دانلود کتاب بازتاب اندیشه های شمس تبریزی در مثنوی مولوی

نام کتاب

بازتاب اندیشه های شمس تبریزی در مثنوی مولوی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

دکتر محمد خدادادی 

موضوعات

ادبیات

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.2 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب بازتاب اندیشه های شمس تبریزی در مثنوی مولوی اثر دکتر محمد خدادادی است؛ براستی شمس در گوش مولوی چه زمزمه­ ای سر داد که این­گونه وجود او را دگرگون و متحوّل ساخت؟

عدّه­ ای در پاسخ این سؤال درماندند و دست به افسانه سرایی زدند و شمس را ساحر و مولوی را مجنون خواندند. عدّه ­ای دیگر، به مصداقِ «کافر همه را به کیش خود پندارد»، دست به دامان تفکّرات مالیخولیایی خویش شده و نسبت های ناروا بر ایشان بستند و گروهی از دشمنانِ دوست نما، تابِ این محبّت و عشقِ اثیری را نیاورده و با نیشتر تهمت و ناسزا و توطئه، آن دو یار الهی را از هم جدا ساختند و مولانا را در اندوه فراق شمس نشاندند. همین گروه اخیر بودند که تنها اثر به جا مانده از شمس تبریزی، یعنی «مقالات» او را برای هفتصد سال از دیده­ها پنهان کرده و گاه منکر چنین اثری شدند! براستی چرا کتاب «مقالات شمس» این همه در میان مریدان مولوی و مولویّه مورد بی مهری قرار گرفت و تنها کتابی از گنجینة خاندان مولویّه بود که از سواد به بیاض نینجامید؟ شاید این پاسخ همان سؤالی باشد که بی­جواب مانده است: آنچه شمس در گوش مولوی زمزمه کرد.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
4 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
فائزه
فائزه
2020-07-09 12:15 ق.ظ

سلام. و یک دنیا تشکر بابت این همه کتاب های عالی و خوندنی که تو سایتتون هست. هیچ سایت ایرانی اینقدر منظم و کامل در یه زمینه کتاب نداره. واقعا بی نظیرید. اکثر سایت ها یه گوشه محجور برای کتاب های تاریخی دارن که چند تا کتاب نه چندان خوندنی هم توش پیدا می شه ولی سایت شما مثل گنجینه ست. خیلی خیلی خیلی ممنونم.

فرزاد
فرزاد
2020-07-11 4:44 ب.ظ

ممنون از سایت خوبتون