دانلود کتاب در باب فلسفه تحلیلی با محوریت ویتگنشتاین

نام کتاب

در باب فلسفه تحلیلی با محوریت ویتگنشتاین دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

سروش دباغ

موضوعات

فلسفه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.7 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب در باب فلسفه تحلیلی با محوریت ویتگنشتاین اثر سروش دباغ‌ است؛ از مقدمه کتاب: «از بخت شکر دارم و از روزگار هم». تا کنون سه کتاب در حوزۀ فلسفۀ ویتگنشتاین منتشر کرده‌ام؛ سکوت و معنا، زبان و تصویر جهان و ترجمه و شرح رسالۀ منطقی ـ فلسفی. دو کتاب نخست حاوی مقالاتی است دربارۀ مضامین مختلفِ فلسفۀ ویتگنشتاین، سومی ترجمۀ یک اثر کلاسیکِ فلسفیِ قرن بیستم است، کتابی مشحون از ایده‌های نبوغ‌آمیز، و نگارش شرحی بر آن برای خوانندگان فارسی زبانِ علاقه‌مند به فلسفۀ ویتگنشتاین. افزون بر این، عام و خاص در اخلاق، درسگفتارهایی در فلسفه اخلاق و امر اخلاقی، امر متعالی در حوزۀ فلسفۀ اخلاق تحلیلی از نگارنده منتشر شده است. اثر پیش رو، پس از آثارِ یاد شده در می‌رسد و شامل مقالات و مقولاتی در تاریخ فلسفۀ تحلیلی، فلسفۀ ویتگنشتاین و فلسفۀ دین است و از تأملات و تتبعاتِ فلسفی‌ام در سالیان اخیر پرده برمی‌گیرد.
روزگاری که ایران بودم، فلسفه تحلیلی چیست؟، اثرخواندنیِ هانس گلاک دربارۀ تاریخ فلسفۀ تحلیلی و زمینه و زمانۀ پیداییِ این سنت مهم فلسفی و دل‌مشغولی‌های فکریِ آباء آن ( گوتلوب فرگه، برتراند راسل، جرج ادوارد مور و لودویگ ویتگنشتاین) را در مؤسسه «معرفت و پژوهش» تدریس کردم.[۱] «فلسفه تحلیلی چیست؟»، «فلسفۀ تحلیلی و متافیزیکی‌اندیشی»، «حلقۀ وین و فلسفۀ تحلیلی متأخر»، «روان­شناسی، طبیعت­گرایی و فلسفۀ تحلیلی»، «اخلاق، سیاست و سنت فلسفۀ تحلیلی» و «فلسفۀ تحلیلی و “شباهت خانوادگی”»، صورت منقحِ و ویرایش شدۀ آن درسگفتارهاست که در قالب جستارهایی جداگانه ، از پی یکدیگر در این کتاب گنجانده شده‌اند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments