دانلود کتاب سفرنامه ابن جبیر

نام کتاب

سفرنامه ابن جبیر ( دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         
+)

نویسنده

محمد بن احمد بن جبیر + به اهتمام پرویز اتابکی

موضوعات

سفرنامه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

7.8 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب سفرنامه ابن جبیر اثر محمد بن احمد بن جبیر با ترجمه پرویز اتابکی است؛ وی، در این کتاب ماجرای سفر خود را به صورتی دقیق با ذکر تواریخ هجری قمری، مسیحی و گاه سریانی نوشته است. این کتاب، مطالب بسیار ارزنده‌ای در باره مکه، مدینه، عراق، مصر و سوریه به ویژه در نخستین دوره جنگ‌های صلیبی و نهضت اسلامی تحت زعامت نور الدین زنگی و صلاح الدین ایوبی ارائه کرده است.
کتاب، شامل مطالبی در باره شگفتی‌های سرزمین‌ها، آثار هنری، اوضاع سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و وصف مساجد، مناسک حج، مجالس وعظ، معابد، دژها، کنیسه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان هاست. محققان برای تصویری که ابن جبیر، از زندگی مسلمانان ساکن جزیره سیسیل ارائه کرده است، اهمیت فراوانی قائل شده‌اند.
وی، شیوه زندگی مادی و معنوی مسلمانان شهرهای مسینا و تراپانی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و نه تنها تصویر آثار قرون وسطایی، بلکه زندگی فرمانروایان و کاخ‌های آنان، از جمله، «القصر الابیض» را به شرح آورده است.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments