دانلود کتاب درک مارکس از بدیل سرمایه داری

نام کتاب

درک مارکس از بدیل سرمایه داری دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

پی‌تر هیودیس + به اهتمام حسن مرتضوی ، فریدا آفاری

موضوعات

علوم اجتماعی

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.1 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب درک مارکس از بدیل سرمایه داری اثر پی‌تر هیودیس با ترجمه حسن مرتضوی ، فریدا آفاری است؛ دو دهه پس از فروپاشی کمونیسم دولت سالار در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و اروپای شرقی – که بسیاری ادعا کردند آثار مارکس را به زباله دان تاریخ انداخته – حال و هوای جدیدی پدید آمد که در آن اندیشه های او دستخوش بحث و بررسی تاز ه ای شده است. این تغییر تا حدی ناشی از پدیدۀ جهانی شدن سرمایه داری است که علاقه به تحلیل مارکس از ماهیتِ ذاتاً گسترش یابنده و جهانی سرمایه را – که مارکس «ارزش خودگسترش یابنده» تعریف می کرد – برانگیخته است.
این تغییر همچنین ناشی از ظهور جنبش عدالت خواهیِ جهانی در دو دهۀ گذشته است که توجه را به نابرابری اقتصادی، بی ثباتی اجتماعی و نابودی زیست محیطیِ ملازم با گسترشِ جهانی سرمایه داری جلب کرد ه است. مهم تر از همه، حال و هوای جدید بحث دربارۀ آثار مارکس ناشی از بحران مالی و اقتصادی در سطح جهان است که در سال 2008 آغاز شد، یعنی جدی ترین بحرانی که در هفتاد سال اخیر ، اقتصاد جهانی دچار آن شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments