دانلود کتاب انجیل مقدس

نام کتاب

انجیل مقدس (‏دانلود+)

نویسنده

موضوعات

کتاب انجیل مقدس که در باب های مختلف ترجمه شده است +توضیحاتی درباره انجیل های مختلف در ابتدای کتاب آمده است+ رساله های رسولان + باب های مختلف انجیل متی

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

۰۰۰۰۰ حجم دانلود کتاب

16.4مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

« هم اکنون می‌توانید کتاب انجیل مقدس را از کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. »

انجیل چیست؟

اِنْجیل (عربی شده واژهٔ یونانی εὐαγγέλιον «اِئوانگِلیون» euangelion) کتاب مقدس پیروان آیین مسیحی است. مَتّی، مَرقُس، لوقا و یوحنّا ، چهار کتاب اول عهد جدید است که انجیل نامیده می‌شوند. برخی از مسیحیان انجیل را کتاب آسمانی عیسی (ع) نمی‌دانند بلکه چنین معتقدند که خود عیسی (ع) تجسمی از پیام الهی بوده است و انجیل مجموعه‌ای از تعالیم عیسی (ع) است که توسط شاگردان ایشان جمع آوری شده است. برخی دیگر انجیل را به عنوان کتاب دینی که از جانب خدا فرستاده شده است، قبول دارند و به مطالعه آن می‌پردازند.

انجیل‌ های چهارگانه

واژه «انجیل» هم بر کل کتاب «عهد جدید» و هم بر چهار بخش ابتدایی کتاب یعنی زندگی‌نامه‌های مسیح، اطلاق می‌شود. چهار انجیل در واقع چهار روایت از زندگی عیسی مسیح است. دارای قسمت‌های مشترک بسیاری هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. مسیحیان این چهار کتاب را «مانند چهار تصویر از مسیح ولی از زوایای مختلف» توصیف می‌کنند.

انجیل مرقس

مرقس را نه از مصاحبان عیسی (علیه‌السلام) بلکه دوست، همدم و شاگرد پطرس حواری گفته‌اند که گاه با پولس نیز همسفر می‌شده و روایت‌های خود را از پطرس گرفته‌است.
انجیل او را مختصرترین، نگارش آن را به زبان رومی و بنابر نظر بیش‌تر محققان در بین سال‌های ۶۵-۷۰ میلادی و در شهر رم دانسته‌اند.

انجیل متا

مفصل‌ترین انجیل و منسوب به متّای حواری است.
پیش از آغاز نقادی‌ها در عصر جدید، قدیمی‌ترین انجیل و تاریخ نگارش آن بین سال‌های ۵۰-۶۰ و گاه ۳۸ میلادی تصور می‌شد  ؛ اما محققان با استناد به برخی گزارش‌های خود آن و نیز تکرار همه مطالب انجیل مرقس در آن، تاریخ تألیف آن را نیز بین سال‌های ۶۵ تا ۷۰ میلادی و پس از انجیل مرقس دانسته‌اند.
نسخه اصلی آن به زبان عبری بوده و در دست نیست.
بعدها به زبان‌های دیگر از جمله یونانی ترجمه شد.
پژوهشگران ضمن به چالش و تردید کشاندن انتساب آن به متّای حواری، از احتمال نگارش آن به دست فردی دیگر و همنام با وی سخن رانده  و اغلب، مکان مکتوب شدن آن را انطاکیه گفته‌اند.

 انجیل لوقا

لوقا، حواری نبود، مسیح (علیه‌السلام) را ندید و نصرانیت را از پولس فرا گرفت.
بیشتر مطالب انجیل او را برگرفته از انجیل مرقس و متّا می‌دانند.
سه انجیل یاد شده به سبب اشتراکات فراوان، به اناجیل همنوا معروف است.
براساس دیدگاه سنتی، انجیل مذکور، به لوقا، یار و همراه پولس منسوب است و این‌که روایت آن به نقل از اوست.
نگارش آن را بین سال‌های ۷۰-۹۰ و به احتمال بیش‌تر ۸۰-۸۵ میلادی می‌دانند.
برخی از حکایات آن از قبیل حوادث دوران کودکی عیسی (علیه‌السلام) در اناجیل دیگر نیامده‌است.

 انجیل یوحنا

این، آخرین انجیل بوده و اختلاف در تاریخ نگارش آن بیش از سه انجیل دیگر است.
گاه تاریخ تألیف آن را سال ۶۵ میلادی می‌دانند؛ ولی بنابر قوی‌ترین نظر که سنت مسیحی نیز تمایل به پذیرش آن دارد، بین سال‌های ۹۰-۱۱۵ میلادی نگارش یافته‌است.
یوحنّا را حواری مورد علاقه شدید مسیح (علیه‌السلام) خوانده‌اند.
در صحت انتساب انجیل یاد شده به وی از جمله به سبب فاصله زیاد زمانی تردیدهایی وجود دارد.
انجیل یوحنا کاملا متفاوت با سه انجیل دیگر و آمیزه‌ای از زندگی مسیح (علیه‌السلام) و مفاهیم فلسفی یونان است.
یکتاپرستی ، پیروی از او و نیز تصدیق تورات و نفی شرک ازاین قبیل است.

برگی از انجیل (اولین آیات انجیل متی) به خط نسخ فارسی متعلق به سده چهاردهم میلادی که یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی کتاب مقدس به زبان فارسی است و نخستین نسخه خطی فارسی می‌باشد که به کتابخانه واتیکان راه یافته‌است. این برگ با کلمات «[به نام] پدر و پسر و جان پاک یکی خدا» آغاز می‌شود.
برگی از انجیل (اولین آیات انجیل متی) به خط نسخ فارسی متعلق به سده چهاردهم میلادی که یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی کتاب مقدس به زبان فارسی است و نخستین نسخه خطی فارسی می‌باشد که به کتابخانه واتیکان راه یافته‌است. این برگ با کلمات «[به نام] پدر و پسر و جان پاک یکی خدا» آغاز می‌شود.

معرفی فصل‌ها و آیه‌ها

متن مَسوره‌ای عبری دارای پایان آیه به عنوان یک ویژگی مهم است. طبق سنت تلمودی پایان‌های آیات دارای منشأ باستانی هستند. در متون مسوره‌ای پایان هر قسمت نیز با یک فاصله («قسمت بسته») یا رفتن به خط بعدی («قسمت باز») مشخص می‌شود که «پاراشیوت» نام دارد. تقسیم متن موجود در «پاراشیوت» معمولاً به صورت موضوعی است. «پاراشیوت‌ها» شماره‌گذاری نشده‌اند.

در دست‌نوشته‌های اولیه (از همه مهم‌تر در دست نوشته‌های تیبریان مسوره‌ای مانند نسخه قدیمی حلب قسمت «باز» ممکن است با یک خط خالی ویک قسمت «بسته» با رفتن به خط بعدی یا کمی تورفتگی نیز نمایش داده می‌شود (خط قبلی نیز ممکن است کامل نباشد). قرار داد آخر دیگر در طومارهای تورات و کتاب‌های مقدس عبری چاپی به کار گرفته نمی‌شود. در این سامانه قاعده‌ای که قسمت‌های «باز» و «بسته» را متمایز می‌سازد. این است که قسمت‌های «باز» باید «همواره» در ابتدای یک خط جدید آغاز گردند، درحالیکه قسمت‌های «بسته» «هرگز» در ابتدای یک خط جدید آغاز نمی‌شوند.

یک ویژگی دیگر مرتبط با متون مسوره‌ای تقسیم‌بندی «سداریم» است. این تقسیم‌بندی موضوعی نیست اما تقریباً به‌طور کامل بر اساس «کمیت» متن انجام می‌شود. بیزانسی‌ها همچنین نوعی از تقسیم‌بندی فصل را به نام «کفالایا» معرفی کردند. این تقسیم‌بندی با فصول فعلی مطابقت ندارد. تقسیم‌بندی فعلی کتاب مقدس به فصول و شماره‌های آیات موجود در فصل‌ها بر هیچ متن باستانی استوار نیست بلکه ابتکار مسیحیان سده‌های میانه می‌باشد. همچنین بسیاری از یهودیان نیز از آن به عنوان مرجع فنی متون عبری استفاده نمودند. این مراجع فنی در دوره تاریخی مناظره‌های اجباری خاخام‌ها با کشیش‌های مسیحی (که از شماره فصل و آیه استفاده می‌کردند) به ویژه در پایان‌های سده‌های میانه در اسپانیا برای خاخام‌ها اهمیت زیادی پیدا کردند. تقسیم‌بندی فصل‌ها برای اولین بار توسط یهودیان در یک دست نوشته در سال ۱۳۳۰ و دریک ویرایش چاپی در سال ۱۵۱۶ مورد استفاده قرار گرفت اما نسل بعدی یهودیان در بیشتر ویرایش‌های کتاب مقدس عبری کامل تلاش نظام مندی انجام دادند تا شماره‌های فصل‌ها و آیه‌ها را در حاشیه متن بنویسند.

تقسیم‌بندی کتاب مقدس به فصل‌ها و آیه‌ها اغلب موجب انتقاد شدید از سوی دین‌پژوهان گوناگون سنت‌گرا و نوین شده‌است. منتقدان بر این باورند که بخش‌بندی متن به فصل‌های مختلف اغلب به صورت بی ربط و در نقاطی انجام می‌شود که از نظر روانی گفتار نامناسب است، بافت معنایی متن را از بین می‌برد و در عمل کتاب مقدس را تبدیل به توده‌ای از نقل قول‌های مذهبی می‌کند. به هر ترتیب تقسیم‌بندی فصل‌ها و شماره آیات به عنوان مرجع فنی مطالعات کتاب مقدس به جزء ناگسستنی آن تبدیل شده‌است. استفان لانگتون به عنوان اولین کسی که در سال ۱۲۰۵ تقسیم‌بندی‌های فصول را در نسخه ولگات قرار داد مشهور است این تقسیمات سپس در سده ۱۴۰۰ در دست نوشته هاتی یونانی عهد جدید درج شدند. رابرت اشتاین (رابرت استفانوس) اولین کسی بود که شماره‌های آیات را در هر فصل قرار داد؛ این شماره‌ها در سال‌های ۱۵۶۵ (عهد جدید) و ۱۵۷۱ (کتاب مقدس عبری) وارد نسخه چاپی شدند.

دانلود رایگان انجیل

دانلود انجیل
دانلود انجیل

 

« هم اکنون می‌توانید کتاب انجیل مقدس را از کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. »

« برای دانلود انجیل،  از باکس بالای صفحه استفاده کنید. » 




Subscribe
دنبال کردن
guest
337 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
سیامک
سیامک
2012-03-18 1:50 ق.ظ

تمام ادیان از یک خدا صحبت کردند
این نشان دهنده ی این است که همه ی پیامبران از طرف یک خدا آمدند
پس چرا سعی دارید میان ادیان فرق بگذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهدی
مهدی
Reply to  سیامک
2019-05-02 10:49 ق.ظ

سلام
بله ما فقط یک دین داریم و یحودی و مسیحی و … شرایع مختلف هستند و طبق فرمایش قران : ان دین عند الله اسلام (ال عمران – ۱۹)
و تنها دین اسلام است و تمام انبیا هم مسلمان بودند.
ما کان ابراهیم یهودیان و لا نصرانیا و لکن کان حنیفا مسلما… (ال عمران- ۶۷)

غلامرضافتحی
غلامرضافتحی
Reply to  مهدی
2019-05-20 12:50 ب.ظ

اسلام یعنی تسلیم شدن دربرابرتمام اتفاق هایی که در زندگی برای انسان میافتد وتمام ادیان هم همین منظور راداشتن که بالاترین درجه قرب به حق تعالی است وابراهیم هم یکتاپرست بود

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  غلامرضافتحی
2019-05-21 12:05 ق.ظ

آقای فتحی.تا آنجا که بنده میدانم ,اسلام یعنی تسلیم بودن دربرابر دستورات خدا.برطبق آیه131سوره بقره می گویم:زمانی که خداوندبه ابراهیم گفت تسلیم خدا باش ,گفت:تسلیم پروردگار جهانیان شدم.حالا شما بگید که این تعریفتون رااز کجا آوردید.آیا آیه ای از تورات ویاانجیل ویا قرآن درارتباط بااین تعریفتان دارید ,یا آنچه که ساخته ی ذهن خودتان است به ادیان می چسبانید؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-22 12:02 ق.ظ

اآقای فتحی ,اصلا کجای دین اسلام گفته شده که در مقابل اتفاقات زندگی تسلیم باشید؟من آیات واحادیثی دیدم که شبیه حرف شماست مثل اینکه درقرآن بارها گفته شده که درمقابل سختی هاواتفاقات بد زندگی صبر داشته باشید ویا اینکه احادیثی که میگن از هیچ اتفاق خوشحال کننده ای زیاد شاد نشید,چون هنوز از پل صراط نگذشته اید,آیا منظور شما هم همینه؟

مجتبی مرادی
مجتبی مرادی
Reply to  مهدی
2019-07-16 9:46 ب.ظ

دوست عزیز امیدوارم حال دلتون عالی باش منظوراز اسلامی که در قران هست تسلیم بودن در برابرخداست

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  مجتبی مرادی
2019-07-18 11:07 ب.ظ

مجتبی مرادی ,من کاری ندارم که این تعریفی که آقای فتحی برای اسلام آورده درسته یانه ,من کار به این حرفش دارم که میگه همه ی ادیان هم همین را گفتن.فقط هم کار به قرآن ندارم ,اگه میتونه از ادیان دیگه هم دلیلی برای حرفش بیاره ,ایرادی نداره.

متین
متین
Reply to  مهدی
2021-11-27 12:25 ب.ظ

اشتباه میکنی در مورد اینکه تمام پیامبران مسلمان بودند
ابراهیم اولین کسی بود که مسلمان شد
اما نوح و ادم و اکثر پیامبران دیگه مسلمان نبودند اما به پیامبر اسلام ایمان داشتند

متین
متین
Reply to  مهدی
2021-11-27 12:28 ب.ظ

راستش دین اسلام مورد قبولترین دین الهیه و برترینشونه
اما قران به ادیان الهی دیگه احترام میزاره پس ما نمیتونیم بگیم فقط در این دنیا یک دین داریم و تمام

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  سیامک
2019-05-03 7:06 ب.ظ

بله ,همه ی ادیان از یک خدا صحبت کردن ,اما مسیحیان میگن مسیح خداست ویهودیان میگن مسیح یک فرد عادی بوده ومسلمونها میگن مسیح پیامبر خدا بوده ,بالآخره حرف یکی از این گروه ها درسته وحرف بقیه غلط

باباخانی
باباخانی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-07-07 5:42 ب.ظ

بله حتما بک خدا وجود دارد ولی نمیتوان گفت از یک چشمه اب شور و از همان چشمه اب شیرین بیرون میاید اسلام و مسیحیت کاملا با هم متفاوت هستند در انجیل خداست که به دنبال انسان گمشده میاید او صورت انسان را گرفته به این جهان امد تا محبت خود را به انسان نشان دهد اما در اسلام انسان است که باید انسان را خوشنود کنند و با اعمال خود به خدا برسد و در اخر انشاله که او پذریفته شود تعالیم انجیل با اسلام کاملا متفاوت است از جنگ و خون ریزیهایی که اسلام انجام داده تا اسلام… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  باباخانی
2019-07-09 11:39 ب.ظ

چرا خدایی که در فرمان دوم موسی گفته که نه در آسمان ونه در زمین تصویری برای خدای خود نساز ,صورت انسان به خود گرفته؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-07-10 4:02 ب.ظ

باباخانی ,جنگ وخونریزی هایی که اسلام کرده دست کم از ظلم وجنایت هایی که مسیحیت در قرون وسطی کرد نداره.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-07-13 9:04 ب.ظ

باباخانی ,این بهشتی که شما میگید آبی نداره؟غذایی نداره؟میوه ای نداره؟درختی نداره؟خانه ای نداره؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-07-14 10:39 ق.ظ

باباخانی ,مسلمان ها میگن انجیل وقرآن هر دو مثل آبی هستن که از چشمه ی شیرین بیرون آمدن.اما یکی از این آبها با گذشت زمان آلوده شده وآن یکی تمیز وگوارا باقی مانده است.شما چه جوابی برای آنها دارید؟

حسام
حسام
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-04-09 11:21 ب.ظ

دوست عزیز دینی که به زور شمشیر و صیغه و اسارت و کثافت و بردگی بوجود اومده لیاقت هیچی رو نداره مشکل اینجاس که مسیح گناهی نکرد ولی کشیش ها زمان قرون وسطی خیلی کثافت و جنایت کردن همینطور خاخام های یهود و اخوندهای اسلام اینوسط چیزیکه واضحه مسیح مرتکب گناه نشد همسر نداشت صیغه بازم نبود راهزن هم طبق گفته های تاریخی نبود ولی پیامبر اسلام تمام خصوصیات بد رو داشته تفاوت بین دو پیامبر همین هاست یکی رو به صلیب کشیدن یکی به مرگ طبیعی مرد یکی در اخرین لحظه عمرش برای گناهکاران دعا کرد که بخشیده شوند… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  حسام
2020-04-14 12:48 ق.ظ

حسام
سلام برادر عزیز ،دین اسلام مثل یک لوله ی که یه سرش تنگه ویه سرش گشاد.اگه از سرتنگش وارد بشی گیر میکنی واگه از سر گشادش وارد بشی رد میشی.شاید دلایل زیادی بر رد اسلام وجود داشته باشه و دلایل زیادی هم برحقانیت اسلام .این چیزهایی که شما گفتی منم میدونم ،اما اگر دلایلی برحقانیت حضرت محمد(ص) وجود داشته باشه ،ما باید بهش ایمان بیاریم ،حتی اگر از نظر ما جنایتکارترین فرد روی زمین باشه.

ارسلان
ارسلان
Reply to  حسام
2021-09-30 7:06 ب.ظ

بی تربیت درمورد پیامبرم درست حرف بزن دل ک پاک باشه گور بابای حرف مردم

احد
احد
Reply to  حسام
2021-11-01 10:40 ب.ظ

محمد یک مدیوم قوی بوده.برخی آیات واقعا به اوالهام میشده وبرخی رانیزخودش سواستفاده کرده وبنابه مقتضیات حال خودش،میگفته است.معنی سوره احزاب رابخوانید تابدانید چه آدم زن بازی بوده که به عروسش هم نظر داشته.جالبه که ازخودش آیه میسازه که بعد مرگش، ازدواج بازنانش حرام است!!ولی اگردرمورد انواع مدیوم ها،مطالعه داشته باشید متوجه میشوید که ایشان یک مدیوم بسیار قوی بوده است ومشاهدات روحانی هم میتوانسته داشته باشد.البته خودش ازاین قدرتش سواستفاده میکرده .کلا درزمان خودش آدم زرنگی بوده است.همه زن هاهم ازوجودش فیض می برده اند!!!

Pishro
Pishro
Reply to  حسام
2023-12-06 4:20 ب.ظ

من میگم مسیح نیستم ولی بارها خودمو از روی صلیب زنده میکنم

امیرحسین امینی
امیرحسین امینی
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-04-01 2:00 ب.ظ

اسلامی، شما که انقدر مطالعات داشته اید این را ندانسته اید که طعام و نوشیدنی بهشت مادی نیست؟!، این غذا و شراب که وعده داده شده به گفته ی شما منظور عین انها نیست و منظور لذت برخاسته از انها و است و جنبه ی روحانی و معنوی دارد

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  امیرحسین امینی
2020-04-14 12:52 ق.ظ

امیر حسین امینی
چه دلیلی داری که این غذاها ونوشیدنی ها روحانیه ومنظور عین آنها نیست؟

علی سوقندی
علی سوقندی
Reply to  امیرحسین امینی
2020-10-21 12:55 ق.ظ

سلام وقت بخیر کجا گفته شده ک بهشت یا جهنم فقط معنوی پس اون روز قیامتی ک همه با همون جسمی ک اعمال خوب یا بد انجام دادن چی میشه
تمام اتفاقات در اون دنیا چه بهشت چه جهنم با همین چیزی ک الان هسیم اون جا هم همین هسیم چه بسوزیم یا اینک بهشت باشیم

محمد
محمد
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-08-06 8:56 ق.ظ

سلام شاید قرون وسطی خیلی طولانی بوده باشه، ولی تمام شد، و اسلام هنوز در حال خونریزی هستش (البته شیعه ها خیلی خیلی کمتر)

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  محمد
2019-08-13 10:28 ب.ظ

محمد,مدتش مهم نیست ,مهم اینه که بالآخره به خاطر هردوتا جنگ وخونریزی شده واگر مسیحیان از این نظر بخوان از اسلام ایراد بگیرن ,پس باید از دین خودشون هم ایراد بگیرن.

میلاد مقصودی
میلاد مقصودی
Reply to  محمد
2020-05-14 1:27 ب.ظ

این رو جهت اطلاعتون میگم
پیامبر اسلام فرمود روزی رامیبینم که اسلام به بیش از هفتاد گروه تقسیم میشود و تنهایک گروه رستگار میشوند!!

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

خدا بزرگ است
خدا بزرگ است
Reply to  محمد
2021-04-08 4:55 ب.ظ

اسلام نه بلکه آدم ها

Pishro
Pishro
Reply to  محمد
2023-12-06 4:23 ب.ظ

متاسفانه دین مسیح دین یکتا پرستی مسیح تو فرهنگ ایران جا نیفتاده

محمد
محمد
Reply to  باباخانی
2019-09-12 3:42 ب.ظ

اولا اسلام و مسیحیت با هم یکی هستن
دوما اسلام جنگی به راه ننداخته حمله اعراب به ایران توسط خلیفه های سه گانه انجام شده نه اسلام
سوما شما که خط به خط انجیل رو از بر هستین یکم قرآن بخونین تا بدونین بهشت ها با هم فرقی نداره .
و شاید قرآن از حوری و کباب با دوغ صحبت کرده باشه اما اصل مطلب همون رسیدن به مقام رضا خداونده. چه خوب بود اگه ایقدر زود نقد نمی کردی.

حسام
حسام
Reply to  محمد
2020-04-09 11:25 ب.ظ

شما هم قران رو بخون متوجه میشی کپی برداری از انجیل هست نمونش سوره بقره که قوم یهود رو گفت اگر قرار به مقایسه ادیان باشه حرفی نیست ولی اگر مقایسه حضرت مسیح با پیامبر اسلام باشه که خوب مشخصه کدوم یکی حقیقی بوده یکی فقط کارش بردن اسم خدا بوده یکی دیگه در حال زن بازی و صیغه بازی بوده

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  حسام
2020-04-14 1:00 ق.ظ

حسام
اگه قرآن کپی برداری از روی انجیله ،انجیل هم کپی برداری از روی توراته.

متین
متین
Reply to  حسام
2020-04-19 8:47 ب.ظ

حسام جان مسیح و محمد هردو فرستاده از جانب خدا بودند مسلمانی که مسیح را قبول نداشته باشه مسلمان نیست مسیح جد بزرگ محمد است هردو مارا به یک سو بشارت میدهند ولی دین مسیح ابراهیم و نوح… را جد کوچکشان یعنی محمد کامل میکند.
خداوند در قران بنده گانش را به حق فرا میخواند پس تو کدامیک از آیات قرآن را انکار میکنی.

شیوا
شیوا
Reply to  باباخانی
2019-11-24 8:09 ب.ظ

😍😍امیدوارم زندگیه منم عوض کنه

ساجد بن علی
ساجد بن علی
Reply to  باباخانی
2020-02-29 2:17 ق.ظ

مگر پیامبران عیسی بن مریم رو شکنجه ندادند،دشنام ندادن ،به سلیب نکشیدند ،اگر بلانسبت خوبان این جماعت آدم بشو بودن حضرت مسیح درست میکرد ،اسلام دین مبارزه است جنگ بین خیر و شر ،نه اینکه خداوند امر کنه همدیگرو به قتل برسانید برای درک بهتر باید قرآن را با قلب پاک مطالعه کنید ،از کسی کمک نگیرید ،دنبال روایت نرید ،احادث نخوانید ،

حسام
حسام
Reply to  ساجد بن علی
2020-04-09 11:25 ب.ظ

بله قتلا قتلوا سخن شما رو کامل توضیح میده

متین
متین
Reply to  باباخانی
2020-04-19 9:17 ب.ظ

جناب بابا خوانی: مسیح جد بزرگ محمد بود هردو انسان را به بهشتی بشارت میدهند که و فانی ها بلکه به دست خدا ساخته شده است که نفوذ ناپذیر است مهم تفاوت قلم نیست مهم درک کلام سخنست قرآن مردم را به پاکی و راستی هدایت کرده مقسود انجیل هم همین است پس کدامین یک از آیه های قرآن را انکار میکنی. همانطور که با گذشت نسل های بسیار انسان ها تکامل یافته اند حیوانات هم تکامل پیدا کرده اند پس چرا فکر میکنی ادیان تکامل نمییابند مسیح، نوح، ابراهیم و… تمام جد پیامبر خدا محمد(ص) بوده اند. آنچه آنان… بیشتر..

فالکائو ژانو
فالکائو ژانو
Reply to  باباخانی
2020-04-26 10:32 ب.ظ

❤❤

میلاد مقصودی
میلاد مقصودی
Reply to  باباخانی
2020-05-14 1:24 ب.ظ

ببخشید با چه منطقی انسان رو خدا میپندارید؟در حالی که قرآن در نهایت احترام مسیح رو پیامبر الهی میدونه و برای ایشون و مادرشون حضرت مریم احترام بسیاری میخواهیم… بعدش هم جنگهای قرون وسطی رو چی میگید؟!جنگهای صلیبی و مسلمان کشیها… شما معتقدین که مسیح مصلوب شد تا بشه قربانی. گناهان ما! کجای دنیا همچین چیزی هست؟ در حالی که اسلام حضرت مسیح رو عروج کرده میدونه و معتقده درروز رستاخیز مسیح به زمین نزول میکنه و با مهدی موعود بیعت میکنه🙂 در کتابهای انجیل خودتون به مسئله مهدویت و آمدن منجی اشاره کرده🙂 ملیکا دختر قیصر روم، مادر مهدی… بیشتر..

احد
احد
Reply to  میلاد مقصودی
2021-11-01 10:49 ب.ظ

منجی ومهدی کدومه؟؟؟پسر حسن مجتبی درخردسالی فوت کرده.یک مشت مردم ابله ونادان راگول زده اندکه رفته غیبت صغری!!بعد هم غیبت کبری!!فقط هم عده خاصی درغیبت صغری وکبری!!اورا می دیده اند ومی بینند.چراخودتان رابه حماقت می زنید؟
جسمش این همه سال ازدیده هاپنهان است؟ که چی بشود؟چرابااراجیف یک مشت عرب وحشی وبدوی وزن باز ۱۴۰۰سال قبل،زندگی میکنید.؟
راه درست رابروید.مال مردم رانخورید.انسان باشید.بهشت وجهنم آدمها ساخته ذهن وفکرخودشان است.متاسفم برای مردم مملکتم که بعد۱۴۰۰سال برای حسینی که دریک جنگ قبیله ای باطایفه واقوام خودش وبخاطر مقام وحکومت،مرده،این قدر زار میزنند.

محمد عیسی
محمد عیسی
Reply to  باباخانی
2021-01-06 2:56 ب.ظ

همانا عیسی‌ابن‌مریم ظهور خواهد کرد و مسلمان و اسلام خواهد آورد 💞

لتثقهتله
لتثقهتله
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-09-12 3:49 ب.ظ

مسیحیت نمیگه که عیسی خداست بلکه اونو فرزنده خدا خونده

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  لتثقهتله
2019-09-14 11:54 ب.ظ

لتثقهتله_مسیحیان میگن مسیح خداست

عمانوئیل
عمانوئیل
Reply to  لتثقهتله
2019-11-16 5:01 ق.ظ

اتفاقا دقیقا به اولوهیت مسیح اشاره کرده

میلاد مقصودی
میلاد مقصودی
Reply to  لتثقهتله
2020-05-14 1:30 ب.ظ

عیسی آفریده خداست
این چه منطقیه که میگید فرزند؟
اینجور که خداوند رو محدود به زمان و مکان و داشتن همسر میکنید!
اگر منظورتون چیز دیگریه از کلمه فرزند استفاده نکنین تا زیر سوال نرین

محمد عیسی
محمد عیسی
Reply to  لتثقهتله
2021-01-06 3:00 ب.ظ

اصن هیچ جای کتاب انجیل ننوشته که عیسی پسر خداست این ساختگی ذهن پیروان تندروشه

اگه عیسی پسر خداست برام جالبه چرا خدا خاسته فقط یه پسر داشته باشه

Last edited 3 سال ها قبل by محمد عیسی
فالکائو ژانو
فالکائو ژانو
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-04-26 10:36 ب.ظ

جناب من تورات را خوانده ام ولی در آن گفته نشده است که مسیح همان خدای عالمیان است
در انجیل مسیح خودرا همانند باقیه پیامبران فرستاده یه خدا میدانست ولی در برخی مذهب های مسیحیت اورا فرزند خدا نام میبرند زیرا مسیح پدری نداشت و حتی تا بعد از به دنیا آمدن مسیح مادرش با کره بود
لطفا حرف احمقانه ای در مورد مسیح نگویید

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فالکائو ژانو
2020-06-12 7:08 ب.ظ

فالکائو ژانو
من کاری به تورات ندارم .در انجیل کنونی مسیح بارها خداوند را پدر صدا کرده و در ابتدای مسیحیت هم به گفته ی انجیل برنابا بعضی از مسیحیان ،مسیح را پیغمبر خدا وبعضی پسر خدا وبعضی خود خدا خواندند.ولی به تدریج عقیده ی خدا بودن مسیح در بین مسیحیان فراگیر شد.الآن اکثر مسیحیان مسیح را خدا می دانند ،اگه حرف منو قبول نداری ،برو از کشیشان مسیحی بپرس.

Last edited 3 سال ها قبل by فرشاد اسلامی
متین
متین
Reply to  فرشاد اسلامی
2021-11-27 12:32 ب.ظ

قطعا مسلمونا راست میگن شک نکن

ataa
ataa
Reply to  سیامک
2020-04-04 6:24 ب.ظ

ىر قران مسلمانان بارها طفته شىه و خداونى و خواص او يعني ؟؟؟ خواص ؟؟؟ چرا ننوشته خدا ؟ همه چی هست اما واسه کسایی که مغز دارن و خاص هستن

محمدحسن اردکانی
محمدحسن اردکانی
Reply to  سیامک
2021-03-23 10:53 ق.ظ

ادعای شما مبنی بر اینکه ((همه ادیان از یک خدا صحبت کردند)) صحیح نیست ! دلیل من اینکه : (۱) در مسیحیت از خدایی صحبت می کنند که فرزندی دارد… در حالیکه در اسلام خدای ما فرزند ندارد ! (۲) در مسیحیت خدایی می پرستند که از شکم یک زن متولد شده است… در حالیکه ما ایمان داریم که خدا یک موجود ازلی است و هیچوقت متولد نشده است ! (۳) در مسیحیت خدایی می پرستند که توسط انسانها دستگیر و کشته می شود…. در حالیکه خدای ما به هیچ عنوان نمی میرد ! البته اختلافها خیلی زیاد هستند (خدای… بیشتر..

ممم
ممم
Reply to  سیامک
2021-10-27 8:56 ق.ظ

این چرت و‌پرتایی که گفتی در صورتی مقبوله که اسلام خون ریز رو قبول داشته باشبم

555
555
2012-08-08 3:04 ق.ظ

من خودم مسلمونم و دینم رو هم عوض نخواهم کرد ولی به خدا قسم ضربه ای از بعضیا که ادعای مسلمونی دارن خوردم که از مسیحی یا یهودی نخوردم .مهم نیست دین هرکس چیه ٫ مهم اینه که اون فرد انسانیت حالیش باشه .

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  555
2019-05-03 6:54 ب.ظ

انسانیت مهمه ,دین هم مهمه ,چون خداوند در آیه85سوره عمران میفرماید هرکس دینی غیراز اسلام بخواهد ,به هیچ عنوان از او پذیرفته نخواهد شد واو در آخرت از ضررکاران است.دین وانسانیت مثل لیوان وآبه .لیوان بدون آب فایده نداره ,آب بدون لیوان هم فایده نداره.

مهدیه
مهدیه
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-01-10 1:41 ب.ظ

یعنی دین اسلام از اول بوده . اول که مسیح بوده بعد اسلام اودمده.

Alireza
Alireza
Reply to  مهدیه
2020-02-03 4:13 ب.ظ

از زمانی کع اسلام اومده باید همه میپذیرفتنش،با این حال اینطور نیس ک فقط مسلمونا برن بهشت،۱۰۰ درصد اینطوری نیس

محمد عیسی
محمد عیسی
Reply to  مهدیه
2021-01-06 3:07 ب.ظ

هر دینی در زمان خودش نوری بوده بسوی هدایت و روشنایی
بعد از اینکه اسلام میاد مسیحیت منسوخ میشه چون پیروان عیسی از توحید و یکتاپرسی بعد از اروج عیسی به آسمان میشن عیسی پرست کلا قاطی میکنن

محمد جواد قربانی
محمد جواد قربانی
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-04-16 3:35 ب.ظ

سلام اقا فرشاد اگه منظورت از ترجمه دینی غیر از اسلام که مثلا مسیحیت هست و خدا قبول نمیکنه باید آیه قبل رو بخونی منظور خدا میتونه آیین ها مختلف به غیر از ابراهیمی باشه. .ترجمه آیه 84 بگو: به خدا ايمان آورديم، و (همچنين) به آنچه بر ما و بر ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط نازل گرديده، و آنچه به موسي و عيسي و (ديگر) پيامبران، از طرف پروردگارشان داده شده است، ما در ميان هيچ يك از آنان فرقي نمي‏گذاريم، و در برابر (فرمان) او تسليم هستيم. ترجمه آیه 85: و هر كس جز… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  محمد جواد قربانی
2020-04-17 4:45 ب.ظ

جواد قربانی
سلام.فرض کن مریض میشی ومیری پیش دکتر و دکتر یه نسخه از چند تا دارو بهت میده ومیگه تا آخر این ماه از این نسخه استفاده کن وآخر ماه بیا پیش من تا نسخه جدید برات بنویسم.تو وقتی آخر ماه میری و نسخه ی جدید را میگیری ،دیگه کار اشتباهیه که بخواهی از نسخه ی قبلی هم استفاده کنی با اینکه ایمان داری که نسخه ی قبلی را هم دکتر داده ،چون نسخه ی قبلی دیگه تاریخ مصرفش تموم شده.وقتی یه پیامبری ،یه آیین جدیدی از طرف خدا میاره ،دیگه ماندن بر شریعت قبلی جایز نیست.

ماهان
ماهان
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-06-02 1:08 ق.ظ

اگر در حین نوشتن نسخه‌ی قبلی دکتر بگه که این نسخه رو تا آخر عمر استفاده کن و همه‌ی نسخه های بعد این بی اثر هستن چی؟
همونطور که در انجیل آمده که عیسی مسیح فرموده
پس از من پیامبران دروغین زیادی خواهند آمد
و یا کسی جز از طریق من نزد پدر نمیرود

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  ماهان
2020-06-12 10:14 ق.ظ

ماهان
در آیه۲۱باب یک انجیل یوحنا منظور از آن نبی که کاهنان درباره اش از یحیی سوال می کنند کدام نبی است؟

M
M
Reply to  فرشاد اسلامی
2021-05-01 1:09 ق.ظ

فرشاد عزیز:
پس اینی که میگن خداوند تبارک و تعالی در قران فرموده در دین اجباری نیست صحت داره یا خیر البته من فقط شنیدم اطلاعات کافی ندارم و نمیخوام قضاوت کنم.
یا بیحوده حرفی بزنم فقط میخوام مطمئن بشم. با تشکر

فرشاد اسلامی،
فرشاد اسلامی،
Reply to  M
2021-11-12 6:24 ب.ظ

سلام دوست عزیز ،نظر من اینه که هیچ مسلمانی حق نداره شخصی را به زور مسلمان کنه،پس دین اجباری نیست،ولی اگر کسی به خواست خودش مسلمون نشه بایدبره جهنم.پس از این نظر دین اجباری است.در ضمن من هم اطلاعاتم کافی نیست.

امين
امين
2011-12-28 2:37 ب.ظ

ماعادت كرديم به تقليد . اما خوبه يه خورده از كتابهاي آسماني اديان ديگه هم اطلاعات داشته باشيم. آخه همه اونا به يه چيز ميرسند. اونم پرستش خداي يگانه هست.

امير حسين
امير حسين
Reply to  امين
2012-02-22 7:42 ب.ظ

@امين, اره خیلی خوبه، با یه یهودی چت میکردم ریز ریز دینمونو بلد بود ما هنوز دین خودمونو بلد نیستیم چه برسه به اونای دیگه

ارسلان
ارسلان
Reply to  امير حسين
2021-09-30 7:25 ب.ظ

آدما اگ بتونن خوب و بد رو تشخیص بدن دنبال قضاوت کردن نباشن باور قلبی داشته باشن ک خدایی هست ک همه عالم میخواهند بدانن ک او کیست ب قول زرتشت ک میگه ما خدا را ب خاطر بهشت و جهنمش عبادت نمیکنیم مهم نیست پیامبر چندتا زن داشته شاید در اون زمان چندتا زن گرفتن هیچ عار نبوده

کاربر
کاربر
Reply to  امين
2019-01-31 10:19 ق.ظ

به شرطی که از دینت اطلاعات کامل داشته باشی
@امین

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  کاربر
2019-05-06 10:23 ق.ظ

از یک یهودی سؤال کردم که نمیخواهی درباره ی دین اسلام تحقیق کنی ,گفت تا وقتی اطلاعاتم درباره ی دین خودم کامل نشه ,درباره ی دین اسلام تحقیق نمیکنم.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  امين
2019-05-06 10:21 ق.ظ

در قضاوت کردن باید حرفهای همه ی طرفها را شنید ,بعد قضاوت کرد.تا فردی درباره ی همه ی دینها تحقیق نکرده ,نمیتونه بگه که بهترین دین اسلامه.

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-10 3:21 ق.ظ

من تحقیق کردم بهترین دین اسلامه با شواهد و مدرک میگم دلایل اونا واسم خنده داره

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 12:33 ق.ظ

آفرین به شما که تحقیق کردی.البته تحقیق هم باید زیاد باشه وهم درست.یعنی هم زیاد کتاب بخونی وهم بدونی که چه کتابهایی را بخونی.شما اول باید یک دور کامل ترجمه وتفسیر قرآن را بخونی وبعد از آن هم از روی چند کتاب تاریخی معتبر مثل یعقوبی وطبری وابن هشام ,تاریخ زندگانی پیامبر اسلام را بخوانی وبعدکتاب های حدیث را بخوانی وبعد درباره ی دلایلی که درباره ی حقانیت اسلام است در اینترنت سرچ کنی وبعد چند کتاب که برضد اسلام نوشته شده بخوانی مثل کتاب بیست و سه سال علی دشتی یا کتاب الله اکبر دکتر روشنگر وبعد کتاب تورات… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 7:05 ب.ظ

ازاین شواهد ومدارکی که میگید یکیش را برام مثال میزنید؟

پیمان
پیمان
Reply to  فاطمه خانم
2019-10-18 1:43 ب.ظ

لطفاً اگه تحقیق کردید بفرمائید کجای مسیحیت گفته که یک شخص به نام محمد میاد که مسیحیت رو تکمیل کنه. اگه متن کامل رو بدون حذف سر و ته اون بخونید متوجه میشید که هیچوقت به آمدن یک پیامبر اشاره نکرده. خیلی از منابع اسلامی یک بخش از متن رو انتخاب میکنن و به خورد ملت میدن.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  پیمان
2019-11-04 11:04 ق.ظ

پیمان ,باب 42 اشعیای نبی درباره ی چه چیزهایی پیشگویی کرده؟

میلاد مقصودی
میلاد مقصودی
Reply to  پیمان
2020-05-14 1:34 ب.ظ

ازتون دعوت میکنم که به سوره اصحاح تورات آیه بیست، آیه۱۷سفر تکوین، و فصل ۱۲انجیل لوقا بندهای ۳۵و۳۶و باب۴۲اشعیای نبی درباره ی نبوت حضرت محمد و مهدویت حضرت مهدی سری بزنین🙂

رضا
رضا
Reply to  پیمان
2021-11-13 9:23 ب.ظ

هر کسی هر دینی رو که دوست داره انتخاب کنه هیچ اشکالی نداره ولی این رو بدونید از اینکه زبان ها فرق میکنه روش ستایش خداوند متعال تو هر دینی فرق میکنه اینه که خدارو بخاطر خدایش بپرستین حالا میخواد نماز باشه یا دعا یا هرچی مهم اینه یدونه دین انتخاب کنیم به همون روشی که خداوند در اون دین توضیح داده که چیکار کنیم رو انجام بدیم تو هیچ دینی نیومده که بدی کنیم تجاوز بکنیم غیبت بکنیم و…. در همه کتاب های اسمانی از خوب بودن وحقوق وانسانیت صحبت شده پس احترام همه رو داشته باشیم نه من… بیشتر..

Dorsa
Dorsa
Reply to  فاطمه خانم
2020-05-12 3:08 ب.ظ

فاطمه.بله شما اینو میگی چون با دین اسلام احساس نزدیکی بیشتر ب خداوند داری ولی من با دین مسیحیت احساس نزدیکتری دارم

یوسف
یوسف
Reply to  Dorsa
2020-10-27 12:48 ب.ظ

موفق باشی

Last edited 3 سال ها قبل by یوسف
Dorsa
Dorsa
Reply to  امين
2020-05-12 3:04 ب.ظ

خداوند فرموده هرکس از هر دینی ک به من نزدیکتر میشود را انتخاب کند حتی در قران هم همین گفته شده ولی اکثر اخوندها میگن اسلام اجباری است و دین کامل است ولی هر دینی اخرش به خداوند بزرگ خطاب میشود با هر فرستاده خداوند احساس نزدیکی ب خداوند را میکنید همان را انتخاب کنید در دین خدا زوری وجود ندارد

سامره
سامره
2011-09-26 1:11 ب.ظ

دوست دارم كتاب انجيل و نوشته هايش را ببينم

کوروش
کوروش
2011-11-12 12:28 ب.ظ

بازم سلام تشکر از کتابهاتون این دوستمون اگر کتاب تورات هم بخونه فکر کنم یهودی بشه

ساناز
ساناز
2015-06-03 11:51 ق.ظ

من بیشتر کتابای مقدسو مطالعه کردم هنوزم دارم مطالعه میکنم به نظرم هیچ دینی بهتر از انسانیت نیست… به نظرم هیچ کدوم از این کتابا سخن های خدا نیست… یکی گفت قرآن به ما زنا آزادی داد باید خدارو شکر کنیم.. واقعا عجیبه با قبول کردن یه کتاب آزادی از آدم گرفته میشه و با قبول کردن یه کتاب دیگه یه سری آزادی به آدم داده میشه… بچه ها به جای یاد گرفتن انسانیت یاد میگیرن با این کار میرن تو یه چا میسوزن با فلان کار میرن بهشت حال میکنن… به خاطر اینکه یکی به کتابی که خودش اعتقاد… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  ساناز
2019-05-03 7:23 ب.ظ

آیا شما قرآن راهم به طور کامل خوندید؟آیا کامل خوندید؟به نظر شما خدا نباید آدم های بد را توی یک چاه بسوزونه وآدمهای خوب را نباید بفرسته بهشت؟

غلامرضافتحی
غلامرضافتحی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-20 1:04 ب.ظ

سلام به نظرت الان به جای خداوند قضاوت نمیکنی

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  غلامرضافتحی
2019-05-20 11:36 ب.ظ

سلام أقای فتحی,بنده قضاوتی نکردم .بنده فقط نظر ساناز خانوم راپرسیدم.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-26 10:52 ب.ظ

ساناز خانوم ,به نظر شما خدا غیرت داره یانه؟

امید
امید
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-08-01 11:06 ق.ظ

درود بهشت چیه؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  امید
2019-09-08 12:54 ق.ظ

امید,بهشت از دیدگاه قرآن به صورت یک باغیه که درخت داره و رودخونه داره وقصر داره وحوری داره و در کنار اینا رضایت خدا هم هست.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  ساناز
2019-05-04 7:46 ق.ظ

نظر شما درباره ی افرادی که انسانیت دارن ,ولی به پیامبران خدا ایمان نمیارن چیه؟

غلامرضافتحی
غلامرضافتحی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-20 1:06 ب.ظ

ایمان وعمل صالح درسته دلیلی نداره کسی به پیامبران ایمان بیاره یانه در همه ادیان وگفت های پیامبران هست

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  غلامرضافتحی
2019-05-20 11:32 ب.ظ

برادر عزیز,آقای فتحی شما ایمان وعمل صالح را قبول دارید.منظور شما ازایمان چیه ؟ایمان به چی باید داشته باشیم؟

sadegh
sadegh
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-11-30 8:38 ب.ظ

انسانیت بهترینشونه.خدامیخاد اینوبهت یادبده ن چیز دیگ ای

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  ساناز
2019-05-10 3:26 ق.ظ

مطمئنم یه آیه از قرانو نخوندی اگه خوندی هم درست تفسیرش نفهمیدی

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-17 2:24 ب.ظ

فاطمه خانوم,ازکجا میدونی یه آیه از قرآن را نخونده ,شاید خونده؟شایدتفسریش راهم درست فهمیده باشه؟من یک نفررا میشناختم که بادین مشکل داشت.دوستش براش کتاب تفسیر قرآن آورده بود وبهش گفته بود بخوان ,شاید مشکلاتت برطرف بشه ,میگفت ازآن روزی که تفسیر قرآن را میخونم ,مشکلاتم بادین بیشتر شده.

غلامرضافتحی
غلامرضافتحی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-20 1:07 ب.ظ

آیه های قرآن حاکی از ایمان وعمل صالح میباشد هر دومکمل هم هستند

mohsen
mohsen
2012-01-20 2:10 ق.ظ

خوبه که انسان با خوندن این کتابها ایمانش قوی تر بشه نه اینکه زود دینشو عوض کنه………………تمتم ادیان به نوعی مکمل همدیگه هستند.
مرسی از سایتتون

کیارش
کیارش
2012-07-28 1:03 ب.ظ

هرکسی دارای آزادی بیان و اعتقادی هست پس به اعتقاد های هم احترام بذاریم یه اعتقاد هم توهین نکنیم

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  کیارش
2019-05-10 3:24 ق.ظ

اگه همه بیان بگن ما دینمون تغییر دادیم آدمای ابله راهشون گم میکننن

Alireza
Alireza
Reply to  کیارش
2020-02-03 4:19 ب.ظ

حرف حق!
گرچه بحث منطقی بدون توهین برای رسیدن بع حقیقت خوبه:]

سوگند
سوگند
2012-04-19 1:58 ب.ظ

فریبا جان کسی نگفته فقط مسلمونا میرن بهشت شاید پاکی تو از پاکی یه مسلمون بیشتر باشه اما اسلام دین کامل شدس و تمام پیامبران پیشین واسه اسلام اومدن قصد توهین به ادیان دیگه نیس ولی حیفه
اما جین که میگه مسیحی شدم ای وای واقعا جای تاسفه لابد تا الان دیگه یهودی شده و بعد دینایی دیگه
من به تمام ادیان احترام میذارم اما دینم اسلام یعنی جونم خدام اعتقادم

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  سوگند
2019-05-03 7:17 ب.ظ

سلام ,اونی که مسیحی شده ,برای چی مسیحی شده وشما که مسلمون ماندید ,برای چی مسلمان ماندید؟برای اینکه بفهمید دین درست چیه باید دوتا کار انجام بدید:1_کنار گذاشتن تعصبات2_تحقیق کردن.مرحله ی آسونترش کنار گذاشتن تعصباته.ولی مرحله ی سختش که من مطمئنم هیچکدوم از شما دوتا وخیلی افراد دیگه انجام نمیدن تحقیق کردنه.تحقیقات هم باید زیاد باشه وهم باید درست باشه.یعنی هم زیاد کتاب بخونید وهم بفهمید که چه کتابهایی را بخونید.معمولا همه ی افراد مرحله ی اولش را انجام میدن ,اما مرحله ی دومش را درست انجام نمیدن.به خاطر همین هم ,افرادی که به حقیقت میرسن ,خیلی کمن.

وارطان
وارطان
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-07-07 6:42 ب.ظ

سلام خدمت دوستان مسلمان متاسفانه اکثر مسلمانان تحقیقات خود را از کتب اسلامی و انتشارات اسلامی که در ایران است تحقیقات میکنند و این راه صد البته اشتباه است شما باید مسیحیت و یا یهودیت را با عینک انها نگاهکنید نه با عینک اسلام مثلا شما انجیل برنابا را که در قرن ۱۵ نوشته شده را قبول میکنید نه اناجیلی را که از قرن اول میلادی است حتی در قران هم اسمی از انجیل‌برنابا نوشته نشده ولی در مورد اناجیل دیگه در قران امده توسیه من این است که تحقیقات خود را از تریق انتشارات مسیح و یهودی انجام دهید… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  وارطان
2019-07-11 7:50 ب.ظ

وارطان ,شکی نیست که در انجیل برنابا اشتباهات فراوانی وجود دارد.از جمله اینکه این کتاب با قرآن تناقضات زیادی دارد.مثلا قرآن می گوید تعداد آسمان ها هفت تاست وانجیل برنابا می گوید نه تا.جای تولد مسیح در قرآن وانجیل برنابا باهم تفاوت دارد وبسیاری تفاوت های دیگر.انجیل برنابا در قرن پانزدهم پیدا شده ,اما اسناد تاریخی مسیحیان نشان دهنده ی این است که این انجیل تا قرن دوم ویا سوم بعد از مسیح موجود بوده.از جمله این اسناد دایره المعارف انگلیسی چاپ سیزدهم در لندن است که جلد دوم این کتاب صفحه 180نوشته که این انجیل در قرون اولیه مسیحیت… بیشتر..

حسن
حسن
Reply to  وارطان
2020-05-19 7:13 ق.ظ

شمادلت روحت راپاک وباخداکن نیازبه هیچ کتابی ندارییدعوض این همه حرف مفت وفشاریکم زمزمه خداکن تودلت جزخداهیچکس به دادمون نمیرسه بفهمیداگه میتونید

Alireza
Alireza
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-02-03 4:16 ب.ظ

شما از نظرت حقیقت چیه؟!
چون از اول دارم کامنتاتونو میخونم همش فاز دارین مقابل اسلام!
اون تحقیقایی ک شما هم گفتی نیاز نیس
اون کتاب‌هایی ک شما گفتین فرع دین هستن
و شما گفتین باید کتاب هایی ک میگن اسلام حق نیست رو هم بخونیم، اینم قبول داری ک باید کتاب هایی رو ک میگن دین های دیگع کامل نیستن مث اسلام یاتغییر کردن رو هم بخونیم دیگع؟!
قران و انجیل و تورات و زبور و… رو بخون،
خودت میفهمی کدوم حقن!

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Alireza
2020-03-19 8:55 ب.ظ

Alireza,من جواب بعضی از سؤالات را نمیدم.مثل این سؤال که حقیقت چیه؟خودت اگه به حقیقت برسی بهتر از اینکه فرد دیگه ای حقیقت را به تو بگه.کتاب تورات وانجیل وقرآن فرعیه؟

اشكان
اشكان
Reply to  سوگند
2019-05-04 7:15 ب.ظ

سلام با كمال احترام دهنت رو ببند

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  اشكان
2019-05-06 9:26 ق.ظ

چرا؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  اشكان
2019-05-06 9:36 ق.ظ

سلام ,خیلی معذرت میخوام ,ولی من نمیتونم دهنم رو ببندم.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  اشكان
2019-05-06 11:37 ق.ظ

تو دهنت را ببند

کامل
کامل
2012-05-16 10:51 ب.ظ

تنها خداست که کامل هست .جز اون هیچی و هیچ کس برام مهم نیست.امیدوارام آن روز فرا رسد که هیچ کس تفرقه ای میان ((راه رسیدن ))به خدا را به میان نیاورد و فقط در مورد(( رسیدن)) به خدا سخن بگوید .
اگر سخنی زدم که جایز نبود از دوستان معذرت میخواهم.
همیشه به نام خدا…..

کامل
کامل
2012-05-16 10:42 ب.ظ

بابا شما عجب ادم هایی هستید نشستید واسه چی بحث میکنید.این یعنی چی این کامله اون کامله.
فردا یه دین تازه بیاد باید ما دینمون رو عوض کنیم چون اون آخرین دین هست.خواهشا این حرفا رو ول کنید.

Mp
Mp
Reply to  کامل
2018-11-02 3:42 ب.ظ

واقعا آدم ساده ای هستی ….نمیخوام دلیلشو بگم بهت
ولی خودت یه روز معنیه حرفمو میفهمی عزیز جان

باران
باران
2011-10-06 4:36 ب.ظ

سلام واقعاوبلاگتون عاليه حرف نداره.مرسيييييييييييييي

ایدین
ایدین
Reply to  باران
2019-01-24 2:07 ق.ظ

قابل تورو نداره عزیزم

جواد
جواد
2012-09-08 12:33 ب.ظ

در قرآن آمده:
یا ایها الذین آمنو آمنو!
ای کیانی که ایمان آوردید! ایمان بیاورید1
یعنی اسلام رو نه با زبان با قلبتون قبول کنین وگرنه یزیدو معاویه و عمروعاصم مسلمان بودن!
و وقتی اسلام رو قبول کردی باید به همش عمل کنی نه یه جایی رو دوس داری عمل کنی یه جایی رو دوس نداری نکنی! چه بسا اون دنیا به توه مسلمون که میدونستی و کردی و نکردی سخت تر بگیرن نسبت به کسی که تو آفریقاستو نمیدونه!
چون حجت به تو تموم شده!

Anti Antichrist
Anti Antichrist
Reply to  جواد
2012-09-13 10:21 ب.ظ

@جواد, موافقم متاسفم از این جوونایی که منحرف شده که صهیون رو به هدفش که همانا گرفتن اعتقاد از جووناس برسونن دیگه آدم چقد بگه , برید مستند ظهورو ببینید با عنوان The Arrival برید سایت هاشم فیلم که یه مسلمون اروپائیه عوض اینکه به دینشون افتخار کنن واسه فرار از وظایف دینی و شهوت پرستی راه به راه دین عوض می کنن برید ببینید که تو این عهدای قدیم و جدید چه تحریفایی کردن به نفع خودشون خدانشناسای گور به گور شده آخه آدم به کی بگه ، عوض اینکه ما بیدارتر شیم داریم بدبخت تر و بی اعتقادتر… بیشتر..

فریبا
فریبا
2012-04-02 5:47 ب.ظ

توی دنیا فقط که دین اسلام نیست دین های دیگه ای هم هستند اینجوری که شما میگید انگار فقط بعضی مسلمان ها میرن بهشت ولی اینجوری نیست بعد هم من با این که ایرانی هستم ولی از پدر و مادرم تقلید نکردم و مسلمان نشدم بلکه مسیحی شدم

asef
asef
Reply to  فریبا
2012-09-18 11:54 ب.ظ

@فریبا, neaz ba komak darm

زهرا
زهرا
Reply to  فریبا
2014-12-11 8:50 ب.ظ

سلام من مطالبتونو خوندم ونظرم یه کم با نظر شما تفاوت داره اسلام دین مهربانی وجین عزیز شما اگر اعتقاد محکمی داشتا مطمئنا اسلام رو رها نمیکردی مسیحیت از زمان حضرت عیسی خیلی تغییر کرده یکیش اینه که در مسیحیت ارتباط زن فقط به شوهرش وبرادر وپدرش ختم میشد وهیچگونه ارتباطی با بقیه ی مرد ها درست نبود ولی دین اسلام به ما زن ها ازادی داده پس باید شکر گذار خدا باشیم که دین اسلام رو خدا برامون فرستاده شاید موافق نظرو نباشی ولی بهتره بیشر تحقیق کنی هنوز برا برگشت دیر نیست

mehdi
mehdi
Reply to  زهرا
2020-02-14 9:03 ق.ظ

اسلام و مسیحیت نداره هردو به زن مثل وسیله نگاه میکنن شما نصف یک مرد ارزش دارید شما نمیتونید لباس آزاد بپوشید چون یک زنید شوهر شما میتونه چنتا زن بگیره ولی شما نمیتونید اینکارو بکنید اگر پیامبران ما زن بودن این مسئله برعکس میشد یکم علم پیشرفت کرده یکم شمارو راحت گذاشتن اگر شما ۲۰۰ سال پیش یک زن دینی بودین متوجه آزادی میشدید

Neda
Neda
Reply to  فریبا
2019-03-01 6:05 ق.ظ

دوست عزیز بذار بهت بگم بله، فقط افرادی به بهشت میرن که مسلمونن وافرادی که قبل از اومدن هر پیامبرجدید به ایین اون پیامبر بودن یعنی زمان حضرت ابراهیم به دین ایشون تاااا حضرت عیسی هم به دین ایشون اینا بهشتین و موقع اومدن پیامبر(ص)به دین ایشون باید باشن، یعنی کسی حق نداره وقتی پیامبرجدیدکه اومده ازقبلی پیروی کنه، چون دین جدید ادامه دستورات بیشتره وکاملتره، وبقیه نبایداز قبلی که ناقص تره پیروی کنن درواقع فرار از دستوراته وهمین جور هرمرحله ناقص ها تکمیل میشن تا آخرین پیامبر، پس یهودیت و مسیحی بودن الان جز شرک چیز دیگری نیست هرچندزمانی… بیشتر..

AAA10
AAA10
Reply to  Neda
2019-03-24 2:24 ق.ظ

با عرض سلام خدمت همه شما من فقط نظرم رو میگم کاری با خوب و بد بودن هیچ دینی ندارم فقط اینکه چشماتون رو نبندین بگین اسلام یا بگین مسیحی یا یهودی همه اینا فقط راه هستند هیچ وقت نباید دینی رو به خاطر اینکه دیر تر اومده و یا دست خوش تغییرات شده نادیده بگیریم خیلی از تغییرات خوب هستند مثلا تا 100 هزار سال پیش که انسان اولیه بشکل کامل (از نظریه تئوری تکامل انسان) انسان ها تازه با چشمان خودشون موفق به دیدن رنگ قرمز شدند خب این یک تغییر بود ولی باعث بهتر شدن زندگی شد… بیشتر..

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  AAA10
2019-05-10 3:31 ق.ظ

آدمای جاهل اونو تغییر دادن پس پیشرفت نیس پس رفته

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 7:17 ب.ظ

از کجا میدونی آدم های جاهل تغییرش دادن؟شاید هم آدم های دانایی بودن؟

Alireza
Alireza
Reply to  Neda
2020-02-03 4:23 ب.ظ

ن اینطوری هم نیس
شما اگ اروما بدنیا میومدی یا امریکا مسیحی بودی
و همبن غیرتی ک رو اسلام داری رو مسیحیت داشتی!
بع دستورات دینمون باید عمل کنیمو شکرگذار خدا باشبم و انسان باشیم،
بهشتو اگ نگرفتی بیا یقه منو بگیر 😐

mehdi
mehdi
Reply to  Neda
2020-02-14 9:15 ق.ظ

حاج خانم حالت خوب نیست ؟ هر دینی یک ادعایی داره یه دین ادعا داره زودتر اومده پس معتبر تره یکیم میگه آخر اومده پس کاملتره ما ده هزار دین داریم دو هزار پنصد خدا هرکدوم از این خدا ها دو هزارو چهارصد نود نُه تای دیگرو قبول ندارن
دین مشکلش اینه به انسانیت اشاره میکنه ولی تمرکزش رو انسانیت نیست شما بی سوادین اینو یاد نگرفتین افراد بی سواد به جهنم میرن ؟ شما یک زن ایرانی هستید هرروز چند بار دروغ میگید؟ غیبت میکنید ؟ حسادت میکنید ؟تنبلی میکنید ؟ فقط دلتون خوشه ک دین دارید؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فریبا
2019-05-03 7:31 ب.ظ

ما نمیگیم فقط مسلمونها میرن بهشت.ما میگیم دین درست یکیه.نمیشه چندتا دین حرفهای متفاوت بگن وهمه هم درست بگن.تقلید هم در مسائل نادرست جایز نیست ,اما در مسائل درست جایز است.

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  فریبا
2019-05-10 3:29 ق.ظ

وقتی از اسلام مطلع نیستی با دین های ديگ که به خدا اعتقاد داره با درست زندگی کردن میری بهشت وقتی راهی درست هست راه غلط میری به بهشت نمیری فریبا خانم

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فریبا
2019-05-17 10:52 ق.ظ

فریبا,مهم این نیست که از پدر ومادرت تقلید کردی یانه ,مهم اینه که چقدر درباره ی دین تحقیق کردی.شاید اگر تحقیق کنی متوجه بشی که همون دین پدر ومادرت درست بوده.

حبیبی
حبیبی
Reply to  فریبا
2020-02-16 1:30 ب.ظ

جانم در جگرت فریبا جان با این تقلید نکردنت

آیلین آقازاده
آیلین آقازاده
Reply to  فریبا
2020-04-30 2:49 ق.ظ

واقعا متاسفم

فاطمه
فاطمه
2018-03-18 11:17 ب.ظ

بیشتر ما ایرانیا اسلام رو قبول نداریم چون غربی ها مسلمون نیستن. باور کنید اگه غربی ها مسلمون بودن ما مسیحی،با این غرب زدگی ک ما داریم هممون مسلمان میشدیم.مسحیت و یهودیت دین های مقدسی هستند اما اگه یک نفر مسیحی واقعی باشه صددرصد مسلمون میشه. چون خود مسیح گفته ک بعدمن پیامبری میاد به نام احمد و دین کامل رو همراه خودش میاره،پس به او ایمان بیارید….
اگه شما ک ادعا میکنی مسیحی واقعی هستی پس باید ب حرف پیامبرت گوش کنی…

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه
2019-05-03 7:27 ب.ظ

خواهر عزیز ,از کجا میدونی مسیح همچین حرفی رازده؟آیا شما کتاب مسیحیان را خوندی وتوش همچین چیزی را دیدی؟مسلمونها میگن کتاب مسیحی ها تحریف شده.ازکجا معلوم که حتی تو تحریف نشدش همچین چیزی بوده باشه؟

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-10 3:27 ق.ظ

کتاب انجیل اصلی رو بیارین بعد درمورد بودن یا نبودن ختم پیامبران و بهترینش ن حرف می‌زنیم انقد شرک نگید

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 7:12 ب.ظ

بایک کشیش مسیحی چت میکردم میگفت ما انجیلی داریم که تنها سی سال بعد از مسیح نوشته شده وبا انجیل فعلی مطابقت کامل داره.

Setate
Setate
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-12-23 1:22 ق.ظ

سلام
انجیل اصلی رو از کجا اخه پیدا‌کنیم🤔

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-17 1:20 ق.ظ

فاطمه خانوم,شما چکار به شرک گفتنش دارید؟شما ببینید حرفش منطقی هست یانه؟شما چطور میگید که مسیح گفته بعد از من پیامبری به نام احمد میاد ,درصورتی که خودتون هم قبول دارید که انجیل اصلی الآن نیست تاببینیم مسیح همچین حرفی رازده یانه؟

غلامرضافتحی
غلامرضافتحی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-20 1:10 ب.ظ

جناب اسلامی اگر شما از روی تعصب حرف نمیزنی وهیچ اختلافی باهیچ دینی نداری واقعا اصل دین راشناختی

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  غلامرضافتحی
2019-05-21 12:18 ق.ظ

آقای فتحی ,من نگفتم که هیچ اختلافی باهیچ دینی ندارم وادعا ندارم که اصل دین را شناختم.من فقط از اون هایی که مسلمونن میپرسم چرا مسلمونید واز اونهایی هم که کافرن ,میپرسم چرا کافرید.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-22 12:21 ق.ظ

آقای فتحی ,به نظر من اصل دین دوری کردن ازگناهه.با اینکه قرآن بارها وبارها حرف از ایمان وعمل صالح زده ,اما من فکر می کنم اصل دین عمل صالح نیست,بلکه اصل دین دوری کردن از گناهه.برطبق این حدیث میگم:دوری کردن ازگناه مهمتر از کسب نیکی ها است.حضرت علی(ع)_بحارالنوار_ج74_ص87.به نظر من اصل دین اینه که هوای نفست رابرای خدا قربانی کنی.یعنی برای خدا از هوای نفست بگذری.سوره شمس بیشتراز هر سوره ی دیگری قسم داره وبعد از این قسمها میگه :هر کسی که(باگناه)خودش را آلوده کردمحروم شد وهرکسی که خودش را(از گناه )پاک کرد رستگار شد.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-22 8:40 ق.ظ
    آقای فتحی ,قرآن درباره ی کسانی که کار خیر انجام میدن ,میگه شاید رستگاربشن ,اما درباره ی کسانی که گناه نمیکنن میگه حتما رستگار میشن.
☆☆☆
☆☆☆
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-06-11 5:05 ق.ظ

آقای فرشاد اسلامی خیلی زیرکی ولی تو اصلا مسلمون نیستی پس ادای مسلمونا رو در نیار من که خوب شناختمت نمیدونم قصدت از این کارا چیه ولی من خوب شناختمت تو مسلمون نیستی حالم ازت بهم میخوره کافر

فرشاد اسلمی
فرشاد اسلمی
Reply to  ☆☆☆
2019-08-30 9:59 ب.ظ

کارت درسته

Aahkan
Aahkan
Reply to  فاطمه
2019-05-04 7:19 ب.ظ

تو هيچ جاي كتاب مقدس مسيح نگفته بعد من پيامبر به نام احمد مياد لطفا دروغ نبافيد ديگه همه الان حقايق رو ميدونن دوما مسيح خدا بود در جسم انسان اخرين پيامبرم يحي تعميد دهنده بود اطلاعاتتون رو بازبيني كنيد

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Aahkan
2019-05-06 9:59 ق.ظ

سلام ,در آیه 7 باب16 انجیل یوحنا به آمدن فردی اشاره شده.در خیلی دیگر از آیات انجیل ,مسیح مژده ی آمدن شخصی بعد از خود را داده.نام این فرد به زبان عبری فارقلیطا است و درزبان سریانی به دو شکل پاراکلیتوس وپیریکلیتوس وجود داشته که پاراکلیتوس یعنی آرامش دهنده که مسیحیان می گویند منظور از این نام روح القدوس است وپریکلیتوس از دو جزءتشکیل شده ,یکی پری ودیگری کلیتوس که پری به معنی بسیار وکلیتوس به معنای ستوده است که پریکلیتوس دقیقا به معنای احمد است.چون کلمه ی احمد هم از ریشه ی مبالغه است وبه معنی بسیار ستوده می… بیشتر..

سعید
سعید
2018-03-21 10:20 ق.ظ

به دین انسانیت بپیو ندید

Hosein
Hosein
Reply to  سعید
2018-04-30 10:26 ق.ظ

سلام . اقا سعید ادمها در انتخابهای خودشون سردرگم هستند . اگر امروز حرفی می زنند بر اساس ادراکات و فهمشون تا امروز است و ممکنه فردا نظرشون عوض بشه . پس نمیشه ادمها با فکر خودشون راه صلاح و فساد رو تشخیص بدن . اگر نتیجه های اخروی هم با فرض وجود قیامت اضافه بشه اوضاع بدتر میشه چون از اون طرف ادمها خبر ندارن . دین زاده فکر انسان نیست . پیام و روش خداست برای درست زندگی کردن . پس دین خدا جایگزین نداره . دین الهی در زمانهای مختلف یکی بوده . یکتا پرستی و باور… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  سعید
2019-05-16 6:22 ب.ظ

انسانیت چیز خوبیه ,اما کسی که انسانیت داره ,ولی نسبت به کتاب خدا ودین خدا بی اهمیته ,آیا اینم خوبه؟

AnA
AnA
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-10-13 12:16 ب.ظ

.

Last edited 3 سال ها قبل by AnA
گمنام
گمنام
Reply to  سعید
2019-11-10 5:01 ق.ظ

سلام دین انسانیت دقیقا چی هس؟بنظرم یه استدلاله برای ادمای تنبل.هر کسی میتونه هر کاری کنه و اسم خودشو بذاره انسان .همه کارای خودشون رو قبول دارن که انجام میدن تا حالا بدترین ادم هم گفته من حیوان صفتم؟ن

گمنام
گمنام
2018-03-17 10:17 ب.ظ

دین چیزی است که نمیتونی خودت انتخواب کنی پس دستت توش بستس واسه همین ایمان مهمه و مورد دیگه اسلام یعنی قدرت به یک سری ریش که بردارن ناموستو به اسم اسلام تو دادگاها پیشنهاد صیغه یا به اجباری بدن و تو نتونی هیچ کاری کنی
عیسی مسیح راهنمایانش میشن پدران که نمیان از ریششون مثل اخوندا سو استفاده کنن

adel
adel
Reply to  گمنام
2019-06-06 2:24 ب.ظ

کجای قرآن از صیغه اومده میتونی یک آیه از قرآن در مورد صیغه بیاری

mehdi
mehdi
2020-02-14 8:54 ق.ظ

سلام کامنتاتونو خوندم همتون ادعای روشن فکری دارید اما فکرتونو فقط تو یه محدوده میچرخونید، دین بدست پیامبرو مسیح و اینا اختراع نشد قبل اینا کسایی بودن ک سنگ ماهو خورشید میپرستیدن ، دست اولین نفری که سعی کرد با یچیزی به اسم خداپرستی مردمو کنترل کنه میبوسم ،اگر اون نبود هیچکدومتون الان دین نداشتین چون وقتی خدای اونو رد کردن یه خدای بهتر اومد اینقدر خدا های مختلف اومدن ک متوجه شدن هرچیزی ک قابل دید باشه قابل ایراد گرفتنم هست یچیز مثل آزمون و خطا شاید الان فک کنید من دارم چرت میگم اینجا دیگه روشن فکر نیستید… بیشتر..

Dorsa
Dorsa
Reply to  mehdi
2020-05-12 3:16 ب.ظ

شما دقیقا درست گفتید با نظرتون موافقم

masa
masa
2012-08-03 2:37 ب.ظ

حتما بخونیدددددددددد
من فقط یه نمونه کوچیک ازمعجزه بودن قران روبرای دوستان ازخوده قران نشون میدم.
آیه ی 30سوره ی انبیاء:(آیاکافران ندیده اند که آسمان وزمین بسته بود ماآن هاراشکافتیم وهرموجودی راازآب افریدیم آیاایمین نمی آورید؟)
درسال 1937یک نظریه جایزه نوبل روگرقت بر این مبنابودکه انفجاربزرگی باعث خلقت جها.اسمان وزمین وستارگان شده درحالیکه قران 14قرن پیش گفته وجالبتراینکه درقران گفته شده هرموجودی از اب تشکیل شده والان دانشمندان به این نتیجه رسیدن که بدن انسان ازسیتوپلاسم که بیشتراون از اب هست تشکیل شده.

AAA10
AAA10
Reply to  masa
2019-03-24 2:28 ق.ظ

سلام نظرتون کاملا درسته ولی اغاز حیات رویه زمین تبق تحقیقاتم با برخورد شهاب سنگ دنباله داره یخ زده از محل کمربند سیارکی کایپر به سمت زمین روانه شد و بعد از 2 میلیارد سال شد این چیزی که الان ما هستیم یکمی ازلاعاتت رو بروز کن

mahsa
mahsa
2012-08-03 3:19 ب.ظ

آقاامیدلطفاکورکورانه حرف نزنید.بله دین زمان محمدرضاشاه خوبه زمانی که خوده ایران یه لوله کشی اب توخونه هاشون نبوداون پست فطرت پول لوله کشی فاضلاب لندن وداد.محمدرضاخوبه که فقطباخانوماحمام میرفت وخانومش خیاط مرد داشت.ایرانی ها درگذشته مردمی کاملاروشن فکربودن اگه کتابای تاریخی بخونی اینومیفهمی ایرانیها از فاصله طبقاتی واینکه همه چی فقط برای اشراف بوده حتی تحصیل کردن رنج میبردن.مشکل شما اینکه خودتونو عاقل فرض میکنید.قدرقران مارودکترگری میلر.یوسف استس کشیک امریکایی.ملکه وردون میدونن قدرقران ماروچینی ها میدونن که گفتن اگه 14 قرن پیش قران درچین نازل شده بودالان جهان دراختیارما بود.قران اگه تحریف شده بودخبراز اینده نمیداد مطالبی نداشت که بعداز14قرن… بیشتر..

555
555
Reply to  mahsa
2012-08-08 2:24 ق.ظ

@mahsa, مهسا جان الان دنیا مثل قدیم محدود نیست مسلما هر چینی ای میتونه یه قرآن تهیه کنه و اگه به اسلام علاقه مند شد مسلمون بشه . اگه اینا به ارزش اسلام پی بردن چرا کمونیست موندن ؟ چرا مسلموناشونو قتل َعام میکنن ؟ ما که چند قرن مسلمونیم چرا جهان در اختیارمون نیست ؟! بله ما یه موقع ابن سینا داشتیم ٫ باعث رشک غرب بودیم حالا چی داریم ؟ میگی امام علی به زرتشتیا احترام میذاشت ٫ حرفت صحیح٫ حالا ما مثل امام علی هستیم ؟!! تو روز روشن یهودی و مسیحی و زرتشتی رو کافر خطاب… بیشتر..

آلاء
آلاء
Reply to  555
2012-09-04 6:11 ب.ظ

@555, متاسفانه چیزی رو که غیرمسلمون ها با از دست دادن دینشون به دست آوردن ما بااز دست دادن دینمون از دست دادیم بعد از جنگ های صلیبی اروپایی ها فهمیدن که با دینی که کشیش ها به اسم مسیحیت برای اون ها درست کردن به هیچ جایی نمیرسن پس رهاش کردن.
اما ما مسلمون ها که دلیل پیشرفت هامون دینمون بود رهاش کردیم و از اون موقع بو که به این روز افتادیم.
شما را نمی دانم ولی من هرگز به مسیحیان زرتشتیان و یهودیان کافر نمی گویم و البته هیچ مسلمانی هم حق این کار را ندارند.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  آلاء
2019-05-16 11:31 ب.ظ

آلاء,شما چگونه مسلمانی هستید که به مسیحیان کافرنمیگویید,درصورتی که آیه 17 سوره مائده می گوید که به طور حتم کافر شدند کسانی که گفتند خداوند همان مسیح پسر مریم است.الأن همه ی مسیحیان اعتقاد به خدایی مسیح دارند ,پس چگونه شما مسیحیان را کافر نمی دانید؟

AAA10
AAA10
Reply to  555
2019-03-24 2:35 ق.ظ

با عرض سلام خدمت شما جناب من با ایده شما مخالفم اسلام اگه درست بود میگفت همه با هم برابر هستن چه زن چه مرد چه مسلمون چه غیره مسلمون و به خاطر هر چیزی هم که هست نباید هم دیگه رو قتل عام کنیم نمونش قرن 16 جنگ های صلیبی و همین چند وقت پیش داعش که به نام خدا ( الله ) گردن زن و بچه و هر کسی رو میزد اخه مگه خدا گفت که گردن هم نوع خودت رو بزن اگه خدا همچین چیزی رو گفته باشه نمیخوام پرستشش کنم .

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  AAA10
2019-05-18 10:38 ب.ظ

سلامAAA10,آیا کسانی که به پیامبر خدا ایمان میارن با کسانی که به پیامبرخدا ایمان نمیارن برابرن؟قرآن بارها وبارها گفته باکافران بجنگید وگردن کافران رابزنید ,اما همه ی کافران را نگفته,بلکه اون کافرایی را گفته که قصد جنگ بامسلمونها رادارن.چون درآیه90سوره نساءمیگه کافرایی که کاری به کارتون ندارن ,شما هم کاری به کارشون نداشته باشید.شما اگه مسلمون باشید ویه کافری به جنگتون بیاد گردنش را نمیزنید؟وایمیستید اون گردن شمارا بزنه؟حیوانات وحشی اینقدر فهم وشعوررادارن که به پیامبرا حمله نکنن.پس کافرانی که به جنگ پیامبر خدامی آیند از حیوانات وحشی هم پست ترند وکسی که از یه حیوان وحشی پست تره ,دیگه… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-05-19 12:01 ق.ظ

AAA10,شما تأکید خاصی روی جنگ های صلیبی هم دارید.من یه سری چیزا تو اینترنت راجع به این جنگ ها خوندم ,اما اطلاع دقیقی راجع به این جنگ ها ندارم.تا آنجا که من می دانم مسلمانهاتعدادی از سرزمینهای مسیحیان رافتح کردند,بعد مسیحیان علیه مسلمانها قیام کردند وسرزمینهای خود را پس گرفتندوبعد ازآن دوباره مسلمانها حمله کردند و آن سرزمینهاراپس گرفتند.تاریخ ویل دورانت هم نوشته که بعضی ها دراین جنگ ها دست وپای بچه های کوچک را می گرفتند وآنها رابه طرف دیوار پرت می کردند,به طوری که دست وپا ویا گردن آنها می شکست.شکی نیست که جنایت های زیادی دراین جنگ… بیشتر..

شایان
شایان
Reply to  mahsa
2020-02-27 2:45 ب.ظ

اطلاعاتت خوبه ولی فقط تو داری از اونور نگاه می کنی

جواد
جواد
2012-09-08 12:07 ب.ظ

درود به همه ی انسان های یکتا پرست. من یه مسلمانم و به دینم افتخار میکنم.من شخصا در مورد دینم تا الان تحقیق نکردم.و الان تازه دارم اینکارو میکنم.و واقعا اسلام بهترین دینه ممکنه. وجدانا برید تورات بخونید برید انجیل بخونیدو قران بخونید.میرسید به این نکته که اسلام بهترینه البته اگه بی طرف باشید نه اینکه بخواید اونکه از توش دربیاری.واسه خدا برو دنبالش نه واسه مقاصد شخصی. مثلا در انجیل اومده خدا با یعقوب کشتی گرفت و خدا رو زمین زد!!!! یا مثلا ازدواج یه امر مکروهه!!! یا در دین یهود گرفتن نزول اشکالی نداره بلکه گفته از غیر… بیشتر..

hasam
hasam
2012-09-13 6:08 ب.ظ

اگر کسی ازدین اسلام بره دین یهود یامسیح کافره چون شماازکلاس اول میریدکلاس دوم نه از کلاس دوم میرید کلاس اول قبل ازپیامبر اسلام حضرت مسیح گفت یک پیامبر میاد که اسمش احمدبه ایشان ایمان بیاوریدکتاب ایشان حجته ازطرف خداونده من تمام ادیانووپیامبراشونودوست دارمیهودمسیح داود همشون چون همشون ازطرف خداوندعزیزومهربون امدن قران معجزه ایه کهدرتمام ادوارازبین نرفته حالاکل معجزات وکتابهای پیامبران تحریف یاازبین رفته اماقران هنوز ازبین نرفته به عقلتون مراجعه کنیید

یه بنده خدا
یه بنده خدا
2018-10-30 9:59 ب.ظ

قابل توجه دوستانی که میگویند دین دین انسانیت است.مبنای شما برای انسان بودن چیست؟همه میدانیم که انسان ممکن الخطاست و ممکن است بدیها را خوبی ببیند پس این انسان ممکن الخطا نیاز به چار چوبی دارد که آن چاچوب توسط کسی که خود فوق العاده است وضع شده باشد کسی که سرچشمه کمالات است و می تواند انسان را به کمال برساند و او کسی نیست جز خدا که پیامبرانش را برای معرفی چار چوب انسانیت فرستاد. او پله پله پیش آمد و کم کم انسان ها را آماده کرد تا بتوانند انتهای کمال را دریافت کنند به همین دلیل… بیشتر..

Amin
Amin
2018-11-12 9:00 ب.ظ

با سلام بدونید که تنها دینی که از ما پذیرفته خواهد شد اسلام است و کسایی که از اسلام به دین های دیگه انحراف پیدا میکنن کافر هستند پس خواهرا وبرادرای عزیزم خواهشا تو دینتون ثابت قدم باشید

Amin
Amin
2018-11-12 9:09 ب.ظ

بعضیها وقتی میخوان دینشونو قوی کنن میبینن دارن همش به مشکل میخورن و اشتباها به تفکرات اشتباهی میرسن ومیگن حتما به خاطر دینمون هستش و منحرف میشن ولی بدونید یک بنده هرچه نزد پروردگارش عزیزتر بشه توی این دنیا بیشتر امتحان میشه پس هروقت به مشکلی خوردید با توکل به خدا با ان رودر رو بشید

مریم
مریم
2019-03-09 8:34 ق.ظ

مریم
اینهمه سر دین بحث میکنید که چی؟؟؟ عقاید هرکسی به خودش ربط داره. بنظر من دین فقط دین انسانیت. اگه تو خودتون دیدین که انسانیت دارین با هر دین و مذهبی که هستین اونوقت به خودتون افتخار کنین. چه ارزشی داره کسی دین داره اما مال یتیم میخوره و سفره افطار انچنانی ترتیب میده….. دین داره اما ظلم میکنه…..دین داره و………
فقط انسانیت داشته باشید و بس .

Ali
Ali
Reply to  مریم
2019-03-09 11:50 ب.ظ

خداوند انشاءالله یک پولی به ما بده یه عقلی به تو.
تو دیگه نوربری.
از خودت دین می سازی):

Ali
Ali
Reply to  مریم
2019-03-12 8:43 ب.ظ

ای ریدم تو دین مسیحیت

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  مریم
2019-05-17 11:06 ق.ظ

مریم,اگر خدا دینی برای بندگانش فرستاده باشه ,نظر شما درباره ی کسی که انسانیت داره ولی نسبت به دینی که خدا فرستاده بی تفاوته چیه؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  مریم
2020-03-27 12:25 ب.ظ

مریم.دین و انسانیت مثل لیوان و آبه.لیوان بدون آب فایده نداره وآب بدون لیوان هم فایده نداره.بعدشم اگر عقاید هرکسی به خودش ربط داره ،چراپیامبران با بت پرستان اینقدر بحث میکردن؟

سجاد
سجاد
2020-02-23 5:55 ب.ظ

ای کاش خدا را به خاطر بهشت و جهنم پرستش نمیکردیم

محمد
محمد
2020-12-07 12:07 ب.ظ

تمامی ادیان بهانه ای برای ایجاد صلح و راه رستگاری و جلوگیری از جنگ و جهالته و ساخته ذهن بشر توسط ارتباط با ارواح پاک به پیام اورانه، این ادیان مسیر درستی برای انسانها هستند ولی کامل نیستند تنها دین یا راه مستقیم فقط انسانیته ،انسان اگه راه درستی رو پیش ببره بدون نیاز به خونریزی یا دروغ یا خوی جهالت میتونه به کمال برسه با درنظر گرفتن تمامی ویژگی های پاک و مثبت،هنوز انسان درک شهودی از این جهان و آفرینش اون نداره ،بهشتی که این ادیان توصیف کردن همه جنبه مادی و یجور تشویق برای راه درست پیشی… بیشتر..

مصطفی
مصطفی
Reply to  محمد
2021-05-20 6:20 ب.ظ

اکرام و صبر در‌ حقیقت خیر عارف است،در راه حق کسی تنها نیست…
برای پاسخ به خواسته دیگری و در انجام هر رفتاری طوری برخود کنید که کار درست انجام شود،اگر کامل و گویا طرف مقابل را می‌شناسید،سعی بر این شود خود را بجای او گذارید،اگر احساس کردید کار درست صورت می‌پذیرد،آن درخواست را با روی خوش و مهربانی پذیرا باشید،چرا که در واقع این خواسته شماست و این گونه به آرامش‌ نزدیکتر می‌شوید.
راه رسیدن به آرامش مسیری دور و در هنگام تصاحب آن بسیار نزدیک است
که لازمه‌ی داشتن آن،در مسیر درستی بودن است…
و اوست پروردگار عرش

یحیی
یحیی
2012-06-24 11:13 ب.ظ

تعجب من از اونایی هستش که مثا یه ساقه نازک و بی ریشه با خوندن هر کتابی رو به اون میارن واقعا که جای تاسف داره آخه نباید ادم یه کم هم از عقلش استفاده کنه؟

دانیال
2012-07-12 10:00 ق.ظ

ما بشریم مثل اینکه خودمون را فراموش کردیم خداوند تمام پیامبران را فرستاد واسه ی چی ؟فقط یک هدف این است که ای انسان دروغ نگو ظلم نکن به دیگران رحم وخدا باور کن به کسی دیگری کاری نداشته باش این پیامبرانهمشون یک هدف داشته اند اینه که انسان را به جایگاه فراموش شده یخودش برسونن یعنی انسانیت قران را فراموش نکنید اخرین کتاب از پیامبران بود که بر شخصی که خواندن ونوشتن بلد نبود وتا به امروز تمام علما از تفسیر ان به قطره ای رسیدند تمام علم در همین کتاب عجیب به نام قران نزول کرده است

Mohamad
Mohamad
Reply to  دانیال
2019-02-10 3:23 ب.ظ

درسته ولی شما فقط چیزا خوب قران رو نبین مثلا تو سوره ال عمران گفته کافران را سر ببرید و اعدام کنید. یا یه سوره دیگه میگه اگه کشوری کشور دیگری رو غارت کرد میتونع به زنانش تجاوز کنه به نظر شما اینا حرف ها خداست؟از کجا میدونی کتاب دست نخوردس؟

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  Mohamad
2019-05-10 3:32 ق.ظ

کجا اسم تجاوز اومده اینا رو کی تو گوشت کرده
من خيلی تحقیق کردم آیات قرانو مسیحیون یه جور ديگ تفسیر میکنن من خيلی تحقیق کردم من به دینم که اسلامه مطمئنم و میتونم ازش دفاع کنم

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 12:40 ق.ظ

این را کی تو گوشت کرده جواب مناسبی نیست ,شما میتونید راحتر از این صحبت کنید.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-15 10:32 ب.ظ

آیه 5 سوره مؤمنون میگه که مؤمنان عفت خود را حفظ می کنند مگر درمورد زنان وکنیزانی که مالک شده اند.برطبق دستورات اسلام اگر بین مسلمانها وکافران جنگ بشه وکافران کشته بشن وزنان ودختران آنها به دست مسلمانها بیافتن,درحکم کنیز مسلمانها به حساب میان ومسلمانها بدون رضایت آنها میتونن باآنها نزدیکی کنن.به نظر شما این اسمش تجاوز نیست؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Mohamad
2019-05-15 12:54 ق.ظ

من تو سوره عمران همچین آیه ای راندیدم.آیه 4 سوره محمد گفته که کافران را گردن بزنید.گردن زدن با سربریدن فرق داره.البته برای اینکه بدانید که باید همه ی کافران را گردن زد یا فقط آنهایی که با مسلمانان جنگ دارند باید همه ی آیات قرآن را باهم در نظر گرفت.آیه90 سوره نساءگفته که کافرانی که کاری به کارتون ندارن ,شماهم کاری به کارشون نداشته باشید.وقتی این آیه را درکنار بقیه آیات قرآن قرار میدیم متوجه میشیم که فقط گردن اون کافرانی را میشه زد که قصد جنگ ویا توطئه برعلیه مسلمانها را دارندکه البته درزمان ما اینکار وظیفه نیروی… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Mohamad
2019-05-15 10:56 ب.ظ

شما چند سؤال را باهم پرسیدید که هرکدوم از آنها باید به طور جداگانه پاسخ داده بشه.تا آنجایی که من میدونم اسلام اجازه فتح وغارت کشورهای دیگه رانداده.آیه39 سوره حج میگه که به مسلمانها اجازه جنگ داده شد ,چون مورد ظلم قرارگرفتند.چیزی که ازاین آیه میفهمیم اینه که تا مسلمونها مورد ظلم قرار نگیرنداجازه جنگ ندارن.بنابراین اگرچه درطول تاریخ مسلمونها بعضی وقتها بدون دلیل به کشوری حمله کردند,امااسلام چنین اجازه ای نداده.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Mohamad
2019-05-15 11:11 ب.ظ

یک کشاورز بی سوادبه نام کربلایی محمد کاظم ساروقی که دریکی از روستاهای شهر اراک در سال 1262به دنیا آمدبه طرز معجزه آسایی کل قرآن راحفظ شد.به طوری که قرآن را از اول به آخر واز آخر به اول میخواند.داستان این کشاورز را تواینترنت میتونید بخوانید.قرآنی که این کشاورز بی سواد از حفظ می خواندبا قرآنی که الآن در دست ما مسلمونها قرارداره ,ذره ای فرق نداشت که این یک دلیله براینکه قرآن تحریف نشده.البته دلایل دیگری هم برتحریف نشدن قرآن هست.

مجيد 20
مجيد 20
2012-07-27 1:56 ق.ظ

بحث دين ب كنار بيايد مثل انسان زندگي كنيم (زندگي را زندگي كنيم نه زنده ماني)

مجيد 20
مجيد 20
Reply to  مجيد 20
2012-07-27 2:01 ق.ظ

@مجيد 20, jmjm

امیرحسین
امیرحسین
Reply to  مجيد 20
2018-10-31 10:47 ب.ظ

شما هم همون انسان های به ظاهر بشر دوست و ازاد طلبی

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  مجيد 20
2019-05-16 6:18 ب.ظ

نظرت درباره ی کسی که انسانه ولی نسبت به پیامبرا بی تفاوته چیه؟

گمنام
گمنام
Reply to  فرشاد اسلامی
2019-11-10 5:07 ق.ظ

استدلال و منطق تو دوس دارم .اطلاعاتت کم نیست

محمد
محمد
2012-08-25 9:05 ب.ظ

به نظرم هر مسلمانی باید لنجیل بخونه چون اینجوری قدر قران می دونه من هم اجیل خوندم و هم قرآن اصلا هم تعصب ندارم و آنهایی که اهل تعصب دین یا قومی هسنتد از نظر قران مردود هستند اکثر آنهایی که مسیحی هم شدن اصلا نمی دونند قران چی هست و فقط عرق قومی و ناسینالیست قومی آنها را مسیحی کرده اسلام = با توحید فقط خدا

Mp
Mp
Reply to  محمد
2018-11-02 3:55 ب.ظ

آفرین به تو عالی هستی

AAA10
AAA10
Reply to  محمد
2019-03-24 2:42 ق.ظ

شما برو جنگ هایی که بهخاطر دین بنا شده رو بخون ببین که چند انسان بیگناه کشته شدند و زن و بچه و خونه و زندگی مال شون به نا بودی کشیده شد این اصلا در مقام انسان ها که چه عرض کنم در مقام حیوانات هم پست ترین کاریه که میشه کرد اخه چرا باید کسی رو بکشیم فقط به خاطر دینی که میگه باید این کار رو بکنی چون خدا گفته من اصلا قبول ندام یه همچین چیزی رو توی کت من هم نمیره تعصبی هم نیستم فقط یه ادمم که دلش برای نسل بشریت که داره به… بیشتر..

فاطمه خانم
فاطمه خانم
Reply to  AAA10
2019-05-10 3:35 ق.ظ

جنگ ها رو بگو جنگهایی که بخاطر اسلام بود و زن و بچه ای کشته شد؟؟؟
کلا1022نفر از کافرین در جنگهای اسلام کشته شدن که توی دفاع بود مسلمونا والا جنگ نمیکردن و هیچ زن و بچه ای توشون نبود

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فاطمه خانم
2019-05-17 1:10 ق.ظ

فاطمه خانوم ,منظورت از اینکه توی دفاع بود چیه؟یعنی اینکه جنگ های اسلام حالت دفاعی داشته؟

نفیسه
نفیسه
2012-10-01 12:27 ق.ظ

من واقع برای کسی که اسلامو قبول نداره متاسفم من فقط خدا وپیامبراشو امامشو قبول دارم و حام از هرچی اخوندو ملا هم بهم میخوره و از دینی که خودشون واه منفع خودشون درست کردن متنفرم ! همه ی ادیانو قبول دارم وتک تک شون قابل احترامن ولی قبل توجه جناب جیمی براش متاسفم که از اسلام برگشته چون توی انجیل و تورات و اوستا و… همه خبر از یه خدای واحدو یه دین کامل که پیامبرش احمد یا همون محمده خبر دادن وتک تک پیامبرا از پیروانشون خواستن که همگی به اسلام وقران ایمان بیارن! میدونی جیمی جون اخه… بیشتر..

حمید
حمید
2012-11-30 6:12 ق.ظ

@امین, عزیزانم درباره هیچ و پوچ بحث نکنید دین اسلام بهتره چون کاملتره آخه عزیزان تو قرآن اومده به تمام پیامبران اولوالعزم احترام بگذارید ولی اگه کسی قرآن رو خونده و خوب متوجه نشده اشکال یا از خودشه یا ازعملش(((داستان کوتاهی درباره مطلب:وقتی که نزول قرآن برپیامبر نازل شد حافظ های قرآن خواستند آنرابصورت کتابی درآورند ولی خطاب به پیامبرص فرمود:نه کنارهم چیدن این آیات کار ماست چون مابوسیله همین آیات قران بعضی هاراگمراه میکنیم وبعضی هاراهدایت میکنیم )))قرآن توآیه26 سوره بقره صفحه5عثمان طه

پردیس
پردیس
2018-12-25 11:25 ب.ظ

به نام خدا اول اینکه هر انسانی برای خودش دیدگاه و نظرات و باور هایی داره که نه به من مربوط میشود و نه به بقیه ولی هر انسانی باید برای باورای خودش بجنگه اینکه بعضیا مییان میگن که دین مسیحیت بهتر از دین اسلام هست به نظر و باور من کاملا اشتباهه اول اینکه دین اسلام کامل ترین دین هست واقعا شما اگه قران نه عربیشو فاسیشو با دقت بخونین به یه چیزای بر میخوارین که علم الان داره میرسه اگه اشتباهی یا چیزای بدی از اسلام شنیدین یا دیدین این دلیل بر بد بودن اسلام نیست انسان ها… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  پردیس
2019-05-16 6:26 ب.ظ

پردیس,تورات هم یکی است ,ولی دست خورده است.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  پردیس
2019-05-16 6:37 ب.ظ

پردیس,شما که میگید فارسی قرآن را بخونید.معنی آیه4سوره مائده اینه :حیوانات شکاری وسگ های تربیت شده که از آنچه خدا به شما تعلیم داده ,به آنها یاد داده اید.این یعنی چی؟

لیون
لیون
2019-10-11 10:18 ب.ظ

هیچ دینی بالاتر از انسانیت نیست
دین بهترین بهانه برای بهشت رفتن است
# اهورامزدا

ناصح روتوندی
ناصح روتوندی
2019-10-31 6:23 ب.ظ

به نام خداوند بخشنده مهربان و اما بعد …. با سلام به محضر حضرت ختمی مرتبت ، یگانه عالم که دوجهان به خاطر محبتش خلق شد . خدمت تمامی هم وطن های عزیزم عرض ادب دارم …دیدگاه های شما را خواندم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم .بهتره دوستان به معجزه قرن که تحقیقات آقای مایکل هارت بندازید که 100 انسان برتر را ظرف 28 سال تحقیق و گذران عمرش دسته بندی کرد …. سلام بر محمد -ص- که حتی یک مسیحی جویایی حقیقت هم نتوانست نامش را در اولین لیست این مجموعه کنار بزند و در نامه ای به… بیشتر..

فاطمه
فاطمه
2020-05-05 11:01 ب.ظ

چراتلاش ما اثبات برتری دینی به دین دیگس یا برتری حضرت محمد به حضرت عیسی یا حضرت موسی است اینها به نظرم فرعا اصل اینه انسان باشیم وگرنه میگن پیشانی که از داغ گناه سیاه بشه بهتر از مهر نمازی از سر ریاس

ناشناس
ناشناس
2020-05-26 5:28 ب.ظ

در قران فرمود دین ابراهیم اسلام بود دین یونس اسلام بود دین نوح اسلام بود. اسلام به معنی تسلیم شدن در برابر. خدا وند و فقط. وفقط خداوند ولا غیر و غیر از خود او ( خداوند سبحان ) هر کسی ادعای حق کند طاغوت است طاغوتی که در ایت الکرسی سوره بقره در موردش به وضوح صحبت شده اصلا پیام حضرت رسول محمد خاتم النبی هست و اسلام به معنی عربی بلغور کردن نیست به معنی اسم بچه ها مون را عربی گذاشتن نیست و بعد فکر کنیم اون بچه خیلی درستکار میشه اگه اسمش را اسم عربی بذاریم… بیشتر..

مهسا
مهسا
2011-10-30 5:41 ب.ظ

مرسی دمت گرم همینا خوبه ب حرف کسی گوش ندیا! بازم مرسی

alireza
alireza
2012-03-03 7:22 ب.ظ

ائنایی که فکر میکنن اسلام کاملترین دینه توصیه میکنم کتاب 23 سالو بخونن

سوزان جهانگیری
سوزان جهانگیری
Reply to  alireza
2018-07-24 11:39 ق.ظ

سلام نویسنده کتابی که ميگي کیه

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  سوزان جهانگیری
2019-05-15 11:17 ب.ظ

علی دشتی

کامل
کامل
2012-05-16 10:50 ب.ظ

تنها خداست که کامل هست .جز اون هیچی و هیچ کس برام مهم نیست.امیدوارام آن روز فرا رسد که هیچ کس تفرقه ای میان راه رسیدن به خدا را به میان نیاورد و فقط در مورد رسیدن به خدا سخن بگوید .
اگر سخنی زدم که جایز نبود از دوستان معذرت میخواهم.
همیشه به نام خدا…..

زهرا
زهرا
Reply to  کامل
2014-12-11 8:55 ب.ظ

اقاا یا خانوم کامل سلام شما صحبتها ی قشنگی کردین ولی کسی که خدا رو قبول داره نباید حرفشم قبول داشته باشه خدا گفت من حجتم را بر شما تمام کردم و دینی به نام اسلام رو برای شما کامل ترین قرار دادم که به این دین بگرایید پس باید حرفشم باید قبول کنید انتخاب باخودتونه با تحقیق کامل میتونین بهترین تصمیم رو بگیرید انتخابتون نه تنها اخرت بلکه دنیا تون رو تغییر میده

کاربر
کاربر
Reply to  زهرا
2019-01-31 10:24 ق.ظ

@زهرا
آدم رو با شعور وشخصیت میشناسن تو لازم نیست دین هم داشته باشه اما این بست هست که خدارا بشناسی و از او اطاعت کنی و او را ستایش کنی

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  کاربر
2019-05-17 1:28 ق.ظ

اگر خدا پیامبری ودینی فرستاده باشه ,میشه کسی خدارابشناسه وبا شعور وشخصیت باشه واز اواطاعت هم بکنه ,اما بی دین باشه؟

کامل
کامل
2012-05-16 11:03 ب.ظ

تنها خداست که کامل است وجز او هیچ چیز برایم مهم نیست.امیدوارم آن روز فرا برسد که هیچ تفرقه ای در مورد ((راه رسیدن))به خدا وجود نداشته باشد بلکه سخن در مورد ((رسیدن))به خدا باشد.
نام اسمم را کامل انتخاب کردم چون خواستم که با نام خدا شروع شود .
اگر سخن نامناسبی بیان کرده باشم از دوستان معذرت خواسته وحرف های مرا نادیده انگارند.
همیشه با نام خدا….

کامل
کامل
Reply to  کامل
2012-05-16 11:13 ب.ظ

ببخشید یک مطلبی موند که بگم من یه دوست دارم که مسیحی هستش میتونید در مورد اطلاع از مسیحیت تو وبلاگش برید انصافا مطالب گرد آوری شده ای داره.اونجا یه قسمت بحث و مشاجره داره ،من خودم عضو هستم اگه انتقادی دارین منتظرم
آدرسش:www.ashur.mahtarin.com

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  کامل
2019-05-17 11:00 ق.ظ

کامل ,وارد سایتتون شدم ومیخواستم از این دوست مسیحیتون چندتا سؤال بپرسم ,ولی نمیدونم سؤالاتم را چه جوری تو سایتتون بنویسم .حقیقتش نام کاربر ویه سری چیزهای دیگه میخواست که من این چیزها رابلد نیستم.

وحید
وحید
2012-05-26 1:58 ق.ظ

مطلق ،تنها خداست و انسان در راه کشف او زیبایی ها را نشانه ی راه قرار
می دهد و خود نیز زیبا خواهد شد اگر چنین نشد پس در گمراهیست.

زهرا
2012-09-01 12:36 ب.ظ

اصلا می دونید چرا یه مسلمان نمی تونه مسیحی یا یهودی بشه؟ بخاطر اینکه شرط قبول اسلام، قبول تمام انبیا و اولیای خداونده یعنی یه مسلملون اساسا هم به حضرت مسح ایمان داره هم به کتاب انجیل. هم به حضرت موسی ایمان داره هم به کتاب تورات، و هم به همه انبیا و کتب آسمونی. اونایی هم که برای فرار از احکام دین از دین فرار می کنن باید بدونن که تو دین مسیح و موسی هم مشروب خوری و خوردن خوک حرام بوده و نماز و روزه به سبک خودشونو داشتن و حالا اگه از دینشون هیچیم باقی نمونده… بیشتر..

mahsa
mahsa
2012-09-02 7:23 ب.ظ

. هنگام خواندن قرآن به آيه عظيم و شگفت‌انگيز 82 از سوره نساء رسيدم كه مي‌فرمايد: “افلا يتدبرون و لوكان من عند غير الله لو جد و افيد اختلافا كثيرا”. “آيا در معاني قرآن نمي‌انديشند؟( تا بر آنان ثابت شود كه وحي خداست) و اگر از جانب غير خدا بود، در آن اختلاف بسيار مي‌يافتند” يكي از اصول علمي شناخته شده در حال حاضر، شناسايي و بررسي آرا و نظريات متفاوت است تا بتوان درستي آنها را اثبات كرد و مي‌بينيم قرآن مسلمانان و غير مسلمانان را به تدبر و تفكر در آياتش دعوت مي‌كند تا در آن انديشه كنند… بیشتر..

فرزانه
فرزانه
Reply to  mahsa
2018-12-31 8:12 ق.ظ

این دیدگاه به علت توهین به اسلام و جمهوری اسلام حذف شد.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرزانه
2019-05-16 10:16 ب.ظ

به به ,سربازان گمنام امام زمان ,خسته نباشید ,خدا قوت ,خوب حواستون به همه چیز هست.

mahsa
mahsa
2012-09-02 7:33 ب.ظ

آیه ای را دیدم که بدون تعمل در آن نیز به اصتلاح مو بر تنم سیخ شد. به معنی زیبای آیه 82 و 83 و 84 سورهء مائده توجه کنید: يهوديان و مشركان را دشمن‌ترين مردم نسبت به مومنان (مسلمانان) مي‌يابي؛ همچنين مهربان‌ترين مردم را نسبت به مومنان (مسلمانان) را كساني مي‌يابي كه مي‌گويند ما مسيحي هستيم؛ اين از آن روست كه در ميان ايشان كشيشان و راهبا (حق‌پرست) هستند و نيز از آن روست كه كبر نمي‌ورزند (82) چون آنچه به پيامبر نازل شده است بشنوند مي‌بيني كه چشمانشان از اشك لبريز مي شود از آن‌كه حق را مي‌شناسد؛… بیشتر..

ااااااااااااااا
ااااااااااااااا
Reply to  mahsa
2018-06-22 1:31 ق.ظ

مشکل ما اینه ک قران رو فقط عربی یاد گرفتیم بخونیم کاش مفسران قران ب زبان ساده از معجزات قران بگن من هنوز نفهمیدم چرا قران معجزست برام تشریح نکردن فقط میگن معجزست من همیشه بین همه قنوتم با خدا فارسی هم حرف میزنم و چقد لذتبخشه

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  ااااااااااااااا
2019-05-15 11:19 ب.ظ

واقعیتش من هم نفهمیدم چرا میگن قرآن معجزه است.فکر کنم که باید زبان عربی یاد داشته باشی تا این رابفهمی.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  ااااااااااااااا
2019-05-17 7:19 ب.ظ

اااااااا,شاید یکی از دلایل معجزه بودن قرآن این باشه که قرآن خیلی نکته داره.من یکی از این نکات را مثال میزنم.مثلا آیه21سوره عمران میگه کسانی که به آیات خداکافرشدند وپیامبران را به ناحق کشتند.سؤالی که بلافاصله بعد از خواندن این آیه درذهن آدم مطرح میشه اینه که اصلا مگر میشه یه پیامبری رابه حق کشت؟نکته این آیه اینه که خداوند میخواد بگه که اهمیت حق آنقدر زیاده که اگر پیامبری هم کاری بکنه که برطبق حق مستحق اعدام بشه ,آن پیامبر راهم باید اعدام کرد.چنانکه خداوند درآیات44تا 46 سوره حاقه به حضرت محمد(ص)میگه که اگر سخنی را به دروغ به… بیشتر..

علی اکبر میرزایی
علی اکبر میرزایی
Reply to  mahsa
2021-06-19 1:54 ق.ظ

سلام
تنها دلیل ریپلای من بر متن خانم مهسا برای کسانی که نمیدانند چرا میگویند معجزه قرآن !!
دوستان همین 3 آیه شریفه سوره ماءِده را ببنید :
ابیات معانی و تفسیر آیه های قرآن همواره با شگفتیست
و خداوند فرمود چیزی که در قرآن است هیچکس شبیه آن را نمیتواند بیاورد
تازه این 3 آیه قرآن است که به این زیبایی است بروید تفسیر و معانی قرآن را بخوانید و دلیل معجزه را از خود قرآن بیابید

جواد
جواد
2012-09-08 12:10 ب.ظ

میلم اینه: javaaad1990@gmail.com

اذرم
2012-09-17 9:36 ب.ظ

سلام خسته نباشی
امشب اومدم کتاب خاطرات ی فاحشه رو دانلود کنم نوشته بودین حذف شده
خواستم لطف کنیین اگه میشه واسم میل کنید بازم ممنون بای

asef
asef
2012-09-18 11:59 ب.ظ

@امین, dooset darm amen

asef
asef
2012-09-19 12:03 ق.ظ

khil ale bod

asef
asef
2012-09-19 12:04 ق.ظ

khoob bod

dorsa
dorsa
2013-04-03 7:23 ب.ظ

واقعا عالی بود انی جون حرف نداشت
همین امرو دنبالش بوووودمم 😀

Ug8 hooh vpoh oh
Ug8 hooh vpoh oh
2018-04-09 9:31 ب.ظ

سلام بچه ها قرآن حرف نداره تازشم انجیل منحرف شده

گمنام
گمنام
Reply to  Ug8 hooh vpoh oh
2019-11-10 5:16 ق.ظ

کسایی که میگن انجیل تحریف شده میسه برای حرفتون دلیل بیارید

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  گمنام
2020-03-19 7:49 ب.ظ

گمنام.دلایل زیادی هست ,یکی از دلایلش تناقصات زیادی است که بین چهار انجیل وجود دارد ویا اینکه تعداد انجیل ها از چهارتا بیشتر بوده.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-03-19 7:53 ب.ظ

گمنام .بر طبق دایره المعارف انگلیسی چاپ سیزدهم درلندن وخیلی از منابع دیگر خود مسیحیان ,تعداد انجیلها از این چهار انجیلی که الآن مسیحیان قبول دارند بیشتر بوده

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  فرشاد اسلامی
2020-03-19 7:58 ب.ظ

گمنام.یکی از تناقصات انجیلها این است که اصل و نسب حضرت عیسی(ع)درفصل یک انجیل متی با فصل 3 انجیل لوقا متفاوت است.برای اطلاعات بیشتر از دلایل تحریف بر انجیل به اینترنت مراجعه کنید.

Mustafa
Mustafa
2018-08-27 11:07 ق.ظ

سلام من چن وقتیه ک فکر میکنم اینکه خدای واحد وجود داره یه چیز الکیه، لطفا با یه دلیل قانع کننده کمکم کنین، ممنون

آرتور ویلسون
آرتور ویلسون
Reply to  Mustafa
2018-11-05 8:04 ب.ظ

ببین کسی که تو رو فرستاده خداست غیر از این فکر کنی مشرک هستی.عیسی از همه ی پیامبران بزرگتر هست چه در حضرتی چه در سن . خدا عیسی را آفرید و به آن انجیل و صلیب را داد .بعد از کشیده شدن عیسی به صلیب توسط مشرکان,مشرکان انجیل را تغییر دادند خدا به عیسی دوباره جان داد تا تمام انجیل را که باطل شده بود را به همان طوری که اول خدا به عیسی داده بود کند اگه به عیسی ایمان بیاری در های دلت را به عیسی گشوده ای او نجات دهنده و تو نجات یافته ای عیسی… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  آرتور ویلسون
2019-05-24 10:06 ب.ظ

آرتور ویلسون ,ازکجا معلوم حرفهایی که زدی درست باشه؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Mustafa
2019-05-24 12:59 ق.ظ

mustafa,به نظر شما اگر خدای واحد الکیه ,پس چه چیزی واقعیه؟سؤالتون را واضح تر بپرسید.یعنی اعتقاد دارید به اینکه خدایی نیست؟یا اینکه اعتقاددارید خدایی هست ولی واحد نیست؟

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
Reply to  Mustafa
2020-03-19 8:05 ب.ظ

Mustafa.شاید آیه 22 سوره انبیا وتفسیر آن بتواندجواب شما باشد

محمد
محمد
2018-11-16 3:26 ب.ظ

سلام.من تا حدی با کتاب مسیحیان آشنایی دارم.تا جایی میدونم این کتاب نوشته خود حضرت مسیح و حتی بعضی از حواریون هم نیست.بلکه دچار تحریف شده توسط افرادی مثل پولس .و داستان های داخل اون متوهمه مثل اینکه خدا با حضرت یعقوب کشتی می گیره.به این نتیجه رسیدم این کتاب مقدس مسیحیت نیست و دستخوش تحریفات بسیار شده.لطفا کتاب نقدی بر مسیحیت رو مطالعه کنید.سعی کنیم به دور از تعصب تصمیم بگیریم.

Pkgodfinder
Pkgodfinder
2019-03-05 6:23 ق.ظ

سلام. حرف همه یجورای درسته! اما به این نکته دقت کن که در انجیل و کتب قبلی اشاره به ظهور پیامبر دیگه ای شده و در قرآن به ختم نبوت اذعان شده، ثانیا: اونجایی که در تمام ادیان مشروب یا اعمال دیگه ای مخالف شریعتشان انجام میدهند، مصداق بارز آن دین نیستند و مصداق پیروان دین هستند و تعدادشان خیلی اندک است و این اصل دین را زیر سوال نمی بره چون همیشه وسوسه های شیطان مانع از رشد برخی انسانها میشود. کم اینکه در بهشت هم حوا فریب خورده و البته چیزی را خورد که حرام هم نبود، فقط… بیشتر..

Ali
Ali
2019-03-08 4:34 ب.ظ

دین مسیحیت اصلا دین کامل نیست و توی آن دست برده شده.
مردمان این دین بسیار خدا را فراموش کرده اند و وقتی کارشون گیر میوفته به سمت خدا می روند

مصطفی
مصطفی
Reply to  Ali
2021-05-20 6:07 ب.ظ

بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدای آورد…

محمد
محمد
2019-04-19 2:02 ب.ظ

سلام ایه ۶ سوره صافاتدر قران را بخونید،که میفرماید عیسی ابن مریم به یارانش گفت شمارا مژده میدهم که پس از من رسول بزرگواری که نامش احمد است خواهد امد و در ایه۱۳۵به پیامبر میفرماید ای پیامبر بعضی از مردمان گفتند به دین یهودیت و مسیحیت تا راه راست را دریابید و در جواب به انها بگو: نه،ما دین اسلام را که ایین ستوده ابراهیم است پیروی میکنیم که او از شرک پاک و منزه است، لذا اگه مسیحی بشی دینی هست که خدا در حال حاضر ان را قبول نداره ،چون اون دین مربوط به یه افراد خاص و… بیشتر..

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
2019-05-03 6:45 ب.ظ

دوست دارم بایک سایت یهودی ویک سایت زرتشتی ارتباط برقرار کنم واز آنها سؤال بپرسم.اما هرچی گشتم ,سایتی پیدا نکردم .فقط یک سایت یهودی پیدا کردم که آن هم مال یهودیان تهران بود .میخوام با یهودیان وزرتشتیان خارج از ایران رابطه برقرار کنم.اگر آدرس سایتی را در این زمینه میدونید,برام روی جیمیل بفرستید.البته به سؤالاتی که به زبان فارسی نوشته میشه جواب بدن.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
2019-05-03 7:00 ب.ظ

من دوست دارم بایک سایت یهودی ویک سایت زرتشتی رابطه برقرار کنم واز اونها سؤال بپرسم.هرچی گشتم سایتی پیدا نکردم.فقط یک سایت یهودی پیدا کردم که آنهم مال یهودیان تهران بود.ولی من میخوام سایتش مال خارج از ایران باشه.البته به سؤالات به زبان فارسی هم جواب بده.اگر آدرس سایتی در این باره میدونید روی جیمیلم برام بفرستید.

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
2019-05-03 7:03 ب.ظ

سلام

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
2019-05-04 7:39 ق.ظ

تو اینترنت هرچی دنبال کتاب توراتی گشتم که ترجمه ی خود یهودیان باشه پیدا نکردم.همه ی عهد عتیق هایی که تو فضای مجازی هست ,ترجمه ی مسیحیانه.

درسته؟؟
درسته؟؟
2019-05-05 5:15 ب.ظ

ممنون وبلاگتون از عالی هم عالی تره

فرشاد اسلامی
فرشاد اسلامی
2019-05-06 9:30 ق.ظ

لطفا کتاب تاریخ تفکر مسیحی را هم به کتابهاتون اضافه کنید؟

مهدی
مهدی
2019-05-18 7:42 ب.ظ

کلیه کسانی که بطور جد بدنبال حقیقتند (از کلیه ادیان) به ۹ جلد کتابهای مهندس جلالدین آشتیانی رجوع کنند

مریم اوجاقی
مریم اوجاقی
2020-03-16 2:12 ق.ظ

میگم این دانلود نمیکنه
فیلتر کردین؟

هلیا مشایخی
هلیا مشایخی
2020-04-15 12:29 ق.ظ

من هم میگم در دین یکدیگر تفرقه افکنی نکنیم و به نظرم همین که یه عده دین دارن خودش کلی هست با توجه به اینکه یه عده اصلا نه به خدا اعتقاد دارن و نه به ادیان تو این دوره و زمونه…به هر حال در روز ظهور امام زمان (عج) حضرت عیسی هم ظهور خواهند کرد و به نظرم قراره چیز مهمی رو حضرت عیسی درباره دین مسیح و اسلام به ما بگن.احساس می کنم شهادت دادنی در کار است….

رسول
رسول
2020-05-03 7:44 ب.ظ

دوستان نمیدونم آیا باز هم در این باره به سایت بر خواهید گشت یا نه اما کسانی که دوباره به تارنما مراجعه میکنند باید این موضوع رو در نظر بگیرن که نباید به دنبال اثبات تام بود چیزی که این همه سال از آن میگذرد و دچار تحریفات فراوان شده و تکمیل بیان آن هم نمایان نیست برای مانند چند آیه هست موضوعات در چه زمینه هایی بوده ووووحالا به دنبال که درست که غلط هستید خدا هست این رو من نقاش از قدرت تجسمی که از آنها طرح میزنم میتونن حس کنم که پیدایشی هست و تکامل یه نظریه… بیشتر..

رضا
رضا
2020-09-06 3:30 ب.ظ

درود.دیدگاه اینجانب اینکه ما چرا بحث وجدال بی خود داریم احترام گذاشتن به هر دینی جای خود دارد ولی تا انجا که من میدونم اختلافات دینی ومذهبی رو بزرگان ما بوجود اوردن وهمه بر سر قدرت وجاه مقام هست که یه عده از دین ومذهب بعنوان رابطه قدرتنمایی استفاده میکنند و برای همین فاصله غنی وضعیف زیاد شده واونایی هم که ادعای دین بازی دارن فاصلشون با دیگران خیلی زیاده وتنها کسی که در بطن وجود بشریت سلطه دارد فقط خداست.راه رسیدن به ارش بروردگار همینه وبس.انقدر از دین سو استفاده شده که باورش سخته تا باور کنیم.تمام.

فیض مسیح
فیض مسیح
2020-11-23 10:05 ب.ظ

سلام

فیض مسیح
فیض مسیح
2020-11-23 10:10 ب.ظ

سللام

فیض مسیح
فیض مسیح
2020-11-23 10:12 ب.ظ

سلام

اصفهانی
اصفهانی
2020-12-07 11:44 ب.ظ

اصفهانی

احمد
احمد
2021-02-20 7:44 ق.ظ

ترجمه اشتباه!