دانلود کتاب زمستان در فرهنگ مردم کرد

نام کتاب

زمستان در فرهنگ مردم کرد ( دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         
+)

نویسنده

هاشم سلیمی

موضوعات

 فرهنگ اقوام ایران و دیگر ملل

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

3.7 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 


کتاب زمستان در فرهنگ مردم کرد اثر هاشم سلیمی است؛ توجه به فرهنگ عامه (فولکلور) در ایران و پژوهش در آداب و سنن و افسانه ها و قصص و معتقدات و خرافاتی که در عمل و سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر می رسد سال ها پیش از آنکه ذهن ایرانیان را به خود مشغول دارد، مورد توجه اروپاییان قرار گرفت. ولی در پنجاه سال اخیر عده ای از ایرانیان نیز به اهمیت موضوع پی برده و بدین کار همت گماشته اند. و توان گفت رفته رفته به پژوهش های علمی نیز مجهز شده اند و تحقیقات جدی و علمی در این حوزه انجام داده اند.
یکی از این دست پژوهش ها، تحقیق در مفهوم یا موضوعی خاص در میان قومی خاص است که کتاب حاضر نمونه ای از آن است. هاشم سلیمی در این اثر به موضوعات مرتبط با فصل زمستان در فرهنگ مردم کرد پرداخته است که مهم ترین آنها عبارت اند از: چله ها، بهار کردی، پوشاک زمستانی، غذاها و شکار، باغبانی زمستانی، شب نشینی و قصه های زمستانی، سرودها و ترانه های زمستانی. کردزبانان از استان های کردستان و کرمانشاه و مناطق کردنشین آذربایجان غربی و ایلام و همدان و لرستان انتخاب شده اند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments