دانلود کتاب اوستا (چهار جلد)

 

نام کتاب

اوستا (جلد اول) (دانلود+)

اوستا (جلد دوم) (دانلود+) 

اوستا (جلد سوم) (دانلود+) 

اوستا (جلد چهارم) (دانلود+) 

نویسنده

ابراهيم پورداود

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 86.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف 

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب اوستا اثر ابراهيم پورداود است ؛« اوستا » کارنامه‌ی باستانی ایرانیان است. کتابی آیینی، اخلاقی و ادبی است. گفتار زرتشت پیامبر باستانی ایران که پیامش پندار، گفتار و کردار نیک بود و بهروزی انسان در نبرد با اهریمن جهل و دروغ وکید.
ابراهیم پورداوود از بزرگترین دانشمندان ایرانی است که در نشر فرهنگ ، زبان و ادبیات پیش از اسلام ، اشتیاق نشان داد و سال های سال به پژوهش و کاوش در آن پرداخت . ایشان در سحرگاه آدینه 20 بهمن 1264 خورشیدی در سبزه میدان رشت در خانه ای که تا چند سال پیش ، دبستان عنصری نام داشت ، تولد یافت ، پدرش ، حاجی داوود ، بازرگان و ملاک بود و خانواده اش در رشت ، داوودزاده شهرت داشتند و هوشنگ اتحادیه ی مادر او را در خانواده مجتهدی بزرگ می داند ایشان در یکی از بزنگاه های تاریخی ملت ایران به دنیا آمد و تأثیر فوق العاده ای بر رشته ی ایران شناسی گذاشت و در چهره اش می گفتی کتیبه های کهن ایرانی تصویر می شد شگفتا از این سرزمین دیر پای و باستانی که هر وقت در تنگنایی گرفتار می شود فرزندی از آن برمی خیزد که یک تنه چون ققنوس از خاکستر تاریخ سربر می افرازد و امید دل ایرانیان می شود و چون آرشی که یک تنه مرزهای نورانی دانش را در می نوردد .
اَوِستا نام فراگیر مجموعهٔ کهن‌ترین نوشتار و سروده‌های ایرانیان است، که همانا دانشنامهٔ ایرانیان بوده و در روزگار باستان بیست و یک نسک (کتاب) داشته و هم‌اکنون دارای پنج بخش است. بخش‌های اوستا بر این پایه‌اند: یَسنه که سخنان زرتشت، شناخته شده با نام گاهان در آن گنجانده شده، یشت‌ها (سرودهای نیایشی)، وندیداد، ویسپرد و خرده‌اوستا.

 

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
9 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
سوشیانت
سوشیانت
2021-09-22 5:34 ب.ظ

ناشری که از اوستا به دنبال سود است در حالی که گویا کتابی یا هنری را بدون پرداخت حق نشر ندیده یا استفاده نکرده چنین شخصی در دنیای ادب بی گانه و نا محرم است و تجارت او سودی برایش نخواهد داشت بلکه این بهره برای او شر بسیاری خواهد بود .

گویا
گویا
2020-12-11 2:29 ق.ظ

ممنون از امکانات دانلود کتاب

شهرام
شهرام
2023-08-22 10:57 ب.ظ

سلام و عرض دانلود نمیشه

شهرام
شهرام
2023-08-25 2:55 ب.ظ

سلام دانلود نمیشود

شهرام
شهرام
2023-08-31 2:15 ب.ظ

لطفا پیگیری شود دانلود نمی شود

شهرام
شهرام
2023-08-31 2:16 ب.ظ

با تشکر از کتابخانه تاریخ ما