کتاب انسان در جستجوی معنی

نام کتاب

  انسان در جستجوی معنی (دانلود+)

نویسنده

دکتر ویکتور فرانکل + به اهتمام دکتر اکبر معارفی

موضوعات

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

726.76 کیلو بایت (KB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

Image result for ‫انسان در جستجوی معنا دکتر معارفی‬‎

« هم‌اکنون می‌توانید کتاب انسان در جست و جوی معنی را از کتابخانه تاریخ‌ما دانلود کنید. »

 

معرفی کتاب انسان در جست و جوی معنی

« انسان در جست‌و‌جوی معنا» کتابی است در نوع خود منحصر به فرد که تا زمان مرگ نویسنده آن یعنی در سال 1997 میلادی در ایالات متحده بیش از 9 میلیون نسخه از آن به فروش رفت و در طول این سال‌ها به 24 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و گفته می‌‎‌شود که 73 بار تیز مورد تجدید چاپ قرار گرفته است.

این کتاب پرمغز، توسط یک روانشناس و عصب شناس به نام  ویکتور فرانکل در سال 1946 میلادی منتشر شده و شامل خاطرات دردآور خود و سایر اسیران در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان طی جنگ جهانی دوم است. ویکتور فرانکل در این کتاب تمام سعی خود را بر آن دارد تا از طریق روانشناسی اگزیستانسیالیتی به این موضوع بپردازد که چگونه می‌توان در شرایط سخت زندگی نیز به دنبال معنی و مفهوم در زندگی بود.

کتاب انسان در جست و جوی معنی
کتاب انسان در جست و جوی معنی

بخشی از کتاب انسان در جست و جوی معنی

این کتاب در نظر ندارد که از اتفاقات و رویدادها گزارشی ارائه دهد، بلکه تجارب شخصی را منعکس می کند که میلیون ها انسان آن را لمس کرده و از آن رنج برده اند.
می توان گفت کتاب شرحی است از درون اردوگاه کار اجباری که به وسیله ی یکی از کسانی که جان سالم از آن به در برده است بازگو می شود. داستان به رویدادهای هولناک ( که کمتر در حد باور مردم بوده ) نمی پردازد، بلکه به زجرهای کوچک اشاره می کند و آنها را می شکافد. به سخن دیگر تلاش ما در این داستان بر آن است که به این پرسش پاسخ دهیم:
زندگی روزانه اردوگاه کار اجباری، در ذهن یک انسان معمولی چگونه بازتابی دارد. بیشتر رویدادهایی که در اینجا نشان داده می شود، در اردوگاه های بزرگ و مشهور روی نداده، بلکه در اردوگاه های کوچکی رخ داده است که بیشتر آدم سوزی ها در آنجا انجام گرفت. به عبارت دیگر این داستان به رنج و مرگ قهرمانان بزرگ و زندانیان شناخته شده و یا کاپوهای برجسته ـ زندانیانی که به عنوان افراد امین مورد استفاده قرار می گرفتند و در نتیجه از امتیازهایی برخوردار بودند ـ نمی پردازد.

سخن از فداکاری های مصلوب شدگان و مرگ توده های ناشناخته و مجرمینی است که گزارشی از آنان در دست نداریم. اینها همان زندانیان عادی بودند که نشان ویژه ای روی آستین خود نداشتند و کسانی بودند که بشدت مورد تحقیر کاپوها واقع می شدند. کاپوهایی که هرگز مزه ی گرسنگی را نمی چشیدند، درحالی که آنان یا چیزی برای خوردن نداشتند، و یا با اندک غذایی فریاد شکم را می خواباندند. اما زندگی و گذران بسیاری از کاپوها در اردوگاه ها، بهتر از زندگی پیشینیان بود. اغلب کاپوها سخت گیرتر از زندانبانان با زندانیان رفتار می کردند و آنان را بیرحمانه تر از اس.اس ها به باد کتک می گرفتند. ناگفته نماند که کاپوها را از میان زندانیانی برمی گزیدند که شخصیت شان نشان دهنده آن چنان رفتاری بود که اس.اس ها انتظار داشتند. و چنانچه در عمل خلاف خواسته و انتظار اس.اس ها تشخیص داده می شد، بیدرنگ از کارشان برکنار می شدند.

 

 

« هم‌اکنون می‌توانید کتاب انسان در جست و جوی معنی را از کتابخانه تاریخ‌ما دانلود کنید. »

برای دانلود از باکس بالای صفحه استفاده کنید. 

 

ویدئوی معرفی کتاب انسان در جست و جوی معنی

 

 

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
9 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
وحید
وحید
2018-01-26 7:47 ب.ظ

سلام
کتاب کامله یا یه بخشی از کتابه؟

mehrshad
mehrshad
Reply to  وحید
2020-02-02 1:39 ق.ظ

خود کتاب بالای ۱۵۰ صفحه هستش😐

میرزائی
میرزائی
2018-11-01 3:26 ب.ظ

بسیار عالی بود.ممنون

tayfor1975
tayfor1975
2019-04-02 12:48 ق.ظ

از شما خيلي متشكريم.

کلید ثروت
کلید ثروت
2018-12-07 11:02 ق.ظ

واقعا کتاب مفید و تاثیرگذاری است !
سپاس از سایت خوبتان !

وب سایت

محمد
محمد
2020-03-05 12:42 ق.ظ

ممنون از سایت خوبتون

امیر
امیر
2020-07-17 11:17 ب.ظ

یک دنیا سپاس از شما …
دوستتون دارم و ممنونم

Mohsen
Mohsen
2020-08-28 11:08 ب.ظ

از شما به علت نشر این کتاب و تعداد بسیار زیاد دیگه کتاب های ما شکایت خپاهد شد درک و فهم داشته باشید و کتاب های دیگران که براش زحمت کشیده شده رو به رایگان پخش نکنید خودتون دوس دارید کل دارایتون رو رایگان ازتون بگیرن؟شما با اجازه کی اثار بقیه رو روی این سایت قرار دادین؟چیکاره این کتاب ها هستین