دانلود کتاب ظفرنامه: تاریخ فتوحات امیر تیمور گورکانی

نام کتاب

ظفرنامه: تاریخ فتوحات امیر تیمور گورکانی ( دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         
+)

نویسنده

نظام الدین شامی + به اهتمام محمد احمد پناهی سمنانی

موضوعات

تاریخ ایران پس از اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

11.0 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب ظفرنامه: تاریخ فتوحات امیر تیمور گورکانی اثر نظام الدین شامی با ترجمه محمد احمد پناهی سمنانی است؛ کتاب ظفرنامه بنا به خواست و دستور مستقیم تیمور نگارش یافته است. لذا امتیاز و ویژگی خاص کتاب ظفرنامه ، ( بر خلاف کتاب هایی که وقایع مربوط به تیمور با داستان ها و افسانه ها در آمیخته شده ) ،در این است که مولف آن فی الواقع در متن حکومت تیموری حضور داشته و مشااهدات عینی خود را نگاشته است.
به تصحیح استاد ملک الشعرای بهار « ظفرنامه » قدیمی ترین تاریخی است که در باره زندگی و فتوحات تیمور نوشته شده است و مولانا نظام الدین شامی ،قدیمی ترین مورخ عصر تیموری است، تا آن جا که تمام جنایات و خونریزى‏هاى چنگیز و تیمور و ظلم و ستم جباران را که در حق مردم بى‏گناه مرتکب شده بودند، به خوبى به تصویر مى‏ کشد.
سبک نگارش کتاب را دقیقا و تماما نمی توان نثر ساده و مرسل شمرد. هر چند که بیشتر در هنگام روایت وقایع و حوادث به سبک مرسل گرایش دارد؛ ولى هر جا که مجال مى‏ یابد، علاقه خویش را به نثر فنى آشکار مى ‏کنند: از یک طرف توصیفات خیال انگیز، به کار بردن فنون بیانى و بدیعى، تضمین آیات و روایات، استشهاد به اشعار و امثله شاعران پیشین و … از طرف دیگر بسیارى واژه‏ هاى عربى، ترکى و مغولى نیز بر دشوارى سبک نثر این کتاب مى‏ افزاید. 



Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments