دانلود کتاب تاریخ ترکان قبل از اسلام

نام کتاب

تاریخ ترکان قبل از اسلام  (دانلود+)

نویسنده

کامران کورون – فاروق سومر – قروسه + به اهتمام ج. جعفرزاده

موضوعات

تاریخ ایران پس از اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.2 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 


 

کتاب تاریخ ترکان قبل از اسلام اثر کامران کورون – فاروق سومر – قروسه با ترجمه ج. جعفرزاده است، تاریخ اقوام ترک آسیای شرقی و آسیای میانه و تاریخ خاورمیانه و عوما تاریخ ایران و آذربایجان چنان بهم عجین شده اند که مطالعه جداگانه آنها از هم غیر ممکن است اقوامی که در تشکیل امپراتوری هونهای آسیا و امپراتوری ترکان آسمانی ، حکومت های خزر، بلغار ، اویغور و …. نقش داشتند همان هایی هستند که حکومتهای بزرگ غزنویان، سامانیان ، سلجوقیان ، ایلخانیان ، افشار، صفوی و غیره را تشکیل دادند. بعبارت دیگر، بیان این نکنه لازم است که تاریخ کشورهایی مثل ایران، ترکیه، افغانستان، هند، مصر و سوریه عموما در کل تاریخ قبل و بعد از اسلام بویژه در دوره اسلامی بدون در نظر گرفتن اقوام و طوایف ترک ممکن نیست. در کشورهایی مثل ایران و ممالک همجوار در ۱۴۰۰ سال گذشته حتی یکسال خاص را را نمی توان یافت.




Subscribe
دنبال کردن
guest
4 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
محمد
2021-02-08 5:46 ب.ظ

متاسفانه تاریخ نویسی ما به‌شدت سیاسی هستش
هرکی به سودش باشه میگه مردم آذربایجان آذری هستند و اونی هم که دغدغه‌اش چیز دیگری باشه میگه ترکن ولی در کل این مسئله پذیرفته شده است(نه در نزد برخی دوستان) که دیگه نژاد رو نباید مورد بررسی قرار داد و فرهنگ اولویت بالاتری پیدا کرده.

علی اسدی
علی اسدی
2021-10-01 12:05 ب.ظ

باسلام آیا جلد دوم کتاب رو هم دارید

علی اسدی
علی اسدی
2021-10-01 10:50 ب.ظ

کتاب بسیار زیبا و کلی اطلاعات هستش لطفا جلد دوم رو هم بار گزاری کنید.
کلا چرا پانفارس ها مخالفند که اقوام ایرانی از تاریخ خود و دیگر اقوام آشنا باشند و فقط دوس دارند تاریخ خودشون رو به زور به خورد ملت ها بدند یا شاید هم می ترسند.

سالار
سالار
2020-04-30 4:22 ق.ظ

ظاهرا این کتاب کتابیه سرشار از اطلاعات غلط و بی پایه و اساس. خود مترجم هم وضعیت رو بدتر کرده! مثلا در اصلاح متن نویسنده نوشته تومروس ملکه ی آذربایجان بوده! درحالیکه اولا آذربایجان ساتراپ ایران بود و نیازی به یورش و تصرف نداشت! دوما تومروس ملکه ی ماساگتها قلمروش ترکمنستان و افغانستان امروزی و حوالی این مناطق بود! خود نویسنده هم که بدون هیچ سندی ادعا میکنه ساکاها ترک بودن و میگه درش هیچ شکی نیست! البته تنها سندی که ارائه میده گزینش دلخواه تعدادی از رفتارهای مشابه ترکها و ساکاها هست که بسیار جزئی بوده و ربطی به… بیشتر..