دانلود کتاب زبانهای مردم جهان

نام کتاب

زبانهای مردم جهان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

میشل مالرب + به اهتمام عفت ملانظر

موضوعات

زبان شناسی

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

18.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

کتاب زبانهای مردم جهان اثر میشل مالرب با ترجمه عفت ملانظر است؛ هدف از نگارش این مجموعه, آشنایی مخاطب با تنوع زبان‌های رایج دنیاـ چه در تقسیمات جغرافیایی و چه از نظر ساختار درونی یا نقش فرهنگی ـ است . مقدمه کتاب شامل موضوعاتی است همچون :دورنمای زبان در پایان قرن بیستم, تقسیم‌بندی زبان‌ها براساس قاره‌های مختلف, زبان‌هایی که دارای بیشترین گویش روان در دنیا هستند, زبان‌های رسمی دنیا, و گروه‌های زبانی . نویسنده در بخش نخستین کتاب با عنوان ‘عناصر سازنده یک زبان, مباحثی مانند آواشناسی, دستور زبان, واژگان, و خط را مطرح می‌نماید . در بخش دوم ‘گروه‌های عمده زبان‌ها ‘معرفی شده که عبارت‌اند از :
هند و اروپایی ;زبان‌های دراویدی ;زبان‌های سامی, حامی و کوشی ;زبان‌های پیوندی ; زبان‌های نواخت بر آسیا ;زبان اندونزیایی و گروه مالزیایی ـ پولینزیایی ; زبان‌های بدوی اقیانوسیه ;زبان‌های آفریقای سیاه ;زبان‌های پیجین و کرئول .در بخش سوم (ارزش واقعی واژه‌ها) موضوعات مربوط به ریشه‌شناسی یا نام مکان‌ها آورده شده است . نگارنده فصل پایانی تحت عنوان ‘زبان و جامعه ‘در قالب مباحثی هم چون :انسان و زبان آدمی در برابر زبان‌های خارجی و مشکلات زبان‌های خارجی مخاطب را با نقش و دگرگونی زبان‌های دنیا آشنا می‌سازد . در بخش انتهایی کتاب نیز فهرستی از کشورهای جهان, همراه با توضیحات اجمالی درباره موقعیت زبانی آنها گنجانده شده است . پایان کتاب شامل واژه‌نامه فارسی ـ فرانسه متن است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
3 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
beniamin
beniamin
2019-09-20 2:32 ق.ظ
سعید
سعید
2021-11-25 1:29 ب.ظ

احساس میکنم یه کتاب استعماریه

سعید
سعید
2021-11-25 1:31 ب.ظ

کلی از خودشان گفتن و قربان صدقه ی خودشون رفتن