دانلود کتاب اندیشیدن، فرهنگ کوچک سنجشگرایانه اندیشی

نام کتاب

  اندیشیدن، فرهنگ کوچک سنجشگرایانه اندیشی (دانلود+)

نویسنده

نایجل واربرتن + به اهتمام محمدمهدی خسروانی

موضوعات

کتاب حاضر درآمدی بر سنجشگرانه اندیشی یا تفکر انتقادی است که مترجم در مقدمه سی و دو صفحه ای که بر این کتاب نگاشته است ضمن معرفی ساده تفکر انتقادی و تشریح وضعیت تفکر سنجشگرانه اندیشی در کشورمان به برخی از ایرادهای شبه اخلاقی که ممکن است متوجه رواج تفکر سنجشگرانه اندیشی شود، می پردازد.

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.54 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب اندیشیدن، فرهنگ کوچک سنجشگرایانه اندیشی اثر نایجل واربرتن با ترجمه محمدمهدی خسروانی است؛ کتاب حاضر درآمدی بر سنجشگرانه اندیشی یا تفکر انتقادی است که مترجم در مقدمه سی و دو صفحه ای که بر این کتاب نگاشته است ضمن معرفی ساده تفکر انتقادی و تشریح وضعیت تفکر سنجشگرانه اندیشی در کشورمان به برخی از ایرادهای شبه اخلاقی که ممکن است متوجه رواج تفکر سنجشگرانه اندیشی شود، می پردازد.
مترجم در انتهای مقدمه به دفاع از انتخاب عنوان” سنجشگرانه اندیشی” برای ترجمه”critical thinking”می پردازد و امید دارد این کتاب گامی در جهت ترویج استدلال گرایی باشد. وی در این مقدمه یکی از ابتدایی ترین اصول سنجشگرانه اندیشی و استدلال گرایی را در این می داند که از نظرات و سلایق نامستدل و نسنجیده خود کاسته و بر نظرات و سلایق مستدل و آزموده خود بیفزاییم.
نایجل واربرتن نویسنده کتاب “اندیشیدن؛ فرهنگ کوچک سنجشگرانه اندیشی” مدخلهای کتاب را به چهار دسته اصلی گامهای متدوال در استدلال، خطاهای فریبنده به هنگام اندیشیدن، فنون ترغیب و تحذیر و وارسی عاملهای روانشناختی تقسیم کرده است. واژه نامه پایان بخش کتاب است که خواننده می تواند معادل انگلیسی واژه های به کار رفته در کتاب را مطالعه کند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments