دانلود کتاب تاریخ افضل

نام کتاب

 تاریخ افضل دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

افضل الدین کرمانی + به اهتمام مهدى بیانى‏

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 3.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب تاریخ افضل اثر افضل الدین کرمانی با ترجمه مهدى بیانى‏ است ؛ یکى از مهمترین تواریخ فارسى و ایران که ظاهرا نسخۀ کامل آن از میان رفته است، کتاب «بدایع الازمان فى وقایع کرمان» تصنیف «افضل الدین ابو حامد احمد بن حامد کرمانى» مؤلف کتاب «عقد العلى للموقف الاعلى» مى‌باشد و در تنها مأخذى که تصریحا از آن ذکر شده «تواریخ آل سلجوق» تألیف «محمد بن ابراهیم» و در جائى که تلویحا نامى از آن رفته «سمط العلى للحضرة العلیا» تصنیف «ناصر الدین بن منتجب الدین منشى کرمانى» است.متأسفانه نسخۀ مدون این کتاب از دستها بیرون رفته و کم‌کم از خاطرها فراموش شده است؛ در صورتیکه، در سلسلۀ تواریخ ایران بایستى این تصنیف را در صف اول اهمیت قرار داد؛ که هم سند منحصر قدیم وقایع سلاجقۀ کرمان، و هم انشاء ادیب دانشمند و مورّخ زبردستى، چون افضل الدین مى‌باشد.
اطلاع از وجود اصل این نسخۀ نفیس و بدست آمدن جزئى از آن تاریخ، مژده‌اى است بعلاقه‌مندان تاریخ و ادبیات و تاریخ ادبیات ایران و جاى شک نیست که، یافتن تمامى این درّ گرانبهاى گم‌شده در ویرانه‌هاى فراموشى، شایسته خدمتى است.
اینک ناچیز نگارنده میتواند مژده دهد که این گوهر گرانبها و درّ یکتا، آنچنان که مى‌پندارند، بکلى از میان نرفته و میتوان با قلبى مطمئن و ضرسى قاطع، ادعا کرد که قسمت اعظم نزدیک بتمامى متن بدایع الازمان و اخبار سلاجقۀ کرمان و جانشینان ایشان تا وقایع سال  ۶٠۶  هجرى قمرى بقلم و انشاء شخص افضل الدین کرمانى موجود و بطور غیر مستقیم و با واسطه امروز در دست ماست.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments