دانلود کتاب حکم سنگسار در اسلام

این کتاب به بررسی متون اولیه اسلامی در مورد حکم سنگسار پرداخته و سپس به رد این حکم بحث بر انگیز می پردازد

نام كتاب

حکم سنگسار در اسلام (دانلود+)

 

نويسنده


موضوع

سنگسار + جعلی بودن حکم + بی اعتبار بودن سنگسار در اسلام + اسلام مخالف سنگسار + دین اسلام + مذهب اسلام + سنگسار مخالف قرآن

 

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

تهيه توسط

اني کاظمي

00000 حجم دانلود کتاب

484 کيلوبايت (KB)

قالب کتاب

PDF – پي دي اف

منبع الکترونيکي

تاريخ ما

Image result for ‫کتاب حکم سنگسار در اسلام‬‎




Subscribe
دنبال کردن
guest
37 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
جلال
جلال
2010-08-18 3:21 ب.ظ

اين كتاب اراجيف چيه گذاشتيد اخه براي دانلود
در درجه ي اول شما اسلام رو زير سوال ميبريد
دوما دين شيعيان رو و مراجع تقليد و علمارو
سوما نگاه و ديد مردم نسبت به جامعه ي مارو خراب ميكنيد.
اينجوري ما فقط اذهان رو مشوش ميكنيد درباره ي دينشون علماي عصر جامعه كشور حتي پيامبر وامامان رو.

مقام مبتذل رهبری
مقام مبتذل رهبری
Reply to  جلال
2010-08-18 8:59 ب.ظ

تفکر درباره دین چیزی است که آزاد است
اگر تفکر نشود چگونه خداوند پرستش شود !؟
پس لطفا نخست این کتاب را بخوانید و بعد درباره ی آن نظر بدهید

مسلمان متفکر و اهل اندیشه
مسلمان متفکر و اهل اندیشه
Reply to  جلال
2012-05-11 7:15 ب.ظ

@جلال,
وهابی، خوارج، متعصب کور و دنباله روی بی فکر….اول برو مطالعه کن و بخون و بعد اگر جایی از نظر تو اراجیف بود را با استدلال رد کن . اراجیف رو تو گفتی که بدون استدلال فقط نوشتی این کتاب اراجیف است

احمد
احمد
2010-08-19 9:38 ق.ظ

البته اسلام تا آنجا که من اطلاع دارم برای سنگسار کردن 4 تبصره قرار داده که عملا این 4 شرط غیر ممکن بوده و به کلی این حکم منتفی میشود.

ر
ر
Reply to  احمد
2010-08-21 2:11 ب.ظ

اسلام بیکار بوده است که یک حکم بگذارد و بعد چهار تبصره برای آن که اجرای آن غیر ممکن باشد.

آرمان
آرمان
Reply to  ر
2010-10-09 11:10 ق.ظ

اگه اینطوره پس باید بگی استغفرالله خدا بیکار بوده در قرآن آیات ناسخ و منسوخ آورده
قبله رو تغییر داده بعضی از احکام رو تغییر داده و …

Amir
Amir
2010-08-25 12:09 ق.ظ

با تشکر از سایت بسیار عالی و زیباتون و همچنین تشکر فراوان بابت کتاب های زیبا و مفید تان

mazdak langrudi
mazdak langrudi
2010-08-25 6:05 ق.ظ

بنام خداوند جان و خرد سنگسار در قرآن نیست، پس چرا سنگسار میکنند؟ مزدک لنگرودی سنگسار ( رجم ) در قرآن نیست ، پیامبر هم کسی را سنگسار نکرده و آفای خمینی هم آنرا قبول نداشته ،و این جماعت هم خود را پیرو خط امام می دانند ، پس چرا هنوز سنگسار اجرا می شود ؟ در این مطلب نگاهی به سنگسار در فقه داشته که چگونه حکومت فقها ، علیرغم تمامی دافعه ها ، بر اجرای آن اصرار می ورزد. سخنان آیت الله میر داماد (1): .نظر من این است که حکم سنگسار در قرآن نبوده است. تنها کسی… بیشتر..

محمد
محمد
Reply to  mazdak langrudi
2010-09-13 1:34 ب.ظ

غسل هم در قرآن نیست پس ماغسل نکنیم دیگه!!!!!!

فقط برای اولش می خواستم اینو بگم
من هیچ نظری درباره این کتاب ندارم چون اطلاعی از سنگسار ندارم.

آرمان
آرمان
Reply to  محمد
2010-10-09 11:07 ق.ظ

غسل یا طلب طهارت کردن رو مقایسه کردی با سنگسار !!!!!!
ای عجب از این مقایسه
پس مقایسه های دیگری هم بکن
تنفس
پرواز کردن
بیل زدن
کشک سابیدن

مهین
مهین
Reply to  آرمان
2020-11-09 9:19 ب.ظ

یعنی همه حکام در قرآن نیست مثل غسل مثل مجازات سنگسار مثل تعداد رکعات نماز و …

رهگذر قديمي
رهگذر قديمي
Reply to  محمد
2010-11-28 1:25 ب.ظ

جناب محمد لطفا براي ادعاهايتون كمي هم مطالعه بكنيد غسل و تيمم هردو در قران وجود دارد و البته حكم قطعي زنا هم در قران هست اما متاسفانه ما هميشه اصل(قران) مي گذاريم و به وصل(حديث وروايت) مي چسبيم چون اينجوري صرفه اش بيشتره!! البته غسلي كه در قران آمده براي تميز شدن جهت اداي نماز است و حضور در مقابل خدا نه غسل ايام هفته و غدير و نيه شعبان و….

مهسیما
2010-08-30 5:10 ب.ظ

سلام یکی ازمنابع حقوقی اسلامی ماکتاب الله است ودیگری سنت می باشدکه “رجم”درسنت وجودداشته.البته نه درزمان رسول خدابلکه درزمان خلفاوحتی درتاریخ خلافت،به فرمان امیرالمؤمنین علی علیه السلام این حکم چندین باراجراشده.البته اثبات زنا به این سهولت نیست که رجم به راحتی موردحکم قرارگیردومواردی هم که به فرمان علی علیه السلام اعمال شده بخاطراقرافردزانی یازانیه بوده که البته مولابسیارسعی می کردنداین اقراربه4بارنرسد.واگردرزمان بقیه ی ائمه دیده نشده فقط به این دلیل بوده که ایشان هیچ یک زمام امورجامعه ی مسلمین رادردست نداشتندیعنی به عبارت ساده تر،هیچ کدامشان قدرت سیاسی نداشتند. وهمانطورکه درحال حاضرهم موردتأکیداست اگرحدی ازحدودالهی اجرایش موجب وهن جامعه ی… بیشتر..

آرمان
آرمان
Reply to  مهسیما
2010-10-09 11:04 ق.ظ

مهسیما جان موارد متعددی بوده که اجرا شده این یکی رو نبین عزیزم
اصل موضوع اجرا مهمه نه این که شرایط مهیاست یا خیر

احمد
احمد
2010-09-11 10:11 ب.ظ

شما بیایید پیش یک اسلام شناس که به واقعیات روز هم اشراف داشته باشه این بحث رو مطرح کنید سنگساز یعنی کسی که نرم ها و هنجارهای جامعه را شکسته و به مرد یا زنش خیانت کرده و اینقدر مساله تابلو شده که از دست در رفته بعد حالا جامعه میاد اونو تقبیه میکنه تازه نه اینکه واقعا کشتن هدف باشه بلکه همینکه اعلام انزجار شد کافیه چون در اسلام هست که اگه طرف فرار کرد لازم نیست برش گردونن در هر حال باید نزد اسلام شناس مطرح بشه نه دست یک مشت بی سواد صهیونیست

آرمان
آرمان
Reply to  احمد
2010-10-09 11:01 ق.ظ

احمد آقا تقبیح درسته نه تقبیه
همچنین قابل توجه بقیه بی سوادهای صهیونیست درست بنویسید دیگه …
ای بابا …

پيمان
پيمان
2010-09-12 12:19 ق.ظ

اسلام ، مسيحيت ، يهوديت، زرتشت و ……كليه اديان براي صلح و جلوگيري از توحش آمده اند نه براي مجوز صادر كردن براي كارهاي غير انساني اگر كسي مطابق قانون هر كشوري به مرگ محكوم شود راههاي انساني تري هم براي اين كار وجود دارد

صابر
صابر
2010-09-22 12:50 ق.ظ

لزومی ندارد که یک حکم اسلامی حتما در قرآن آمده باشد تا بتواند اجرا شود.

آرمان
آرمان
Reply to  صابر
2010-10-09 11:02 ق.ظ

و لزومی هم ندارد که اجرا بشود

محمد
محمد
2010-10-05 9:58 ق.ظ

1. در مورد رجم آيه‏اى در قرآن مجيد نيامده است. نه تنها اين حكم بلكه بسيارى از احكام مسلم شرعى كه حتى از ضروريات دين است در قرآن نيامده. از باب نمونه مسائل راجع به غسل و تعداد ركعات نماز ,کیفیت ازدواج و…. البته ضرورتى هم ايجاب نمى‏كند كه تك تك احكام شرعى به صورت مبسوط در قرآن ذكر شود. قرآن كريم در آيات متعددى ما را به سوى پيامبر و اهل بيت او عليه السلام رهنمون شده دستور به فراگیری احکام الهی از رسول مکرم اسلام نموده و اطاعت ازآنان را بر ما واجب نموده و يا اطاعت از… بیشتر..

مسلمان آرییایی
مسلمان آرییایی
2010-10-21 1:43 ق.ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز دین اسلام ؛ دین رحمته … دین عطوفت و مبارزه با خشونت … من در برخی از کامنت های دوستانمون دیدم که صحبت از این موضوع شده که برای سنگسار 4 تبصره قرار داده شده که عملاً اثبات حکم را منتفی می کنه … بعضی دوستان ایراد وارد کردند که مگه خدا نعوذبالله بیکار بوده … دوستان عزیزم اسلام مجازات سخت سنگسار رو برای گناه زنای محصنه گذاشته تا عمق فضاحت این عمل مشخص بشه اما 4 تبصره گذاشته تا این حکم در مورد کسی اجرا نشه مگر اینکه اون شخص واقعاً قصد توبه داشته… بیشتر..

matin
matin
2010-10-25 8:52 ب.ظ

سلام
ممنون از کتاب فوق العاده تون
مدتها بود دنبال یه همچین بررسی میگشتم
متن موجود از کتاب”فقه استدلالی” برداشت شده از حاشیه نوشته و امضای انتهای متن متوجه شدم اما چنین کتابی رو پیدا نکردم در صورت امکان کتاب رو برای دانلود بذارید یا برام میل کنید
ممنون

ابوذر
ابوذر
2010-11-09 1:13 ب.ظ

باسلام .من معتقدم برای اجرای احکام باید قران وسنت رو با هم در نظر گرفت شاید این حکم در قران نیومده باشه اما اگه در زمان پیامبر یا ائمه این حکم اجرا شده نباید شک کرد

رهگذر قديمي
رهگذر قديمي
Reply to  ابوذر
2010-11-28 1:44 ب.ظ

جناب ابوذر آيا به نظر شما قران كامل است يا نه؟ اگر كامل است لطفا دنبال جلد دوم و سومش نگرديد. خداوندي كه در مورد وضو شرح كافي ميدهد چگونه مسئله اي مهم مثل سنگسار را به توضيح بندگانش وا مي نهد و آنوقت مدعي ميشود كه “اكملت لكم دينكم”

الهام
الهام
2011-01-02 11:30 ق.ظ

سلام.
سنگسار درسته که داخل بعضی از روایت ها اومده و بهش تاکید شده ولی دلیلی وجود نداره که هر روایتی رو که میخونیم بهش استناد کنیم. 1400 سال گذشته و امکان داره این روایت ها کم و زیا شده باشن!
بعدش هم واسه سنگسار شرایطی وضع شده که به جرِءتع میشه گفت که اثبات اینها غیر ممکنه!اخه مگه میشه 4تا ادم عادل 2 نفر رو در
حال زنای محصن ببینن و بیان شهادت بدن؟؟؟؟/
اخه اگه عادل بودن چرا توی زندگی مردم دخالت کردن ؟؟؟؟؟؟
بقیه ی شرایط هم عیب هایی دارن که حوصله ام نمشه بگم

یک مسلمان که به دینش افتخار می کند.
یک مسلمان که به دینش افتخار می کند.
Reply to  الهام
2011-09-24 4:41 ب.ظ

الهام خانم اولا برا اثبات درست یا غلط بودن روایات راه های علمی ای وجود داره که با مراجعه با اهل فنش می تونی در مورد اونا اطلاعات کسب کنی. دوما یکی از شرایط اجرا یحکم سنگسار،4 بار اقرار خود زناکاره که این مورد خیلی غیرممکن نیست. در کل توصیه میکنم با مطالعه نظر بدبد.

غریبه
غریبه
2011-04-05 10:09 ق.ظ

تمام این مشکلات مثل حماقتی بنام سنگسار وقتی پدید می آید که ما از محمد هم مسلمانتر می شویم و یا از علی علویتر. ما آنقدری که در ارجیف دینی غرق شده ایم در خدا غرق نگشته ایم. در جریان سنگسار من برای آن ابلهانی که مفلوکی را سنگ می زنند متاسفم این از دستاوردهای ورود اسلام ناب محمد به ایران است که مردم را این قدر سنگدل کرده و بی رحم که این کار ار انجام میدهند. سخنان آقای خمینی را که همه را به برپائی دار و قتل فرا می خواند گوش کنید تا بهتر با مظاهر شیعه… بیشتر..

nasim
nasim
2011-10-28 3:19 ب.ظ

من قبول دارم که سنگسار مجازات خیلی خشنیه،تصورشم برای یک خانوم زجرآوره. ولی گاهی به این فکر میکنم که اگه بطور جدی اجرا میشد چقد آمار زنا پایین میومد. حداقل اینقد علنی تو جامعه وجود نداشت…اینطور نیس؟؟!

nasim
nasim
2011-10-28 3:21 ب.ظ

راستی من نتونستم کتابو دانلود کنم.اگه شد ایمیل کن برام.

خرچنگ
خرچنگ
2012-03-01 4:01 ب.ظ

درود بر نسیم .

نسیم جان! انسان قرن بیست و یکمی که تو فضا دنبال جایی برای زندگی

می گرده و این همه اکتشاف می کنه آیا نباید برای یک دقیقه تو زندگیش

مثل انسان فکر کنه؟

کسی که برای ترس از خدا و سنگسار زنا نمیکنه خودش یه زناکار واقعیه.

انسان خردمند باید اینو بدونه که کار زشتی مثل زنا رو به خاطر نفس

بد این کار باید نکنه نه اینکه بترسه .

دنیایی که همه ی کارها با یک دکمه انجام میشه آیا انسان نیازمند یه

همچین رفتاریه ؟

خردمند و خردگرا باشی بدرود.

sabz
sabz
2012-03-16 5:04 ق.ظ

سوار خواهد آمد، سرای رفت و رو کن کلوچه بر سبد نه، شراب در سبو کن ز شست و شوی باران ، صفای گل فزون‌تر کنار چشمه بنشین، نشاط شست‌و‌شو کن جلیقه‌ی زری را ز جامه‌دان برآور گرش رسیده زخمی، به چیرگی رفو کن ز پول زر به گردن، ببند طوقی، امابه سیم تو نیرزد، قیاس با گلو کن به هفت رنگ شایان، یکی پری بیارای ز چارقد نمایان، دو زلف از دو سو کن ز گوشه خموشی، سه تار کهنه برکش سرودی از جوانی، به پرده جست‌وجو کن چه بود آن ترانه؟ بلی به یادم آمد ترانه «ز دستم… بیشتر..

یک وکیل دادگستری
یک وکیل دادگستری
2012-05-11 7:11 ب.ظ

1- بحث اینکه روایت های مربوط به سنگسار در خصوص اجرای حکم توسط پیامبر(ص) یا حضرت علی (ع) دارای ضعف سند و متناقض با اصول اسلامی و قرآنی و عقلی است و روات آن مورد وثوق نیستند، همچنان پابرجاست. در این خصوص نظرات مختلفی از سوی فقهایی نظیر آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد و آیت الله موسوی زنجانی و آیت الله گراگانی یکی از رؤسای سابق دیوان عالی کشور و آیت الله غروی و نویسنده این کتاب فقه استدلالی که اسمش را متاسفانه نمی دانم و سایرین مورد بحث قرار گرفته و در مورد آن سؤالات کلیدی زیادی مظرح… بیشتر..

عایشه
عایشه
2012-07-16 5:15 ب.ظ

حکم سنگسار در قران صریحا ذکر نشده.پس اجرای ان بسیار ناعادلانه هست.و در مورد اعدام هم قصاص را ذکر نموده اما بعد ان سریعا به بخشش اشاره نموده.که بخشش بهتره.با هر سنگسار و اعدام هر دو شدیدا مخالفم.

احمد
احمد
2015-07-11 11:21 ق.ظ

دوستان اولا از تعصب بپزهيزيد و حرف ها را گوش دهيد و بهترين انها را انتخاب كنيد. اگر تعصب پسنديده بود خداوند به پيامبر توصيه نميكرد از مشركيني كه به او اهانت ميكردند در گذرد. ثانيا درقران حكم خيلي چيز ها مثل جزييات نماز نيامده خوب طبيعي است در اين موارد بايد به سنت مراجعه كرد كه رجوع به همان احاديث است بگذريم كه در احاديث حتي در مورد نماز نيز اختلاف شديد بين شيعه و سني نشان ميدهدحقيقت چقدر بر ما پوشيده است و بايد فقط بر مشتركات تكيه كرد و اما نكنه مهم در مورد سنگسار اين است… بیشتر..

احمد
احمد
2015-07-11 11:25 ق.ظ

با عرض پوزش منظورم از اينكه حكم سنگسار در قران امده اين بود كه حكم زنا به وضوح در قران كريم أمده است.

فاطمه
فاطمه
2015-12-16 10:15 ب.ظ

دوستان میخواستم بگم اینجوری نیس که سنگسار در اسلام نباشه ولی اجرای این حکم کم پیش می اید.مثلا ۴شاهد ک عینا ان عمل را دیده باشند ممکن نیس.راه دیگر ان هم ان است که خود شخص به ان اقرار کند ان هم نه یک بار که امکان دارد از روی جو گیری و عذاب وجدان باشد چهار بار به شخص فرصت تفکر داده شده است…اگر سوالی بود بنده پاسخ می دهم با کمک استادم که در این زمینه ها هم مطالعه دارد و هم اهل فقه هست.برای اینکه یک حکمی را از دین جدا کنیم نیاز به تامل بسیار است… بیشتر..

RE
RE
2010-09-15 8:44 ق.ظ

شاید بتوان گفت که سنگسار همچو صیغه از دزدیهای ازمنه قدیم بوده (مثل راه زنی)پس قران ان را رد می کند!
BYE