دانلود کتاب سفرنامه ابن حوقل: ایران در صورة الارض

نام کتاب

سفرنامه ابن حوقل: ایران در صورة الارض دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

ابوالقاسم محمد بن حوقل + به اهتمام جعفر شعار

موضوعات

سفرنامه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

7.8 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب سفرنامه ابن حوقل: ایران در صورة الارض اثر ابوالقاسم محمد بن حوقل با ترجمه جعفر شعار است؛ ابوالقاسم محمد بن حوقل یا محمد بن علی نصیبی، بازرگان، سیّاح معروف و جغرافی‌دان بزرگ اسلامی در قرن چهارم هجری بود. وی در سال 331 تا 359 هـ.ق. / 943 تا 970 م. به سیاحت در ممالک اسلامی پرداخت و کتاب معروف خویش، یعنی صورۀ الارض یا المسالک و الممالک را تألیف کرد اگرچه صورۀ الارض یک کتاب جغرافیایی است، اما در آن به اطلاعات ذی‌قیمتی درباره بزرگان و پادشاهان و امرای شهرها و توانگران و نیکوکاران و صاحبان مذاهب، از جمله حسین بن منصور حلاج، در قرن سوم و چهارم هجری نیز بر می‌خوریم. همچنین از بیان وقایع مهم تاریخی و اجتماعی و طرز زندگی مردم و اشاره به زبان‌ها و لهجه‌هایی که بین اقوام مختلف متداول بوده، غافل نبوده است. همچنین اطلاعات مهم اقتصادی آن عصر، وضعیت بلاد اسلامی از اغلب جهات و غیره در آن به چشم می‌خورد. در نتیجه صورۀ الارض یکی از منابع مهم و معتبر دانش جغرافیایی و تا حدودی جغرافیای تاریخی به شمار می‌رود که اغلب مورخان و جغرافی‌دانان و پژوهشگران بدان استناد کرده‌اند. ابن حوقل را می‌توان بین جغرافی‌دانان از نوادر روزگار شمرد.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
3 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
سعید
سعید
2019-08-05 9:05 ق.ظ

سلام این طرز دانلود که 20 ثانیه تاخیر داره همه چیزو خراب کرده و قادر به دانلود نیستیم چهار بار باید دانلود کنیم تا دانلود بشه و اینترنتمان همش میره حداقل بدین براتون درستش کنن یعنی جوری بشه که بعد از 20 ثانیه فیلدش ازاد بشه ما با هرچی دوست داریم دانلودش کنیم نه اینکه فیلدو در سایت باز کنه و مجبور بشیم دوباره دانلودش یا همون save as ازش بگیریم حتما بدید درستش کنن براتون.

سعید
سعید
Reply to  ستاره
2019-08-09 3:27 ب.ظ

نه برای من اینجوری نیست نمیدانم من که دیگه نمیتونم دانلود کنم