دانلود کتاب جغرافیای تاریخی شیروان

نام کتاب

جغرافیای تاریخی شیروان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

محمداسماعیل مقیمی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

9.9 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب جغرافیای تاریخی شیروان اثر محمداسماعیل مقیمی است ؛ کتاب حاضر، به بررسی و بیان سیمای فرهنگی شهرستان شیروان پرداخته است. مؤلف ابتدا به بیان کلیات و موقعیت جغرافیایی شهرستان شیروان، جغرافیای انسانی آن، همزیستی متوازن اقوام و مردم‌شناسی آن پرداخته است. در ادامه آثار باستانی و تاریخی جغرافیای انسانی، جاذبه‌های گردشگری، پیشینه‌های تاریخی، ویژگی‌ها و جریان‌های سیاسی، روشنفکری، نقش شیروان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره شده است. در این کتاب ساختار فرهنگی شیروان، ادبیات شیروان، تعلیم و تربیت، مشاهیر و مفاخر و هنر در این شهر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است.

بررسی و مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که اقوام پارت در ناحیه شیروان زندگی و حکومت می‌کرده‌اند و قبور زرتشتی در اقصا نقاط منطقه از جمله در قسمت جنوب و جنوب شرقی تپة نارین را اصطلاحاً تپة نادری می‌گویند. وجود داشته و سوابق تاریخی همین تپة به هزارة پنجم و چهارم قبل از میلاد می‌رسد و از این تپه ها بیشتر به صورت ارک بلد وبویژه با روشن کردن آتش در روی آن به عنوان یک وسیلة مخابراتی استفاده می‌کرد‌اند و آثار قبور زردتشتی در روستای در روستاهای دوین، گلیان، زیارت، منصوران، هناهه و … هنوز هم به چشم می‌خورد وبا وجود این آثار قدیمی و اشیای مکشوفه در این منطقه شهرستان شیروان را می‌توان در ردیف یکی از شهرهای قدیمی استان خراسان قرار داد…




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments