دانلود کتاب دموکراسی و هویت ایرانی

نام کتاب

دموکراسی و هویت ایرانی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

پیروز مجتهدزاده 

موضوعات

تاریخ – سیاست

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب دموکراسی و هویت ایرانی اثر پیروز مجتهدزاده است؛ بحث هویت ایرانی در ارتباط با دموکراسی، که از مباحث جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک است، موضوع اصلی کتاب حاضر محسوب می‌شود. نویسنده می‌کوشد تا مباحث جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک به سوی ادبیات عرفانی ایرانی کشیده شود و از مفاهیم ادبی و عرفانی در پروراندن مباحث جغرافیای سیاسی یاری گرفته شود. بر این اساس در فصل اول کتاب، به عنوان مقدمه، اهمیت بازنگری تاریخ در راه خودشناسی ملی بررسی شده است. در این فصل نویسنده به برخی مفاهیم جدید در جغرافیای سیاسی ژئوپلیتیک، از جمله ژئوپلیتیک شیعه، شکل‌گیری ژئوپلیتیک جدید ایالات متحده و مساله‌ی محیط زیست می‌پردازد. فصل دوم به تعریف دموکراسی در دنیای مدرن و ایران و رابطه‌ی آن با روشنفکری پویا اختصاص دارد. چیستی هویت، بحثی در اهمیت شناخت هویت ایرانی و نیروهای ناسیونالیسم و جهت‌گیری‌های نوین آن از مباحث فصل سوم به شمار می‌رود. نویسنده، پیدایش ایران و قوام یافتن نام این کشور و مفهوم سرزمینی ایران را در فصل چهارم بررسی می‌کند و از هویت و فرهنگ ایرانی در عصر باستان و تقابل آن با اعراب و ترکان سخن می‌گوید. 



Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
academiclibrary
academiclibrary
2023-12-19 8:59 ب.ظ

سپاس از شما که در این بازار افتضاح کتاب در ایران (که هم کتاب بشدت گران است و هم بغایت کمیاب!) کتاب های وزینی برای دانلود در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار می دهید…