دانلود کتاب تاریخ بابل

نام کتاب

تاریخ بابل دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

لئوناردو کینگ + به اهتمام دکتر رقیه بهزادی

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

8.2 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب تاریخ بابل اثر لئوناردو کینگ با ترجمه دکتر رقیه بهزادی است؛ در جلد اول این کتاب درباره‌ی نخستین نژادهای بابل، از دوره‌های پیش از تاریخ تا تأسیس سلطنت، شرحی به دست داده‌ایم. این مطلب در جایی به پایان رسید که شهر بابل تحت فرمانروایی سلسله‌ی پادشاهان سامی غربی رهبری دائم منطقه را به عهده گرفت. کتاب حاضر درباره‌ی اوضاع بابل در سراسر دوره‌ی تسلط سلسله‌ی مزبور به بحث می‌پردازد، و تاریخ دولت سلطنتی جنوبی را تکمیل می‌کند. در پاییز گذشته، در نتیجه‌ی جنگ تصمیم گرفتم که انتشار آن را به تعویق بیندازم، ولی بنا به تقاضای ناشران، آن را به پایان بردم و به چاپ رساندم. در زمانی که سربازان انگلیسی جنوب بین‌النهرین را اشغال کرده‌اند، انتشار کتابی درباره‌ی تاریخ کهن آن شاید رویهم رفته نابهنگام نباشد.

به سبب کاوش‌های اخیر، سرگذشت بابل از ابهام بیرون آمده است، و اکنون می‌توانیم چهره‌های عمده‌ی یکی از مشهورترین شهرهای جهان باستان را بازسازی کنیم. بابل، بر خلاف آشور و نینوا، پایتخت‌های بزرگ دولت آشور، در زمان پادشاهان هخامنشی دچار تغییرات فراوانی نشد و، از زمان هرودوت به بعد، درباره‌ی عظمت و شکوه آن نوشته‌هایی در دست داریم که تحقیقات بیشتر آنها را به اثبات رسانده است. درست است که باید شرحی را که هرودوت درباره‌ی وسعت بابل نگاشته است تعدیل کنیم، ولی از دیگر جهات دقت اطلاعات او تایید می‌شود. کتیبه‌هایی از شیر در ارگ و تندیس‌های لعاب‌داده‌ی جانوران در دروازه‌ی ایشتار ما را قادر می‌سازد که تا اندازه‌ای به عظمت آن پی ببریم. برخی ادعا کرده‌اند که «باغ‌های معلق» قصر سلطنتی را که مشهورترین بنای آن ناحیه بوده است، در آنجا یافته و تشخیص داده‌اند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، شهرت آن را کمتر توجیه می‌کند «برج بابل» با حیاط‌های عظیمش جالب توجه‌تر است. و به درستی آنچه را به منزله‌ی واتیکان بابل دانسته‌اند در بر می‌گرفته است.

بیشتر ساختمان‌هایی که از دل خاک بیرون آورده شده از دوره‌ی بابل جدید بوده است، ولی آنها را می‌توان به طور کلی نمونه‌ای از تمدن گذشته‌ی بابل دانست، زیرا پرستشگاه‌ها را چندین بار در جای آثار دوره‌ی کهن ساخته و بنا به محافظه‌کاری مذهبی، دیوارهای خشتی و آرایش ابتدایی دوره‌های پیشین را حفظ کرده‌اند. حتی قصر سلطنتی نبوپلسر باید به کاخ حموربی شباهت داشته باشد، و خیابان‌بندی شهر واقعاً بدون تغییرات زیاد از زمان سلسله‌ی اول باقی مانده است. نظامی که حموربی در قانونگذاری کشور متداول ساخت، شاید نخستین کوشش‌ها را در شهرسازی بنا بر یک اساس علمی منعکس می‌سازد. جالب‌ترین واقعیت درباره‌ی تاریخ بابل تداوم فرهنگ آن در طی سلطنت سلسله اول بوده است. تغییر عمده‌ای که به وجود آمد، در روش زمینداری بود، که رسم مالکیت طایفه‌ای یا دسته‌جمعی را می‌رساند. این رسم، که فاتحان سامی غربی و کاسی‌ها آن را به عمد تعقیب می‌کردند، تحت سیاست خرید و الحاق، جای خود را به مالکیت خصوصی داد. نظیر روش پیشین و بقای طولانی آن را در جوامع روستایی هند کنونی می‌توان دید.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments