دانلود کتاب ايا كوروش هخامنشي پدر ايران است؟

نام كتاب

ايا كوروش هخامنشي پدر ايران است؟ (‏دانلود+)

نويسنده

بهمن سوشيانت (بهمن انصاري)

درباره کتاببررسي مجعولاتي كه بر كوروش هخامنشي منتسب كرده اند

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

????? حجم دانلود کتاب

111.50 کیلوبايت (KB)

قالب کتاب

PDF – پي دي اف

منبع الکترونيکي

کتابخانه تاریخ ما

 

 

Related image




Subscribe
دنبال کردن
guest
60 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مازیار
مازیار
2013-03-10 1:01 ق.ظ

با درود بر دوستاران ایران من فکر میکنم اینکه چیز زیادی درباره ی کورش و هخامنشیان وجود ندارد به این خاطر است که اسکندر این امپراطوری را نابود کرده و تا اونجایی که تونسته سعی کرده از آن دوره آثاری باقی نزاره و بعد از آن هم عربا همین کارو کردند.

ايراني
ايراني
2018-10-28 5:50 ق.ظ

نوشته هاي بهمن سوءيانت يا مثلا بهمن انصاري كه در توهين و رد وجود كوروش است و به تاريخ ايران و اين بزرگ مرد شاه گيري توهين ميكند بدرد همان پان ترك هايي ميخورد كه نام يكي از سردارن تاريخشان ديوص است و فقط در پي و در نيت ترقهو تجزيه ي ايران هستند .هموطن عزيز بدان و آگاه باش كه ايران يكپارچه و اتحاد ملت ايران از فارس و بلوچ ولر و كرد و خوزي تركمن وعرب و ترك خار چشم ايشان است و براي همين به نقاط وصل و محكم وحدت ما حمله و در صدد بي ارزش… بیشتر..

ali
ali
2012-08-13 11:08 ق.ظ

لینکش خرابه

مسعود اکبری
مسعود اکبری
Reply to  ali
2012-08-13 7:43 ب.ظ

درود @ali,
مشکلی در لینک وجود نداره !

مجید
مجید
2012-08-29 12:20 ب.ظ

سه پرسش در این نوشته هست که خود نویسنده برساخته و خودش نیز پاسخ می دهد. کوروش سه قوم اصلی پارس، پارت و ماد را با یکدیگر متحد ساخت و برای نخستین بار یک حکومت ملی و فراگیر برپا ساخت. شبیه همین کار را بیسمارک در آلمان کرد. استناد به تاریخ طبری و این که از کوروش نامی نبرده، کار بیهوده ای است، چرا که تاریخ طبری رویدادهای پس از اسلام را به دقت شرح کرده است و درباره رویدادها و تاریخ پیش از اسلام طبری به سبب ناآشنایی وی با زبانهای پهلوی، ایلامی و یونانی و آرامی آمیخته به… بیشتر..

Soroush
Soroush
Reply to  مجید
2012-09-05 2:16 ب.ظ

@مجید,
سلا مجيد
يك منبع و كتاب تاريخي ايراني (نه يوناني) بيار كه توش اسم كوروش آمده باشه
حالا اين منبع ميتونه كتاب شعري مث فردوسي يا استعاره هايي كه ديگر شعرا اوردن باشه، يا كتابهاي بازمانده از دوره ساساني باشه يا كتب مانوي يه هر كتاب تاريخي ديگه اي
منتظرم

رسته
رسته
Reply to  Soroush
2012-09-16 3:33 ق.ظ

@Soroush,
تاریخ مسعودی ( مروج الذهب) و کتاب های فراوان دیگر که به عربی نوشته شده اند اسم کورش را آورده اند ( همۀ ان ها به عربی است مانند تاریخ طبری که به عربی است)

Soroush
Soroush
Reply to  رسته
2012-09-23 2:37 ب.ظ

@رسته,
مسعودی آورده :
کوروش سردار یکی از هنگهای لشگر بهمن کیانی پسر گشتاسپ بود!!!! (مروجالذهب والمعادن الجوهر – جلد 1 ص 470)

طبری هم دقیقا داستان عهد عتیق رو اورده

نکته مهم
مسعودی که اصلا کوروش رو شاه نمیدونست که بخواد به عنوان پدر ایران بدونش!!!!
طبری هم ایه های عهد عتیق رو کپی کرده و هرگز اسم پدر ایران رو برای ک.ر.ش بکار نبرده

یا علی

ساسان
ساسان
Reply to  Soroush
2015-12-08 4:55 ب.ظ

@Soroush, از اینکه نمیدونی که شاهنامه اساسش در مورد سلسله هخامنشی تا دوره ساسانیست برات متاسفم فریدون همون کورش شاهنامه است یه بیت شعر فردوسیو میگم بقیشو برو بگرد پیدا کن پدر در پدر آریایی نژاد,زپشت فریدون نیمو نهاد و اینکه کاوه آهنگر هم داریوش بزرگ بود که با کشتن بردیای دروغین که همون ضحاک باشه قدرتو در دست میگیره دیگه کدوماشو بگم برات در ثانی تاریخ طبری از جهالته که بخوای استنادش کنی برای دوره هخامنشی اونا هرچی بود آتیش زدن حالا بیان تعریف کنن البته تو که عرب گرایی برو با عرب بودنت خوش باش

رضوان جوزانی
رضوان جوزانی
2012-09-17 2:40 ق.ظ

چرا اسمی از کورش هخامنشی در منابع کهن وجود ندارد ۱- کورش هخامنشی در متون اوستایی نام کورش در متون اوستایی (اعم از یسناها، یشت‌ها، ویسپرد، وندیداد و خرده‌اوستا) نیامده است. ۲- کورش هخامنشی در متون شرق‌ ایرانی نام کورش در متون شرق ایرانی (اعم از سغدی، بلخی، خوارزمی، سکایی و جز آنها) نیامده است. ۳- کورش هخامنشی در متون فارسی باستان در متون فارسی باستان هخامنشی اطلاعاتی باره کورش وجود ندارد، اما در دو جا نام او به شکل‌های زیر آمده است. یکبار در کتیبه‌های کوتاه و مکرر پاسارگاد: «من کورش، شاه هخامنشی»؛ و دیگری در کتیبه داریوش در… بیشتر..

سیاووش
سیاووش
Reply to  رضوان جوزانی
2012-11-05 4:21 ب.ظ

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری

درود بر کوروش بزرگ پدر ایرانزمین
مرگ بر عرب پرستهای جیره خوار

حمید
حمید
Reply to  رضوان جوزانی
2015-04-02 8:20 ب.ظ

رضوان عزیز قطعیت نظر در علمی باید بر اساس کاوش کافی در اکثریت متون و اسناد مربوط به آن علم باشد . به استحضار حضرتعالی میرسانم معرب واژه کوروش قریش است نه قوروش یا کلمات دیگری که فرموده اید زیرا واو پس از استخلاف و تعریب به یا تبدیل میشود و خود میدانید این واژه در زبان عربی وجود دارد یا نه . این واژه در زبان انگلیسی نیز به سیروس تبدیل میشود که از اسامی رایج در غرب است . همچنین در اروپای شرقی به کیروش تبدیل میشود که آنهم واژه ای متداول است (حد اقل سر مربی خارجی… بیشتر..

همتا
همتا
Reply to  رضوان جوزانی
2015-06-15 1:00 ب.ظ

@رضوان جوزانی, بچه جون كمي مطالعه كن. كمي تحقيق كن …. تعدادي بي شماري از دست نوشته ها و در واقع تاريخ جمع آوري شده ايران باستان كه در قصرها و مكانهاي مهم مذهبي نگه داري مي شده پس از فتح ايران توسط اسكندر شيطان صفت سوزانده شد و بخش مانده هم پس از ورود اعراب به يغما رفت …. و سپاس دارم از حميد عزيز كه ناگفته هارو بدرستي بيان كرد….
جوزاني جان، جان مادرت ايراني هستي؟!!!!!!

محمد
محمد
Reply to  رضوان جوزانی
2019-02-26 5:15 ب.ظ

داداش پاره نکنی خودتو
چند روز دیگه میای میگی عید نوروز وجود نداره از همون اول عید غدیر عید ما بوده
بدبخت عرب پرست

آرمناک
آرمناک
2012-09-29 3:58 ق.ظ

حکایت کورش کبیر همانند افسانه امام دوازدهم شیعیان است که هیچ نام و نشان مشخصی از وی درمیان نیست ولی همه سعی در بزرگ نمایی و سفسطه بافی درموردش هستند … به راستی این ملت اسطوره پرست بی تحرک تا به کی به اشتباهات تاریخی خود پی نبرده و تکرارشان خواهند کرد!؟ تا دیروز قضیه دین مطرح بود وبحثش داغ! همگی به طبل دین مینواختند ! حال که دیگر حنای آن رنگی ندارد به سراغ باستانگرایی رفته ودر صدد دمیدن روح تازه بر خرافه گرایی در کالبدی جدید هستند و چون برای عوام تازگی دارد بیشتر تبلیغ میکنند تا جایی… بیشتر..

فرزند ایران
فرزند ایران
Reply to  آرمناک
2012-10-02 10:20 ب.ظ

@آرمناک, ارمناک عزیز منظور خود را درباره ظالم کلا توضیح دهید
دوم اگه قبول نداری که کوروش وجود داشته ویا در شبحه و ابهام بوده که وجود داشته یا نه از کجا میدونی ظالم بوده
سوم شما ها از کیا پول میگیرید میاید این شر و ورها بیاید اینجا بگید؟
چهارم امثال شما حناتون دیگه واسه امثال ما رنگی نداره ازتون خواهش میکنیم تشریف ببرید سوریه و لبنان اونجا خیلی تحویلتون میگیرن چون مثل خودتون بی تاریخ و بی تمدنن

پسر داريوش كبير
پسر داريوش كبير
Reply to  فرزند ایران
2012-10-06 3:15 ب.ظ

@فرزند ایران,
از همونايي پول ميگيريم كه به تو بچه 16 ساله پول دادن بياي از كسي تا حالا دو خط كتاب ازش نخوندي تعريف كني!!!
تاريخ هرودوت خوندي؟ يا تاريخ كتزياس؟ اصلا اسمشونو شنيدي؟
شرط ميبندم كل چيزي كه از كوروش ميدوني همونه كه تو وبلاگا خوندي!!!!!

فرزین
فرزین
Reply to  فرزند ایران
2016-04-08 6:54 ب.ظ

@فرزند ایران, عزیز اگه گفته های شما درست باشه اون زمان لبنان و سوریه هم که جزو حکومت هخامنش بودند.پس دارای پیشینه هستن .. پس لطفا نژاد پرستانه صحبت نکن

اشا
اشا
Reply to  آرمناک
2015-03-29 3:43 ب.ظ

@آرمناک,
پس منشور کوروش چیه؟!!!!! خود ب خود نوشته شده؟!!!!!!!!!

محمد
محمد
Reply to  آرمناک
2019-02-26 5:23 ب.ظ

یارو تو توی اون زمان بودی که می دونی اونها ضالم هستند
فکر کنم ساقیت مواد تریخ گذشته داده چون داری توهم میزنی
شایدم فکر کردی این چرتو پرتا رو بگی چیزی بهت میرسه برو اول یه مطالعه کن دوم کمتر شر بگو سوم اهل کجایی؟ عربستان آره چون کسیو ندیدم در مورد تاریخش اینطوری حرف بزنه

ebrahim
ebrahim
2012-11-29 7:33 ب.ظ

دوست عزيزي نوشته بودند يك منبع معرفي كنيد كه تو اون كوروش به عنوان پدر ايران معرفي شده باشد من ميگم شما يك منبع نعرفي كنيد كه اصلا كوروش را به عنوان شاه بزرگ ايراني اينطوري كه افسانه سراها دربارش گفته اند معرفي شده باشه به قول يكي از دانشمندان عزيزمون چرا يك بيت شعر از خافظ و سعدي در مورد اين كوروش خيالي نيست و روحش زنده زنده شاد كه فرمود “” اگر عمر منشور كوروش بيش از 200 سال باشد من گردنم را با گيوتيم ميزنم “”

همتا
همتا
Reply to  ebrahim
2015-06-15 1:16 ب.ظ

@ebrahim, دوست گلم همين حالا برو بيرون فرياد بزن …. عجب!!!! اخه عزيز من هر دوره اي منعياتي داره. تو رژيم سابق اگه از قاجار حرفي به ميون مي اومد قطعا يارو رو مي كشتن تو دوره حافظ و سعدي و … غيره هم وضع به اون منوال بود چون ايران ديگه عربيزه شده بود. الانشم حرف از شاهنشاهي حالا هر دوره اي كه مي خواد باشه زده بشه، نظام فعلي خوشش نمياد و كاملا هم منطقيه. بله اينطوريه كه همش تو شبهه و ترديد به سر مي بريد ولي تاريخ تو ايران شايد دستكاري شده باشه اما تاريخ هاي… بیشتر..

مازیار
مازیار
2013-03-10 1:18 ق.ظ

من فکر میکنم اینکه کورش شخصیتی نمونه در ایران و جهان می باشد به خاطر فرهنگ اوست چون او در 2500 سال پیش به تمام انسان ها با هر دین و نژادی احترام میگذاشت. به این خاطر او را پدر ایران مینامند چون او برای اولین بار در جهان این فرهنگ و آیین را نهادینه کرد که متاسفانه زیاد طول نکشید.البته به نظر من او پدر جهان بوده.

سپهر
سپهر
2013-03-28 8:23 ق.ظ

می دونیین دوستان به گمان من پدر بودن کورش یا هر کس دیگه ای بستگی به نظر هر شخص داره . باید ببینیم کسی که ادعای فرزند خوندگیه کسی رو داره چقدر رفتارش شبیه اون کسه مثلاً کسی که میگه کورش پدر منه چقدر رواداری و سیاست و همزمان قدرت و فروتنی و گذشت رو با هم تو خودش جمع کرده؟ با این رفتارهای ما مردم این کشور عقب مونده و جهان سومی ایران من یکی که گمون نمی کنم بشه مردان بزرگ رو به خودمون منتسب کنیم ! هر چند که تو دایره ایران فرهنگی متولد شده باشه.همین کامنت… بیشتر..

ارشک
ارشک
2014-07-28 2:34 ق.ظ

دیره ولی مینویسم . خوشحالم که کوروش نیست . خوشحالم که عربها هستند . میدونید به عنوان یک ایرانی همینکه تو کتابهای تاریخی بزرگی پادشاهانمونو میخونم مخصوصا کوروش بزرگ رو. میگم خدایا شکرت که اینها بودند و من هم بهشون افتخار میکنم ولی اگه الان جای این اعراب وحشی با این تاریخ سراسر ننگینشان بودند میگفتم کاش ایرانی نبودم ولی الان میگم خدایا شکرت بابت ایرانی بودنم و شکرت به خاطر کوروش بزرگ شکرت بابت عرب نبودنم . شکرت .

همتا
همتا
Reply to  ارشک
2015-06-15 1:34 ب.ظ

@ارشک, خيلي بزرگي برادرم. افتخار من هم به ايروني بودنمه….

سارا
سارا
2014-07-31 2:25 ق.ظ

فعلا كه شكوه وبزركيش رو داريم ميبينيم كورم كه شدين البته شماها كه اجداد مادريتون جزء غنائم اعراب صدر اسلام بودن فاكيدنشون شما بدبختا تكثير شدين از اب عرب شما بوجود اومدين حالا خوبه نه ما قبولتون داريم نه عربا خخخخخخ

mrmas
mrmas
Reply to  سارا
2014-09-26 12:07 ق.ظ

@سارا, اینقدر به عرب ها توهین نکنید . من عرب نیستم ولی اینو بدونید که خداوند بهترین بنده شو از بین عرب برگزید تمام امامان عرب بودن نه عجم بهترین کتابشو (قران) به زبان عربیه نه فارسی . کوروش کبیر هم واقعا مشخص نیست که کیه ذوالقرنین قرانه ، فریدون شاهنامست یا کیخسروه معلوم نیست . کوروش هر کی که بوده بنده ی خدا بوده. تمام

اشا
اشا
Reply to  mrmas
2015-03-29 3:44 ب.ظ

@mrmas,
هرچی ک بوده خیلی باید بزرگ بوده باشه ک انقد نامش بعد از این همه سال مونده….

مجید
مجید
2015-05-10 5:39 ب.ظ

سلام بر دوستان .. من نمیدونم این کتابو کی نوشته و این بحث اصلا چه معنی داره…. ولی به یک نکته ایی اشاره میکنم همین که دشمنان ایران (یونانیان) از پادشاه هان دوره هخامنشی به نیکی یاد کرده اند و تمام مشخصات مقبره هاشونو در کتاب خودشون نقل کرده اند (و از روی اون مشخصات ارامگاه و… را کشف کرده اند) خود دلیل موثقی از درست بودن این تواریخه(البته نه همه ی روایت هاشون) اینکه چرا فردوسی در شاهنامش سخنی از کوروش نیاورده یک حرف بیهوده و خنده داریه فردوسی کارش زنده کردن بخشی از تاریخ و اسطوره های اوستا… بیشتر..

پیمان
پیمان
2015-07-04 4:40 ق.ظ

ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎﯼ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﺪﻭﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻫﻨﻮﺯ ﻋﺪﻩﺍﯼ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻭ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ! ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮔﻔﺘﻪﻫﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺳﺘﯿﺰﯼ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ . ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﺯ ﭼﻪ ﺭﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺭﺳﯿﺪﻩ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺩﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺍﯾﺖﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺟﺎﯼ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ… بیشتر..

پیمان
پیمان
2015-07-04 4:43 ق.ظ

ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﻓﺮﯾﺪﻭﻥ ﯾﺎ ﮐﯿﺨﺴﺮﻭ؟! کوروش بزرگ در شاهنامه فردوسی ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺎﺑﻞ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﺑﻬﺎﻡ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﻓﺮﯾﺪﻭﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﮐﯿﺨﺴﺮﻭ؟! ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﮐﯿﺨﺴﺮﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺁﻣﯿﺨﺘﮕﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻓﺮﯾﺪﻭﻥ ﻫﻢ ﺁﻣﯿﺨﺘﮕﯽﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ، ﺍﺳﻄﻮﺭﻩﻫﺎ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ » ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺟﻤﻌﯽ« ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺟﻤﻌﯽ »ﺁﻣﯿﺨﺘﮕﯽ « ﺭﻭﯾﺪﺍﺩﻫﺎ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ . ﺁﻣﯿﺨﺘﮕﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺩﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﯿﺨﺘﮕﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ… بیشتر..

ashkan
ashkan
2015-07-05 5:50 ق.ظ

اگر کوروش ادم بدی بود نامش رو تو قران به اسم ذوالقرنین نمیاوردند اگر هم سرش رو زدند پس چرا با بدن کامل تو ارامگاهشه باید به بهش افتخار کرد چون کل جهان ایران را بانام کوروش میشناسند و هفت ابان یا همون بیست و نه اکتبر براش جشن میگرند در کل جهان ولی تو ایران اینطور نیست

فرهاد
فرهاد
2015-09-24 12:19 ق.ظ

این نویسنده با نام جعلی بهمن سوشیانت، یک پانترک شناخته شده است و نوشته هایش هیچگونه ارزش علمی ندارد. میهن پرستان عزیز از قرار دادن نوشته های این فرد در سایت ها و بحث پیرامون وی خودداری فرمایند تا مشوق وی در ادامه فعالیت های خرابکارانه نباشند. با تشکر

یزدان
2015-10-18 6:41 ب.ظ

سلام و خسته نباشید اقای مدیر آیا حاضر هستی به وبلاگ من کمک کنی یا در بهتر شدنش کمکم کنی ممنون میشم من نیاز به مطالبی درباره تاریخ ایران باستان میخوام اگه میشه شما هم جز نویسنده های وبلاگم باش
با تشکر

یزدان
2015-10-18 6:43 ب.ظ

هر کی میگه کوروش ادمه بدیه خودش هیچی نشده و هنوز تو حالت ددیه

اهورا
اهورا
2015-10-23 10:29 ب.ظ

درود بر دوستان ایرانی
من یک منبع میخوام که برای یک نفر ثابت کنم که کورش بزرگ ایرانی هست
این کتاب هم دانلود نمیشه مثل اینکه لینک خرابه

پریسا
پریسا
Reply to  اهورا
2015-11-05 1:42 ب.ظ

@اهورا, من 1کی از چندین منابعرو بهتون معرفی میکنم کتاب قران. ذوالقرنین یکی از شخصیت‌های قرآن و کتاب مقدس است. بر اساس قرآن، ذوالقرنین، سه لشکرکشی مهم داشت نخست به باختر، سپس به خاور، و سرانجام منطقه‌ای که در آن یک تنگه کوهستانی وجود داشت، او انسان یکتاپرست و مهربانی بود واز طریق دادگری منحرف نمی‌شد و به همین جهت مشمول لطف خدا بود، او یار نیکوکاران و دشمن ستمگران و ظالمان بود و به مال و ثروت دنیا علاقه‌ای نداشت، او هم به خدا ایمان داشت و هم به روز رستاخیز، او سازنده سدی بود، که در آن به… بیشتر..

پریسا
پریسا
Reply to  پریسا
2015-11-05 1:45 ب.ظ

@پریسا, کهف رو بخونید در تورات هم اومده در شاهنامه هم اومده ولی با اسامی متفاوت

پریسا
پریسا
Reply to  پریسا
2015-11-05 1:47 ب.ظ

@پریسا, در ان زمان ایرانیا یکتا پرست بودن باز هم مطالعه بفرمایید اینجا 1سری ادم هستن که کلا نمیدونن مطالعه یعنی چی برا همین اولین چیزی که به عقل ناقصشون میرسه به زبون میارن

فرزین
فرزین
2016-04-08 7:07 ب.ظ

در اخر همه ی این داستان ها زیر سر رژیم پهلوی برای ماهیت دادن به سلطنته خودشه که میاد باستان گرایی می کنه و از سال 1320 تو کتب نویسندگان غربی سرو کله ی کوروش پیداش میشه .

Anonymous
Anonymous
2017-01-04 12:11 ب.ظ

دقیقا مثل خودت

مجید
مجید
2012-08-11 9:57 ب.ظ

احسنت بر نویسنده این مقاله . بسیار هوشمندانه اشاره کرده بود . به امید پاک شدن خرافه و جعل از ساحت تاریخ ایران.

یوسف
یوسف
Reply to  مجید
2012-08-21 1:45 ق.ظ

@مجید,
هرودوت در کتاب تاریخیش میگه که پارس ها او را پدر می خواندند. پس طبق نظر هرودوت، کورش پدر و رهبر پارس ها بوده است.

Soroush
Soroush
Reply to  یوسف
2012-08-25 3:30 ب.ظ

اگه من بگم همسايه تو مثل بابات ميمونه درسته؟ بعدش تو نمياي بگي فلاني تو كه بيرون گود نشستي در مورد محله ما قضاوت نكن؟ هرودوت هم همين بوده يه يوناني بوده كه هرگز به ايران نيومد حالا اومده گفته كورش پدر ايران بوده وقتي هرگز پا به ايران نگذاشته از كجا اينو فهميده؟ شما يه كتاب ايراني از همون دوره ها يا دوره هاي بعد مث دوره ساسانيان يا حتي كتاباب دوره اسلامي مث طبري و بيروني بيار كه اسم كوروش با نام پدر معرفي شده باشه!!! اگه فقط يه كتاب ايراني پيدا كردي كه به كوروش گفته پدر… بیشتر..

فرزند ایران
فرزند ایران
Reply to  Soroush
2012-10-02 10:04 ب.ظ

@Soroush, اره خوب اگه تو دوست داری پدر سرزمینت عمر مختار باشه یا ابوجهل باشه یا ابو سفیان باشه برو عربستان اونجا واسه امثال مثل تو عالیه عرب

همتا
همتا
Reply to  Soroush
2015-06-15 12:42 ب.ظ

@Soroush, شازده سواد نداري حرف نزن. هرودوت يك يونانيه قبول، و تا جايي كه مي دونم توي بي سواد نمي دوني يونانيا با ايرانيا دايم دچار جنگ بودن و اصلا از ايرانيا خوششون نميومده. با اين احوال هرودوت كل ايران رو پياده گز كرده و تاريخو از زبونو دل خودش در نياورده. با چه جراتي و به چي استناد مي كني كه مي گي هردوت ايران نيومده؟ !!!! هردوت با اين كه در زمان خودش از دشمنان ما محسوب مي شده (مثل عراقيا در طول جنگ بين ايران و عراق و يا اسرائيل فعلي….) شكوه و عظمت كورش بزرگ رو… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  Soroush
2019-02-26 5:02 ب.ظ

داداش بشین سر جات تو یه عرب جاهلی که فقط داری شرو ور میگی غلط میکنی در مورد کوروش اینطوری حرف بزنی اگه ایرانی بودی اینطوری حرف نمیزدی عرب روانی

فرزند کورش
فرزند کورش
Reply to  مجید
2012-09-20 10:09 ق.ظ

@مجید,
عقده چی رو داری بدبخت بدون ما فرزندان کورش بزرگ شما کوردلان عقده ای عرب پرست رو خوب می شناسیم

پسر داريوش كبير
پسر داريوش كبير
Reply to  فرزند کورش
2012-10-06 2:49 ب.ظ

@فرزند کورش,
ادبتون رو هم از كوروش به ارث برديد درسته؟ اها راستي معني سخن زرتشت همين بود كه ميگفت گفتار نيك داشته باشيد
فحاشي و بي ادبي و بي شخصيتي بخشي از گفتار نيك برو بكس كوروش هستش اره؟

همتا
همتا
Reply to  پسر داريوش كبير
2015-06-15 12:49 ب.ظ

@پسر داريوش كبير, بشور دهنتو وقتي اسم كورش بزرگ رو به زبون مياري….
همينه ديگه عادت كرديد از اب گل آلود ماهي بگيريد. به اسم ايران و …. هر چي دلتون مي خواد به زبون مياريد… واقعا ننگ به شما… جملات شما آخر توهينه برادر من… از خواب غفلت بيدار شو
به امسال شما مي گن همه رو آب ببره شما رو خواب
برادر اگه با ايران باستان و پاسداران و بزرگانش مشكل داري نيا تو اين سايتها… به قول دوستمون بخواب بابا…

فرزند ایران
فرزند ایران
Reply to  مجید
2012-10-02 10:10 ب.ظ

@مجید, بخواب بابا

رضوان جوزانی
رضوان جوزانی
2012-09-17 2:32 ق.ظ

90 درصد دانسته های ما در باره کوروش از منابع افسانه سرایان یونانی نظیر هرودوت کنزیاس و گزنفون است و مابقی از کتب یهود و بعضی از کتابهای مورخین اسلامی که از کتب یهود استناد کرده اند . در هیچ یک از متب تاریخی مرجع نظیر فارسنامه ابن بلخی .تاریخ طبری تاریخ بلعمی تاریخ بیهقی . تاریخ ابن اثیر تاریخ ابن خلدون و… اسمی از کوروش نیامده است حتی فردوسی که در شاهنامه از شاهان قبلتر از کوروش و بعد تر ازاون نام برده هیچ اشاره ای به کوروش نکرده واهمیتی برای این شخص قایل نشده . چرا اسمی از… بیشتر..

کوروش
کوروش
Reply to  رضوان جوزانی
2012-09-22 10:09 ب.ظ

توی عرب پرست نفهم میفهمی داری چی بلغور میکنی؟
خدا شفات بده ایشالا

sorosh
sorosh
Reply to  کوروش
2012-09-25 1:03 ب.ظ

@کوروش,
خدا به تو هم یه شعور بده که ادب داشته باشی
این با ادب حرف زدن رو از زرتشت یاد گرفتی ؟ اخه شعارش گفتارنیک بود

فرزند ایران
فرزند ایران
Reply to  رضوان جوزانی
2012-10-02 10:09 ب.ظ

@رضوان جوزانی, اصلا رضوان اسم مرده یا زن؟
اما اسم عربیه
دعا میکنم مردی روز قیامت با اعراب محشور بشی عرب عرب عرب صددرصد شرط میبندم الان دشداشه(ازین لباس عربی ها که مثل آب گرم کنه) تنته عرب عرب عرب بی تاریخ بدوی عرب چادر نشین عرب

پسر داريوش كبير
پسر داريوش كبير
Reply to  فرزند ایران
2012-10-06 2:51 ب.ظ

@فرزند ایران,
ها ها ها!!!!
مشالله به همين عقده…!!!
زيادي حرص نخور شيرت خشك ميشه!!!

همتا
همتا
Reply to  پسر داريوش كبير
2015-06-15 12:52 ب.ظ

@پسر داريوش كبير, ااااااااا تو كه باز بيدار شدي بابا