دانلود کتاب درام نویسان جهان (پنج جلد)

نام کتاب

  درام نویسان جهان (جلد اول) (دانلود+)

  درام نویسان جهان (جلد دوم) (دانلود+)

  درام نویسان جهان (جلد سوم) (دانلود+)

  درام نویسان جهان (جلد چهارم) (دانلود+)

  درام نویسان جهان (جلد پنجم) (دانلود+)

نویسنده

منصور خلج

موضوعات

منصور خلج سال‌ها زحمت کشید تا مجموعه‌ای از نمایشنامه‌نویسان سراسر جهان را به مخاطبان ایرانی معرفی کند. با آن که به اختصار این نمایشنامه‌نویسان معرفی می‌شدند، اما همین مختصر هم برای اهلش مناسب و مفید بود تا اگر بیشتر از این به دنبال کسب اطلاعات است، به دنبال منابع خارجی زبان برود.

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

40.7 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب درام نویسان جهان اثر منصور خلج است؛ منصور خلج سال‌ها زحمت کشید تا مجموعه‌ای از نمایشنامه‌نویسان سراسر جهان را به مخاطبان ایرانی معرفی کند. با آن که به اختصار این نمایشنامه‌نویسان معرفی می‌شدند، اما همین مختصر هم برای اهلش مناسب و مفید بود تا اگر بیشتر از این به دنبال کسب اطلاعات است، به دنبال منابع خارجی زبان برود.
زیبایی این مجموعه به آن حد است که از ابتدایی‌ترین تا به روزترین نمایشنامه‌نویسان مشهور جهان در یک کتاب گردآوری شده است. اطلاعاتی در حد زندگی‌نامه، آثار و نقد و تحلیل‌های کوتاه که بیانگر سبک و شیوه نگارشی و موقعیت هنری آن نویسنده در سطح جهان است.
در جلد نخست نمایشنامه‌نویسانی مانند اشیل، سوفکل، اوریپید، آریستوفان، مناندر، پلوتوس، ترنس، سنکا، کریستوفر مالرو، ویلیام شکسپیر، بن جانسن، پیر کرنی، ژان راسین، مولیر، گوته، ایبسن، چخوف، پیراندللو، لورکا، ویلیامز، برشت، آنوی، بکت، یونسکو، پینتر و آلبی آمده است.
در میان چهره‌های جلد دوم می‌توان به سه‌آمی موتوکیو، کارلو گولدونی، ویکتور هوگو، اسکار وایلد، ویلیام باتلرپیتز، تی.اس. الیوت، ژان کوکتو، توفیق‌الحکیم، ناظم حکمت، لیلیان هلمن، ویلیام سارویان، امه سه رز، ژان ژنه، پیتر وایس، داریو فو، آرمان گاتی، گونترگراس، اسلاومیر مروژک، آئول فوگارد، آرنولد وسکر، فرناندو آرابال، تام استوپارد، پیتر هانتکه، ادوارد باند و سام شپارد اشاره کرد.
منصور خلج به ازای هر نمایشنامه‌نویس مطرح جهان به موازات تاریخ تئاتر، یک تصویر(عکس، مجسمه و…) را انتخاب کرده و در کنار نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و مرگ او قرار داده است. در کنار عکس، یک معرفی و مقدمه کوچک و مختصر آورده و بعد متن اصلی که در آن شرح زندگی و آثار و تحلیل آمده و سر آخر نوبت به پانوشت و بیان منبع تحقیق شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments