دانلود کتاب شاه جنگ ایرانیان در چالدران و یونان

نام کتاب

شاه جنگ ایرانیان در چالدران و یونان دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

اشتن متز، جون بارک + به اهتمام ذبیح الله منصوری

موضوعات

تاریخ ایران پس از اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

12.3 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 


کتاب شاه جنگ ایرانیان در چالدران و یونان اثر اشتن متز، جون بارک با ترجمه ذبیح الله منصوری است؛ در کتاب حاضر، دو واقعه مهم تاریخ ایران، در قالب داستان به تصویر کشیده شده است .رمان اول مربوط به تاریخ جنگ ایرانیان به فرماندهی شاه اسماعیل صفوی در برابر سپاه عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم اول، در محلی به نام “چالدران “است .این جنگ در نیمه اول قرن دهم هجری (نیمه اول قرن شانزدهم میلادی) اتفاق افتاد و با وجود رشادت‌های ایرانیان، منجر به شکست سپاه ایران شد .در رمان دوم، تاریخ لشکرکشی خشایارشا به یونان در قرن پنجم قبل از میلاد روایت می‌شود که حاصل آن پیروزی ایرانیان بوده است .
کتاب حاضر حاوی تاریخ دو جنگ است: یکی جنگ شاه اسماعیل صفوی با نیروهای عثمانی در دشت چالدران واقع در آذربایجان در نیمه ی اول قرن دهم هجری مطابق با نیمه ی اول قرن شانزدهم میلادی و شرح سلحشوری های سربازان ایرانی در مقابل نیروهای مجهز به توپخانه ی دشمن.«br» جنگ تاریخی دوم مربوط به لشکر کشی خشایار پادشاه هخامنشی به یونان در قرن پنجم میلادی است.«br» تاریخ جنگ ایرانیان در یونان تنها متکی به اسناد مورخین یونانی است که مقرون به اغراق است و قضاوت را به خود خواننده واگذار می کنیم. اما در مورد جنگ چالدران آن چه باید ذکر شود این است که گرچه ایرانیان در چالدران شکست خوردند، ولی قدرت ایمان مدافعان و خلوص و فداکاری آن ها آن قدر برجسته و قابل تحسین بود (و هست) که جنگ چالدران از افتخارات جاوید ملت ایران شد و تا روزی که این ملت هست، جنگ چالدران، چون نگینی درخشان، بر پیشانی تاریخ ملت ایران می درخشد..
کتاب حاضر دارای 632 صفحه می باشد که 423 صفحه آن مربوط به جنگ چالدران در دوران شاه اسماعیل و قریب 210 صفحه دیگر مربوط به لشکرکشی خشایارشاه به یونان می باشد.
این کتاب نشانگر همیت و مردانگی ایرانیان در طول تاریخ است . چه موقع پیروزی و چه موقع شکست .

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
اردم
اردم
2021-10-28 3:41 ب.ظ

مثل فارسی است که دروغ خناق نمی اورد. این جنگ اتفاقاً بین نیروهای اپوزیسیون امپراتوری عثمانی، یعنی قبایل قزلباش و سپاه عثمانی است. به عبارت بهتر جنگ بین دو سپاه تورک است. و تاریخ حداقل در هزار سال گذشته شاهد چنین درگیریهایی بین تورکها است. قبایل قزلباش بدنه اصلی حاکمیت تورکان صفوی را تشکیل می دهند. این قبایل بدون استثنا از منطقه انادولی(آناطولی) و برخی مناطق تحت حاکمیت عثمانی ها از جمله شام و حلب و … بدلیل نارضیاتی از عثمانی ها و با تبلیغ مخفی و گسترده شیعی گری و در بین اونها توسط شیوخ صفویه و جلب نظر… بیشتر..

اردم
اردم
2021-10-28 3:45 ب.ظ

اگر نامی هم برای این جنگ می گذاریم، بهتر است بگوییم جنگ بین تورکان عثمانی و تورکان صفوی یا خاندان عثمانی و خاندان صفوی.
چنانچه قرار است از اسامی فعلی استفاده شود جنگ بین ایران و تورکیه خواهد بود. نمی شود که یکی را با نام امروزی و دیگری را با نام تاریخی اش مخاطب قراردهیم.