دانلود کتاب دستور الاعقاب: رساله‌ای انتقادی و سیاسی از اوایل عصر قاجار

نام کتاب

دستور الاعقاب: رساله‌ای انتقادی و سیاسی از اوایل عصر قاجار دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

مهدی نواب طهرانی + به اهتمام علی آل داود

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.5 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب دستور الاعقاب: رساله‌ای انتقادی و سیاسی از اوایل عصر قاجار اثر مهدی نواب طهرانی با ترجمه علی آل داود است ؛ دستورالاعقاب رساله‏اى است، به زبان فارسى که در آن نویسنده، ضمن انتقاد از حاج میرزا آغاسى صدر اعظم محمدشاه از اوضاع نابسامان ایران دراین دوره تاریخى سخن به میان آورده است. این رساله در سال  ١٢۶٠ ق ١٨۴۴ /م. به رشته تحریر درآمده است.
کتاب؛ مشتمل بر مقدمه‏اى به قلم مصحح و محقق آقاى سید على آل داود و دو بخش است: بخش نخست متن دستورالاعقاب و بخش دوم ذیل رساله دستور الاعقاب.
دستور الاعقاب را شاید بتوان نخستین اثر سیاسى و انتقادى مستقل دانست که در عهد قاجاریه تالیف شده و متضمن مطاعن و مثالب حاج میرزا آقاسى است. و البته مؤلف در آن خیلى هم بى‏ طرف نیست و دشمنى او با حاج میرزا آقاسی مسلم است. او گذشته از لقب هادم الانجاب که به وى داده و مکرر آن را به کار برده و نیز مطالبى که بر طعن و لعن حاجى نوشته، در پاره‏اى گزارش‏ ها و حکایات راه افراط پوئیده است. او از میان نویسندگان عهد قاجار تنها کسى است که همه اقدامات حاج میرزا آقاسى را تخطئه کرده است و به نکوهش او در همه زمینه ‏ها پرداخته است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments