دانلود کتاب تاریخ ادبیات روسی

نام کتاب

 تاریخ ادبیات روسی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

سعید نفیسی

موضوعات

تاریخ ادبیات

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

20.2 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 


کتاب تاریخ ادبیات روسی اثر‌ سعید نفیسی است ؛ تاریخ ادبیات روسی تا پایان دوره پیش از انقلاب تاریخ ادبیات روسی کتابیست پیرامون شناخت رجال ادبی و فرهنگ روسیه تا پیش از انقلاب سوسیالیستی آن کشور شخصیتهای ادبی روسیه به فراخور تاثیرشان در فرهنگ و ادبیات روسیه و جهان ، صفحاتی را به خود اختصاص داده اند .
چهارده فصل کتاب آنگونه نیست که نتوان در یکدیگر ادغامشان کرد ، فی المثل چهار فصل کتاب ویژه معرفی پوشکین ، شاعر نیمه اول قرن نوزدهم است . در فصلهای اولیه کتاب ، به تاریخ اجتماعی ، جغرافیائی و زبان مردم روسیه ، نخستین آفریده های ادبی ، تحلیلی شعرها، داستانها و تئاترهای عامیانه ، پرداخته شده است .
در فصلهای سه و چهار ، اوضاع واحوال فرهنگ و کتاب نویسی را قبل و بعد از سلطنت پطر کبیر ، میخوانیم ، آثار نویسندگان بزرگ این دوره و روح حاکم بر جوامع و انجمنهای ادبی ، بررسی میشود و ادبیات رومانتیک تا زمان پوشکین ، پی گیری میشود. پوشکین ، و بعد از او را معرفی می کند و در سه فصل به خود پوشکین ، زندگی شخصی او ، تبعیدهایش ، شاهکارهای ادبی او ، مقام ادبی پوشکین در ادبیات روس ، پیروان پوشکین ، افکار تند و انتقادی او و … میپردازد.در بررسی و تحلیل نویسندگان قرن نوزدهم ، مولف بحق ، بیشتر هم خود را صرف توضیح آثار و افکار سه تن از پیامبران ادبیات جهان یعنی داستایوسکی ، لوتالستوی وآنتون چخوف ، میکند .
سبک تاریخ نگاری مولف درباره نویسندگان و شاعران این کتاب ، چنین است که ابتدا زندگی خانوادگی هنرمند و اینکه متعلق به چه طبقه ایست ( اشراف یا متوسط یا کارگر یا …) بیان میشود، حدود تحصیلات هنرمندرا مشخص کرده و علت گرایشش به ادبیات و نخستین جرقه های ادبی را در وی را بررسی میکند .
از سختیها ، فشارها، تبعیدها و زندانها ( که از زندگی نویسندگان روسیه ، دور نمیشدند و جزو لاینفک آن بوده اند ) سخن به میان می آورد و در نهایت به تشریح اثار و افکار و ذکر شاهکارهای هنرمند می پردازد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments