاحب اسمم تحقيق كردم و به تازگي تصميم گرفتم اسممو عوض كنم چون پيش خودم خيلي شرمنده شدم . نظر شما چيه؟

محمد
محمد
Reply to  mohammad
2011-10-15 8:21 ب.ظ

سلام محمد جان عزیز
من می تونم بپرسم شما درباره ی اسم با عظمت پیامبر اسلام به چه چیزی رسیدید؟
من خیلی دوست دارم بدونم؟
با تشکر

اویس
اویس
Reply to  mohammad
2012-10-14 9:01 ق.ظ

@mohammad,
اقای محمد سلام من هم با شما موافقم که لایق این نام نیستید

mustafa
mustafa
Reply to  DAMNU!
2011-10-31 7:38 ب.ظ

@DAMNU!, bee adab khan boro classe tarbiat wa akhlaqh

فاطمه
فاطمه
Reply to  DAMNU!
2012-01-18 12:46 ب.ظ

@DAMNU!, خیلی بی تربیتی بعدشم خدا یکیه دینشم یکیه اگه تحقیق کردی و نبود بعدا چرت و پرت بگو

مرتضی
مرتضی
2009-05-04 4:13 ب.ظ

عالی!
ممنون! خیلی دنبال این کتاب می گشتم…
موفق باشی

حسن
حسن
2009-05-06 1:18 ق.ظ

سلام
آقا دمت شما گرم
بسیار عالی بود
قربانت

عباس حسنی
عباس حسنی
2010-03-31 10:45 ق.ظ

خسته نباشید دست شمادرد نکنه( اجرکم عنداللّه)

پرویزی از هندوستان
پرویزی از هندوستان
2010-08-12 1:03 ب.ظ

دوست خوبم من نمیتونم از اینک لینک دونلود کنم مشکل از لینک هست! اگر ممکن هست برای من ایمیل کنید…
با درود فراوان

sayyed
sayyed
2010-08-19 1:27 ق.ظ

به ياد رضا:برو كوني

danial
danial
2010-08-23 3:34 ق.ظ

تحقیق زیاد کردم حتی نزدیک بود مسیحی بشم ۴ انجیل هم بارها خواندم :متا مرقس لوقا یوحنا اما حقانیت این کتاب به من ثابت شد.

حمید
حمید
Reply to  danial
2010-10-20 8:41 ب.ظ

سلام
اگر در مورد مطالب انجیل های چهارگانه می خوای تحقیق کنی حاضرم با هم ایمیلی بحث کنیم
اگه دوست داشته باشی
یک طلبه
moradijafar@yahoo.com

نصرت مرادی
نصرت مرادی
Reply to  حمید
2021-04-24 1:09 ق.ظ

تشکر برادر عزیز خیلی ممنون که این کتاب را گذاشتین

حسین
حسین
Reply to  danial
2011-10-10 11:10 ق.ظ

سلام من حسین شکرانی فوق لیسانس شیمی هستم. ازکودکی در خانوده ای مسلمان رشدکردم و با آن عقاید انس گرفتم ولی از آن جایی که در اسلام و قرآن بارها توصیه شده که دین خود را از روی تقلید و پیروی از نیاکان انتخاب نکنیم به تحقیق در مورد ادیان یهودی و مسیحی و مقایسه آن ها با اسلام پرداختم . بدون هیچ گونه پیش داوری . معارف یهودی و مسیحی آشنا شدم و عهد عتیق و عهد جدید و قرآن را بارها خواندم و هرچقدر که بیشتر تحقیق کردم بر حقانیت اسلام بیشتر ایمان آوردم . تصویری که یهود… بیشتر..

amir
amir
Reply to  حسین
2012-03-10 7:42 ب.ظ

@حسین, عالی بود دمت 100درجه سیلیسیوس.

محمد امین
محمد امین
Reply to  حسین
2012-03-15 2:27 ق.ظ

@حسین, سلام آقا حسین اگر درست درک میکردی انجیل و تمام کتاب های ادیان الهیرو این موضوع برات روشن میشد که قبل از پیامبر اسلام تنها دین و بهترین دین نزد خدای مسلمانان مسیح بوده خدا خودش سفارش میکرده مسیحی باشید (قبل از اسلام) و همینطور قبل از تولد مسیح تنها دین نزد خدا یهود بوده و باز سفارش به یهود داشته به همین دلیل خدا در قران گفته بهترین دین نزد من اسلامه نگفته تنها دین نزد من اسلامه چون اگر می گفت دین های قبل از اسلام رو تخریب میکرد تو هم تو حرفایی که زدی تمام دین… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمد امین
2012-04-21 9:57 ق.ظ

برادر عزیزم سلام آقا محمد امین 1- این که قبل از اسلام ، مسیحیت کامل ترین دین بوده و قبل از مسیحیت ، یهود کامل تر بوده را قبول دارم . در واقع فلسفه وجود پیامبران متعدد هم همین بوده . تکامل دین در طول زمان . 2- خداوند در سوره بقره می فرمایند : ان الدین عندالله الاسلام : دین نزد خداوند فقط اسلام است . یعنی ادیان دیگر فقط مقدمه این دین کامل بوده اند و فی الحال تنها دین مقبول نزد خداوند اسلام است . 3- منظور من این نیست که خدا دین های دیگر را تخریب… بیشتر..

امید
امید
2010-08-24 2:30 ب.ظ

اینجا چرا دعوا شده؟؟ سر چی دعوا می کنین؟؟ دین اسلام کاملترین دین هست اما برترین دین نیست. هیچ دینی نسبت به دین دیگری برتری ندارهو فقط دین اسلام کامل تر توضیح داده و تمام ادیان به هام برابر و قابل احترام هستند، چون کلام خداست! اگه به تحریف باشه در تمام ادیان تحریف داریمو حتی دین اسلام. بنده یه مسامانم که خیلی از خرافات دینمو می دونم و اصلا قبول ندارم خرافاتها رو، و در تمام ادیان تحقیق کردم، حالا هم هومدم کتاب انجیا برنابا را دانمود کنم بخونم.
شاد و پیروز باشید

رضا
رضا
Reply to  امید
2010-08-26 2:36 ق.ظ

اگه منظورت قرآنه بنده که مثل شما در اسلام(منظورم قرآنه)تحقیق کردم هیچ تناقض و خرافاتی ندیدم شبهاتی بوده که به جواباش رسیدم (در بقیه اسلام خرافاتی وجود داره که بنده هم موافقم)
اما بعد از شنیدن سخنان دکتر صحافی و تحقیق به تناقضاتی در انجیل(منظور مجموعه 27 کتابه)رسیدم
نتیجه این تناقضات با اون خرافات خیلییی فرق داره
علاوه بر اون مگه کاملترین=برترین نیست؟

حمید
حمید
Reply to  رضا
2010-10-20 8:47 ب.ظ

برو اول فرق کامل و برتر را نگاه کن و بعد ادامه بده کامل یعنی بی نقص ولی نکته اینجاست که همه دنبال بی نقص هستیم لذا برای ما برتر همان کامل تر می باشد علاوه تواز کجامی گی که همه ادیان (فعلی) کاملند ولی اسلام کامل تر گفته کامل بودن دینی که می گه شاش گاو نر(به قول خودشون کمیز) مقدسه و در شرایطی باید چند جام از اون بنوشی رو برام توضیح بده(دین زرتشت) یا دینی که می گه همه چیز دور زمین می چرخه چطور می تونه از طرف خدا باشه(یهود و مسیحیت) یا دینی که می… بیشتر..

کارو
کارو
Reply to  حمید
2012-10-20 3:05 ب.ظ

@حمید, اقا حمید هرجا این چنین مطالب نسنجیده ای که امثال جنابعالی مینویسی میخونم تاسف میخورم چون چند نفر دیگه میخونن واین خیلی بده به عقیده من آدم هیچ وقت نباید به ادیان دیگه توهین کنه حتی نباید اظهار نظر کنه که بگه فلان دین خوب نیست اعتقادات متفاوتند و ما باید به همه انها احترام بگذاریم نه اینکه انها رو بپذیریم .وقتی که کورش کبیر اولین امپراتور ایران بابل رو فتح کرد باوجود این که خودش زرتشت بود ولی بر پای مردوک خدای بابلیان بوسه زد اگه کسی ازشمال ایران به جنوب کشور بره و ببینه مراسمای عروسی اونجا… بیشتر..

کارو
کارو
Reply to  حمید
2012-10-20 3:07 ب.ظ

@حمید,

ایرانی
ایرانی
Reply to  امید
2010-08-27 1:43 ب.ظ

دین نه کامل است و نه ناقص. اما به نظر می رسد که یک انسان متدین تا حدود زیادی ناقص است. زیرا نمی تواند ارزشهای اخلاقی را بدون دین و دین بازی و پیغمبر سازی و… یاد بگیرید و به آن نیز عمل کند. بسیار سخت است که یک متدین (بویژه مسلمان ـ بویژه تر شیعی) بتواند هنگام دفاع از دین و خدایش دیگران را به فحش نگیرد. البته هستند برخی بی دینان که ظاهراً بی دینند اما در عمل یک متدین به تمام معنا هستند و درست مانند مذهبی ها انبانی از فحش و زشتگویی اند. دوستی که می… بیشتر..

رضا
رضا
Reply to  ایرانی
2010-09-01 11:14 ق.ظ

1-متاسفم که لحن نوشتنم باعث سوء تفاهم شد یه لحظه فکر کردم توی فروم هستم 2-اما من نمیدونم منظور شما از ناقص و یا کامل چیه اما فکر میکنم کلا استفاده از کلمه ناقص درباره هیچ یک از ادیان درست نباشه بنظرم ادیان در طول تاریخ کاملتر و کاملتر شدن اما این وسط کم و بیش ادیان دچار تحریفاتی شدن(مخصوصا کتب عهد قدیم) 3-بعلاوه شما در لابلای صحبتهاتون بمن تهمت زدید که از شما انتظار نداشتم 4-اما من بعد یک سال مطالعه ادیان هنوز خرافاتی در قران ندیدم(البته سوال و شبه همیشه پیش میاد) 5-از نظر منطقی هم بالاخره خداوند… بیشتر..

محسن
محسن
Reply to  ایرانی
2012-10-11 2:20 ق.ظ

@ایرانی,
آقاي ايراني در كتاب خدا كه قرآن است هيچ گونه تحريف و خرافاتي نيست.حال اگر كسي در تفسير يك سوره چيز ديگري برداشت كرده مقصر قران نيست.

حسین
حسین
Reply to  امید
2011-10-10 11:24 ق.ظ

سلام سمت اول جوابم به شما را در نظر دوست قبلی نوشته ام اما جواب شما برادر عزیز : به شما هم میگویم همان طور که برای دوست قبلی گفتم . من تحقیق جامعی در مورد ادیان انجام دادم . 1- ان الدین عندالله الاسلام (چون مسلمان هستی از قرآن برات آوردم ) خدا فقط اسلام را به عنوان دین قبول دارد و ادیان دیگر مقدمه ای برای اسلام بوده اند ( ما کان ابراهیم یهودیا و لا نصرانیا و لکن کان حنیفا مسلما) 2-به شما دوست عزیز توصیه میکنم کتاب “مقایسه ای میان انجیل و تورات و علم ”… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  حسین
2011-10-23 9:29 ق.ظ

البته با عرض معذرت ، این را درجواب آقا امید و در تایید آقا رضا نوشتم

حسين
حسين
Reply to  حسین
2012-07-18 10:31 ق.ظ

البته يادم رفت بگم : در قران خرافات وجود نداره و آنچه كه بنده در قسمت قبلي در مورد خرافات گفتم ، منظورم خرافاتي است كه توسط بعضي افراد مغرض و يا نادان در دين وارد شده كه البته همان طور كه عرض كردم ، علماس اسلام و بويژه شيعه هميشه سعي در مبارزه با خرافات داشته اند .

محمد امین
محمد امین
Reply to  امید
2012-03-15 2:29 ق.ظ

@امید .داری قرآنو تکذیب میکنی ؟تو قرآن خود خداد گفته برترین دین نزد من اسلامه قرانو بخون پسرم

فریبا
فریبا
Reply to  امید
2012-04-02 6:26 ب.ظ

@امید, بابا دمت گرم زدی تو هدف

امید
امید
Reply to  فریبا
2012-04-03 10:33 ق.ظ

@فریبا, مرسی فریبا جان. میبینی اینجا چه غوغاییه واقعا جای افسوس داره که چرا مردم ما اینقدر کج خیال هستند. و واقعا کاش به ما یاد داده میشد بشنیم در پای یک میز گرد و به هم احانت نکنیم و با درایت و صبوری نظرات دوستان گلمون را بشنویم و به هم خورده نگیریم. اقای شکرانی عزیز بنده کتابی رو که در جواب من معرفی کرده بودین را مطالعه کردم و بیش تر به همون حرف اول خودم رسیدم. در این چند مدت با اساتید بزرگی همچون آقای صدرایی ( استاد فلسفه ، استاد معارف و ادبیات ) اقای آیت… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  امید
2012-04-21 10:13 ق.ظ

@امید,
سلام آقا امید
1- احانت غلطه درستش اهانت هست
2- من به شما توصیه میکنم کتاب فوق را کامل بخوانید . شاید جسته گریخته خوانده اید . در آن کتاب یک شخص مسیحی تحریف عهدین را ثابت کرده . و در عین حال در برابر قرآن سر تعظیم فروآورده که این کتاب اولا قابل مقایسه با عهدین نیست و ثانیا هیچ گونه تناقضی در آن وجود ندارد . من از شما میخواهم که حداقل مقدمه 10 صفحه ای آن را بخوانید
برای شما و همه دوستان حاضر در این سایت آرزوی موفقیت و سعادت میکنم

محمد
محمد
Reply to  امید
2012-09-02 3:25 ق.ظ

@امید, شما می گید اسلام کاملترینه اما برترین نیست!!!!
عقل انسانهمیشه دنبال کامل ترین هاست.عقل آدمی هیچ گاه کامل و ناقص را برابر هم نمی داند.کافی است سری به بازار دنیا بزنید می بینید هیچ عاقلی کالای سالم را به قیمت کالای معیوب نمی دهد.بازار عقبا که جای خود را دارد.

محبوبه
محبوبه
2010-08-30 1:35 ب.ظ

اگر با خوندن انجیل بخواهیم به مسیحیت ایمان بیاریم در حالی که مسلمانیم باید بگم باز هم باید به دین مقدس اسلام برگردیم چون هر پیامبر ، مژده پیامبر بعد از خود را میدهد و مسیح علیه السلام مژده آمدن احمد علیه السلام که همان محمد است راداده اند و دین او را برترین و کامل ترین دین دانسته اند . باید بگم کسی که به اسلام ایمان دارد یعنی به همه ادیان آسمانی ایمان کامل دارد اگر کسی بگوید مسیح را قبول ندارم مسلمان نیست. روایات متعددی است که در زمان ظهور ، مسیح علیه السلام از آسمان به… بیشتر..

صبا
صبا
Reply to  محبوبه
2010-09-02 9:17 ب.ظ

سلام من هم ادیان مختلف را مطالعه کردم متاسفم برای آنهایی که از دیدن کتابهای که توی این سایت گذاشته شده نارات میشن .آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که اگر در خانواده ای به غیر از خانواده امروزیتون و با دین دیگه متولد میشدید دین دیگری را داشتید .پس داشتن هر دینی اگر صرفا از روی تقلید باشه تا تحقیق هیچ ارزشی به نظر من نداره چراکه ممکن در تنباد حوادث به آن دین کافر شد من هم انجیل و هم قران را خوندم خوب تو هرکتاب مقدس و دینی داستان ها و تمثیلهای آورده شده… بیشتر..

صبا
صبا
Reply to  محبوبه
2010-09-02 9:25 ب.ظ

در پاسخ به دوست عزیز باید بگم نام احمد در اناجیل نیامده و همچنین اینکه اگر من به شخص دین دیگه ای را بخونم مثلا مسیحیت و انجیلی را که شما گفتید و به این باور برسم که آن دین حقیقت هست به نظرم عقلا باید آن رو انتخاب کنم نه به صرف اینکه دین قبلیم اسلام بوده اسلام را قبول کنم(من در جایگاهی نیستم که بگم کدام دین حق ویا غیر حق هست) اما این رو می دونم که تمام ادیان دین خودشون را حق و دیگر ادیان را یا تحریف شده و یا ادیان انحرافی میدونن. و دیگر… بیشتر..

حسين شكراني
حسين شكراني
Reply to  صبا
2012-03-10 11:20 ق.ظ

سلام
در چند قسمت بالاتر دو تا نظر گذاشته ام كه به نظرم در تكميل بحث اين قسمت خوندنش خالي از لطف نباشه . لطفا مطالعشون كنيد .

جواد
جواد
2010-09-01 5:42 ق.ظ

قربون خدا برم فدای حضرت محمد بشم فدای عیسی مسیح بشم برای من فرقی نداره قربون هر کسی که دلش پاک مسلمانو مسیحی نداره خود خدا هم تو قران گفت که باید همه پیامبران را قبول داشته باشین به خدا قسم این موضوع رو که دارم میگم حقیقت من خوابی دیدم که توی یه طوفانی بودم یکدفعه یه کلیسا دیدم رفتم داخل یکدفعه یک صدایی اومد و به من گفت که مسجد و کلیسا هیچ فرقی باهم ندارن دراینجا استراحت کن به خدا قسم به جوونیم قسم دارم راست میگم که این خوابو دیدم من ادم مذهبی نیستم ولی خدا… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  جواد
2011-10-29 9:21 ق.ظ

من هم با نظر شما موافقم . خداوند در قرآن به مسلمانها می گوید که لا نفرق بین احد من رسله چون رسالت همه آن ها یک چیز بوده و آن هم دعوت مردم به یگانه پرستی و توحید . و در واقع 124 هزار پیامبر که از آدم شروع و به حضرت محمد خاتمه می یابد همه رشته های یک زنجیر هستند که یکی یکی و به نوبت برای ارشاد انسانها آمدند . اما اما اما اما دوستان باید به این مطلب توجه داشته باشند که طبق مبانی اسلام ، خواب هیچ گونه حجت و برهان و دلیلی برای… بیشتر..

هرمز
هرمز
2010-09-01 10:56 ق.ظ

سپاس دارم

سیدرضا
سیدرضا
2010-09-04 12:36 ق.ظ

سلام و درود به همه دوستانی که دنبال پیدا کردن گم شده خود هستند . همه ما به نهوی دنبال یه چیزی هستیم اما نمی دونیم چطور باید پیداش کنیم . عزیزان من آیا واقا” فکر میکنید با همین اندازه درک وتعقل که ماداریم میتونیم از اسرار خداوند باری تعالی که جونم قربونش بشه سر دربیاریم ؟ به این موضوع فکر کنید آیا واقعا” میتونیم؟ به نظر من هرگز نمیتونیم چون ما معصوم از گناه نیستیم . هرکدوممون به یه نحوی اثیر وسوسه های نفسمونیم .هرکی بگه نیستیم دروغ گفته . من خودمم همینطورم ! به همین دلیل نباید چیزی… بیشتر..

امین
امین
2010-09-04 3:42 ب.ظ

مردم به خاطر مذهب بحث میكنند، كتاب مینویسند، میجنگند و حتی میمیرند اما حاضر نیستند بر اساس اصول آن زندگی كنند.

arash
arash
2010-09-16 10:52 ب.ظ

هدف از دین دین و دینداری نیست عشق ومحبته یادتون نره

بابك
بابك
2010-09-26 12:31 ق.ظ

سلام به همه بندگان خدا
به عقيده من شناخت خدا از تمام مراحل بشريت بر ما واجبتره
اصلا با خودتون فكر كرديد كه خدا چرا شماهارو خلق كرده ؟
اصلاً هدفش چيه ؟
خدا كجاست ؟
ماها كجائيم ؟
آخر كار ما به كجا ختم ميشه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا ديديد كه خداشناسي از همه چيز بر ما واجبتره …….

بابك
بابك
2010-09-26 12:35 ق.ظ

خدا زيباترين وصف بر قلب ماست
خداست آفريده گار ما
پس برماست ستايش او

شاهرخ
شاهرخ
2010-09-28 12:20 ب.ظ

من اولین باره که تو این سایت اومدم .من همیشه با خودم میگم اگه من تو یه خانواده ی غیر از مسلمان به دنیا امده بودم الان چه دینی داشتم . منم قبول دارم که همه ی ادیان برای سعادت انسانها نازل شدن.تابه حال کتابی غیر از قران نخوندم ولی اینو میدونم که بهترین کتابه.بعضیها میگن که کتابای ادیان دیگه تحریف شده ان.راستشو بخواین گاهی اوقات یه خرده (زبونم لال)به کامل بودن.وحقانیت بودن قران.برتر بودن اسلام نسبت به ادیان دیگه شک میکنم .امیدوارم خدا این شکمو جز گناهانم ننویسه.میخوام از شما خواهشا کمکم کنید.خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید اینم… بیشتر..

حمید
حمید
Reply to  شاهرخ
2010-10-20 8:56 ب.ظ

سلام حمیدم اگه در خانواده غیر مسلمان مثلا مسیحی یا حتی بت پرست بودی اول همان دین رو قبول می کردی . ولی ما انسان ها قدرت انتخاب و عقل داریم . خداوند به ما عقل داده تا در انتخاب دین درست و کامل استفاده کنیم مسلما اون کسایی که غیر مسلمان هستن و می فهمن که ممکنه دینی بهتراز بودائیت و هندو و…وجود داشته باشه ولی تحقیق نکنن پیش خدا عذری ندارند ولی اگه نفهمن جزء مستضعفان فکری می میرن و خدا به آنها مهربانه و عذابشون نمی کنه واما ما وظیفه داریم درباره دین خودمون تحقیق کنیم و… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  شاهرخ
2011-10-23 10:13 ق.ظ

سلام آقا شاهرخ به عکس شما بنده هم عهد جدید و هم عهد قدیم را مطالعه کرده ام .با عقاید یهودیت و مسیحیت هم آشنا هستم .ذکر چند نکته را برای شما قابل توجه میدانم : 1- به دور از هر گونه پیش داوری برای شما می گویم ، فرض را بر این میگذارم که هر پیروان هر سه دین حقیقت گو هستند : دوست عزیز در اعتقاد مسلمانان قرآن کلام خود خداوند متعال است که توسط فرشته وحی بر پیامبرش نازل کرده و او هم برای مردم خوانده و مردم آن را ثبت و ضبط کرده اند . حال… بیشتر..

اقبال
اقبال
2010-10-16 6:53 ب.ظ

کسانی که نمی تونن دانلود کنن باید بر روی لینک دانلود کلیک راست کرده و گزینه Save link as زو بزنند.

حسين
حسين
2010-10-21 1:49 ب.ظ

سلاام ايول از كارتون
جواب اولين نظر بدم ما هم ريديم به خداي نمي تونه از خودش دفاع كنه كمك از ديگران مي خواهد

عدالت
2010-11-06 9:28 ق.ظ

پیامبر خاتم فرمودند/ک من مبعوث شدم برای مکارم اخلاق.
پس هر کس خوش اخلاق تره دیندار تره

حمید
حمید
2010-12-19 8:54 ب.ظ

سلام جالب ترین قصه دنیا رو شنیدین؟ اگر نشنیدین الان وقتشه -یه مسابقه کوچولو هم آخرش داریم: یک سری آدم خیلی جدی وباکلاس بعد از گذشت 300 سال از مرگ آقای ایکس در فاصله صدها کیلومتر دورتر 160 تا کتاب پیدا کردند که همه شون هم به زبونی بودن که آقای ایکس هرگز به آن زبان حرف نزده بود وبه اون کشور هم نرفته بود. اونا از بین 160 کتابی که به زبان بیگانه نوشته شده بود چهارتاشونو انتخاب کردند و گفتن اینارو آقای ایکس قبول داره هر چی هم عده ای می پرسیدند که شما از کجا فهمیدین آقای… بیشتر..

بهمن جيريايي
بهمن جيريايي
2011-01-15 12:24 ق.ظ

با سلام… من در جريان نيستم كه موضوع چي بوده و دعوا سره چيه! اما با استدلال ثابت مي كنم كه خدا يكيست و در حاحاضر دين اسلام كاملترين دين و بدون تحريف است و با وجود اسلام تمامي اديان ديگر قابل احترام ولي منسوخ شده اند به اين دليل كه در تمام اديان و كتب آسماني به جز اسلام و قرآن تحريف صورت گرفنه.. مسيحيت اعتقاد دارد كه حضرت عيسي فرزند خداست و بعضي از آنها هم مسيح را خدا مي دانند كه اين كاملا اشتباه است زيرا خدا نه فرزند كسي است و نه فرزند دارد..و عيسي خدا… بیشتر..

زهرا
زهرا
Reply to  بهمن جيريايي
2011-10-31 2:20 ب.ظ

@بهمن جيريايي, شما به عنوان یک مسلمان این ادئا رو میکنید که دینتون کامل ترین دینه کی گفته که مسیحی ها عیسی رو خدا میدونن من به عنوان مسیحی حرف های شما رو قبول ندارم تمام دین ها به خدای بزرگ برمیگرده اقای جیریایی شما دین مسیح رو به عنوان دینی که سرچشمه ی اون خدا هست قبول دارید؟پس چرا شما مسلمون ها شیعه و سنی که از خودتونه رو هم قبول ندارید یکی میگه سنی یکی میگه شیعه شما کلا فقط قصد دارید که مذهب خودتونه بالاتر از بقیه بدونید این ها همه راه هایی هست برای رسیدن به… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  زهرا
2012-09-02 3:47 ق.ظ

راه های رسیدن به خدا را کسی جز خدا نمی داند.پس برای رسیدن به خدا باید از خود خدا سوال کرد.واسطه ما با خدا انبیا هستند و واسطه انبیا با ما کتابهای آسمانیشان.اما انبیا در گذشته اند و اینک کتابهایشان نزد ماست اما از کجا بدانیم که کدام کتاب حرف دل خداست؟؟؟؟ در میان مسلمین کسی در مورد حقانیت قران شکی مدارد زیرا خداوند دستکاری نشدن قرآن را تضمین کرده است.اهل سنت از پیامبر ما نقل کرده است که بعد از من 73 فرقه می شوید 72 فرقه باطل و یکی حق است. اما کتب اهل کتاب.ما می دانیم که… بیشتر..

کورش
کورش
2011-01-23 6:13 ب.ظ

همه پیامبران الهی رو به یک منبع نور که خداوند یکتا باشد می کنند.حال خوشتون بیاد یا نیاد.
شیطان آفریده خدای یکتاست از آتش، منحرف بودن شیطان و جهالت و پستی شیطان ، گزندی به پاکی ذات خداوند وارد نخواهد کرد.امیدوارم باقی مطلبو فهمیده باشی.
درود بر برنابای شریف و لعنت به پولس.

لینا
لینا
2011-02-01 12:47 ب.ظ

سلام تشکر قلبی از سازندگان این سایت من کسی هستم که تا هفته پیش فکر میکردم مسلمانم نماز میخوندم روزه میگرفتم الآنم همین طوره ولی با این تفاوت که قکر میکنم من خدا را نشناخته ام من اسلام را نشناخته ام و آیا خدا وجود دارد؟ ا من هم مثل اعراب جاهلیت آنچه را که پدر و مادرم و اطرافیانم گفته اند قبول کرده ام ؟.آیا اسلام بالاترین دین است ؟یا دین بالاتری هم هست؟؟
از شما کمک میخواهم که مرا راهنمایی کنید اینم ایمیلم lina_1846@yahoo.com

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  لینا
2011-10-23 10:16 ق.ظ

سلام لینا خانم
لطفا جوابیه ای که به آقا شاهرخ در چند نظر قبلی دادم را مطالعه بفرمایید
التماس دعا

كوچك
كوچك
2011-02-06 4:40 ب.ظ

درود بر همه.خيلي زيبا بحث ميكنيد.اما بد نيست به اين هم فكر كنيد.اگر زياد من من كني يعني چيز پوچي هستي و فقط باد خالي هستي.من غرور مياره فكر بسته ميشه مقدس ميشه و چون مقدس شد ديگه هيچ چيز رو نميبينه و نميفهمه و انتقاد رو حتي درست قبول نميكنه چون كور شده.ببخشيد.مذهب زاده تخيلات و افسوردگي شخصي است كه در تمام تنهايي خود دنبال بهترين از خودش ميگرده(پس ميگرده و ميدونه و ميفهمه.انگشت شمارن كساني كه از اين فرصت به نفع خود اول بعد ديگران استفاده كردند).همه ما ميدونيم كه همه راست و درست ميگن اما چون غرور… بیشتر..

bhz
bhz
Reply to  كوچك
2011-11-20 11:39 ق.ظ

@كوچك,
سلام زیبا گفتی
منم موافقم

رضا
رضا
2011-03-16 6:18 ق.ظ

خدا قوت …
.
دستتو درد نکنه
بسیار عالی بود
.

امین پرانداخ
امین پرانداخ
2011-03-23 3:10 ق.ظ

با سلام انسان برای شناخت خدا اول باید خدش و بشناسه. بدونه چی هست و واسه چی هست.من مسلمان هستم ولی علاقه شدیدی به ماورا دارم معنی فارسی قران و چند بار خوندم خیلی چیزا وسم روشن شد خیلی ابهامات هم واسم به وجود اومد.هر کس به اندازه خودش می تونه برداشت فکری داشته باشه.من احساس کردم برای رفع ابهاماتم باید از کتب اسمانی دیگه استفاده کنم حالا اگه به جواب تو ادیان دیگه نرسیدم نباید اون ادیان و پوچ و بی معنی بدونم ( لا اکراه من الدین قد تبین الرشد من الغی ) هیج الزامی در دین نیست… بیشتر..

امین پرانداخ
امین پرانداخ
2011-03-23 3:15 ق.ظ

ببخشید تو نظر قبلی یه اشتباه تایپی بود که اصلاحش میکنم
(لا اکراه فی الدین قدتبین الرشد من الغی)

محمود راستی
محمود راستی
2011-03-28 8:28 ق.ظ

انجیل، تورات، قرآن و…… همه نامه های عاشقانه خداوند برای بشریت هستن و هدف همه اونا یه چیزه و اون نزدیک کردن انسان به انسانیت و خداوند، و نشون دادن راهه.

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمود راستی
2011-10-16 9:50 ق.ظ

البته حتما دوستان عزیز به این نکته توجه دارند که قرآن کلام وحی است و مسلمانان صدر اسلام در هیچ کدام از جملات آن دخالتی نداشته اند و فقط آنچه که از جانب خدا توسط فرشته وحی بر پیامبر نازل میشده را مکتوب نموده اند درحالی که نگارنده عهد جدید و قدیم انسان های عادی هستند و آن ها فقط سعی کرده اند اعمال و رفتار و گفتار پیامبرانشان را مکتوب کنند و به قول دکتر بوکای در کتاب (تورات ، انجیل ، قران و علم) عهد جدید و عهد قدیم را باید با کتابهای حدیث مسلمانان (مثل نهج الفصاحه… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمود راستی
2011-10-23 10:19 ق.ظ

البته دوست عزیز توجه داشته باشند که فقط قرآن است که مسلمانان معتقدند کلام وحی است . عهدین توسط انسان ها نوشته شده و موضوع اکثر مطالب آن شرح حال و افعال و گفتار رسولان است که البته به اقرار خو د یهودیان و مسیحیان در طول زمان دست کاری هم شده است .

توحید
توحید
2011-05-13 3:22 ب.ظ

با سپاس فراوان از شما .شما را دعوت می کنم تا با هم مردم را از خواب بیدار کنیم و با تمام اتفاق های که در اطراف مان می افتد اشنا کنیم (فرماسونری) و…

رضا
رضا
2011-05-29 4:20 ب.ظ

خداوند از روح خود در ما دمید پس بیایید به منشا خود باز گردیم

یه کسی که خدا و اسلام رو قبول داره
یه کسی که خدا و اسلام رو قبول داره
2011-07-13 4:19 ب.ظ

سلام.من تازه به این جمع اومدم.فکر می کنم عده ای که حرفای واقعا تاسف بر انگیزی درباره اسلام و خدا زدند،اگر کمی برای عقاید دیگران ارزش قایل می شدند به خودشون اجازه نمی دادند که اینطور به عقاید دیگران توهین کنند.واقعا براشون متاسفم.

بينام
بينام
2011-07-31 4:26 ب.ظ

iهيچ ديني به ديگري و هيچ انساني به انساني ديگر برتر نيست مگر با داشتن صفات نيك و پسنديده كه معيار سنجش آن خداي درون يعني وجدان هر شخصه و بس.

کهنسال
کهنسال
2011-08-16 1:56 ب.ظ

دستتون درد نکنه

درد آنشا
درد آنشا
2011-08-19 10:29 ب.ظ

سلام هدف تمام مذاهب به زبان خودمان پندارنیک و کردار نیک و گفتار نیک است.بهتر است هیچ مذهبی را مرود نقد قرارندیم و به این فکر کنیم که چقدراز طریق مذهبی که به آن اعتقاد داریم به خلق خدا خیر رسانده ایم ومردم از شر مادر امان بوده اند.چقدربه اصطلاح عابد و مومن از هرنوع دینی را میبینیم که دمار از روزگار مردم در آورده اند آن هم به اسم دین، واقعا دین یعنی حرف آنها. چقدر ادم به اصلاح دین ندار را میبینیم که خدمتگزار مردم هستند.پس بیایید به این فکر کنیم در سایه پندار نیک و کردار نیک… بیشتر..

ناصر
ناصر
2011-08-20 3:52 ب.ظ

من مسلمانم و باور دارم بیشتر انجیل برنابا حق است. قصدم هم اثبات برای دیگران نیست هر چند ای کاش این توان و سواد را مثل ععلی ابن موسی (ع) داشتم که بر اساس اعتقاد خودشان برخی حقایق را به آنها می شناساندم. این جا خطابم به هم کیشان خودم هست. دیروز فرازهایی از این انجیل رو خوندم. جدا از تواضعی که مسیح پیامبر حکیم خدای لم یلو و لم یولد نسبت به محمد (ص) به خرج می داد احساس رقت قلب و لطافت روح می کردم. چه زیباست جمع اولیای خدا. چقدر لطیف و وفادار به یکدیگر احترام می… بیشتر..

محمد
محمد
2011-09-03 1:55 ق.ظ

هر کی میگه قران کلام خداست و محمد پیامبر خداست سخت در اشتباه است
در قران ایاتی وجود دارد که مو به تن ادم سیخ میکند ایات بردگی تجاوز دستور به قتل الان وقت توضیح کامل ندارم برای مثال

ایه 50 احزاب و 24 نسا :اجازه به غنیمت گرفتن و تجاوز به زن را میدهد
ایه 24 :نسا فرمان به زدن زن میدهد
ایه 29 توبه:فرمان قتل یهودیان و مسیحیان را میدهد
در قران به شدت به یهودیان حمله شده
درقران زن نصف مرد حق دارد
ایا میشود اینها کلام خدا باشد؟؟؟

وکلی تناقض در ایات

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمد
2011-10-16 10:22 ق.ظ

1-در مورد جمله اول خودتون زود قضاوت کردید . لطفا تحقیق کنید . تورات بخونید ، انجیل بخونید ، قرآن هم بخونید بعد تصمیم بگیر ید 2- آنچه که مثال زدید تناقض نیست . تناقض یعنی اینکه دو تا از این آیات (مثلا) حرف خلاف همدیگه را زده باشند . 3- به فرموده خود قران ، آیات قرآن دو دسته اند : محکمات و متشابهات که باز هم به فرموده قرآن آیات متشابهات باید توسط ائمه تفسیر شوند . این گونه که شما این آیات را بدون مقدمه خوانده اید و الان برای تشویش ذهن دیگران نقل کرده اید خارج… بیشتر..

jesus
jesus
2011-09-25 1:33 ق.ظ

عزیزم من یک مسیحی هستم و به وجود مسیح به عنوان خدا اعتقاد دارم شاید برای تو خنده دار باشد ولی اگر میخواهید حقیقت را بشناسید انجیل حقیقی را بگیرید و مطالعه کنید و نه انجیل بارنابا که تماما کذب و دروغ است عزیزان من خدا جسم پوشید و به زمین آمد تا بهانه ای برای انسان ها نماند که بگویند خداوند انسان را درک نکرد زیرا که از جانب شیطان وسوسه نشد ولی ما مسیحیان بر این باوریم که مسیح که همان خدا باشد به زمین آمد و وسوسه شد تا انسان را درک کند و مهمتر از آن… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  jesus
2011-10-16 10:36 ق.ظ

دوست عزیز سلام . نظر شما کاملا محترم است ولی انسان به حکم انسان بودنش که موجودیست دارای عقل ، محکوم به تعقل است . در همین راستا ذکر چند نکته را لازم میدانم : 1-من هم عهدین را خواندده ام و هم قرآن را ( بارها) به شما توصیه میکنم همین کار را انجام دهی تصویری که در عهدین از خدا و پیامبرانش آمده را با آن چه در قرآن آمده مقایسه کن . …….. 2- کتاب (مقایسه میان تورات و انجیل و قرآن و علم ) نوشته دکتر بوکای مسیحی را هم بخوان 3- چیزی که در مسلمانان… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  jesus
2012-09-02 3:59 ق.ظ

@jesus, اگر خدا از آسمان به زمین بیاید این معنا را می دهد که در وقتی که در زمین بود کسی در آسمان نبود زیرا چطور ممکن است کسی در قالبی مجسم و قابل اشاره باشد و در آن واحد در نقطه دیگر باشد؟اگر خدا در قالب جسم خاکی در آید این معنا را می دهد که خدا محدود است.این خدا از بیماری در امان نیست این خدا تحت تعقیب است این خدا ممکن است دستگیر شود و ……
خداوند قابل تجسم نیست زیرا تجسم محدودیت می اورد و محدودیت به معنای انکار خداوند است

mohammad
mohammad
2011-09-28 3:31 ب.ظ

همه ی شما دارید به نحوی خدا رو زیر سوال می برید کی گفته که دین اسلام تحریف شده <مگه اقای که مسیحی هستید شما توی کتاب تون بشارت به محمد اخرین پیامبر نداده شده پس اگه محمد رو قبول ندارید پس کتابتون هم قبول ندارید …. برید همتون تححقیق کند بعد دربارهی این مسائل صحبت کنید

jesus
jesus
Reply to  mohammad
2011-10-28 12:10 ب.ظ

در هیچ انجیلی در مورد حضرت محمد هیچ مطلبی گفته نشده درست این حرفی که تو میزنی گه انجیل و تورات تحریف شده مثل اینه که بگی خدا زیر حرفش زده زیرا که بین انجیل و قرآن از زمین تا آسمان تفاوت وجود داره در صورتی که زمین و آسمان از بین خواهند رفت ولی کلام خدا تا به ابد استوار خواهد ماند پس نه انجیل و نه تورات تحریف پذیر نیست زیرا که خدا تحریف پذیر نیست

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  jesus
2011-11-12 2:44 ب.ظ

دوست عزیز 1- در انجیل برنابا از حضرت محمد سخن به میان آمده 2- من در نظرات قبلی به دوستان توصیه کردم به شما هم توصیه میکنم که کتاب (مقایسه میان تورات و انجیل و قرآن و علم ) نوشته (دکتر بوکای) را مطالعه کنید . در آن جا اثبات شده که در سفر اول تورات 0به عنوان نمونه) حداقل 9 نفر دست برده اند و ان را مطابق میل خود تغییر داده اند ….. از طرف دیگر در بعضی موارد در تورات نسبتهایی به خدا و رسولان او داده شده که کاملا با آن چه که در خود تورات… بیشتر..

بنده خدا
بنده خدا
Reply to  jesus
2011-12-18 7:52 ب.ظ

@jesus, سلام.تک تک بحث ها رو خوندم.دوست خوب مسیحی:منظور شما از “هیچ انجیلی”یعنی کدومشون؟؟من هر چی روایت دیدم عکس حرف شما رو میرسوند…. 2-اینکه گفتید” خدا در قالب بشر به زمین آمد “با این گفتتون خدا های زیادی را برای بازدید کنندگان بوجود آوردید بارها گفته شده که فرشتگان نیز در قالب انس به زمین آمده اند….یعنی(استغفرالله)این فرشته ها هم خدا هستند….؟به نظر شما فردی که حضرت عیسی(ع)این پیامبر بزرگ رو خدا یا پسر خدا خوانده واقعا از دانش وعلم و معرفت کافی برخوردار بوده……؟؟؟؟ انشاا… نتیجه ای که از این بحث های بسیار سازنده میگیریم ما رو هر چه… بیشتر..

jesus
jesus
2011-10-28 12:04 ب.ظ

مثل این که من به شما ایمیل داده بودم و شما جواب من را به طرز زیبایی جواب داده بودید و من از جواب شما لذت بردم ولی در پاسخ به جواب شما باید بگویم شما که قرآن و عهدین و غیره را مطالعه کردین و خیلی کتب دیگه رو خوندین من این پیشنهاد رو به شما میکنم که انجیل را به دست بگیرید و هم قرآن را و به یک موضوع متمرکز شید و ببینید که درباه ی اون موضوع قرآن چی گفته و بعد نظر انجیل را جویا بشید مثلا در مورد بدگویی که در قرآن میفرماید:((خداوند دوست… بیشتر..

فرزانه
فرزانه
Reply to  jesus
2012-08-15 6:05 ب.ظ

@jesus, میشه دقیق تر بگید کدوم سوره و کدوم آیه

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  jesus
2012-08-25 10:19 ق.ظ

@jesus,
لطفا پاسخی که پایین تر به آقا بنیامین داده ام را مطالعه کنید .

محمد
محمد
Reply to  jesus
2012-09-02 4:04 ق.ظ

@jesus, بله قرآن می گوید از کسی که به شما ظلم کرده استبه نیکی یاد نکنید.آیا ظالم و عادل برابرند.آیا مظلوم باید در مقابل ظالم کوتاه بیاید.اگر خداوند این دستور را به انسان داده که در مقابل ظلم ساکت باشد پس چرا خود ظالمان را عقاب می کند.چگونه ممکن است کسی از دیگران بخواهد که با ظلم برخورد نکنید اما خود با ظلم برخورد کند.اگر ظلم بگوید که دینتان را ترک کنید مقتضای حرف شما این است که دین خود را ترک نمایید زیرا مقابله با ظلم و از جمله مقاومت ناپسند است

محمدصالح
محمدصالح
2011-11-15 12:31 ق.ظ

سلام من تازه تحقیاقاتم درباره ادیان شروع کردم این کتاب خیلی کمکم کرد

بنیامین
بنیامین
Reply to  محمدصالح
2012-07-17 1:03 ب.ظ

@محمدصالح, دوست عزیز به جای انجیل برنابا بزن انجیل عیسی مسیح

[غضنفر
[غضنفر
2011-11-17 3:37 ب.ظ

شماکه ازاسلام میخواهید دفاع کنید بنظرمن هم بهتره اول رو ادب و رفتار خودتون کار کنید بعد راجع به ادیان نظر بدید

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  [غضنفر
2012-09-22 11:15 ق.ظ

@[غضنفر,
اتفاقا در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده : لا دین من لا ادب له: کسی که ادب ندارد دین ندارد

[غضنفر
[غضنفر
2011-11-17 3:40 ب.ظ

دین مسیح دین مهربانیهاست که هیچگاه حرفی از قیرداغ نزده

غمیلاد
غمیلاد
Reply to  [غضنفر
2012-07-09 10:18 ب.ظ

مگه بقیه دینا چه جوریه ؟
محمد (ص) مهربانترین انسان تاریخ و دینش پر مهر ترین دین انسان هاست

بنیامین
بنیامین
Reply to  غمیلاد
2012-07-17 1:00 ب.ظ

@غمیلاد, محمد شمشیر است و عیسی انجیل

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  بنیامین
2012-08-25 10:15 ق.ظ

@بنیامین, سلام آقا بنیامین از این که این قدر با عداوت به اسلام نگاه میکنید متاسفم . البته شاید بخش مهمی از ان تقصیر خود مسلمانها باشه . ما مسلمانها به تمامی پیامبران خداوند ایمان داریم . از حضرت آدم تا نوح و از نوح تا ابراهیم و موسی و عیسی و نهایتا محمد (علیهم السلام) . ما معتقدیم حرف تمامی پیامبران یکی بوده و همه ان ها آنچه که خداوند به آنها گفته را برای مردم بازگو کرده و آنچه که خدا دستور داده را انجام داده اند . و باز هم ما معتقدیم که پیامبران معصومند و هیچ… بیشتر..

حسين
حسين
Reply to  [غضنفر
2012-07-18 11:01 ق.ظ

@[غضنفر, دوست عزيز به ذكر يك مثال بسنده مي پردازم: بارها ديده ايم كه در تلويزيون مثلا يك پليس ميگويد اگر راننده اي خواب الود باشد تصادف ميكند و در نتيجه تصادف دستش قطع ميشود ، يا قطع نخاع ميشود يا به كما ميرود ، يا …… سوال من از شما اين است كه آيا مي توانيم بگوييم عجب پليس بدي ! چه حرفهاي زشت و ترسناكي ميزنه !؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! در صورتي كه اين آقاي پليس فقط از روي دلسوزي گفته كه اين كار بد است و اثر اين كار بد فلان چيز است . در دين اسلام هم همين طوره… بیشتر..

فرزانه
فرزانه
Reply to  حسين
2012-08-15 6:07 ب.ظ

@حسين, با نظر شما من هم کاملا موافقم

محمد
محمد
Reply to  [غضنفر
2012-09-02 4:07 ق.ظ

@[غضنفر,
اگر خدا نمی خواست بندگان را بابت گناهانشان عذاب کند چرا انجیل را فرستاد؟؟اسلام می گوید هر کسی کار بدی انجام داد جزایش را می بیند اما کتاب شما می گوید جزای آن مهربانی است این به معنای برابر مومن و کافر است.آیا اینها با هم برابرند؟؟؟بر منطق شما اگر کسی مرتکب قتل گردید نباید او را جزا داد بلکه باید با او مهربانی کرد آیا این ظلم به مظلوم نیست.

سید سجاد خسزوی
سید سجاد خسزوی
2012-01-06 12:14 ق.ظ

با سلام به همتون مخصوصا برادر خوبم اقای حسین شکرانی از اینکه از دین مبین اسلام بدون تعصب دفاع کردی متشکرم بحث خیلی خوبه دوست داشتم دور هم می نشستیم و بحث میکردیم اما خلاصه بگم نظرم رو و اون اینکه اولین امر شناخت خداوند(واجب الوجود)است که با برهان های زیادی از جمله برهان علت و معلول/برهان نظم وجود خداوند به اسانی ثلبت میشود وبعد نوبت به وحدانیت خداوند میرسد که ان هم با اثبات نا محدود بودن خدا به راحتی ثابت میشود و سپس نوبت به انسان میرسد که با صرف نظر از چگونگی خلقت و سقوطش به زمین… بیشتر..

javad
javad
2012-01-24 5:05 ب.ظ

به نظر من دین اگه خوب وضع بشر اینجوری نبود بود؟! همه تملق و چاپلوسیئخداو پیامبر و دینشونو می کنن و قک مکنن بقیه نادونن! آدم باید یر اساس عقل و خرد طندگی کنه نه تعصب. دین و پیامبران و خدا واسه چاپلوسی نیستند،مثل یه راهنما هستن واسه بهتر زندگی کردن…نه اینکه زندگیمونو بذاریم پای این چیزا. هیچ کس بیشتر از روحانیون دینی راجع به دین تحقیق نکردن اما میبینیم اغلب رفتارای بی خردانه دارن. به جای تحقیق راجع به که کدوم دین خوبه بریم تقلید کنیم و ریش بلند کنیم یا کلیسا وکنیسه و مسجد بریم بهتر تلاش کنیم… بیشتر..

حسين شكراني
حسين شكراني
Reply to  javad
2012-03-10 11:46 ق.ظ

با اين قسمت از حرفتون كه گفتيد بريم خودمون را بشناسيم موافقم . اتفاقا در اسلام توصيه اكيد به خودشناسي شده است . خودشناسي مقدمه خداشناسي است . در مورد تعقل هم حرف صد البته درستي ميزنيد . انسان به حكم انسان بودنش محكوم است به تعقل . در اسلام هم بارها توصيه به تعقل و تفكر شده . و باز هم در مورد علم با شما موافقم . پايه جهان بر اصول علمي بنا شده و ما براي شناخت خدا و قبل از ان شناخت جهان نيازمند تعليم و تعلم هستيم كه اين هم در اسلام توصيه اكيد شده… بیشتر..

محسن
محسن
2012-02-08 9:14 ب.ظ

شما مجبور نيستدي هر نظري رو تو سايتتون بذاريد اون بيشعور آدمه كه نظر بده خواهش ميكنم نظر damnu ي حرومزاده رو برداريد

محمد امیر
محمد امیر
2012-02-20 2:14 ب.ظ

به نظر من آدم حق انتخواب داره .من دوست دارم مسیحی بشوم.سمیرا تو مشکلی داری؟

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمد امیر
2012-03-10 2:27 ب.ظ

دوست عزیز سلام
من هم با این جمله شما که آدم حق انتخاب داره موافقم . هر کس هر دینی بخواهد میتواند داشته باشد . در اسلام هم به این نکته اشاره شده در سوره بقره : لا اکراه فی الدین . کسی نمیتواند دیگری را به خاطر عقیده اش سرزنش کند چون در دین اجباری نیست .
ولی از طرفی انتخاب من و شما وقتی ارزشمند است که با تفکر و اندیشه و تعقل باشد و به دور از تعصب و کینه و ….. . برایتان آرزوی موفقیت میکنم .

محمد
محمد
2012-03-26 4:12 ق.ظ

دوست عزیز درود اهورا زرتشت به تو زنده باد نام نامی مسیح روح الله بیت القدس دوست عزیز اگه وقت کردین به من ایمیل بزنید تاراجب اناجیل 4 گانه وانجیل برنابا با هم هم صحیت بشویم

محمد از ارومیه
محمد از ارومیه
2012-04-06 6:19 ب.ظ

سلام به همگی من سخنان خیلی هاتون و خوندم بهتره که بگم بعد از خواندن سخنانتون کمی گیج شدم خیلی دوست دارم باهاتون حرف بزنم به خصوص با اونایی که کتاب انجیل و تورات را خواندن این ایدی منه اگه خواستین ادد کنین ممنون میشم موفق باشین

محمد از ارومیه
محمد از ارومیه
2012-04-06 6:22 ب.ظ

ببخشید فراموش کردم ایدی و بگم garagoz_oghlan من به صورت تصادفی به این سایت اومدم شایید دیگه نیام واسه همین ایدی مو دادم موفق باشین

علی
علی
2012-05-08 9:54 ق.ظ

با سلام خداوند در وجود خود انسان پیامبر و میزان را گذاشته تا خوب و بد را خود تشخیص دهد .کارهای خوب را انجام و از کارهای بد دوری کند و این به صورت علمی نیز ثابت شده و این اصول خوبی و بدی در تمام فرهنگها ، اقوام و ادیان یکی است حال اگر کسی انجام داد انسانی منزه و اگر نه عکس آن و این خوبی، خوبی باطنی است و ذره ای در آن خللی حاصل نمیشود ولی اعتقادات دیگر بر گرفته از نظرات شخصی افراد بزرگ و کوچک است که بزرگان به عنوان دین و کوچک به… بیشتر..

مینا
مینا
2012-05-23 2:06 ب.ظ

سلام مینا هستم
واقعا گیج شدم می خواستم بدونم چه کاری درسته و چه کاری غلط
مثلا در مورد حجاب چه حجابی درسته

میلاد
میلاد
Reply to  مینا
2012-07-09 10:12 ب.ظ

مراجعه به سوره احزاب ایه 59 کنید

حسين شكراني
حسين شكراني
Reply to  مینا
2012-07-18 11:10 ق.ظ

@مینا, با عرض سلام خدمت مينا خانم خواستم بگويم كه به قول قرآن قد تبين الرشد من الغي : راه از بيراهه نشان داده شده است متاسفانه بعضي اوقات به خاطر شهوت پرستي بعضي ها من و شما دچار شكهايي ميشويم . اين كه چه كاري درسته و چه كاري غلط ، و چه حجابي درسته را من و شما بايد البته بدون عداوت و پيش داوري از علماي دين بپرسيم . كه صد البته ههمه مراجع تقليد ميگويند حجاب برتر چادر است يك سوال : چرا بعضي اوقات تلاش ميكنيم حرف خدا را قبول نكنيم ؟ ( البته كلي… بیشتر..

پدرام
پدرام
Reply to  حسين شكراني
2012-07-19 4:40 ب.ظ

@حسين شكراني, سلام دوست عزيز در مورد حجاب صحبت شما رو خوندم و دوست داشتم نظر خودم رو به خانم مينا بگويم : همين طور كه مرد بدن زن رو ميبينه و تحريك ميشه .زن هم بدن مرد را ببيند تحريك ميشه پس در نتيجه مرد بدن خود را بايد زير چادر پنهان كنه و مثلان گوش مرد ديده نشه مو هايش ديده نشه و دست هايش ديده نشود كه اگر يه زن ان مرد را ديدتحريك نشود حالا فرض مي كنيم درست است مرد ها تو اين گرما چه جوري كار كنند چه جوري ورزش كنند ديد دنيا چه… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  پدرام
2012-08-15 12:04 ب.ظ

@پدرام, سلام آقا پدرام . از این که نظر من را کامل خونده بودید ممنون . نظر شما محترمه و در عین حال مورد انتقاد بنده . در مورد نظر خودم لازم میدونم چند کلمه دیگه هم بنویسم که البته یه جورایی انتقاد به نظر شما هم هست : 1- خداوند بشر را در دو کل آفرید : یکی دارای توان و قدرت در بازوها و …. و کلا سفت و قوی به نام مرد و دیگری لطیف و پر از ناز و زیبا و موزون به نام زن . حتی من در بعضی کتب خوانده ام که زن مانند… بیشتر..

nashenas
nashenas
2012-06-09 5:42 ب.ظ

salam agha in injil ke kamel nist kameli sho azkoja mitonam girbiyaram?
lotfan pasokh mail kon yadar weblogam bnevis mer30

nashenas
nashenas
2012-06-09 5:44 ب.ظ

سلام
این انجیل کامل نیست کامل شوازکجا میتونم بدست بیارم؟
لطفا جواب شو برام میل کنید ویا در وبلاگم برام بنویسید قربان شما

غمیلاد
غمیلاد
2012-07-09 10:09 ب.ظ

ان الدین عند الله السلام-فقط یک دین وجود دارد و ان اسلام است

بنیامین
بنیامین
2012-07-17 12:44 ب.ظ

مینا, من بنیامین هستم و یک مسیحی این انجیل دروغی است این انجیل را مسلمانان ساخته اند خدا گفت هر آن چه ساختم نیکو است حوا آیا روسری داشت 3 سال بعد از آن چه – حجاب شریعت است شریعت شما را به کاری وا می دارد که اجباری است زیرا در مسیح هیچ شریعتی نیست ولی قوانین سر سختی است شریعت نیش مرگ وگناه خود مرگ پس برایت دعا می کنم که انجیل خداوند مان عیسی را بیابی اگر خواستی boynon2020@yahoo.com ایمیل من است اگر توضیحات بیشتر می خواهی یا هر کس که این را می خواند می خواهد… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  بنیامین
2012-09-02 4:16 ق.ظ

@بنیامین, ببخشید شما از اگوستین و کنفرانس وحدت مسحیت در بیزانس مطلع هستید!!! چرا خود مسیحیان قدیم در تصاویر خود حضرت مریم را محجبه نشان می دهند چرا بنوان دیرنشین خود محجبه اند. اجبار مقتضای اطاعت از معشوق است شما می گویید دین ابزار مهربانی و عشق بنده نسبت به خداست.اگر عاشقی جانب یار باش.عاشق منتظر است که یک اشاره از یار بشنود.عاشق سخن یار را اجبار نمی داند.اسلام می گوید کسانی که می خواهند بدانند خداوند شما را با چه سیمایی دوست دارد بگوش باشید من شما را با حجاب دوست دارم.مجنون این سخن را بشنود از بهر لیلی… بیشتر..

بنیامین
بنیامین
2012-07-17 1:31 ب.ظ

عیسی گفت بیایید پیش من ای تمامی زحمت کشان و گران باران من شما را آرامش خواهم داد اسلام در انبیا کنار پهلوی هر کس یک شمشیر بود اگر شیطان پرستان را دیده اید می دیدید که شمیر بر عکس یعنی همان طور که انسان در دست می گیرد نماد شیطان پرستی است زیرا می گویند عیسی روی صلیب مسلوب شد صلیب نماد محبت است قسمت عمودی صلیب که بر گرفته از بالا به پایین است نماد محبت خدا به انسان بود قسمت افقی نماد محبت انسان به انسان است اما اگر صلیب را برعکس کنیم قسمت عمود نیز بر… بیشتر..

بنیامین
بنیامین
2012-07-17 1:33 ب.ظ

می خواهیم به این سوال بحث برانگیز پاسخ دهیم. سوالی که ذهن بسیاری ازمسلمانان را به چالش عمیقی می کشاند.چون نزدیک به 1400 سال است که رهبران مسلمانان جهان این اتهام را به مسیحیان نسبت می دهند که کیشیشان مسیحی انجیل وتورات را تحریف کرده اند. برای پاسخ به این سوال باید از هرکسی که اعتقاد دارد انجیل تحریف شده است.سوالی بپرسیم. به نظر شما انجیل قبل از ظهور اسلام و قرآن تحریف شده است یا بعد از آن؟ (جواب شما به این سوال چیست؟ قبل ازادامه قرائت این مقاله لطفا به این سوال در قلب خود پاسخ دهید.) بسیاری… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  بنیامین
2012-09-02 3:18 ق.ظ

جواب سوال شما معلومه قرآن میگه تورات و انجیل نازل شد اما آنها آیات آن را باب میل خودشان حذف و اضافه کردند. قرآن تورات و انجیل نازل شده را تصدیق کرد و مومنین رو دعوت به اون می کندو گرنه کتاب های جعل شده که تورات و انجیل نیستند. تورات کتابی است که بر موسی نازل شد اما بنگرید تورات امروزی منسوب به چه کسانی است!!! به نظر شما یه تابلو تقلبی نقاشی لبخند ژوکوند ،تابلوی نقاشی لبخند ژوکونده؟ به نظر شما قرآن میاد کتاب تحریف شده رو به اسم کتاب واقعی صدا بزنه!!!هیچ عاقلی این کار رو نمی… بیشتر..

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  محمد
2012-09-02 9:44 ق.ظ

@محمد,
من هم با آقا محمد موافقم . بالاتر چند تا نظر هم گذاشته ام که دیگه به خاطر اینکه اطاله کلام نشه دوباره ذکر نکردم . دوستان اگه علاقه مند بودند بخونندشون

شادی
شادی
2012-07-18 10:28 ب.ظ

سلام”
اگر امکان دارد کتاب را برایم میل کنید

بنیامین
بنیامین
Reply to  شادی
2012-07-28 2:17 ب.ظ

@شادی, برو در گوگل سرچ کن دانلود انجیل عیسی مسیح چون من می خواستم برای یک نفر ارسال کنم نشد پس برای تو نیز نخواهد شد

ارش
ارش
2012-07-31 10:34 ق.ظ

fبه راستی چه اجباری هست که دین داشته باشیم و با تعصب به دینمان هر چند هم بر حق دیگران را ناحق بدانیم. همین که اخلاق مدار باشیم کافیست.

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  ارش
2012-08-25 9:33 ق.ظ

@ارش, اتفاقا پیامبر اسلام میفرمایند : انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق : که ترجمه خودمانی ان میشود : من برای خوش اخلاقی پیامبر شده ام . یا در حدیثی امده که حضرت موسی به خداوند عرض کرد که خدایا اگر تو خودت بنده بودی چگونه خدایت را پرستش میکردی ؟ خداوند فرمود : من خدمت به خلق را وسیله لقای پروردگارم قرار میدادم . ذکر این نکته لازم است که چون انسان مخلوق خداست و هدف از خلقت ما ، رسیدن به سعادت و خوشبختی کامل و تکامل وجود خودمان است و ما قبلا این راه تکامل را سیر نکرده… بیشتر..

فرزانه
فرزانه
2012-08-15 6:23 ب.ظ

با سلام من سال ها در مورد دینم تحقیق می کنم و امروز هم دوست داشتم کتاب انجیل را دانلود کنم که اتفاقی گذرم به این جا افتاد من معتقدم منطق اسلام بسیار محکم است و اگر دید کاملا ظریفی داشته باشی بدون هیچ گونه تعصب ، خشونت اسلام عین لطافت اسلام است و آن هایی که در اینجا در رابطه با خشونت اسلا نظر گذاشته بودند توصیه می کنم همه چیز را درست سر جای خود قرار دهند تا نتایج درستی را بگیرند و بدانند که در ریاضیات که از منطق جدا نیست کافی است یک بار یک منطقی… بیشتر..

ارش
ارش
Reply to  فرزانه
2012-08-23 12:31 ب.ظ

هرچه فکر میکنم نمیفهمم برده داری چگونه از لطایف اسلام است. یا اینکه در جنگی مردی کشته شود زنش را به اسارت بگیرند و بعد برای خود تزویج نمایند . (جنگ بنی مصطلق ).

محمد
محمد
Reply to  ارش
2012-09-02 3:11 ق.ظ

برده داری موضوعی بوده که در نزد مردم جهان باستان رایج بوده است و اسلام نمی توانسته با آن مخالفت کند بنای اسلام بر محدود کردن آن بوده که آن را انجام داده است.هیچ یک از ادیان آسمانی برده داری را لغو نکرده است اما همگی بر محدود کردن آن تلاش کرده اند. اگراسلام موافق برده داری بود الان که برده داری از بین رفته می گفت برید از کفار حربی برده بگیرید.در حالی که اسلام چنین حرفی رو نمی زنه! حکم برده داری در اسلام همانند حکم حلیت شراب بوده که هر دو به مرور زمان نسخ شده اند.… بیشتر..

mahsa
mahsa
2012-09-02 7:26 ب.ظ

در آيه 46 سوره سبا تامل و تعمق كنيد، خداوند در اين آيه مي‌فرمايد: “قل انما اعظم بواحده آن تقوموالله و مثني و فرادي ثم تتفكروا ما بصاحبكم من جنه ان هوالانذير لكم بين يدي عذاب شديد” “بگو شما را فقط به يك نكته پند مي‌دهم و آن اين است كه دو نفر دو نفر و يك نفر يك نفر در امر دينتان قيام كنيد و سپس انديشه كنيد،‌هم‌سخن شما جنوني ندارد، او رسول خداست و از عذاب سخت روز قيامت كه شما را در پيش است مي‌ترساند. مهندسي در دانشگاه تورنتو كاناداست كه توجه و دقت زيادي به روانشاسي… بیشتر..

سکوت
سکوت
2012-09-04 3:50 ب.ظ

درود به نظر من انسانیت برترین دین هست منظور از انسانیت معنای واقعی اون هست نه فقط یه تصویر گنگ از یه نفر که از عقلش استفاده نمیکنه و نیاز های بنیادینش رو در نظر نمیگیره و یا اگر به اونها توجه داره انقدر این توجه زیاد میشه که باز هم نمیتونه از عقلش استفاده کنه و باعث عقب افتادگی میشه… شاید حرفم یکم طولانی بشه درون انسان و روح انسان طوری آفریده شده که ذاتا خوب هست و خوبی رو می پسنده ، حالا خدا میاد میبینه به انسان عقل داده ولی اون انسان بعضی مواقع به اشتباه ازش… بیشتر..

مریم
مریم
2012-09-14 12:46 ق.ظ

سلام آقای حسین شکرانی من میخوام گنج اسلام و شیعه بودن رو به رنج خودم داشته باشم و از صحبتای خیلی خوب شما واقعا استفاده بردم ممنون
اگه مایلید بهم در این مورد کمک کنید آدرس ایمیلتون رو بنویسید یا بگید آدرسمو بنویسم براتون، اگه کمکم کنید ممنون میشم

حسین شکرانی
حسین شکرانی
Reply to  مریم
2012-09-15 3:14 ب.ظ

@مریم,
البته من چیز زیادی بلد نیستم . ولی خوشحال میشم اگه کاری بتونم براتون انجام بدم .
hosseinshokrani@yahoo.com

کارو
کارو
2012-10-20 3:20 ب.ظ

به نظر من به کاربردن واژه کامل و ناکامل برای دین اشتباهه چراکه همه ادیان برای پیروانشون مقدسن زمان ومکان دوعامل هستند که باعث شده ادیان از لحاظ ساختاری متفاوت باشند و رسیدن به پروردگار یکتا و هدایت بشر وارامش جاودانی وجه اشتراک ادیان است

رضا
رضا
2021-10-18 8:30 ب.ظ

دینها ارثی هستند وان زمانی که چندین سال پیگیری نشود و مطالعه نشود کسی دست از تعصب بر نمی دارد اسلام دین کاملی نیست چون با جنگ و خونریزی و کشتار تجاوز اومد واز ۱۴۵۰سال نا حالا در خاورمیانه و بین مسلمان جنگ است و همه اش هم می گویند دشمنان اسلام و خودشان مسلمانان دیگر را می کشند ومی گویند اسلام کامل است ما ایرانیها این همه سال از دست اسلام واخوند بد بختی دیدیم من یکی به همه ا یان احترام می گذارم به اسلام سایر مسلمانان هم احترام می گذارم ولی باورم اینه اسلام موجب پیشرفت و… بیشتر..

mahsa
mahsa
2012-09-02 7:30 ب.ظ

روش بي‌نظيري كه در قرآن وجود دارد اين است كه اطلاعات مشخص و معيني را به شما مي‌دهد در حالي كه در هيچ كتاب آسماني مطرح نشده است مثل سوره عمران آيه 44 كه مي‌فرمايد: ذلك من انباء الغيب نوحيه اليك و ما كنت لديهم اذيلقون اقلامهم ايهم يكفل مريم و ما كنت لديهم اذ يختصمون، اين از اخبار غيب است كه به تو وحي كرديم و تو حاضر نبودي آن زمان كه قرعه براي نگهباني و كفالت مريم مي‌زدند و سر اين امر كارشان به نزاع مي‌كشيد. يا در سوره هود‌ آيه 49 آمده است: تلك من انباء الغيب… بیشتر..

mohammad
mohammad
2011-07-24 8:19 ب.ظ

و خداوند فرفه مسلمانان را آفريد تا جهنم خالي نماند.

محمد
محمد
Reply to  mohammad
2012-09-02 3:53 ق.ظ

@mohammad, شما چه زیبا گفتید.خداوند مسلمانان را آفرید تا جهنم خالی نماند.خداوند با خلق مسلمین حجت را تمام کرد.تا فردا کافران نگویند ما را حجتی نیامد.مسلمان حجت خداوندند برای مشخص شدن کفار و جهنمی شدن آنها