دانلود کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف

نام کتاب

سیاحتنامه مسیو چریکف دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

مسیو چریکوف + به اهتمام آبکار مسیحی

موضوعات

سفرنامه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

3.7 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف اثر مسیو چریکوف با ترجمه آبکار مسیحی است؛ كتاب حاضر سفرنامه كلنل چريكف نماينده دولت روسيه و رئيس كميسيون تعيين حدود مرزي ايران و عثماني در دوران قاجار است كه براي انجام مأموريتهاي خود با استانها خوزستان ،‌ بوشهر ، مركزي ، چهارمحال و بختياري ، اصفهان ، تهران ، همدان و كردستان سفر كرده است .
‘آبکار مسیحی’, سیاحت‌نامه مسیو چریکف را در سال 1305از زبان روسی به فارسی ترجمه نموده است .چگونگی نگارش این سیاحت‌نامه بدین قرار است :به دنبال انعقاد معاهده ارزنه الروم در دوره ناصرالدین شاه قاجار, مقرر شد که از طرف دولت‌های ایران و عثمانی مامورانی به مرزهای دو کشور روانه شوند تا درباره تعیین خط مرزی مذاکره کنند .از طرف روس و انگلیس نیز مامورانی برای رسیدگی به اختلافات اعزام شدند .ریاست هیئت نمایندگی دولت روسیه با کلنل چریکف بود .وی مدت چهار سال ( 1848ـ 1852م/ 1265ـ 1269ه.ق) کمیسر و رئیس کمیسیون تحدید حدود ایران و عثمانی بود که به اتفاق سه نقشه‌بردار ـ که بعدها نقشه اصلی نواحی غربی ایران از روی گزارش آنان تهیه شد ـ گزارشی تهیه و به دولت متبوع خود ارائه نمود .پس از فوت وی در سال 1860م, جانشینش, مسیو غمارف آن را جمع‌آوری نمود و در سال 1875م در پطرزبورگ به چاپ رساند.
این یادداشت‌ها از جهت بررسی تاریخچه روابط سیاسی ایران و عثمانی, مرزهای غربی کشور, همچنین وضعیت شهرها و آبادی‌ها و ساکنان آنها در آن عصر در زمره منابع دست اول به حساب می‌آید .کتاب با مقدمه‌ای به قلم مصحح همراه است که در آن خلاصه‌ای از تاریخچه اختلافات ایران و عثمانی ذکر شده است .




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
: )
: )
2021-11-05 9:15 ب.ظ

سپاس بسیـــــار از شما …