دانلود کتاب روایت داراب هرمزدیارد (دو جلد)

نام کتاب

 روایت داراب هرمزدیارد (جلد اول) (دانلود+)

 روایت داراب هرمزدیارد (جلد دوم ) (دانلود+)

نویسنده

داراب هرمزدیارد + به اهتمام انوالادر بمبئی

موضوعات

دین و آیین زرتشت

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

395 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب روایت داراب هرمزدیارد اثر داراب هرمزدیارد به اهتمام انوالادر بمبئی است؛ در کتاب «روایت داراب هرمزدیارد» که از متون مشهور و معتبر زرتشتی به شمار می رود، چنین می خوانیم : هر زنی که چهار بار به شوهر خویش گوید که من تو را نخواهم و زن تو نباشم، یک شبان روز هم بدین سخن باشد، مرگرزان [مرگ ارزان = شایسته ی مرگ] باشد و دوزخی و هر زن که فرمان شوهر نبرد و آن چه شوهر فرماید نکند، او را بدان شوهر هیچ حق و بهری نرسد که خواهد و گرنان و نفقه ندهد، گناهش نباشد و چون زن مستور کم سخن باشد و فرزند نرینه بیشتر زاید باید که شوهر او را ماننده ی فرزند دارد و هیچ فرقی نباشد.

ملاحظه می کنید که آیین زرتشتی تا چه حد مردسالارانه می باشد :

الف) اگر زن حتی با زبان در مقابل شوهر بایستد و بگوید تو را نمی خواهم و زن تو نیستم و یک شبانه روز هم بر این حرفش باشد، شوهر می تواند او را بکشد ! (اصطلاحا زن مرگ ارزان می شود)

ب) اگر زن از شوهر به صورت مطلق اطاعت نکند، شوهر می تواند نفقه و غذای زن را قطع کند!

ج) از دید آیین زرتشتی آن زنی خوب است که کم سخن و مستور باشد و فرزند پسرِ بیشتری به دنیا بیاورد! در چنین حالتی شوهر بایستی سطح زن را بالا آورده و او را در ردیف فرزندانش قرار دهد!

به راستی با وجود چنین اعتقاداتی، باستان گرایان و زرتشتیان با چه جراتی به خود حق صحبت در مورد جایگاه زن در آیین اسلام را می دهند ؟!

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments