دانلود کتاب در راه ویلا

نام کتاب

 در راه ویلا (دانلود+)

نویسنده

  فریبا وفی

موضوعات

درراه ویلا + هزاران عروس + دهن‌کجی + کافی‌شاپ + آن‌سوی اتوبان + زنی که شوهر داشت +  روز قبل از دادگاه + گرگ‌ها + حلوای زعفرانی

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

1.32 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب در راه ویلا اثر فریبا وفی است؛ این کتاب هم مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اولین داستان این مجموعه درراه ویلا نام دارد که ماجرای زنی است که شوهرش مدام در ماموریت‌های طولانی به سر می‌برد. این زن دارای دو فرزند خردسال است و مشکلات و تنهایی‌ها زندگی را برای او پوچ و غیرقابل‌تحمل کرده است در این میان او از مادرش هم دلگیری‌های کهنه‌ای را به دل دارد که باعث شده روابط محبت‌آمیزی باهم نداشته باشند آن‌ها به ویلای خواهرش در شمال دعوت می‌شوند و ادامه داستان حول این سفر و احساسات او شکل می‌گیرد. شخصیت‌پردازی در این داستان بسیار قوی است. داستان سیر خطی مشخصی را دنبال می‌کند و به‌صورت اول‌شخص روایت می‌شود. داستان رویارویی دو نسل متفاوت از زنان را هم نشان داده است.

دومین داستان این مجموعه هزاران عروس است. ماجرای تازه‌عروسی که وارد خانواده همسرش شده و با بی‌اعتنایی‌ها و رفتارهای سرد آن‌ها مواجه می‌شود و دردسرهای مختلفی را تجربه می‌کند. این داستان دارای زبانی طنزآلود است و همچون داستان قبلی روایتی ساده و خطی دارد. تازه‌عروس داستان‌، گویی شخصیت مستقلی ندارد و همه او را به چشم یک عروس می‌بینند که بار منفی سال‌های سال عروس بودن را به دوش می‌کشد و تلاش‌های او برای زدودن این دید آن‌ها نیز بی‌فایده است در ادامه اما تغییراتی شکل می‌گیرد. شیوه روایت داستان دانای کل نزدیک به اول‌شخص است.

داستان سوم دهن‌کجی است، زن قهرمان داستان سعی دارد خود را به شوهرش اثبات کند و کارهایی را انجام دهد که به مذاق او خوش بیاید. داستان از زندگی امروزی و آپارتمانی می‌گوید که در آن زندگی خوش و پراحساس اولیه رفته‌رفته رنگ‌ باخته است و تلاش‌های زن ثبات و پایداری را به آن برنمی‌گرداند. داستانی شخصیت محور که از دید اول‌شخص روایت می‌شود.

داستان چهارم کافی‌شاپ نام دارد. ماجرای دختری که با مادر و ناپدری‌اش زندگی می‌کند و یک روز که از خانه بیرون زده با مرد مسنی آشنا می‌شود و با او به کافی‌شاپ می‌رود. زاویه دید داستان اول‌شخص می‌باشد.

پنجمین داستان حلوای زعفرانی است که با دید اول شخص نوشته‌شده است. ماجرای زن مسنی که اعضای خانواده‌اش را در خانه‌اش جمع کرده و توصیه‌های لازم را درباره مراسمات پس از مرگش به آن‌ها می‌گوید. فضای این داستان درباره مرگ است و حسی سرد و غمگین را تداعی می‌کند. فضا پردازی در این داستان قوی است.

داستان ششم آن‌سوی اتوبان نام دارد. ماجرای زنی که در تلاش دوباره برای ارتباط برقرار کردن با پسرش هست. زاویه دید در این داستان دانای کل است. در این ماجرا نیز همانند داستان‌های پیشین تقابل دو نسل نشان داده‌ شده‌است.

هفتمین داستان گرگ‌ها نام دارد. این داستان نیز دارای زاویه دید دانای کل هست که در آن زن، خاطراتی را برای همسرش تعریف می‌کند. خاطرات آن زن خود داستانی را در دل داستان اصلی به وجود می‌آورد و درواقع ما با دو داستان رو به‌ رو هستیم. داستان دارای رونمای‌های پخته و قوی است. گرگ‌ها در این داستان نمادی از انسان‌هایی همچون شوهر آن زن می‌باشد.

داستان هشتم روز قبل از دادگاه می‌باشد. زن در این داستان تصمیم دارد از همسرش جدا شود و روز قبل از دادگاه خانواده‌اش به منزل او می‌آیند تا مشکل را حل کنند. زاویه دید، دانای کل محدود است. داستان درباره دخالت‌های نابجا و عدم احترام به استقلال فکری آن زن می‌باشد.

آخرین داستان، زنی که شوهر داشت هست. زنی در پی نزاع با همسرش به خانه دوستش پناه می‌برد. داستان از دید دانای کل روایت می‌شود و تفاوت‌های میان زندگی متاهلی و مجردی در آن بیان می‌شود.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments