دانلود کتاب باستان‌شناسی پارینه‌سنگی ایران

نام کتاب

باستان‌شناسی پارینه‌سنگی ایران دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

حامد وحدتی‌نسب – شاهین آریامنش

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

29.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب باستان‌شناسی پارینه‌سنگی ایران اثر حامد وحدتی‌نسب – شاهین آریامنش است؛ این کتاب که جان دی اسپت استاد انسان‌شناسی دانشگاه میشیگان امریکا پیش‌گفتار بلندبالایی بر آن نگاشته است به سرگذشت زیست انسان‌ریخت‌ها و انسان در جهان در دورۀ پارینه‌سنگی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سال تا ۱۲ هزار سال پیش در جهان به‌ویژه ایران می‌پردازد و حضور انسان‌های نخستین همچون انسان راست‌قامت، انسان گُرجی، انسان ماهر، انسان نئاندرتال و همچنین انسان هوشمند و انسان هوشمندِ هوشمند را در ایران در محوطه‌ها و غارهایی چون پل باریک، کوهپایه‌های سهند، دربند، گنج‌پر، غار کُنجی، کوهرنگ، مکران، میرک، قلعه‌عسکر دماوند، قمرود و … واکاوی می‌کند.
این کتاب شامل هفت فصل است. فصل نخست به تاریخچۀ باستان‌شناسی پارینه‌سنگی در جهان می‌پردازد. در فصل دوم پژوهش‌های باستان‌شناسی پارینه‌سنگی ایران چکیده‌وار بررسی شده است. فصل سوم به دورۀ پارینه‌سنگی قدیم ایران می‌پردازد. فصل چهارم به انسان نئاندرتال و پارینه‌سنگی میانی ایران اختصاص یافته است. فصل پنجم به پارینه‌سنگی جدید ایران و حضور انسان هوشمند و انسان هوشمندِ هوشمند در ایران پرداخته است. فصل ششم به دورۀ بسیار مهم فراپارینه‌سنگی / میان‌سنگی در ایران پرداخته است و فصل هفتم به بحث و برآیند اختصاص یافته است. واژه‌نامۀ انگلیسی-فارسی و فارسی-انگلیسی و همچنین نقشۀ رنگی محوطه‌های پارینه‌سنگی ایران از پیوست‌های این کتاب است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه
فاطمه
2021-09-16 12:00 ب.ظ

سلام
دانلود این کتاب مشکل دارد،فعال نیست